Här, i ett väldigt gammalt, på gränsen till antikt klipp, får vi ta del av när Pär Styf avgör en slutspelsmatch mot HV71 genom ett skott från mittzon men som styrs via en HV-spelares klubba i mål. Jag sökte inte specifikt efter den utan den bara fanns i mitt flöde.
Det bästa såhär lång tid efteråt är inte målet självt. Nej, vad som sticker ut är istället expertkommentator Hans "Virus" Lindbergs spontana och för hans del onaturliga segervrål som från att låta som ett "JAA", efter nån halvsekund ändras till ett "oj, oj, oj" och för att knyta ihop säcken och betona hans Timråhat ska Styf helt plötsligt inte krediteras för målet alls.
Rip Kirby: Ni kan det lugnt i TIK, vi kommer aldrig ifatt då det skiljer 8 poäng och det klarar inte HV laget eller hellre det som återstår av laget. Gott nytt år från ångestens huvudstad Jönköping.
Labanlasse: Motorsågen vrålar mkt härinne nu mot allt o alla ingen går säker tydligen!! Kan tyvärr inte engagera mig i hockeyn just nu den där JOHANNES ställde till de så jag måste använda min motorsåg ett tag framöver äger lite skog o de ramlade lite i onödan mycket men lite motion gör inget måste kapa loss nåra hundra träd sen får maskinerna ta över!!!😭😭🇱🇸 Men vi måste börja bli grinigare o skjuta myyyycket mer direkt skott även om de inte är öppet o vi måste ha mer folk framför mål då och framför eget mål ska ingen få stå den som gör de ska i princip få åka plingplång taxi efteråt!!!🤣🇱🇸🇱🇸
13) Timrå Timrå IK är en klubb som besitter både riktigt hög sportslig kompetens och god kontinuitet. På vissa poster. Absolut på den just nu viktigaste – sportchefsposten med Kent ”Nubben” Norberg. Han är världsmästare i sportcheferi, men bara i Timrå. Det förstärker min tro om att det inte bara är kunskap och kompetens som gör en bra sportchef. Det behövs ett stort klubbhjärta också, inte minst som immunförsvar när det blåser emot. Har man ett lika stort eller större hjärta för klubben än hardcore-fansen så får man automatiskt bättre stötdämpare. Och gör ett bättre och mer ansvarsfullt jobb.
Rip Kirby: Undra om vi får se någon rightare nästa säsong, som INTE är någon brunkare, likt Hartman, Lundmark och Walli. 3st rightare men ingen sniper. Stöpta i samma form, i princip. En för mycket skulle jag säga.
Smörgåsen : Jag är så enfaldig så jag tror Lundmark kommer att utvecklas mycket, han har bara gjort några matcher den här säsongen och jag tycker han är mycket bättre än förra säsongen.
Tycker det verkar som en enda lång transportsträcka till efter säsongen 26/27, då halva truppens kontrakt går ut. Konstgjord andning denna och nästa säsong, och ny sportchef som kan sätta en stor del av truppen inför 27/28. Tragglar ... | Läs mer
Det bästa såhär lång tid efteråt är inte målet självt. Nej, vad som sticker ut är istället expertkommentator Hans "Virus" Lindbergs spontana och för hans del onaturliga segervrål som från att låta som ett "JAA", efter nån halvsekund ändras till ett "oj, oj, oj" och för att knyta ihop säcken och betona hans Timråhat ska Styf helt plötsligt inte krediteras för målet alls.