apropå ingenting så har väl johan backlund chansen att bli historisk imorgon om han håller nollan, som första målvakt i elitserien som hållt 3 nollor irad? Eller e jag ute och cyklar? :-)
ralus: Äsch, jag hoppades att ingen skulle komma i håg det där. Det har varit aktuellt så många gånger att det känns som en jinx när det kommer på tal.
...så kan man efter gårdagens omgång konstatera att Åkerlund inte har gjort vare sig säsongens tavla eller säsongens räddning. Franssons vridning och block var grym.
...så har väl torsdagskrockarna med Bergsåker haft marginell betydelse men det är väl ingen nackdel att de flyttar till fredag. Nu får de konkurrera med Dragons och bobbarna i stället...
...så är det ofta bättre att tänka efter före. Saxat från ST.nu:
"Modos assisterande tränare Fredrik Andersson döms att betala 3 500 kronor i böter sedan han i förra veckans match mot Frölunda sprutat vatten på en linjedomare. Ishockeyförbundets disciplinnämnd noterar i domen att Andersson inte haft för avsikt att spruta vatten på domaren som passerade samtidigt, men skriver att hans agerande oavsett avsikt innebär olämpligt uppträdande."
Nu har dom tagit bort regeln i Allsvenskan (i fotboll) som säger att man max får ha 3 icke-eu spelare anmäld till matchtruppen eftersom det strider mot EU-lag.
Den lagen borde väl även gälla för svenska ishockeylag, eller?...
htikare: Vi har förlorat mot Brynäs(BRENDL) 5 ggr den här säsongen.Hoppas vi slipper dom i en ev kvartsfinal.Trots att jag är Timråot uti fingerspetsarna.Så kan jag inte låta bli att imponeras av Brendl vilken lirare.Jämför han med Tenkrat.Tror du Brynäs skulle vilja byta?
Realist: Brendl är en större belastning när han inte gör mål, än tillgång när han gör mål. Brendl får väldigt gärna stanna kvar i Brynäs faktiskt. Dock undviker jag också gärna Brynäs i ev kvartsfinal..
Är det ingen som hört något rykte om en eventuell värvning av en ny back? Tycker att det vore ganska aktuellt med ett nyförvärv med tanke på Marttinens försvinnande.
Hur kan man uttrycka sej på det här viset? Se citat från AB: – Jag såg att han inte var beredd när jag kom. Men jag fullföljer alltid en tackling, det är hockey för mig, säger Blomdahl.
Vad har ni att säga om den här artikeln. Är det inte så att Timrå vann både supportermatchen och den riktiga matchen mot DIF. Sen är vi väl inte medgångssupporters, eller?
Jag har aldrig varit med om supportrar som känt ett så tvunget behov att berätta för allt och alla hur bra dem är som DIFs hockeyfans. Fast och andra sidan så säger dem inte så mycket vad de själva är bra på utan snarare vad de andra är dåliga på.
JimmyH: Dessa supportrar är ju verkligen av den självgoda arten. Sedan är ju det stöd de så gärna pratar sig varma om inte alla gånger så självklart som man vill få det att låta jämt och ständigt. Av en händelse så pratade jag med en medlem tillhörande "DIF-familjen" idag. Och då vår tågresa häromveckan kom på tal och när vi till den här personens överraskning då vann matchen så infann sig den i mina ögon mer än komiska situationen att denne frågade mig vilken division DIFs A-lag spelade i numer.
Dream Team: Jag är av den uppfattningen att trots graden av dumhet i diverse DIF-fans påhopp på övriga lags supporterkultur så bör deras engagemang i frågan ses som ett friskhetstecken för Svensk hockey. Hockeyn i huvudstan för ju som bekant en tynande tillvaro och Djurgårdsfans i nämnda sportgren får ju närmast betraktas som en utrotningshotad art.
Positivt då att de få som ändå finns kvar tror på det de gör och gör sina stämmor hörda. De bör backas upp och få det bistånd de behöver av oss andra för att ges möjlighet till fortsatt existens. Det är ju faktiskt så illa rent medialt att dör hockeyintresset helt för lagen i Kungl. hufvudstaden så dör en stor del av medias intresse att bevaka även hockeyn i övriga landet. Mentaliteten är ju att det som inte finns i Sthlm finns liksom inte....
Kanske förslag på ett åtgärdspaket i operation "rädda intresset för DIF" också vore på sin plats...nåt i stil med: Adoptera en DIF:are, sätt in 50 kr på pg xxxx-x och få sedan "så såg det ut när vi sist ägde Globen-en minneskrönika från svunna tider" hemskickad....Eller varför inte snygga små pins att bära: "RÄDDA UTROTNINGSHOTADE DJUR(gårdare)" eller "Från Djurgården till Bondgården är steget inte långt, rör inte min KOmpis"...(ehhh....) Kom ihåg; vi måste alla hjälpa till att värna om de små och de svaga i samhället. Särskilt aktuellt är detta så här i juletider!
Är det någon som vet vrf inte Sebbe Erixon är med och spelar med Sundsvall ?ja mena han är ju endå poängmässigt den bästa backen efter Stefan Andersson.
Snoop: Han är förmodligen skadad. Han fick en del riktigt tunga smällar i deras match senast och han var ju inte ombytt mot Brynäs heller. Det var både tunga tacklingar och täckta skott på oskyddade ställen.
..så hittade jag nog den bästa videon som finns att uppbringa på nätet när det gäller Modos supporterskara. Man måste vara Modoit för att förstå nåt, tror jag.