1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 609737 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Knylan: Det mest rimliga för Hallquisth (som känns lite som att han har ett vägval att göra nu) är ju OM vi värvar honom att vi lånar ut honom till ett lag där han kommer att få spela & mkt.

Där kommer han att behöva göra avvägningen om han ska fortsätta vara den offensiva backen han varit hittills eller bygga på sig fler kilon och blir en stabilare back i det defensiva. Den här mellanmjölksvägen där han är lagom bra på allt kommer inte att ge ngt i långa loppet.

Men å andra sidan, han är 21 & kanske en late bloomer. Detta kanske är världens fynd som vi gjort.

Cobbel: vore otroligt bra om Hudik kunde lyckas till slut.

Jag är så otroligt ambivalent med kommande Timrå. Med ena benet tycker jag att dom gör massor av rätt, Gath som tränare känns spot on, ryktena känns spännande OM det slår väl ut, är det välscoutat kan det bli skitbra. Men samtidigt vill man ha något affischnamn, det är jobbigt för hälsan att alla ska ta stora kliv. Så det andra benet skriker ’ni är naiva! Skärp er!’

Det är lätt att jämföra mot Leksand men en skillnad är att vi har haft någon sorts plan med budget och utveckling. Leksand gick från att värva storstjärnor svindyrt till att inse att det inte fanns några pengar alls. Deras bredd bör därför vara sämre än våran bredd. Vi har ändå byggt för att använda hela laget, dom gick från att spela toppspelare på 25+ min till att gå till ett kollektiv. Så det bör finnas en skillnad här.

Det är så svårt! Ibland är vi topp 8 och ibland totalt sist i tabellen. Jaja, man känner känslor kring kommande lag iaf.

Cobbel: Vi kanske ska lägga ett bud på Shinnimin?? ( Ironi 🤣) !!!

JonteD: Gath älskar någon som inte är helt reko i skallen. Fan, snälla, ge mig Shinnimin. Skiter i principer. Timrå behöver fan honom haha. Mål kan han göra också. Allt för överlevnad!

Gathlopp: Annars hade GathÖrn varit bra 😅

Smörgåsen : EN? Jag skulle säga att det saknas minst två backar på två backpar. Sundin och Strömberg är definitivt inte backar för topp två backpar.

Patrick Polly: Ja det kan man tycka, men jag försöker samtidigt tänka realistiskt.

Freij - NY
Hardegård - Barkemo.

Har sagt länge att Barkemo kommer vara ett fynd.
Blir det nåt sånt får man väl vara nöjd.

Smörgåsen : Blir Barkemo en ny Freij får man vara nöjd

Andersson: Genborgs lag mot Freijs lag klockan 21:00 både fredag och lördag. Hoppas båda får spela

Andersson: Tänker du att han ska likna honom i spelsätt? För dom är ju inte så snarlika på så sätt.

Knylan jämförde honom med Hampus Larsson i senaste domustrappan, och det tycker jag är en bra jämförelse. Tvåvägsback som är användbar i dom flesta spelformer.

JonteD: Ha du en rullstol öve tä mä ida??? 🙄🙄🙄

EXPLORERSMÅLAND: Dichow avtackad av HV precis. Jag gissar att han blir vårt första nyförvärv och att man presenterar honom denna vecka.

Smörgåsen : Ja det är på tiden!

Tom Topp: Den här då?
Uppladdat:

500x0-filip-hallander-26-27-aprilskamt.jpg

Rip Kirby: Jävla dålig aprilskämt 😡

Timrå IK Support : Snodd från en av de eminenta expertgrupperna på FB. Det dom INTE kan om hockey är inte värt att veta.

Timrå IK Support : Den bet på mig iaf, pulsen han gå upp i 2 sekunder.

Rip Kirby: Var det min Timrå IK Gruppen i Facebook. Skulle jag ta bort direkt inlägg lova jag 👍

Timrå IK Support : Den var kanske inte så rolig som jag trodde?

Rip Kirby: tur inte var min gruppen i FB.

Rip Kirby: Skulle han åke ur min gruppen och stänga av alla framtid 😉

Timrå IK Support : 😡😡😡😡

Rip Kirby: ja det vore ju en dröm. Men vi får nog vänta till första april nästa år innan det kan bli det minsta trovärdigt! 😄

Smörgåsen : Jag hoppas verkligen att Big Dichow växer och blir en jätte i målet!

Patrick Polly: men han har varit ojämn, precis som JJ. Så jag är lite orolig!

GOALOFSSON sätter 2-1 för Löven. Löven som helt klart spelar en riktig fin hockey mot ett riktigt bra SSK.

Sanyet: jävla skit, hade satt en hundring på Tälje!

Luleåpubliken är...speciell, haha....

Maktankan: Älskar det! Man blir avis.

RYGG HANS: Ja, lite så. Hatkärlek. Lite avis. Som Timrås publik var på 70-talet. Brutalt enögd.

RYGG HANS: Hatar det, och avskyr Luleås s k spel.

Gillar inte Frulunda heller, håller på linjedomarna.

RunarUp: Dyng Luleå med dessa filmstjärnor!

Sanyet: kompensationsutvisning i björkstaden nu, trodde löven skulle döda matchen i pp:et

Maktankan: Sjuk volym nu. Det där är växelramsa det. Patriotiska lappjävlar.

RYGG HANS: Man hade varit ganska arg om Timrå hade gjort det där.

Marodören: Åhh herregud Tälje kvitterar i slutet på 3:e…har löven Målvakten för att gå hela vägen?

Marodören: löven ska passa pucken in i mål dom också

Marodören: Går inte Björkröven upp i år så blir det nog aldrig. Eller nån som tror annat?

TIK_TIK: Frölunda, ser ut som ett guldlag på höstkanten, men faller platt. Allt är sig likt.

Sakic: Jag tror att dom snubblar sig upp oavsett. Prenumererar på finalspel, till slut så går det.

Sanyet: För exakt vad det nu visar sig vara värt?

#skräplöven

Montén Python: Frölunda ute. Världen är genast en bättre plats.

Rip Kirby: tv4s favoriter borta. Förbundets Bästa Kelgris kvar

FBK

Rip Kirby: De kluriga blir att få bort Växjö ......

Jåkkinen: Frölundas sista fem ändå. Först en roughing i egen zon, sen en puck out över hela plan på det och sist men inte minst en too many players i samband med att man plockar keepern.

RYGG HANS: Laget har ändå en drös med rutinerade spelare. Men ingen är mer nöjd än jag att dom är borta.

#revansch2025

Hudik mot Lindlöven i finalen i div1. Hudik har hemmafördel.

RYGG HANS: Helt otroligt. Man vill inte veta vad som skrivs i deras forum.

« · 3013881 · »