1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602055 inlägg · 6212 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Frella: OK tack för det!!

...så åkte Krizan på sin andra tia och fick lämna plan. Han var liiiite irriterad.

Hälge: Måste vara jobbigt att vara brownassare 10-2 mot SSK, kan inte vara bra för hjärtat.

73Sjöbba:

RAMSA: Av Erik 8 år.

Under match:

Timrå är bäst, ingen protest.
Protesten försvinner och Timrå vinner

Efter match
Timrå är bäst, ingen protest.
Protesten försvann och Timrå vann.

Jag tror någon vart lite sur igår.. haha. se länk!

Har en fråga?????????

Varför är junior laget i dagens match emot Saik så få?

Vart är Lander Päjärrvi, Johansson osv...

lungan: Landslaget tror jag

Hur länge ska Erik Andersson lånas ut till Sundsvall????

lungan: Lander och Pähjärvi är på breddläger med J-landslaget.

Är det någon som vet om Fredrik Modins kontrakt går ut efter denna säsong ?

Snoop: så är Petr "Tenkii" Tenkrat uttagen i Tjeckiens landslag som åker till Channel One Cup, kul för honom :)

riktigt risigt om vi inte ens får 5000 ikväll. till och med 5000 känns halvdåligt. aja, hoppas klacken tar i lite extra då :-)

Ros är igång igen:
"Timrås filosofi är; hellre en ny andrakedja än en ny jumbotron - typ."

Så försöker Ros, i vanlig ordning, att dra igång något... Det biter dock inte på mig:

Ambroo: Ha ha, Ros är verkligen insatt i TIK:s inre angelägenheter.

Han har väl varit borta ett tag och vill ha lite uppmärksamhet och respons. Då är Timråkortet ett säkert spel.

T T: Klart som fan att det är viktigare med bra spelare än en ny jombotron....

En av det mest korkade artiklar jag läst på länge.

Europas fränaste jumbotron men inget lag på isan....smart!

Snoop: Ta inte hit Modin bara.....

Shadar Logoth: Det är bara Globen som har en jumbotron.

Shadar Logoth: Jag skulle absolut inte börja klaga om Modin blev klar för Timrå, han gjorde absolut inte bort sig under lockouten.

Stigsson: Hälsa det till Ros i stället.

Snoop: Han gjorde ju bara 38 poäng eller så,nej usch han vill vi inte ha(ironi)

AndersN: Lutar åt att det blir runt 4500 på läktaren ikväll.

Ambroo: Fast iofs så är det väl inte första gången en journalist dömer ut oss, Timrå mot sm guld :D

haha vilken pajas. undra vart hans djurgården är om ett par år då? sen att han jämför en andrakedja med en ny jumbotron e ju bara...

ralus: Ja dom hade ju jävligt stor jumbotron i Hovet.....

Asså vissa säger jumbotron och vissa säger Mediakub, vad är vad och finns det skillnader, och vad är det vi har som hänger i våran Arena ?

Snoop: tror att en jumbotron är sonys patenterade lösning, medan en mediakub är tomas andersson när han är i tv.

Snoop: Lill-Strimmas tröja.

Snoop: Sant som spud säger, jumbotron är Sonys varumärke, alla övriga är mediakuber.

Ni måste ju läsa lite mellan raderna så att säga. Syftet med " hellre en ny andrakedja än en ny jumbotron - typ" är givetvis inte att vi ska köpa en ny jumbotron, utan att det läggs för lite kraft på allt runt laget och när det kommer till organisation, arenan och så vidare. Jag tror han har lite poänger. Vi måste kunna fylla hallen betydligt oftare än 3-4 gånger per grundserie, möter vi inte Modo i slutspelet så fyller vi inte alltid hallen då heller. Sundsvall+Timrå är ett underlag på ca 115 000 personer, då bör man kunna locka ännu fler.

Men det kan ha att göra med avståndet till hallen också. 1,5 mil i snöblask avskräcker nog en stor del av marginalåskådarna ikväll för att ta ett exempel.

Vi har ett lag komponerat för att klara topp fyra, men det är väl i stort sett det enda som kvalificerar sig in på den nivån.

Knylan: håller med, han har faktist en poäng med det hela!

Knylan: Skillnaden med verkligheten är väl dock att man har framtidsplaner gällande arenan och det som rör publiken. Det finns även visioner att växa på varje position organisationsmässigt och så länge man har det tänket så är iaf inte jag orolig.

Ambroo: Absolut, ambitionerna finns, men frågan är hur långt i framtiden dom ligger. Halkar vi efter rejält i några år så kanske det är kört sen. Omsättningen nu ligger väl några dussintals miljoner efter en klubb som Modo redan nu, det kanske får konsekvenser.

