1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608461 inlägg · 6213 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Här på hög höjd har jag -17°C. Men det känns som -22 enligt SMHI.

Eugen Sandberg: Jag vet men gillar inte att åka 13 mil när de är så kallt man vet inte vad som kan hända med bil elr mig själv!!🤣😎🇱🇸

JonteD: Du ha la mä dä fickljummen Explorer om dä hänn nått rabbusling???😳😳😳
Så du håll dä varm!!

Niklas Edin: jaa grym låt!!! ???

EXPLORERSMÅLAND: Nu laddar man upp med slagskott (filmen alltså) då blir man i hockey mode!!!🤣🤣🇱🇸🇱🇸

JonteD: för mig blir det att kolla på U15 i Gärde ikväll och U16 i Kramfors imorgon, eventuellt U15 i Östersund på lördag,.

Villervalla: Spännande. Youth gone wild! 👈��🤘🤘

Rip Kirby: Mycket matcher blir det men vad gör man inte för barnen.👍

Slänger in en brandflackla i Timråpressen. Skulle det vara helt fel med Karlin som ersättare till Tommy? En revanschsugen sparkad MoDo-dito. Allt att vinna! Skriv ett ettårskontrakt och jag är nöjd!

pingvin: Vad har du snortat/rökt för de vill jag oxo ha!! Aldrig att han blir tränare i Timrå!!!🤬🤬🤬

pingvin: vill du har hit Karlin!? Sista tränaren jag vill ha för Timrå.

pingvin: Hur ska vi ha råd med 300 kg räksallad i veckan? finns inte på kartan

pingvin: nu är du bara tyst!!!

Modano: XACT BRA SAGT VILL INTE SE NÅN LÄPP SUGANDE SLÖFOCK I TIMRÅS BÅS!!!!!!!!🤬🤬🤬🇱🇸

Tom Topp: Du hade jag haft lite mer stålar i mina aktier då skulle jag köpa Juel o fixa så att han ska va i Timrå!!😎🇱🇸

JonteD: Haha! Inget röka, bara lite rödtjut till lövbiff med pepparrot och pommes. Men va fan jag är lite rädd för nån mesig lösning som Montén, Fredrik A eller Morten Madsen. Den jag hoppas på är Henrik Stridh.

Karlin i all ära. Men skulle Peter Jakobsson få någon sorts roll i Timrå då måste jag nog skjuta mig själv. Sveriges absolut oskönaste personlighet. Låt det aldrig hända.

Nej finns inget rykte. Men man vet aldrig. Brrrrrrr

Stridhsyxa: Det här är mannen som vet hur man gnetar och gnuggar sig kvar i Elitserien. Kan behövas nästa säsong när vi står utan Jonte.

Didrik Strömberg visar prov på andra kunskaper än att spela ishockey.

Rip Kirby: Jaha. Ska vi börja hitta nått form av spel på bortaplan också? Inte bästa tänkbara motstånd för det dock…

JonteD: Nu ska vi inte hänga läpp här..

Skönt för Juel med ny klubb nästa säsong. Det är han värd. Är så sinnessjukt less på att han alltid byts ut efter en förlust oavsett prestation. JJ kan förlora 5 i rad får stå ändå. Juel släpper typ en puck på uppvärmningen, bänkad.

En grej jag just kom på. Timrå kör ju fortfarande ledigt under uppehåll, inte 100% Ollistyle men ca 85% ledigt. Snart är det OS uppehåll. Då kommer alla andra lag att nöta detaljer och förbereda en slutspurt. Timrå ska vara lediga…helt ärligt. Ställ in direkt och gå på jobbet med er. Nu är det allvar i tabellen, ansvar krävs.

Visa nu den där ökända stämningen ni sägs ha och gå ihop som grupp och gå till arbetsplatsen. Inte fly från varandra så fort ni får ledigt.

ÖIK spelar fantastiskt borta. Frenesi i passningarna. Bra i spel utan puck och fantastisk målvaktsinsats. Se och lär Timrå.

