Stryparn: Jag skulle vilja se jättebanderoller som tydligt markerar det vi supportrar ser som skillnad just nu mellan oss och laget. Vi ska naturligtvis inte bojkotta, det är ju helt kontraproduktivt. Helst skulle arenan fyllas med 100% kravställare och banderoller i stil med "Timrå IK i med och motgång-en självklarhet för oss supportrar. Hur är det för er som representerar klubben?"
Eller nåt. Går naturligtvis att formulera betydligt mer slagfärdigt än så men ni fattar
Meduza: Jo han var ofta en av backarna vi var missnöjda med men han var faktiskt poängbästa backen. Mig veterligt fick han inget kontraktsförslag av Kapanen Hans defensiv var väl i klass med den Rindell visar upp i år men i slutspelet lyfte hans sig rätt bra. Känns som ett återkommande tema just nu, dvs vi har för låg lägsta nivå både som lag men även individuellt bland spelarna. Går alla runt och "sparar sig" till slutspelet eller? Ja menar tänkt om vi här inne skulle sluta skriva arga inlägg här på forumet i väntan på slutspel... hur skulle det se ut ;-)
OlliJanne: Ja, han gjorde mest poäng av backarna, i +/- var han tredje efter Didde och Erixon. Märkligt att man inte ville ge honom kontrakt, vet inte om Rindell förnyade då eller om det löpte även i år.
Hand upp alla som blev lite lurade när det första man läser på ST online är att Marklund håller i måndagspasset, assisterad av Molinder och Madsen. Wow är det något på G liksom eller vaddå? Nej det visar sig att Ante är hemma med en feberförkylning. Ser fram emot att höra vad Marklund svarar Lidén sen när han ska fråga varför det ser likadant ut som förra året den här tiden
OlliJanne: Poängbästa backen ja. Men han spelades i alla PP mm mm. Han måste ha slagit ngt världsrekord i att skjuta i första täcket. Han hade träffat en fiskelina om den hade täckt hans skott. Mycket poäng ska ses mot speltiden.
Rip Kirby: Fattar helt ärligt inte denna till synes ohämmade skadeglädje över ett lag som inte berört vår vardag på flera säsonger. För egen del känns det som att vi har tillräckligt med egna bekymmer för att jag ska lägga nåt fokus på hur det går för gamla konkurrenter i lägre serier
Olli Nomadinen : Ja exakt så. Konflikter och grupperingar. Inget som löser sig lätt. Ser Timrå för lätt på detta? Ja, jag tror det. Kan förstöra hela säsongen. Fler sjuka nu lär inte bli några poäng mot Frölunda med en redan skral backsida och 2 till backar sjuka. Kan vi ens gå på 6 backar på torsdag? Väldigt viktig match på lördag mot Oskarshamn. Som det ser ut nu tror jag att vi förlorar den och går närmare och närmare kvar. Är som jag skrivit tidigare väldigt orolig för denna säsong nu. Något måste göras inom kort och ni vet vad jag anser.
Olli Nomadinen : Frågan jag ställer mig. Sitter Ante säkert även om vi förlorar mot Frölunda och Oskarshamn och isf får 9 förlust på de 11 senaste matcherna. Vad tror ni andra? Vet ju att ekonomin gör att det inte är lätt att kicka en tränare, men nog måste man göra något om inte detta löses inom kort?
Zäta75: Bör ju göras en ordentlig riskanalys om man vågar nöta vidare och riskera förlora publik som kan bli betydligt dyrare än att anställa en tränare.
Zäta75: med den sjukstuga vi har nu och den redan svaga backsidan har jag svårt att se hur faan det ska kunna bli annat än 0 pinnar mot Frölunda. Blir det då en förlust mot OINK så kan bara inte Ante och Co få fortsatt förtroende från ledningen.
OlliJanne: Jag kommer antagligen att spela mot Timrå på oddset matchen för första gången i mitt liv. 2,69 i odds på Frölundavinst känns lockande. Oskarshamn lär ju ännu mer.
OlliJanne: fast, om det blir 0 pinnar pga att vi kommer till spel med typ 3 backar är det väl knappast Ante & Co som ska hängas för det? Det är väl snarare Kapanen som ska focka sig själv för att han inte lyckats ge laget rimliga förutsättningar att prestera?
