Slänger in en brandflackla i Timråpressen. Skulle det vara helt fel med Karlin som ersättare till Tommy? En revanschsugen sparkad MoDo-dito. Allt att vinna! Skriv ett ettårskontrakt och jag är nöjd!
JonteD: Haha! Inget röka, bara lite rödtjut till lövbiff med pepparrot och pommes. Men va fan jag är lite rädd för nån mesig lösning som Montén, Fredrik A eller Morten Madsen. Den jag hoppas på är Henrik Stridh.
Karlin i all ära. Men skulle Peter Jakobsson få någon sorts roll i Timrå då måste jag nog skjuta mig själv. Sveriges absolut oskönaste personlighet. Låt det aldrig hända.
Nej finns inget rykte. Men man vet aldrig. Brrrrrrr
Skönt för Juel med ny klubb nästa säsong. Det är han värd. Är så sinnessjukt less på att han alltid byts ut efter en förlust oavsett prestation. JJ kan förlora 5 i rad får stå ändå. Juel släpper typ en puck på uppvärmningen, bänkad.
En grej jag just kom på. Timrå kör ju fortfarande ledigt under uppehåll, inte 100% Ollistyle men ca 85% ledigt. Snart är det OS uppehåll. Då kommer alla andra lag att nöta detaljer och förbereda en slutspurt. Timrå ska vara lediga…helt ärligt. Ställ in direkt och gå på jobbet med er. Nu är det allvar i tabellen, ansvar krävs.
Visa nu den där ökända stämningen ni sägs ha och gå ihop som grupp och gå till arbetsplatsen. Inte fly från varandra så fort ni får ledigt.
Var inte Nizze intresserad av Carl Lidö i Östersund? Värva och låna ut till Östersund ett par säsonger. Jakob Johansson blir väl inte kvar många säsonger till?
Andersson: Det som håller mitt hockeyintresse uppe just nu är striden i HA. Det såg länge ut som Löven äntligen skulle lyckas, men det ser allt sämre ut. Skulle kunna skrälla i år med typ Kalmar.
Sedan1928: Diaco har nog höjt sin framtida lön ganska bra, men han är ganska liten speciellt som center så det kanske inte är så många SHL-lag om budgivningen, det kan vara jackpott att ta honom.
Sedan1928: värvar man dichow så får man ju iof in en dansk...och Illari Kapanen är ju finne ..så jag förstår egentligen. Inte varför man så stort påstår sig köra helsvensk trupp när man inte gör det? 🙄 Sen krymper man ju marknaden ganska rejält om man ska köra på "helsvenskt" Nä .. jag tror och hoppas man släpper det spåret omg.
Karlsson74: Både Dichow och Kapanen talar flytande svenska och har bott här länge så skulle klassa de som ”svenskar”. Blir intressant hur man ersätter Dahlen, där kan det behövas en transatlant, en svensk är såklart att att föredra men känns svårt
Jadu: svårt och antagligen dyrt... Extra dyrt om man vill ha en svensk poängspelare helt utan rötter i Timrå.. Misstänker att det i princip alltid är huggsexa bland klubbar med bättre ekonomi om sådana spelare.
Jadu: Finns bra finnar med i AHL. Både Malmö och Oskarshamn bland annat är ju bra exempel på att hitta spetsforwards från vårat grannland. Tänker då som klubbar som inte kan locka med SM-guld och dylikt. Men ändå kunde få in bra importer.