Rip Kirby: Vi gillar verkligen va vi får se av Fille men jag gillar ju ett annat gäng DETROIT RED WINGS men de e en annan sak!!! Jag skulle gilla en annan sak om Backlund vore på isen o Malkin fick ett läge o göra sargreklam av honom då skulle ja jubla högt!!!!🤣🤣🤣🇱🇸
Rip Kirby: Vackert 🤗 Hur svårt ska det vara att få till en buss i det stuket? Byberg & Nordin och så en lite sketen skylt i framrutan med texten Timrå IK? Ser ut som U 10 grabbarna ska till Harmånger.
Icke värdigt denna klubb! Skärpning Timrå IK när ni ändå ska glida omkring på vägarna…
"Det är klart att vi skulle få bygga laget på ett annat sätt då, men det skulle också frigöra pengar. Istället för att ersätta honom rakt av skulle vi kanske ta in två spelare. Det är tanken i så fall. "
Blir det 2 nya "Westfält och Lilja" så är jag om möjligen ännu mindre peppad på nästa säsong redan nu.
En matchvecka och sedan landslagsuppehåll. Får vi tillbaka Hardegård efter uppehållet ser jag mer positivt på situationen. Nu räknar jag med en eller två poäng i de kommande 3 matcherna, laget verkar lite tröttkört precis som förra året.
Jadu: Såg matchen. Hallander inblandad i många bra saker. Förutom assisten täcker han skott, spelar fysiskt och aggressivt. Han ser ut att trivas bra i den roll han har nu i laget.
Smörgåsen : det har ju varit en del snack om Saik sista tiden. Och dom har väl tappat en hel del toppspelare sista åren, och är ff där uppe topp 3-4. Medans lag som Linköping köper in spets varje år och tar sig knappt till playin. Det måste gå att bygga som Skellefteå, och jag tror att det är en absolut nödvändighet också. Linköpings väg vet vi ju leder till konkurshot för en klubb med Timrås omsättning.
Tom Topp: Hur ställer sig SAIK ungdomsverksamhet mot för Timrås? Det där går ju i vågor och SAIK har väl haft stora framgångar med sin undomsverksamhet senaste åren. Timrå har svårt att lyfta upp spelare från juniorsidan - förmodligen för att de inte är tillräckligt bra.
Joslan00: det är väl därför det satsas på ungdomsverksamheten just nu. Tyvärr är det väl några år för sent, sånt tar ju ett tag att bygga upp. Men till dess gäller det väl att fortsätta hitta fynd hos konkurrenterna.
Jadu: En lång och bra intervju med Filip (nån månad gammal bara) där han på ett tydligt sätt förklarar skillnaden på den då ganska unge Filip Hållander som åkte över till NHL under covid-åren, jämfört med den några år äldre och framförallt betydligt mer självsäker och mognare spelaren han är idag.
Tom Topp: det här är bara källa feeling men det känns som att vi har fler idrotter att konkurrera med när det gäller talangerna. Det är ju ofta så att är man bra på en idrott så är man bra på flera, hockeyn tappar garanterat talanger till andra idrotter och här där hockeyn inte är klar etta som i Skellefteå så väljer säkert fler ungdomar andra idrotter vid en ung ålder när det börjar bli för mycket att hålla på med flera samtidigt. Fast vi har kanske ett större upptagningsområde som borde kompensera för det, men även mer konkurrens med Modo och Brynäs om dom stora talangerna.
KniveN: Jag tror det är tvärtom gällande upptagningsområde, medelpad är ett väldigt litet upptagningsområde inom hockeyn. Nubben sa något i ST för några veckor sedan att vi hade ca 40 spelare som kunde vara med och konkurrera om en plats i TV-pucken i år.