Just nu är känslan att vi vaskade den här säsongen när tränargate briserade. Utan att peka något finger om vems fel det är, eller ens var det gick fel, så är min känsla att hela den vevan tog musten ur en redan skadedrabbad trupp med ryktesvis splittrade viljor. Den beryktade schismen lär ju inte uppkommit exakt här, men innan den mediala cirkus som blev verkade vi ju fixa att leverera, åtminstone tillräckligt att vi tog poäng, och när vi inte gjorde det spelade vi ofta väldigt bra.
Sen kan, återigen, detta i långa loppet vara det korrekta. Men just här och nu har jag svårt att hitta något annat att ta på som gjort att både spel och utstrålning devalverat så sanslöst. Svacka och skador? Ja, kanske. Men då tror jag ändå svackan uppkom i sviterna av detta.
Känner mig rätt förbannad över det, men vet inte vem jag ska vara förbannad på.
{9908}: Jag påstår att det inte är Antegate som är problemet. Inte Antegate så till vida att det är att det kom ut att han inte får förlängt kontrakt. Det kanske inte är det du menar iofs. Problemet är ju det bakomliggande som gör att han inte får förlängt.
Sen, kanske man då ska flytta över detta på Antes bord, som tydligen har en spelartrupp som krackelerat helt?
{9829}: Är det infekterat i en grupp spelar det ingen roll hur bra de är. Kapanen är ansvarig för att lösa detta internt. Ante kan ju inte arbeta fullt ut med en spelartrupp som drar åt olika håll. Inte fel att byta tränare för att ta större steg, men tycker det är lite ruttet att sätta kniven i ryggen på coach och fans bara för att markera.
{9908}: Kapanen sa väl i intervjun under senaste matchen att infon hade nått Ante innan den kom ut i media. Sen hade de väl viljat sköta kommunikationen mot media i ett senare skede på säsongen. Men eftersom det sipprade ut att Kapanen hörde sig för på annat håll så hade de väl inget val än att gå ut och berätta.
För att alla rykten och spekulationer skulle få ett slut.
Bragd-Birger: Det var inte så jag menade... ja menade att sjukstugan gör att vi förlorar på torsdag och sedan räknar jag med att vi har fått tillbaka lite sjuklingar till på Lördag. Dvs förlorar de på torsdag så är de i a f ursäktade men torsk på Lördag och det blir en "Avgå Alla"
Cobbel: Är väl knappast ovanligt med liknande läckor i idrottsvärlden. Man får hoppas att laget och Ante är så professionella att de gör sitt yttersta att vinna för sin arbetsgivare som betalar lönerna. Det får inte bli en bortförklaring för att laget spelar dåligt.
Har gärna fel, men tror att detta bara kommer rulla på. Man har gett upp denna säsong, och man räknar med att poängen som är insamlade hittills plus poäng upp till kring 67 kommer att räcka till 12e plats. Det fattas 18p. på 18 matcher. Frågan är snarare hur ev. ny coatch, ev. nyförvärv och befintliga spelare uppfattar denna misär? Kan Timrå behålla Dahlén, Lander och Pettersson? Och vill Olli Jokinen fortfarande ta över? En annan sak är hur licensen ska räddas med lägre och lägre publiksiffror?
Nisse på Mon or: Ja nu skulle det fan vara välkommet med ett sånt där löjligt avbrott för Sweden Hockey Games. Hur många jävla matcher kvar till dess? Ser att skiten startar 8 februari så i värsta fall en 8-9 matcher till dess. Har vi tur så ska CHL spela på tisdagarna men det lär vi inte ha.
OlliJanne: Jag tror att du underskattar Lyytinens påverkan på laget. Men det är min åsikt. Men honom i laget tror jag att vi hade haft 6-9 p mer än nu. En helt annan stadga med honom som vågar gå på kropp och tar sig ur svåra lägen defensivt och för upp pucken och slår fina pass.
Jeremy Boyce är oerhört populärt bland supportrarna och har en tydlig roll i Timrås lag som en karaktärsspelare i en fjärdekedja. Dessutom är han väldigt viktig med sitt sätt att få in de yngre spelarna i laget.
Nu kommer Timrå att erbjuda uppskattade "Bojan" ett nytt kontrakt.
Mycket pekar på att han nappar på det. Därmed kommer meste Timråspelaren genom tiderna också att spela fler matcher, och går under nästa säsong över 700 spelade matcher, trots att han i somras fyllde 30 år."
Behannla int rabbuslingarna som glas!!