1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606910 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Jag tror att jag kan vara hyfsat ensam om att äga den här matchtröjan.
Uppladdat:

500x0-img2060jpg.jpg

hubbenorlen: den matchtröjan ser ut att vara äldre än Örebro Hockeyklubb.

Natthaj: Typ 20 år äldre än Örebro.

hubbenorlen: Te salu kanske?????🤗🤗🤗

JonteD: Nej du.

hubbenorlen: Om du skulle sälja den hur mycket måste man buda då? Inte för att jag är intresserad av köpa men tycker bara det är kul att veta hur mycket sänt där är värt

hubbenorlen: Provade att vara rolig bara 🤗🤗🤗🤗😇

Örebro forumet jämför kaptener
Uppladdat:

500x0-screenshot2023-03-27-23-38-57-51e4424258c8b8649f6e67d283a50a2cbc.jpg

{10242}: Eftersom den är den enda i sitt slag så finns det ingen prislapp. Än så länge.

På tal om vad som är äldre än Örebro Hockeyklubb, Mats Wennerholms profilbild på Sportbladet.

Natthaj: 😂

Filip Hållander till Timrå. Kontakter är skrivet över 5 år om expressens sillyrum har rätt 🥳
Uppladdat:

500x0-ce2c92b8-e35f-4c89-abff-5761eea2bb68.jpeg

covfefe: Kom in i matchen nu, Sillyrummet 😏
Uppladdat:

500x0-998e84ab-8362-43d6-b096-74f9efb7e921.jpeg

Har nästan glömt hur Hållander är som spelartyp . Ungefär samma tekniska skills som EP , men spelar han mer fysiskt ? Väger ju 10 kg mer

Andersson: Hållander blir guld! Stark framför mål bra skott bra speluppfattning tung att möta. Med honom och Wedin förhoppningsvis skadefria får vi två jokrar som kan göra det oväntade och avgöra matcher. Lite det vi saknat i år för att vara ännu bättre.

Highlights från Luleå

Andersson: Med Juel och Hållander in fattas det bara 1-2 riktigt bra backar och en forward in så ser vi nästan kompletta ut. Bernhardt gillar jag mer och mer tror han kan bli riktigt bra i Timrå faktiskt. In med Bernhardt och Juolevi så är jag nöjd sen :)

Andersson: Samma ”skills” som EP kan jag inte skriva under på. Men en betydligt mer rakare spelare med ett bra handledsskott/dragskott. Lite mer åt powerforward-hållet ändå va? Kommer vara ett riktigt bra tillskott till denna forwardsida.

{7043}: Vill minnas Hållander som en Lander light. Vinnarskalle, bra och smart i sin forechecking, rätt stark i kropp och hyffsat skott. Lite bättre skridskoåkning än Lander dock.

Zäta75: Rätt nyfiken kring detta med att Fagemos föräldrar följer Timrå på Instagram. Landar vi en sådan spelare på detta så blir det Gööld nästa säsong!

Zäta75: Bernhardt uppe på 25 mål nu, som back, med minst 8-14 matcher kvar av säsongen

Puckat: Och han är fan stor som ett skithus också.
Får hoppas MoDo inte går upp..

Puckat: Poängproduktionen är inte ett problem för Bernhard, attityden/mentaliteten kanske är utmaningen. Han känns lite som ett ”hänghuvve” när det går lite emot. Men det är ju ingen attityd som tolereras i Landers Timrå ändå så det ska nog bli bra.

Tycker dock man ska förhandla om den där klausulen. Ska han stanna i Modo och spela i ett bottenlag i SHL när han kan få chansen att spela i ett lag på övre halvan? Det är bara att riva kontraktet och rita upp ett nytt. Endera signar han med oss utan klausul eller så hittar vi nåt annat. Han kommer ändå från allsvenskan och han har misslyckats i SHL förr. Det är inte Bernhard som sitter med alla ess på hand direkt.

{7043}: EP har nog som du säger lite mer skills men totalt sett ser jag Hållander som bättre skulle jag säga!💪👍
Lite av powerforward o stark kring kassen o gör bra med poäng.
Ligger ju på närmare 0,8 poäng/match i snitt i Penguins farmarlag i AHL. Är väl bara några matcher han gjort i NHL.

Ser ju väldigt bra ut om vi adderar Hållander o då Wedin till denna trupp! Bara hoppas Wedin håller sig skadefri då vill säga...

