1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601496 inlägg · 6213 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
” Frederik Innala säger att mötet är ett steg i rätt riktning för att lösa konflikten parterna emellan, men är fåordig om vad mötet kommer att innehålla och hur vägen framåt ser ut.
– Vi kommenterar inte mer nu, utan det här sköter vi internt, säger han.”

Det är kanske det dom skulle gjort i första taget, att nu säga att man ska hantera det internt blir ju bara tok fel. Kommunikation snälla kommunikation var tydlig och saklig från klubbens hål

Aljd: Precis, först offentlig kritik i diffus och svepande form, vilket kan tolkas lite hursomhelst men som retar upp ett flertal. Sen vill man inte skingra frågetecknen och oklarheterna inför de som fortfarande sitter och spinner vidare på den diffusa informationen man serverats. Ett märkligt agerande.

Men nu tar vi och kör över Växsjö plastics.

Aljd: Anställde man inte den där nya kommunikationschefen(Adam) för att bli bättre på just kommunikationen? Det är ju bra gjort att det bara blir sämre och sämre, det trodde man inte.

By the way, jag hoppas Växjö kommer fram i ordning till Timrå, så att de inte blir sittandes i Gnarp eller nåt liknande. Bedrövligt före idag.

0tto: korrekt, tyvärr Känns det som att det blivit sluten verksamheten och det inte finns någon kommunikationen sedan torines försvann.
Visst matchavsnitten är bra, men det tycker jag inte faller in i kommunikation.

Håkkybåkky:
Varför ska det INTE lyftas om man listar supportermotgångar under säsongen?

Står ju inte ett enda ord om vems fel det är?

Jag vet inte om ST redigerat texten sedan du läste men när jag läser nu i skrivande stund så ser jag inte varför det är irrelevant.

Aljd: Nej precis, matchavsnitten är det ju Niklas Edin som fixar. Som du är inne på så faller det väl inte inom ramen för kommunikation på det sättet.

Aljd: "Vi kommenterar inte mer nu, utan det här sköter vi internt, säger han.”

Asgarvar.

vonDöbeln: Det har du rätt i, jag som tolkade in det(och gick i fällan själv). Jag backar på den.

Synct: ja, den är lite smått fantastisk. Är det n å g o n jävla gång i det här haveriet man ska kommunicera externt är det väl just det här?

Sorry, men vår klubbledning spelar fan i division 5 när det gäller kommunikation. Skämskudde.

Bragd-Birger: nu var du snäll, skulle säga att denna kommunikation inte ens håller dagisnivå, div5 har klockren kommunikation ☺️

Jag gillade den kommunikation vi hade när torines var här var underbar, och att gå till detta från det är som natt o dag. Dags att åka in och köra en kurs i kommunikation med klubben kanske?

Villervalla:
Något fint är det ändå med att det kommer ut en insändare som hyllar pressmeddelandet och en som kräver en ursäkt för densamma.

Nu tycker ju jag att den som hyllar pressmeddelandet är en fullkomlig idiot, men kan verkligen uppskatta att dessa kommer parallellt!

vonDöbeln: vänta vilken insändare hyllar pressmeddelandet ?

Hittade den

KulltorpsOlli:
Det är väl exakt samma saker som lyfts här inne i två dagar nu?
Som du också redan flera gånger gjort tydligt att du är trött på

Aljd: ja herregud detta blir ju bara värre och värre. Och allt bara för att folk har för mkt fritid, så de kan sitta och sprida och kommentera och rasa över saker online.
Först sprider nån idiot klippet, sedan känner nån lättkränkt idiot att "så här kan vi minsan inte ha det på min vakt". Och inte blir saken bättre av att folk på ledande poster (inom både företag, idrotten och politiken) agerar som levande vindflöjlar och känner sig bajsnödiga nog att springa ut och offentligt ta avstånd. OK, här hade soppan kunnat vara uppäten men NEEEEJ då, nu börjar vi "normala" supportrar (med för mkt tid över) att bli lika jävla kränkta och kräver folks avgångar hit och dit, så att vindflöjlarna återigen måste gå ut och kommentera. Suck... man borde fan flytta ut i skogen och hugga ved istället (slipper man pröjsa för gymkort dessutom).

Aljd:
Den som Sundsvalls Tidning torgför både på hemsidan och facebook.
Den kritiska ligger med på sidan!

OlliJanne: om vi ska vara ärliga är detta ett samhälls problem som går långt över sporten, det har blivit någon jäkla tävling om vem som är mest kränkt, och att man kan inte göra så eller si…

Det går inte att göra humor för då kränker vi någon, vi kan inte heja på vårat lag för då kränker vi varandra.

Nä dags att sluta räkna mål, och låta alla vinna!
Det är exkluderande att låta ett lag vinna!

Jag är trött på hur denna utveckling är! Nog med det,
3poäng ikväll och hoppas på bra o fin hockey

nu över till nåt helt annat... Läser följande i Expressen
"Zion Nybeck är poängkung i Oskarshamn.
Nästa säsong spelar han i SHL.
Om Oskarshamn inte tar klivet upp så är han nämligen klar för Linköping, enligt uppgifter till Expressen."

Ska han spela i SHL nästa säsong får han nog leta ett nytt lag, sett till Clöbbens nuvarande form

OlliJanne: ...De är där MoDo kommer in..:(

OlliJanne: men det är talang att lämna en klubb för shl, för att lämna den nya klubben för Shl!

