{9682}: Du Ove, varför har inte Bernie blivit presenterad av Modo än, jag menar att det är länge sedan han var klar, är det inte lite lång tid? Har han något annat på gång?
Tom Topp: Måste lasta in grymma spelare nu. Inte krypa runt i botten allt för länge. Förstår inte riktigt. Nu måste ju sponsorer hitta sin inre Percy om MoDo ska kunna landa mjukt och stabilt i SHL.
Brukar uppskatta dina oftast rätt sarkastiska och ibland riktigt underfundiga inlägg. Men att sparka på den som nyligen blivit golvad (Brynäs)? Mitt tips är för övrigt att de käkar upp det mesta av motståndet kommande säsong och är tillbaka hösten 2024.
Många här som tror att Malmö kommer att göra ännu en kass säsong? Är inte så säker på det denna gång. Enligt vad jag har snappat upp håller man på att renovera truppen till det bättre inför den kommande säsongen.
Här i staden finns också en djupt rotad hockeykultur sedan länge. Man spelade ju i söderettan långt innan Percy började att pumpa in sina miljoner i föreningen. Samtidigt som Timrå spelade i norrettan alltså. Känns lite coolt att man varit i klassiska Malmö Isstadion (där MIF tog sina SM-guld) för att se Pantern vs Timrå. Har för mig att vi torskade den matchen, men ändå. Intrycket var att hallen var liten (och sannolikt trång om där varit en större publikskara). Hade svårt att fatta hur man kunde ha tagit SM-guld i den där minihallen för 20-25 år sedan.
Har intagit fina middagar i Eleda Stadiums VIP-salong och besökt MFF-muséet bland mycket annat. Bör ha varit min dåvarande flickvän som fick in mig på de där middagarna för annars vet i fan om man varit välkommen. Men trots detta gillar jag MIF mer. De är inte alls lika storskrävliga utan håller en ödmjuk och lågmäld ton här i staden.
Hårda ord och inga visor. Handlar det kanske främst om de där dusterna du haft på deras forum? Visade sig ju att du fick alldeles rätt, så då skulle jag sitta lugn och cool i båten 😎
Olli Nomadinen : Fan nu har du snackat Brynäs ett par dagar. Ska vi bara enas en gång för alla att man kan ogilla ett lag utan att det skulle handla om någon ”fixering” 😅
{9908}: Fel. Jag har bara svarat brynäsaren härinne. Icke att förväxla med fixering då det är Timrå jag skrivit om när han svarat med provokationer. Så den där skärmdumpen är högst irrelevant i sammanhanget
Olli Nomadinen : Okej, min upplevelse är att du ändå svarat andra timråiter och fortfarande kängat Brynäs. Men skitsamma, jag unnar, eller till och med applåderar, det.
Det jag menar är att din ogillelse av att vi är många som ogillar Modo kanske kan få lite perspektiv?
{9908}: Kan nog säga detsamma, i grunden applåderar jag också. Tycker bara det blivit lite skitnödigt emellanåt sen de tog steget upp. Ang Brynäs har dock inte mina antaganden om deras kapacitet något med vad jag känner inför dem att göra. Jag tror verkligen det laget är överskattat även i HA. De kommer inte vara i närheten av att vara mentalt förberedda och det kommer kosta dem hela första säsongen
Misstänkte det. Har inte hängt där särskilt mycket själv, fast de stunderna har inte varit otrevliga. Beror kanske på vad man skriver 😉
Det där om sarkasm var ett bra exempel på att du är en rolig jävel 😅
Angående otrevliga forum… En gång i tiden var det annorlunda, men Svenska fans har verkligen blivit kallt. Blev avstängd en månad ifjol och nu har jag blivit det igen. Bara för att jag lite ödmjukt försökt uppmana Giffers i Skåne till att förenas och ta en ärlig kamp utanför planen i Helsingborg nu i september. Snackar knytnävar alltså och inga andra vapen. Men där blev det alltså jävel. Skulle vilja skriva samma sak om en månad, men då blir man avstängd igen. Etc…
Olli Nomadinen : Fattar. Men vi är nog många, om inte alla, som helhjärtat tror Modo kommer vara sopsist när säsongen summeras. Inte av denna påstådda fixering, utan för att de just nu har ett väldigt väldigt kasst lag.