Och så ev Bernhardt på det o förhoppningsvis en klassback a la Lyytinen också då blir det åka av.

Målvaktssidan blir riktigt intressant dessutom👍

Och sist men inte minst så ge oss bara en vinst nu ikväll då...! VI SKA BARA HA DET! 👊🏒

Sputnik: vad är substansen i detta rykte? Är det Samuel man syftar på?

Lomond: Vänta bara tills du ser Rindell nästa säsong!

Lichln: Ja får nog vänta tills dess. Lär ju tyvärr inte få se han mer denna säsong...
Riktigt synd för har imponerat 👍

cloon: Inte sett nån substans eller rykte mer än att Mamma till Samuel Fagemo och hans yngre bröder börjat följa Timrå på Instagram. Det skall väl vara nån mer släkting till som börjat följa med. Ingen av Samuels bröder är ju i ålder för att börja spela gymnasiet eller dylikt, så därför har väl folk börjat spåna på att det kan handla om Samuel Fagemo, om man skall följa senaste trenden med att folk börjat följa Instagram för att sedan visat sig vara klar för ett lag.

LAGUPPSTÄLLNING: ÖREBRO HOCKEY - TIMRÅ IK
Uppladdat:

500x0-screenshot-2023-03-29-170127.png

Kvällens lag
Uppladdat:

500x0-3ac4dc5b-13e7-477a-a737-278368e1cd39.jpeg

500x0-24f28cf0-a4b6-4a52-8009-76af106b9309.jpeg

Lomond: Kan inte Jacob Olofsson vara intressant hos oss igen??😇😇

JonteD: Tycker jag inte, ett löfte som gjorde ett rejält magplask och hade för höga tankar om sig själv.

Öndulat: Meen han ha ju varit bra i surlöven!!

Dags att mala ner Närke kött
Uppladdat:

500x0-screenshot-2023-03-29-173213.png

JonteD: Njaa, vet inte om jag håller med. Han har gjort det ok, men knappast mer. Dessutom i hockeyallsvenskan. Jag ser inte att han skulle spetsa till vårt lag.

Puckat: "Bernhardt uppe på 25 mål nu, som back, med minst 8-14 matcher kvar av säsongen"

Ja och han har dessutom +26, det skojar man inte bort trots att det är i HA!

Meduza: Det blir en rejäl urladdning ikväll det kan vi räkna med

Som alltid den som vill mest vinner. Vi vill mest eller hur ?! 💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻

Vilka är bäst när det gäller som mest?
Timrå IK!!! ❤❤❤❤❤

Zäta75: Det andra laget gör om i samtliga kedjor. Timrå IK bara kör på. 🤭😆😅❤️🤍

Zäta75: Nu kanske jag jinxar, men vi har redan besegrat detta Plastic Dypers i 2 av 3 bortamatcher.
Dessutom har vi en vinst trend och dom har en förlust trend.
Vi borde va favoriter ikväll?
Men av erfarenhet så brukar såna här matcher gå åt helvete.
Men tro och hoppas är ju tillåtet!❤️🤍❤️🤍❤️

Tom Topp: Erixon ej med på swehockeys uppställning

Ikväll hoppas jag farsgubben som varit Timråfan sedan ungdomen får fira sin 73:e födelsedag med en seger!

Lichln: Och Forsmark med Lyytinen

Kul att ställa junioren mot sitt föredetta lag i den viktigaste matchen än så länge

Ni som är i Örebro och kollar på matchen, se till att sjunga fram laget till semifinal. Gör timrå stolta ❤️🤍

Meduza: Som vi såg på Albin Carlson säger ens +/- statistik väldigt mycket i HA!

För jävligt inte en 7e back eller 13e Forward så typiskt när allt ska avgöras varför inte någon Värmhed och Edfeld med och täcker upp vid skador och avlastning. Vet att J20 spelar ikväll men de får inte gå före er game 7 otroligt

Modano: Fast Forsmark följde ju med ner som 7e

Modano: Nu är jag här och täcker upp!

Idag är det dags för er att nå semifinal!!!

Rip Kirby: #viärdesperatasomfaan

Greven: Det kommer märkas att Erixon saknas idag av det enkla skälet att han aldrig märks när han är på isen, dvs. precis som en bra defensiv back ska se ut.

{297}: Timråklacken regerar från start

« · 2511942 · »