Jag är inte orolig alls egentligen, men tror ändå att Sveriges äldsta 33-åring har några poänger.

Sen ska man komma ihåg att TIK lagt ner väldigt mycket för att dra av alla amorteringar på lån och sånt, samtidigt som andra klubbar som byggt nytt har väldigt stora summor att betala tillbaks. Så det kanske jämnar ut sig till viss del.

Knylan: Du stal min tanke! lämna genast tillbaka den :)

Håller annars med om att det är lite plumpt skrivet (mest troligt för att skapa reaktioner). Men ändå inte helt utan poäng. Frågan är bara för den delen skull inte helt lättlöst. En mer central arena, javisst! men då hamnar Timrå IK i Sundsvall... Sen finns det säkert massor av små saker som kan hjälpa, jag valde den kanske största, mest uppenbara och svåra.

TIK gör ett bra jobb och hellre sakta och säkert än fort och åt helvete :)

Knylan: Om jag först och främst ser till ladan så tar jag för givet att kapaciteten inom två säsonger, helst till nästa, ligger på minst 7000 och att man dubblar logerna. Sen att man får en på/avfart i anslutning till hallen känns nog så viktigt. I takt med att arenan växer så växer också omsättningen och det bör också föra med sig att även organisationen behöver bli större och ordentligare på säljare/marknadsplan osv, och då är vi nästan där och nosar i arslet på de "stora". Men hela vägen lär vi inte kunna nå med dagens planering. För som alla vet så krävs det en ny hall i centrum och en SM-final för det, minst.

Visst har han det, även om de känns vissna...

Knylan: visst har han en poäng, men detta är dock första året som vi räknas som ett topplag på riktigt. klart allting inte klickar direkt. det andra kommer så småningom.

det som jag dock e lite orolig för e just att arenan e lite avlägsen, jämfört med andra lag..det är i min åsikt ett stort minus

ralus: För mig är inte Arenan ett dugg avlägsen, utan ligger perfekt där den ligger.

Wesse1: nejnej, inte för mig heller, men för en marginalåskådare från sundsvall kan jag förstå om tvsoffan känns mer bekväm än att dra sig 1,5 mil i 15 minus och blasksnö

ralus: 15minus o blasksnö men.....inte samtidigt väl.

Wesse1: nej, men du förstår säkert min poäng...

ralus:
Bara att ta hockeybussen då för Sundsvallarn som får åka ända till entren kan tom ta på finskorna.

ralus: jo men en på och avfart som binder samman E4:an och Parkeringen vid ishallen gör ju att det blir 1000ggr lättare att ta sig till och från Arenan med bil (bussbolagen lär nog jubla också).

Det är nog inte dom 1,5 milen som avskräcker utan snarare den enorma flaskhalsen som finns just nu.

Vad gäller ishallen så visst skulle det vara optimalt rent ekomoniskt att ligga närmare Sundsvall men nu har Timrå IK investerat sig fast där dom ligger nu. Ordnar dom till länken till E4:an och bygger mer sittplattser, lägger till Lodger på andra långsidan och bara fortsätter förbättra arenan bit för bit så kommer den att kunna dra in tillräckligt med pengar.

Det finns saker man kan förbättra, t.ex. har jag inte ens tänkt tanken att gå och äta mat på Ishallen före en match. Jag vet inte ens vad dom har för mat och om man måste vara rik för att äta där. TIK måste göra reklam för resturangen, är dom dyra måste! dom se till att det finns bra och goda alternativ för oss som inte är gjorda av pengar. Fixa mer packetlösningar för allmänheten där du äta mat och kolla på match för ett bra pris, har du årskort ?! då kanske du får lite rabatt istället..

Det gäller att få folk att spendera mer pengar när dom är där och kollar på matchen.

ralus: Skulle Timrå få till lösningen med att ta sig ut från parkeringen efter matchen, så skulle nog någon åskådare till lockas ut till Timrå.
För som det är nu är det rent ut sagt en skandal. Timrå IK kanske skulle ge ett förslag till Timrå kommun att göra två rondeller vid infarterna, en vid Gymnasievägen och den andra vid Sportvägen.

Maggan: det finns ett förslag som går ut på att man bygger en E4-busshållplats vid Ladan, går det igenom så ingår det att man ska bygga av och påfart från E4:an som går direkt till grusparkeringen.

friskan: Varför ska sundsvallsborna tafsa på spelarfruarna?

dr-nix: Här är artikeln jag plockade min information från.

dr-nix: Ja det hade ju varit en av dom smidigaste lösningarna.

Wayne Gresky: Eller så var det fin skorna. ;)

« · 947937 · »