Dock bra och antagligen billig värvning av lhc

{7426}: fan man skulle ju kunna tro att jag var en uppfinnare från Sundbyberg... "tänkte inte på det". Men att plast-hata ett lag trumpfar att rival-hata ett lag så de flesta här kommer nog hålla på er i s f.

Aljd: sluta räkna mål och vinna har man väl redan gjort i unga åldrar? 😉

Tror dessvärre det kommer slå hårt i det långa loppet. När övriga idrottsvärlden vet vad som krävs mentalt för att vinna.

{469}: det är sant, men nu måste a-laget annama det med!

Det kommer bli dynga av allt, visst ska det vara inkluderande men vi kan ju inte förlora känslan av seger osv! Jaja vi lever i ett pajas samhälle

OlliJanne: "om Oskarshamn inte tar klivet upp"
Det får vi väl för guds skull hoppas att de inte gör! Sen hoppas jag inte han går till Klöbben heller, de bör ju ta hissen ner i år! Jag fattar inte vad det är som lockar hos Linköping!

Kattgubben: Pengar.

Bragd-Birger: exakt!

Aljd: vilken syltrygg, fan va trött man blir. Men det ser ju ut som Hut går hem med tanke på att han ska sköta detta internt. Nåväl.

Nu tänker jag övergripande, men det är rätt intressant att klubbens ledord är inkluderande, när man väljer att inte ha någon kommunikation utåt, man vet knappt vem innala är, och dom utalanden som kommer är exkluderande av supporterklubben.

Kanske man skulle börja följa sitt ledord, så kanske vi skulle slippa sånna här onödiga situationer framåt

Då säger vi alla grattis till årets HS:are, Sputnik1!

Med över 3000 inlägg under 2024 är han bara hotad av Zäta75.
8,5 inlägg per dag är i sanning impregnerande. Hur hinner man med det?

RunarUp: Grattis Sputnik1! Du skrev mer och fick fler likes än mig under 2024. Jag kom iaf god tvåa :)

Zäta75: Ibland fick jag en känsla att du gick för vinsten stenhårt!

Synct: Gjorde mitt bästa :) haha

RunarUp: Bara 8,5 inlägg per dag??? Det är väl vad Costanza skulle ha i minuten om forumet tillät

Okej, då får vi väl fortsätta älta i denna tråd då!?
Eller ska vi prata hockey, som omväxling?

Meduza: ältandet hoppas jag tar slut, tycker dock det var en intressant om föreningsuppbyggnsd och medlemmar på g, vilket också är viktigt!

Men som sagt vill folk att jag ska vara tyst så absolut

Meduza: Behöver vi nån back?

"En rutinerad och stabil SHL-back är nu tillgänglig för klubbar som vill förstärka inför säsongens slutspurt. Jonathan Andersson, 30, har valt att bryta sitt kontrakt med Färjestad och lämnar klubben med omedelbar verkan."

Vi har väl kanske större behov av en sniper?

Vill bara rätta mig själv så jag inte far med osanning. Det var bättre utformade stadgar i Timrå IK. Aktiva barn/ungdomar som är medlemmar har inte rösträtt så länge de inte har fyllt 18år. Möljligen är deras föräldrar via familjemedlemskap (eller likanande) har det.

13 § Rösträtt
Medlem som betalt förfallna medlemsavgifter och som senast dagen för årsmötet
fyller 18 år har rösträtt. Rösträtten är personlig och kan inte utövas genom ombud.

Meduza: Han är väl klar för Tappara?

Aljd: Har inget problem med dig, men ämnet är rejält uttjatat!

Simmalugnt: Denna flash kom nyss på sportlovin.
Men är det som du säger, så?
Vi letar väl kanske mer efter en bra 4:e center?

Meduza: ämnet runt hate gate, är kört i varv för många gånger håller jag med om,

Men skulle vara intressant att se hur medlemslistan är för timrå, många som höjer rösten och skulle tippa att av dom som faktiskt driver diskutionerna runt hate gate är det en låt procent av riktiga medlemmar!

Bara det jag finner otroligt intressant!

Simmalugnt: enligt rykten så är han klar redan för tappara, så det är nog helt korrekt

Meduza: Enligt Aftonbladets artikel om honom blir det Tappara.

Simmalugnt: Okej, tack då vet jag.

Simmalugnt: okej, skönt att han inte går till Örebro eller Linköping iaf :p

HIV71 imorgon, tankar inför matchen.
Hade varit jävligt bra om vi kunde plocka hem 3 poäng med tanke på att Skellefteå flåsar oss i nacken.
Men gör vi åter en "väcksjö fakers" match, så lär vi väl kamma noll?

Meduza: jag tror inte vi kommer göra en dålig match men sedan är ju frågan vilken form HV är i. Om jag förstod kommentatorn på TV sporten igår så gjorde HV en bra match som Frölunda lyckades stjäla. Förhoppningsvis var det bara början på en ny låååång torsk-streak för dem

Vad säger värdegrunden om detta? Stackars barn om dom råkar se detta klippet (ironi).

Meduza: tror laget kommer ryka upp sig, och vi kommer få se ett annat spel än det vi såg igår, laget kommer nog se ut som igår med, inga förändringar på kedjorna, tror dock att Johansson kommer stå.

Lite rädd att vi får fel kommentator imorn och att denne kommer köra Skjutjärnsjournalistik mot dom som intervjuas.

The great one: Ollis favvo låt är f ö Svordomsvisan av Magnus och Brasse

« · 2797774 · »