1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606542 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Linköping 2-1.

Helvete.

Hockeydynamit97: fan vad less man blir... å vår match har inte ens börjat

Vart är den där jävla Bellows idag då?

JanneH: 2-2 Brynäs!

JanneH: Såja 2-2

Hockeydynamit97: ja å Bellows hade fan en assist... ha ha

JanneH: 3-2 LHC..

Rip Kirby: Jahaja 🤬🤬🤬fan!!

Rip Kirby: Vilken skräll att Brynäs ska göra en plattmatch mot just LHC..

Hockeydynamit97: hata Brynäs!!!

JanneH: hata att vara beroende av andra lags matcher. Svaga svaga Timrå.

Klart man inte får nån hjälp av äckliga hybris Brynäs

JanneH: brünass inte särskilt defensivt motiverade…

Med coaches challenge i SHL hade LHC haft 2-2…

Synd att domarna och situationsrummet inte fick det…

Hypocrisy: nej bara en sån sak att de ställde 1:a målis mot oss och Clara mot LHC är ju vidrigt

Det var 1m offside innan Linköpings 3-2 mål..

Hockeydynamit97: Kämpa Brynäs

mattias - 74: jag har berömt er defensiv sista tiden men idag är det inte bra. Kanske Gidlöf påverkar backarna? Även om det är en bra målvakt.

Sanyet: Så kan det vara

Jag hade gärna sett Larsson i målet efter senaste matchen men men

Marcus är en målvakt som går in i vilket SHL lag som helst men jag tror det är mer mentalt hos många spelare som gör att det blir så här

Hade det varit 7 matcher kvar av grundserien nu så hade vi garanterat hamnat i kval. Nu kan vi räddas av så få antal matcher kvar. Vi är så fruktansvärt jävla dåliga! På allt! Hela tiden! Vad sjutton är det i vattnet?

Stridhsyxa: När hade vi ett riktigt etablerat anfall sist? Omgång 38?

Smörgåsen : Frölunda behöver inte ens vara bra för att leda med1-0

När var en TIK-spelare senast förbannad? Ser förjvla lojt ut.

Smörgåsen : Så menlöst. Mellanmjölk på din höjd. Inget bett, ingenting.

Senaste 2 matcherna + den här hittills har vi skjutit 80 skott och gjort 2 mål. Fy fan vad dåliga vi är på att göra mål...

Hörde just i Timråklacken: "Om Frölunda gör 2-0 så går jag och bajsar istället. Är det någon som ska hänga på?"

Timrå kommer kvala. Garanterat. Tidernas ras.

Stridhsyxa: Det hade varit roligt, men så kommer det givetvis inte bli. Alldeles för många lag bakom er som ska vinna.

Zource: ”alldeles för många” bla bla. Timrå kommer inte ta en poäng till i grundserien. Så lhc behöver bara hitta 2 p, Örebro 5p och Leksand som vinner allt ska hitta 7. Detta är inte omöjligt eftersom Timrå inte kan vinna en matchjävel till, hela klubben har checkat ut.

Stridhsyxa: har sagt det i en vecka nu, bara be till hockeygudarna att lagen under oss förlorar. En förlust på Leksand. Vi tar inga fler poäng om inte vi gör 7 mål på våra 3 målchanser per match

Vet inte hur man ska kunna lägga fram det här på ett schysst sätt. Men snacket om Hartmann just nu får mig att skratta. Det finns verkligen noll korrelation med att Hartmann är borta och att Timrå är sämst.

”Han kämpade iaf” det var typ 2021…numera kör han stenhårt i 2 matcher och vilar i 12. Han har varit bedrövlig den här säsongen och slagit tokpass rakt i gapet på motståndarna. Stått så stilla så när motståndaren vänder så drog han på sig dom tydligaste hakningarna man kunnat hitta.

Bedrövlig i PP som gjort att Walli fått sitta på sidan. Han har inte händerna för en topproll. Men får ändå spela i toppen, skönt att han är skadad så man inte kan ge han massa gratis speltid oavsett prestation, precis som Dahlén får just nu.

