1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581695 inlägg · 6215 ämnen

Apropå nånting...

« · 2457328 · » Till forumet


Sv: Apropå nånting...
pingvin: Den gamle betongskallen ”Hulken”. Sundsvall fostrade rejäla försvarare på den tiden 😉
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Stark vändning av MoDo till slut. Kan inte säga annat. Finns lite stake kvar där i Ö-vik trots allt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
empa11: Micke Brundin
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kattan: Undrar vad vi ska ha för lag om Walli inte går in på 3 kedjor?
SM-guldet är bärgat ;-)

Näe, nu tror jag inte att vi kommer ha sååå slagstarkt lag. Vore olyckligt att tappa "fansens favorit", Walli. Vi har ingen i truppen nu som riktigt fyller hans funktion. Den mest powerstarka forwarden i laget.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Starostenko: ALDRIG i helvete nånstans att Timrå skulle passa på honom!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
sargad: Ja om Walli inte stannar måste vi hitta likvärdig.
Han har förutom Lander varit den som satt tonen för detta lag med sitt hårda arbete match efter match.

Hoppas innerligt att Kapanen och Ante värdesätter detta och att Walli fattar själv hur uppaskattad han är fast han kanske inte är så högt upp i hiarkin just nu.

Det år hyperviktigt att kunna bygga ett lag och ha spelare över tid som också värdesätter och känner stolthet över att att få spela in en 3:e/4:e kedja.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Öndulat: Hanzl ryker garanterat, sen vet vi ju inte hur det kommer bli för Wedin?
Tycker Hanzl vart jäkligt osynlig i år, men det var han ju oxå ifjol innan slutspelet där han tokdominerade.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
snushane: Hanzl är en slitvarg i det tysta och väldigt nyttig. Han har kontrakt nästa säsong och är given i min bok! Man minns ju hur han lyfte en extra nivå i kvalet förra säsongen och jag tror han är en sådan som växer när det vankas slutspelskaraktär.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: han är väl det, men med Kapanen oortodoxa stil och tänk vet man aldrig. Iof så blir väl Lodin el Hållander inte nå billigare än Hanzl
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
snushane: Hanzl ryker inte. Den som inte ser hans storhet kan vara tyst
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Sex-armad stake ja...på båda händerna..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
snushane: What
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
snushane: Hade faktiskt tänkt både en och 2 ggr på att skeppa Hanzl för nån av dom 2. Centrar av den klassen till det pris han förmodligen lyfter blir inte jättelätta att ersätta. Tanken att skeppa Hanzl har nog aldrig ens närmat sig Kapanens hjärnglob.

Skulle vara ifall han inte trivs eller dylikt då, men har svårt att tro det när han valde att förlänga själv och har en stor roll i Timrå och fru som verkar trivas här.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
snushane: Han är en av serien bästa andracentrar, finns absolut inte en chans att han ryker, han är en grym center som vi behöver. Spelskicklig som fan i powerplay och grym i boxplay med.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: skulle tippa på att skulle vi släppa Hanzl så är det 13 andra lag i SHL som hade stått som hökar på rad för att signa honom.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: + NL lagen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: jag lägger det på minnet.👍
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
snushane: jag tar han gärna om han sköter sig men det finns väl tveksamheter runt det vad jag förstår.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Walli har gjort fler mål än t.ex. SHLs på förhand absolut bästa värvning, tillika NHL-stjärnan, John Jonsson i Brynäs. Detta som cementerad 3/4-linalirare. Om vi inte lyckas behålla honom är det en stor sorg och en hård förlust för laget.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: tänkte mest på ekonomiskt då det gäller Hanzl, han lyfter väl rätt så hög lön, och med Kapanens sinne för bang for the bucks tänk. Jag har gärna kvar Hanzl. Men om Lodin och Hållander bankar på dörren?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
snushane: OJ, jag anser nog han som en av dom smartare på isen, även en bra tekare, jobbar stenhårt i det tysta.
Så tänker jag. Men bra att vi tänker olika.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Halloran är KLASS! Tack för den!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
snushane: Jo men då står vi där med en väldigt bräcklig centersida med "endast" Lander kvar? Inte jättelätt att bara fynda en andracenter bara sådär.

Vill både Lodin och Hållander hem så får vi bara lösa det!
Skriv flerårs och lön som ökar till säsongen 24/25 när de nya avtalet träder in så kanske sponsorer kan hjälpa till under det första året!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rödluvan: Ja rätt nivå för honom är allsvenskan, ni kan nog få nytta av honom där flera säsonger framåt!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rödluvan: Kul att han kan hoppa ner till farmarlaget och vara till hjälp!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
empa11: Vill så gärna behålla Walli. Nästan så man vill lovebomba honom med alla supportrarnas påskrift eller nått, så han fattar hur uppskattad han är. Tycker man läser mest överallt hur folk älskar Walli som den krigare han är.