Hockeydynamit97: 2-1 slut

Var inte Nizze intresserad av Carl Lidö i Östersund? Värva och låna ut till Östersund ett par säsonger. Jakob Johansson blir väl inte kvar många säsonger till?

Carl Lidö 96.77 i räddningsprocent, 30/31 räddade skott.

För övrigt bör modo hålla sig undan smålandsområdet, går klappkasst där

Andersson: Freddan har inget bra track-record med lag från Småland..

Nisse på Mon or: Lidö är bra. Värva och låna ut, mycket bra ide'

Hockeydynamit97: Ger lite perspektiv på saker. Hellre svårt att vinna mot Skellefteå borta än Vimmerby hemma…

Hockeydynamit97: inte nåt vidare nej

Å där vann modo ändå. Grattis eller nått, en fin fjärdeplats blir det denna säsong

Ikväll firar vi att Modo skrällde mot Vimmerby med att signa Karlin som head coach på ett 5-årskontrakt!!!

vonDöbeln: Släpp groggen NU

Andersson: Det som håller mitt hockeyintresse uppe just nu är striden i HA. Det såg länge ut som Löven äntligen skulle lyckas, men det ser allt sämre ut. Skulle kunna skrälla i år med typ Kalmar.

Vargher85: Det blir ett roligt race! Men Kalmar kan inte benämnas som en skräll dom leder snart serien.

Andersson: vi byter ut HV mot Kalmar så har vi en räddningsplanka nästa säsong 👍

Andersson: Tycker ändå att det är starkt av Modo att ta 2p av Vimmerby, va

Matchen mellan IFS - TIK (damer) inställd då representanter från Timrå varit med om en trafikolycka.

Mer tre amigos

Kommer timrå att fortsätta på helsvensk trupp? Enligt mig tycker jag TIK borde ta in några spelare från nordamerika som diaco eller pooley

Sedan1928: Diaco har nog höjt sin framtida lön ganska bra, men han är ganska liten speciellt som center så det kanske inte är så många SHL-lag om budgivningen, det kan vara jackpott att ta honom.

Nisse på mon or.

”tänkte om det hade funderats på en toppcenter, så hade Pettersson kunnat ta en av två kantplatser som också behövs.

Genborg, ny, ny
Pettersson, Eriksson, Heikkinen
Lilja, Lander, Lundmark
Westfält, Levinsson, Walli”

Wedin och Hartmann ska ju in i laget också.

Värvar vi en tränare innan vi säkrat SHL-kontraktet?

Sedan1928: värvar man dichow så får man ju iof in en dansk...och Illari Kapanen är ju finne ..så jag förstår egentligen. Inte varför man så stort påstår sig köra helsvensk trupp när man inte gör det? 🙄
Sen krymper man ju marknaden ganska rejält om man ska köra på "helsvenskt"
Nä .. jag tror och hoppas man släpper det spåret omg.

Niklas Edin: Nu har Micke Sjöström som gjort låten vi använde i senaste matchavsnittet laddat upp den på Spotify och på Youtube.

In och ge han lite kärlek 🥰

Niklas Edin: Det är bara att trycka ut den i högtalarna innan match, gärna texten på kuben också. Den där har möjligheten att bli något.

Karlsson74: Både Dichow och Kapanen talar flytande svenska och har bott här länge så skulle klassa de som ”svenskar”. Blir intressant hur man ersätter Dahlen, där kan det behövas en transatlant, en svensk är såklart att att föredra men känns svårt

Jadu: svårt och antagligen dyrt... Extra dyrt om man vill ha en svensk poängspelare helt utan rötter i Timrå..
Misstänker att det i princip alltid är huggsexa bland klubbar med bättre ekonomi om sådana spelare.

Jadu: Finns bra finnar med i AHL. Både Malmö och Oskarshamn bland annat är ju bra exempel på att hitta spetsforwards från vårat grannland. Tänker då som klubbar som inte kan locka med SM-guld och dylikt. Men ändå kunde få in bra importer.

Ja varför inte tjecker för den delen..

« · 2977066 · »