Hahaha Timrå står och faller med Hartmann. Tillåt mig småle. Jag vill att vi bryter hans kontrakt till kommande säsong och ni sitter och längtar efter Hartmann. Ni är ju lika fel på det som Nubben isf.

The great one: Som sagt. Man saknar en lite smågalen kanadick som skulle gått bananas om det sett ut så här.

Nästa år vill jag se en import, för jag tror som sagt att det skapar en lite intressant friktion i gruppen.

Men sen trodde jag aldrig att Lander skulle tillåta att det ser ut så här heller. Men han är så mycket upp och ner själv, så man undrar ju lite smått om han inte åker runt småskadad mest hela tiden?

Stridhsyxa: ja den förklaringsmodellen håller inte jag heller med om.
Just nu vill jag bara att vi räddar kontraktet utan kval. Sedan får man slicka såren innan man blir en peppad silly season kille som sitter här och suktar efter feta värvningsrykten

Montén Python: Hade önskat att han brunnit av nån gång iaf...fast han ser väl att kvaliteten inte riktigt räcker till i truppen antar jag.. önskar lite karaktär ..några med lite jävlar anamma. Kanadicker och amerikaner brukar ha en kravställan både på sig själv och på sina lagkamrater ..

Skjuter från höften och gissar på Fredrik Söderström.

”Har du ”out” till båset?

– Ja, det har jag. TV4 är väldigt frikostig med att man får ta på sig tränarkavajen, om det är på riktigt,”

Jonas Rönnqvist snor vi från Luleås U16 o blir TIK-tränare. Ett skott från höften är det naturligtvis 😁😁😁😁

Stridhsyxa: I och med att Zäta är så pass involverad i truppbygget (enligt Nubben) och hans starka koppling till Detroit, är det orimligt att tänka att han borde kunna gräva fram nånting från deras organisation (AHL inkluderat) som vi kan få hit? Dom kontakter han har bör väl fan gå att ta till vara på. Spelare alltså.

Stridhsyxa: Hade inte sagt nej till honom. Sen hur han är det är en annan fråga. Men som expert är han grymt bra.
Tanken slog mig när han kommenterade Timrå för ett litet tag sen. Väldigt ”Timråpositiv” i sina analyser…

Smörgåsen : Det får vi hoppas. Med tanke på hur denna säsong varit så tar jag nog hellre en stark framtidstro under sommaren och ingenmansland, än skitsilly och piss-sommar med ingenmansland. Jag vill pusta ut i några månader.

DenRöda: ST:s genomgång av truppen in och ut, med Nubben, andades inte framtidstro och optimism direkt. Helt intetsägande. Diskussioner pågår med Boyce, svenskspåret lämnas troligtvis, ingen talangjakt likt inför 25/26 kommer det bli, kontrakt kan komma att brytas, 2-4 nya ska in och ingen kommunikation mellan Nubben och Emil P.
Om inte Nubben mörkar rätt bra, känns det inget vidare inför nästa säsong.

Nisse på Mon or: Nej detta är från ST och jag blir på riktigt mörkrädd:

Så kan truppen se ut
Tränare:
NY

Målvakter:
Jacob Johansson
Fredrik Dichow (ny från HV71, enligt uppgifter till Expressen, uppgifter som även källor till ST bekräftat).

Backar:
Marcus Hardegård
Didrik Strömberg
Albin Sundin
Per Svensson
Simon Forsmark
Alfons Freij
Wilhelm Hallquisth (ny från HV71, enligt uppgifter till Expressen)
Tim Barkemo (ny från BIK Karlskoga, enligt uppgifter till Aftonbladet)
Ilari Kapanen

Forwards:
Emil Pettersson
Linus Eriksson
Anton Lander
Marcus Westfält
Anton Wedin
Eddie Genborg
Anton Lundmark
Sebastian Hartmann
Anton Heikkinen
Ludvig Levinsson
David Lilja
Erik Walli Walterholm
Magnus Pääjärvi
NY
NY

Min kommentar (som jag vet ni skiter i men jag skriver ändå)

Målvaktsidan:
Dichow kändes spännande men kollar man på hans stats finns ganska lite som backar upp den upphetsningen. JJ:s trend har gått bakåt de senaste två säsongerna och alla fattar väl att tappet av Juel är en KLAR försvagning.