I en tid där typ alla unga spelare söker en roll i topp 6 annars så får det vara, så tycker jag det varit uppfriskande med Walli som känt stolthet vart han än spelat i hiarkin.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Äh SCA får lösa Hållander och Lodin om dom vill hem, ekonomiskt så lär det märkas lika mycket som om man skulle plocka ner en gran i smyg. Nä men drömma kan man.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rödluvan: Varsågod. Är man störst måste man vara snäll ☺️
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: Halloran är snabb och bra kille som vill spela och åka skridskor. Vi alla här varit imponerad av Halloran och Wedin duon. Nu spelar han för Modo och för mig Halloran är samma Halloran och fortfarande imponerad även om han inte spelar för Timrå längre.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Blir förövrigt spännande att läsa imorn hur man formerar laget på träningen nu när Palola ansluter. Vem blir extraforward, Boyce?

För nog borde Palola vara med en träning i allafall innan han är med på tisdag som är planen?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Boyce kan vara extraforward på tisdag, men en vild gissning är att han hoppar upp i förstafemman på torsdag, iaf vid presentationen 😉
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
empa11: "men en vild gissning är att han hoppar upp i förstafemman på torsdag, iaf vid presentationen"

Modano kommer att svimma på läktarplats.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
empa11: Jo satt och klurade på den också, hur man gör på torsdag. För då skall Boyce hyllas deluxe!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: ”Modano kommer att svimma på läktarplats.”

Hoppas! De som inte uppskattar kommande hyllning förtjänar inte att vara medveten för stunden heller.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: Hanzl är underskattad. Han har en hel del "uppenbara" skills som t.ex. tekningar och 2-vägsjobbandet. Men det som jag tror många missar är de "no look"-passningar som han kör, som rätt ofta helt stället motståndarbackar. Han körde en sån senast mot Linköping när Alvarez satte 1-0. Grymt viktig spelare som inte alltid syns i poängprotokollet.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Björklöven har en Pippi Långstrump docka, NY Rangers har Broadway hatten. Har Timrå IK något som skickas runt till matchens lirare internt i omklädningsrummet?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
HKN: Känns grymt ödmjuk i Modo Channel också.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Natthaj: Ja de har tydligen en planka med någon inskription typ dagens "Dagens tall" eller något liknande.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Natthaj: Förra året skickades det väl runt en sliten ful väst och ett cyklop? Eller om det var året innan.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rödluvan: Åh fan, han visar inga divalator de första 7 dagarna hos en ny arbetsgivare, succé.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: wow, vad genomtänkt och fyndigt 🤔😂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
empa11: Sluta snacka skit om Bryppe. Dom har det tufft som det är. Östersjön blåser kallt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Masjävel: Du menar han som önskar livet ur folk på DM? När har jag ”snackat skit” om honom?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
empa11: njaaa jag menade "bryppe" som i Brynäs. Vem önskar livet ur dig? Vad har jag nu missat? Han får du gärna snacka skit om. Spill the tea!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rindell och Lander med i veckans femma. Såklart helt jävla korrekt, men hade ju inte dött av att Alvarez med 3+1 på två matcher, samt Dalle med 3+0 också hade tagit plats, så rödvita bildat en egen förstalina.
Alvarez var dock med som bubblare så hans magnifika insats i lördags har inte gått obemärkt förbi.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Masjävel: Aha, trodde du menade master of disguise, vars ena alias var något med ”Bryppe” (enligt bifogad bild).

Äsch tycker inte jag snackar skit. Måste ju få skicka någon gliring gällande Johnny Persson, där man stundtals möttes av hånskratt och klapp på huvudet när man sa att Lander var en minst lika bra värvning 😉
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kedjorna dom lirade på dagens träning

Våran nya finne satt en i krysset också

Och Ante verkar vara mycket nöjd med träningen

Nu tar vi 6 poäng från Håååveeee
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: härligt! Och jag tror att Palola kommer att bli en Joker för oss! Ge honom en par tre matcher bara!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Du har en jätteviktig poäng, om han inte gör 3 mål i första matchen på tisdag kanske några här behöver vänta med att skrika efter flopp som man gjorde med Rindell.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
empa11: Trodde det var Modano först 🙄
Kommentera

« · 2457328 · »