1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606432 inlägg · 6213 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
mattias - 74:

Nöjer mig med C More. Såg tidigare fotboll och hockey på hesgoal.com i mobilen. Snacka om att det nu har blivit ett lyft :)

Men nu blir inga fler abonnemang. Följer kommentarerna på forumet idag. Får vara mitt livescore det.

Tar man inte betalt på alla PP man har så svider det i baken. 0-1 med 50 sek kvar av perioden

OlliJanne: Hur ser det ut spelmässigt?

2 matcher var fick dom för på åkningen och spearingen

Ma69us: Jämn match. Tycker Timrå ser lite nervösa ut.
0-2 nyss när Timråspelare har kanonläge sen spelvändning där Timrå faller ner alldeles för långt.
Nu nära 0-3 , felaktigt bortdömd. Hög klubba men det är en Timråklubba. :-)
Det kan vara vår väg in i matchen.
Men jämn match där Leksand tagit över. Leksand sätter lägena. Inte Timrå.
Leksand är starka framför eget mål.

Ma69us: Leksand för hela slanten. Skulle varit 3-0 lif men döms bort för highstick dock var det en tik klubba

Sputnik: Kan man se Dala-Demokraten så ser man ST på samma inlogg

Ma69us: jag blev tvungen att göra annat men spelmässigt kändes det som Timrå förde men att Leksand var vassare.

OlliJanne: Skumt, det känns som att varje gång Timråspelarna ska skjuta så studsar pucken iväg. När de slår en fin avgörande passning så missas mottagningen.
Men det kanske är därför det kallas juniorhockey. Men lite irriterande är det att se.

KulltorpsOlli: känns väldigt valpigt stundtals. Speciellt i hur man går bort sig i markeringar

KulltorpsOlli: Är det nåt i Timrås spelsystem som gör att det svårt att komma in i zon. Tycker det liknar a laget. Oftast ser det ut som det inte är nån tanke bakom hur man försöker ta sig i zon.

Ma69us: precis som A-laget då m a o

Nån som kan eller vill snarare … lägga ut vad AB skriver om de bästa tifona i SHL.

OlliJanne: Såklart det är valpigt, är ju juniorhockey ändå

OlliJanne: Den som imponerar mest i Timrå tycker jag är Sandrud i målet. Dock har vi det rätt späckat på just målvaktsfronten. Frågan är väl mest hur långt kontrakt Juel kommer få, för det har väl inte nämnts i media nånstans?

Sputnik: Jag tycker att de här semifinalerna o finalen suger.
Bäst av 3 i matcherna inför sen blir det slutspel o bäst av en?!
Borde ju vara som i åttondel o kvart åtminstone.
Men det är ju vad jag tycker.

Olli Hahl: Tycker också det är konstigt. Bör ju snarare bli fler matcher ju längre slutspelet håller på.

Trist med förlust, men laget har väl egentligen överpresterat utifrån grundserien. Får ladda om för en bronsmatch

Synct: Valpigt är ordet, men visst förväntade man sig att fått se lite mer av de som är aktuella för spel med Timrå i SHL nästa säsong? Tänker på Värmhed, Johansson, och Forsmark? Jag såg förvisso bara första perioden och halva 3:e. Så jag kanske inte har hela bilden så att säga.

Olli Hahl: jag skickar i pm till dig :)

Oakleafer : Tack 🙏

Sputnik: Tråkigt bara att detta var hans sista år som junior. Lär behöva söka sig bort från Timrå nu oavsett hur långt kontrakt Juel får :(

Sputnik: ja jag såg inte heller 3e perioden men i princip var väl alla som är aktuella att testa SHL spel kommande säsong helt osynliga. Kan förhoppningsvis hända mkt över en sommar men inte var det några framtida NHL stjärnor på isen idag inte.

Tyckte Leksand såg starkare å stabilare ut hela matchen. Vi fick ju inte ens spela runt i anfallszon. Vårat pp var riktigt under isen

Sputnik: Ja det var ingen som stack ut i Timrå enligt mig. Jämngrått?

KulltorpsOlli: Jäkla konstigt tid man kör Skellefteå - Öjebjo på, 14.30.