Backsidan:
Å herre jösses... lika svag, troligen sämre om inte Freij får en jätteutveckling under sommaren. Ohårde måste se till att bli Harde igen, Didde måste hålla sig skadefri och Barkemo måste vara den fullträff många hoppas på. Sheriffen? Som han spelat denna säsong kanske vore bättre att avrunda karriären i Almtuna i stället.
Som den ser ut nu skulle inte en enda av våra killar vara topp4 i nåt annat SHL-lag.

Forwards:
Bland forwards är det samma gamla trötta magplatteskyttar, utan varken fysik eller jävlaranamma. 2 nya ska in (3 om EP också drar) och vi måste få ungefär samma träff som IKO fick på Suomela och Karlkvist 2022-23... och inte ens då känner jag mig lugn.

Summering: en svagare målvaktssida, sämsta backsidan i SHL sedan vi gick upp och en forwardssida som på 2 säsonger kommer ha tappat Dahlén, Hållander, Kapanen.

Den nya tränare måtte fan vara en trollkarl deluxe!!!

Nisse på Mon or: Galet deppig läsning. Vi känns väldigt trötta som förening. Mycket alibihantering av saker, både på och utanför isen. Vi behöver få in nytt blod, Backlund och Nubben har varit för länge på sina poster. Vår nya klubbchef är en gammal styrelsemedlem. Det är för mkt kompisgäng kring vår ledning....

Patrick Polly: Mycket mörker nu. Jag tror vi är långt ifrån att nått botten, tyvärr.

Nisse på Mon or: Alltså den där artikeln ger jag inte mycket för, framkommer ju inget nytt öht. De sammanställer spelarna Expressen rapporterat är klar och sen har de lite frågor till Nubben som givetvis varken vill bekräfta eller dementera något just nu.

Den har nog jag kunnat skrivit ihop själv bara genom att följa Madhawk eller Jennifer E

JanneH: Att man förlängde med Forsmark kan vara det sjukaste man varit med om, hur tänkte man??? Det mytomspunna genombrottet känns ju ganska långt bort om man säger så…

NickNack: Den artikeln har man redan sett 8 gånger senaste 2 månaderna. Sundsvalls Tidning är ett skämt numera. Jag tog bort min prenumeration.

JanneH: Dichow har väl stats som överglänser både våra målvakter denna säsong? Innan han blev skadad.

DenRöda: Jag har kvar min prenumeration på Bonnier News enbart för att kunna läsa och ta del av de nyheter som Expressen förmedlar. Sundsvalls Tidning är ett stort skämt numer. Sämst, på riktigt.

JanneH: Enligt den där listan så ser det ut ungefär som följande:

NY - EP - Genborg
Wedin - Lander - NY
Hartmann - Eriksson - Heikkinen
Lundmark - Levinsson - Walli
Westfält

Extra: Pääjärvi - Lilja

Hardegård - Sundin
Freij - Strömberg
Barkemo - Forsmark
Svensson

Extra: Hallquisth, Kapanen (?)

Johansson - Dichow

Man kan väl konstatera att vi har 2-3 st extraspelare på forwardsidan som är rätt dyra och inte bidrar med nånting. Inte hållbart. Offensiven överlag känns svag oavsett om man får träff på Dahléns ersättare. Sen saknas det tydligt en riktigt bra back. Dichow känns spännande iaf. Men frågetecken för hans skadebekymmer….

Smörgåsen : Ja men nu plockar du verkligen russinen ur kakan

JanneH: Sannolikheten (läs: risken) att Timrå IK får behålla såväl Genborg, Eriksson och Freij ser jag i nuläget som minimalt liten. En dröm om så sker givetvis, men alla tre har börjat ge färg åt den här ligan redan nu, vilket naturligtvis är asbra för spelarna individuellt, men dessvärre mindre bra ur ego-perspektivet Timrå IK i det här fallet.

« · 2997482 · »