Ma69us: Jämn match. Tycker Timrå ser lite nervösa ut. 0-2 nyss när Timråspelare har kanonläge sen spelvändning där Timrå faller ner alldeles för långt. Nu nära 0-3 , felaktigt bortdömd. Hög klubba men det är en Timråklubba. :-) Det kan vara vår väg in i matchen. Men jämn match där Leksand tagit över. Leksand sätter lägena. Inte Timrå. Leksand är starka framför eget mål.
OlliJanne: Skumt, det känns som att varje gång Timråspelarna ska skjuta så studsar pucken iväg. När de slår en fin avgörande passning så missas mottagningen. Men det kanske är därför det kallas juniorhockey. Men lite irriterande är det att se.
KulltorpsOlli: Är det nåt i Timrås spelsystem som gör att det svårt att komma in i zon. Tycker det liknar a laget. Oftast ser det ut som det inte är nån tanke bakom hur man försöker ta sig i zon.
OlliJanne: Den som imponerar mest i Timrå tycker jag är Sandrud i målet. Dock har vi det rätt späckat på just målvaktsfronten. Frågan är väl mest hur långt kontrakt Juel kommer få, för det har väl inte nämnts i media nånstans?
Sputnik: Jag tycker att de här semifinalerna o finalen suger. Bäst av 3 i matcherna inför sen blir det slutspel o bäst av en?! Borde ju vara som i åttondel o kvart åtminstone. Men det är ju vad jag tycker.
Synct: Valpigt är ordet, men visst förväntade man sig att fått se lite mer av de som är aktuella för spel med Timrå i SHL nästa säsong? Tänker på Värmhed, Johansson, och Forsmark? Jag såg förvisso bara första perioden och halva 3:e. Så jag kanske inte har hela bilden så att säga.
Sputnik: ja jag såg inte heller 3e perioden men i princip var väl alla som är aktuella att testa SHL spel kommande säsong helt osynliga. Kan förhoppningsvis hända mkt över en sommar men inte var det några framtida NHL stjärnor på isen idag inte.
Åh herregud....AIK har förlorat två bollsparkartävlingar och riksmedia går bananas. Sida upp och sida ner fylls av katastrofanalyser, undergångsreportage, "jagvetbäst-artiklar" etc etc. Patetiskt 😂
Tigerhjärta: 1.Definitivt 2. En hårt arbetande center både framåt och bakåt med en bra speluppfattning, inte den snabbaste skridskoåkaren men kompenserar det med sin speluppfattning.
Tigerhjärta: En av ligans bästa centrar hade han nog varit i HA. Möjligtvis att hans siffror är lite kryddade då han spelade med Dahlén två säsonger, men det är en toppcenter i HA iaf.
{7043}: Ja det är ju lite det man vore "orolig" för. Att det var just pga Dahlén som han såg bra ut. Lite så var det tidigare med Nicklas Danielsson. Gjorde bra ifrån sig när han spelade i topplinor med bra spelare, men så fort han halkade ner i hierarkin så var han knappast den som kunde driva en kedja.
Tigerhjärta: Han är nog god för 40 poäng utan Dahlén dock. Skulle säga att det var Lundin som drog det största lasset mot Västervik i semifinalen året vi gick upp 20/21.
Har nog aldrig hejat så mycket på Skellefteå som ikväll, blir det en Sm final mellan Örebro och Lakers kommer jag inte se en match Det bästa för svensk hockey vore om Skellefteå fick vinna guldet, stabil förening som alltid spelar rolig hockey i ett slutspel.
Skulle Lakers eller Örebro vinner är det nog inte många som bryr sig nämnvärt.
OlliJanne: Alltid spännande o köra på specifika matchresultat då man får så fina odds, 50kr på vardera bet. OM det skulle nu slå rätt så är det liksom över 1100-1400kr på ett fjuttigt 50kr bet.
En fundering som slår mig när det diskuteras om vilka junisar som ska spelas in i laget etc osv. Jag tycker mig se en trend att man är mer villig att spela in OJ än Värmhed i laget och att Värmhed isf ska spela vinge (trots att han är center).
Vad är det som lockar med OJ mer än Värmhed just nu? Om man kollar på prestationen som var under säsongen vi precis stängt så tycker jag att Värmhed har imponerat mer än OJ (både före och efter skadan).
Köper det du säger med att vi måste vara tydligare. Fin idé med att använda YouTube till det och är något vi pratat om. Får se vilket format vi får till det i.
Allt du nämner är nyckelfrågor och större frågor för mig än att ... | Läs mer
Nöjer mig med C More. Såg tidigare fotboll och hockey på hesgoal.com i mobilen. Snacka om att det nu har blivit ett lyft :)
Men nu blir inga fler abonnemang. Följer kommentarerna på forumet idag. Får vara mitt livescore det.