DJ Hemp: Helt rätt att du blev bannad och kan helt talat inte förstå varför du kopplar in våld utanför planen/rinken in i idrotten. Vill du slåss så gå på krogen, låt idrotten vara ifrån sånt. idioti på hög nivå o riktig pajas.
{9908}: Ja de har utan tvekan det solklart svagaste laget i dagsläget och kommer behöva förlita sig på chansvärvningar med Oinkutfall på de sista platserna. Sån är ju första säsongen, så var det även för oss. Vi hade flyt med några av dessa, Rattie och Hanzl, och det var en stor anledning att kvalet gick vår väg. Modo kommer kvala och behöver tänka att de bygger ett lag som ska vinna 4 matcher på slutet. De har 52 omgångar av försäsong framför sig, det är den krassa verkligheten. De kommer torska så in i h-e att snacket därinne kommer slå över till en längtan tillbaka till toppen av HA ist. Jag vet det för vi har varit där nyligen
Idrott och våld hör ihop. Man slåss på planen samt utanför den. Om du inte kan få ihop dessa enkla regler, så beklagar jag att du är synnerligen retarderad.
Handlar inte om att skada någon för livet. Bara om ett regelrätt slagsmål som varar under några sekunder och sedan går man därifrån. Ger en skön adrenalinkick helt enkelt.
Har också mardrömmar ibland. Fast inte gällande avsaknaden av en tvåvägsback. Finns så mycket annat…
Synd att projektet aldrig blev en realitet. Hade antagligen varit en potentiell spekulant på den litteraturen. Tack för de fina orden 👍
Har förekommit slagsmål på jobb. Inte varit inblandad själv utan istället agerat vittne. Tycker att man i dessa sammanhang ska kampera ihop och strida för ett högre mål tillsammans 🙏
Ja, det är helt okej om vi bara kan enas i det fallet. Respekterar din åsikt och hoppas att även det omvända råder. Inte att någon ska komma in här och kalla andra för idiot och pajas utan att ha en aning vad det är frågan om.
{10015}: Ska jag försöka mig på att vara nyanserad och verkligen hitta en förklaring så tror jag ärligt talat främst att det berott på avsaknaden av nyheter kring oss. Vi har en egen silly i djup dvala så då flyttas fokus lite
Olli Nomadinen : Har också fått mycket kritik i min bok för att folk ansett mig vara dramatisk och spekulativ. Förvånar mig då det är hela syftet med forumet, i princip. Om ni vill snacka MoDo eller Brynäs, gör det, men vänta er respons från oss ;)!
{10015}: Får det dig att känna dig mer relevant så kör! Fixering för mig är någon som typ stalkar någon, något man inte kan släppa. Bara för att vi är många som ogillar Modos existens, och jargongen som genomsyrar klubben, och inte räds för att säga det vid olika tillfällen, så har nog knappast många någon ”fixering” vid er.
Finns andra lag som ogillas gravt här. Inget konstigare än så. Nu gick Modo upp, alltså massa tillfällen att detta ska luftas. När vi mötte Örebro vädra många aktivt ogillandet av den klubben.
DJ Hemp: på vilket sätt hör idrott o våld ihop? Hahaha du pratar om regler o kallar mig retarded. slåss du på plan blir du utvisad och slås du ute så kan du bli dömd för misshandel. Så på vilket sätt är det regler på att idrott och våld hör ihop ?
Spelare slåss ofta i hockeyrinkar och blir inte sällan utvisade av den anledningen. Inte så jävla underligt då att även delar av publiken känner för att göra samma sak. Varför skulle det vara någon skillnad bara för att det råkar finnas en sarg med plexiglas emellan?
Sjukare av dig att uppmana folk till att slåss på krogen i så fall.