1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601837 inlägg · 6213 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Woody Jokinen: GIV OSS FRID, VINN!!

Zäta75: Absolut, men vi minns att Djurgården hade röda tröjor i första kvalmatchen, och vi minns ju hur det slutade.

KulltorpsOlli: Holm igen?

erathoo: och Magnusson…

Nya odds att påverka!

Nä nu ska jag skärpa mig…

Upp med nivån!

erathoo: Hållander fri bör sätta den. Högt tempo

Rico01: vi kan leda vid vinst

Zäta75: Varför kallar dom Juel för joeel!! Släktingen har börjat bra tycker ja!🇺🇿🍻

Nu börjas det…

Fasthållningar och hakningar från Brynäs släpps

Men när Boyce är för het så blåser man

Hoj! Är det nå folk runt Örebro trakten som ska gå på matchen nästa lördag i Örebro? Bor i trakten och är sugen att gå på matchen.

Olli har ju sagt att hans upplägg bygger på konkurrens i laget. Han har även sagt att konkurrensen i princip är obefintlig när de inte har fullt lag. Är du frisk får du spela istället för krav på prestation.
Tycker lite synd om Olli som inte har fått alla verktyg i lådan.

Mitt i allt elände och ångest kan vi i alla fall konstatera att Kapanen brände ett riktigt bra läge inatt, är kvar på 1 assist och -1 efter 7 spelade matcher.

Han har också -2 i gamescore i kvällens match mot St.Louis. dvs, hans spel bidrog antingen direkt eller indirekt till alla motståndarnas mål.

Han gör inte bort sig i NHL, men på en bra match så slutar han som bäst på +-0 på inverkan på matchen. Kanske är tillräckligt för att Montreal ska känna att han ska fortsätta utvecklas i Sverige.

vonDöbeln: Frågan är hur mycket Olivers egna ord väger i om han får stanna kvar och gnugga i en inte alls lika sprakande roll i "bara" tredje- eller fjärdekedjan? För jag har för mig att jag läst nånstans att han litegrann var nöjd bara han får speltid.

Rip Kirby: Enligt K Kapanen är det så, Kimmo sade det i 60 minuter på Aftonbladet.

Rip Kirby: Oliver själv kommer såklart inte tacka nej till spel i NHL, oavsett i vilken roll och istid osv. Det är upp till Montreal att bestämma vad dom tycker är mest givande för hans utveckling. Fortsatt spel i NHL, eller i SHL. Kan ju hoppas att polletten trillar ner för deras ledning snart. För vi kommer behöva honom. För några omgångar sen var det många som påpeka att det gick så bra utan honom osv. Men ser man på det långsiktiga loppet så är det inte ens en diskussion. Och nu börjar vi komma in på just det långa loppet.

Rico01: Ja, precis. För en hockeyspelare bör ju på inga sätt betraktas som livegen, där den egna viljan helt saknar värde.

Joslan00: Ja man får kanske omarbeta citatet något: "a good team, without injuries, does not lose two games in a row".

För den intresserade av siffror så är hans totala gamescore efter alla sina framträdanden i NHL på -3,75, dvs. om han inte spelat alls hade Montreal (av VÄLDIGT många anledningar) totalt haft 3,75 positiva mål mer, antingen genom att släppa in färre eller att göra fler, eller en kombination.

Det är ju ingen perfekt statistik, och någon annan ska ju så klart finnas som i så fall ska göra det bättre - men statistiken säger i vilket fall tydligt att Kapanen INTE på något sätt är viktig för deras framgång med sitt nuvarande spel.

I Montreals matcher denna säsongen så har han:
Toronto: Suttit på läktaren +-0
Boston: 10:37 istid | -0,26
Ottawa: 14:17 istid | +0,53
Pittsburgh: 12:13 istid | -0,79
LA Kings: 11:18 istid | +0,30
Islanders: 11:53 istid | +0,28
Rangers: 13:07 istid | -2,14
St. Louis: 13:22 istid | -1,67 (sämst i laget)

För att jämföra med något så har Elias Pettersson som har en rejält tuff och kritiserad start på säsongen -0,3 i gamescore denna säsong.
Leo Carlsson som var en superspelare i Örebro när vi spelade kvartsfinal mot dem har just nu -0,6 den här säsongen i NHL.