KniveN: Jag tycker man kan se skillnaden mellan Timrå och t.ex modos upptagningsområde gällande hockeyn. Medelpad och Ångermanland har ungefär samma befolkningsmängd, men antal hockeyföreningar har Medelpad 7 (däribland inaktiva som Matfors och Nolby), medan Ångermanland har 15 st, visst finns några inaktiva där också, men alltså dubbelt så många föreningar att fånga upp talanger från.
Visserligen kan Härnösandare välja Timrå men även om man räknar 50/50 där så blir det en väldigt stor skillnad. Skulle säkert gissa att det ser ungefär likadant ut om man kikar på Brynäs,
NickNack: Det som egentligen behövs är att det skulle finnas en hall i typ Stöde som tar upp mellan Matfors och Ljungaverk, det är en vit fläck på kartan idag. Sedan är ju Ångermanland mer utspritt men har betydligt bättre möjligheter i hallar.
Gorkyman: Och pga att de inte hade någon så lades väl hockeyn på is, skulle man ironiskt kunna säga. Det är långt för föräldrar att köra knattar till Ånge eller Sundsvall och då blir det ju inget organiserat. Matfors var väl på gång för några år sedan men då brann väl omklädningsrummen upp.
Villervalla: Kovland, Njurunda, Brandcode A- och B, SCA Arena och Lill-Strimma torde innefatta samtliga hallar i det här området. Bra jävla sorgligt att ishockey inte betyder mer för människor tycker jag. Men det kostar förstås mer än det smakar med drift- och personalomkostnader och hela den biten.
Andersson: går det att spela på vilket lag som gör första målet? Borde väl vara rätt höga odds på ett ledningsmål mål från TIK denna säsong... Kanske värt att satsa en hundring och dra in några tusenlappar.
Villervalla: Det passar bra att vi lånar ut Jacke lite nu så han får matchträning. För efter gårdagens monsterinsats (+Didde) lär vi nog vilja ha Juel som förstemålvakt ett tag framöver.
Positivt med öppna kort och att klubben äntligen har insett att man behöver ha rätt person på rätt plats. Innala var en felrekrytering, eller så räckte bara inte hans egenskaper eller kunskaper till riktigt då det gällde de viktiga och helt avgörande ekonomiska frågorna.
Torines finns fortfarande med som en absolut dröm för mig förstås.
Rip Kirby: Lilla farbrorn har en fundering på att närvara på lördag på västra stå!! E de nåra andra som tänker va på plats? Kanske kan träffas i puben under stå?? Vore kul 🤣🤣🇱🇸 Nu hoppas att vi på Öik!! 🍺🍺
All heder åt Diddes heroiska insats och en uppoffrande defensiv krigar seger mot ett rätt uddlöst Fbk framåt.
Lätt att bli förblindad av denna seger och glömma bort hur enormt uddlösa vi var och hur vi just nu verkar sakna offensivt spel, jag tycker vi spelar bort pucken hela tiden precis som att vi inte vågar hålla i den inom laget. Vi ger den i stort sett till motståndarna och ställer upp och försöker hålla dem på utsidan.
Varför är det så här sjukt lamt offensivt spel. Vi lyckas nästan aldrig få till längre anfall och om vi gör det är vi på utsidan och spelare alibi offensiv. Inte ens med denna forwardsuppsättning ska det behöva se så dåligt ut. Vart är aggressiviteten och skridskoåkningen?
Jag trodde aldrig vi skulle spela en så totalt omvänd hockey mot ifjol, ja menar bara gör att Ollis total hockey är försvunnen så måste ju man spela med fart och aggressivitet och kamp.
Detta kan jag inte Tommy eller laget vara nöjd med! All heder åt defensiven som TS satt men det brinner i knutarna att kunna ha mer kräm framåt, detta håller aldrig i längden, att åka med rånarluvor hem och högst gjort 2 mål.
Det måste ju gå troll i grejerna nånstans.
Får vi inte igång offensiven så hoppas jag verkligen inte att man utnyttjar +1 året med Tommy.