{469}: glädjande att se Lyytinen äntligen klar för leksand. Jag tror och hoppas att vi kommer att ha ett spelsystem som gör att någon i laget kommer mosa Lyytinen i forechecken rejält, han kommer stå nere i sarghörnet och såsa som vanligt.
Greven: Det är ju Kent Norberg i mitten av Timråspelarna. Han gjorde bara två säsonger som spelare, 95-96 och 96-97, så någon av dom säsongerna är det.
vonDöbeln: " Mordor väljer alltså bild på Alexander True i Seattle Kraken-tröja. Där han för tre år sedan gjorde starka 0p på 8 matcher och var -2. "
Har ingen aning om var de tänker placera honom i hierarkin, men jag är säker på att Karlin kommer få ut nytta ur honom. Det är trots allt Karlin som lyckades hålla dem kvar i SHL förra säsongen.
Mika Hyvärinens ord: Laget är väldigt bra, organisationen känns bra, ligan är bättre, allt känns lite bättre. I love it so far. Allt känns bra, säger han.
Vad jag kunnat utläsa av honom är han bra med pucken i egen zon och i uppspelsfaserna. Hur tror ni han kommer lyckas hos oss? Tror och hoppas han kan få ordning på vårat PP
Rip Kirby: hur fan lyckades du spotta Nubben i ett foto med den upplösningen, har du lånat nån superdator av Nasa eller farfars förstoringsglas eller nåt?
bar mofftak: Tror ändå på att han kommer till oss för att bli ännu bättre än vad som han är 🤠 habs e nog inne på att han växer i sitt spel med spel i SHL hos Ollie 👍
bar mofftak: Kapanen är bra men inte nära färdig. Att nhl skulle basera sitt beslut på landslaget är inte trovärdigt. Blir inte mindre centrar där för att OK gör det bra i landslaget. Det som räddar oss är att nhl tänker längre fram än till hösten för en tingad spelare. Sen ligger det i deras intresse att även lyssna på vad OK vill göra för att få bästa förutsättningarna för utveckling. Montreal ser investering för 10-15 år om han utvecklas som han ska.
"Är det bara jag som tycker den bilden är jättetydlig?"
Jag tycker bilden är suddig men förlitar mig på ditt tränade Nubben-öga. En annan faktor är denna bild. Timrå spelade alltså bara med den tall-loggan under de år du nämner. 97/98 introduceras tydligen Örnen.
JonteD: En geting hade gömt sig i en tröja och parkerade gadden i handflatan när jag skulle ta ner tvätt från tvättlinan. Märks att värmen kommit till skåne.
SPOODI: Ja, men så är det. Man har ju de bästa spelarna att tillgå och skulle samtliga vara tillgängliga för spel skulle man nog bli väldigt svårslagna.
{10585}: Så är det förstås, men tradition betyder väldigt mycket och USA är ju inte i närheten av Kanada på det internationella planet. Segern i World of Cup 1996 är väl så högt man kommit. Annat är det i NHL/Stanley Cup där det är mer än 30 år sedan ett lag från Kanada vann.
Cobbel: Pääjärvi spelade 08:26 senast, Hartmann 16:59, Lander 17:14, folk får sluta stirra sig blind på vad laguppställningen säger och kolla vad som faktiskt händer på isen. Han spelar MINST av ALLA spelare på isen, och har gjort så i bra många matcher.