Åh herregud....AIK har förlorat två bollsparkartävlingar och riksmedia går bananas. Sida upp och sida ner fylls av katastrofanalyser, undergångsreportage, "jagvetbäst-artiklar" etc etc. Patetiskt 😂

OM Lundin lämnar Timrå.
1. Vore det en bra värvning av Bryäns?
2. Vad skulle man kunna förvänta sig av honom på HA nivå?

Tigerhjärta: mycket bra tvåvägscenter på HA nivå! Bra människa och laglojal!

Tigerhjärta: 1.Definitivt 2. En hårt arbetande center både framåt och bakåt med en bra speluppfattning, inte den snabbaste skridskoåkaren men kompenserar det med sin speluppfattning.

Tack för inputs! Låter som han helst bör placeras mellan snabba vingar, gärna en målskytt.
Är han fysisk?

Tigerhjärta: Inte särskilt skulle jag säga. Inget signum hos honom iaf

Tigerhjärta: En av ligans bästa centrar hade han nog varit i HA. Möjligtvis att hans siffror är lite kryddade då han spelade med Dahlén två säsonger, men det är en toppcenter i HA iaf.

Olli Nomadinen : Tung och stark i kroppen får man ändå säga att han är. Ingen tacklare dock.

{7043}: Ja det är ju lite det man vore "orolig" för. Att det var just pga Dahlén som han såg bra ut.
Lite så var det tidigare med Nicklas Danielsson. Gjorde bra ifrån sig när han spelade i topplinor med bra spelare, men så fort han halkade ner i hierarkin så var han knappast den som kunde driva en kedja.

Tigerhjärta: Han är nog god för 40 poäng utan Dahlén dock. Skulle säga att det var Lundin som drog det största lasset mot Västervik i semifinalen året vi gick upp 20/21.

{7043}:

Har nog aldrig hejat så mycket på Skellefteå som ikväll, blir det en Sm final mellan Örebro och Lakers kommer jag inte se en match Det bästa för svensk hockey vore om Skellefteå fick vinna guldet, stabil förening som alltid spelar rolig hockey i ett slutspel.

Skulle Lakers eller Örebro vinner är det nog inte många som bryr sig nämnvärt.

mattias - 74: Samma här . Missar SAIK finalen gör jag det med

Och där tog sagan slut för laget som fan fick ut mer framgång än Oskarshamn av sin dassiga filmartrupp!

Må det bli starten på fallet för Örebro!

Grattis Saik!

Smält ner Växjö snabbt och effektivt i en finalserie nu!

Jäklar vilket pass av Elias när han ordnade 100p

Gorkyman:

Nu har jag spelat 100 kronor på 5 - 1 till DIF ikväll. Tror de kör över rövens fula spelare.

mattias - 74: Det lär kunna bli ett rätt så galet tryck på Hovet i afton. Bara puckarna studsar rätt borde DIF kunna vinna rätt så klart 😅😆👍

Rip Kirby: Final-Ove ska kolla också...Kräver underhållning!

{9682}: Förstår att kraven är skyhöga. Och minst sex förlängningsperioder. Annars: Marsch - utgå!

Rip Kirby: Man kan ju inte spela kortare tid än Sture pratar… 😉

mattias - 74: då måste jag anti-jinxa Dif och betta 100 kr på 2-5 till Röven

OlliJanne: 4-3 eller 5-2 till Dif har jag kört på.

JoJo2613: fick 29,50 i odds. Om Burkölen leder med 4-2 lär man ju sitta och hoppas på mål i tom kasse men i övrigt hoppas jag Dif stänger detta ikväll

OlliJanne: Alltid spännande o köra på specifika matchresultat då man får så fina odds, 50kr på vardera bet. OM det skulle nu slå rätt så är det liksom över 1100-1400kr på ett fjuttigt 50kr bet.

En fundering som slår mig när det diskuteras om vilka junisar som ska spelas in i laget etc osv. Jag tycker mig se en trend att man är mer villig att spela in OJ än Värmhed i laget och att Värmhed isf ska spela vinge (trots att han är center).

Vad är det som lockar med OJ mer än Värmhed just nu? Om man kollar på prestationen som var under säsongen vi precis stängt så tycker jag att Värmhed har imponerat mer än OJ (både före och efter skadan).

« · 2521235 · »