Torparen: Vi har å andra sidan inte förlorat två matcher i rad ännu heller. I torsdags spelade vi oavgjort och sedan blev det "bara" ingen bonuspoäng.
Tycker heller inte att 2 poäng räknas som någon riktig vinst, men jag kanske är för gammal.

"To me Malmö says absolutely nothing."
/Olli Jokinen

Det här måste tryckas på en Tisch!

www.youtube.com/watch?v=LkdSCK95FPU&t=168

Fille!

Karjala ser väl ut att mer eller mindre garanterat innebära en skada för oss. Fyra! spelare med. JJ, EP, Hållander och Dahlén.

Välförtjänt i alla fall.

bar mofftak: Fy Fan!
Dessa Kalle Anka turneringar!
Skrota skiten, ungefär som CHL, bara dynga.

bar mofftak: Välförtjänt. Men vi skickar faktura vid skada till Svenska Hockeyförbundet.

TIK_TIK: Skit i kallecupen CHL ABCDL o allt va de heter . Tisdag Torsdag Lördag hela säsongen med 1 vecka paus i november och februari

bar mofftak: Eronen inte uttagen i år?

Kattgubben: Nej!

Kattgubben:

Märkligt då Eronen prenumererade ifjol på landskamper, i år när han spelar bättre ej uttagen.

bar mofftak:

Lite märkligt EP blir uttagen.

The great one: Ja. Går han som vinge så blir det ännu märkligare, att inte Wedda blir uttagen före honom alltså.

Tänker eftersom det var Hallam som började använda EP som vinge i Växjö.

The great one: Att Eronen har tappat sin plats kan bero på coachbytet. Finns en risk att det går sämre nu utan Jalonen men hockeyn kanske blir trevligare att se på.

bar mofftak: Grattis till landslaget JJ, EP, Hållander och Dahlen!

Trodde inte EP skulle komma med men annars var det enligt förväntan. Bara vi slipper skador är jag nöjd

Zäta75: Wedin hade varit mer rimligt men grattis alla 4

Zäta75: Jag drar en lättnadens suck att ingen av våra backar (svenska eller finsk) blev uttagen till detta trams-jippo.

Trist att de snor spelar från Timrå för denna ”turnering”. Hade hellre sett att de tränar med OJ och bygger laget. Nu när de komma tillbaka slitna för något skitturnering.

{TurkiskaTiken}: Vilken etikett skulle du sätta på en kedja med Lundmark/Walli och MPS? =)

Patrick Polly: ”rivig” kanske? men jag skulle inte sätta ihop 3 yttrar i samma kedja.

{10473}: Ok, då tycker jag Lander passar bättre i en ”rivig” kedja jämfört med EP.

Patrick Polly: Men då får du också leva med att man splittrar våran bästa kedja, är det värt det då? En 3e med Walli, EP och Pääjärvi kan ju vara offensiv också, och inte bara ”brunk”

En bortakommentator , på alla sätt och vis , imorgon .... =(

Andersson: Men om du är på plats på arenan är väl detta inget bekymmer?

Andersson: Åhh nej, inte Edlund helvetet...
Spela hockey! 🏒

Andersson: Kör utan ljud.. klart bäst

Zäta75: Blir garanterat ngn skada, eller så får vi hem dem slitna.

KulltorpsOlli: har vi nån gång haft en winning streak efter novemberuppehållet? Jag kan inte minnas nån på rak arm iaf ..

Kattgubben: Då kör vi en INNAN uppehållet

Andersson: Det skulle sitta fint, tre raka nu så man får lite sinnesro

Kattgubben: sinnesro går inte ihop med att vara Timrå-supporter. Det är mer snabba kast mellan sväva bland moln eller mörk gruva. It’s the only way…

Joslan00: sitter du och säger att vi är bipolära? ;-) Ja, det är vi nog haha

Kattgubben: Serenity now, som Costanza senior skulle ha ropat..

Herminator: are you supposed to yell it? Haha

« · 2758855 · »