dr-nix: Ja, dom här omröstningarna är ju ganska intetsägande om det inte vore för en detalj; Man kan även rösta på vilket lag man OGILLAR mest i Elitserien. I den omröstningen ligger Timrå sist (vilket alltså i detta fallet är bra) med 1,5% av rösterna. Mest ogillade är FBK, följt av Djurgården och HV71.
Vad drar man för slutsatser av det? Är Timrå för slätstrukna för att blodet skall svalla hos motståndarsupportrar? Har inte hela Sverige samma synpunkt som alla Modoiter?
Jag tror faktiskt att folk smyg-gillar den hockey som Timrå står för (eller i alla fall stod för under Kentas ledning), d v s fart, fläkt och energi samt ett gigantiskt hjärta. Kan också erkänna att jag själv inte alls ogillar Modo. Utan dem skulle vi inte ha fullsatta derbyn, hälsosamma tråkningar i GB:n och Paradisbadet (?!? - äh va fan - drog till med nåt)....
Däremot klarar jag mig utan LHC. Dom får min röst.
actionleif: Jag tycker det är oroande att vi väcker så lite känslor, framförallt med tanke på att vi är ett relativt stadigt lag på den övre halvan av tabellen. Att Mora bemöts med likgiltighet överallt förutom i Leksand är lättare att förstå.
Man tar visserligen den där djuplodande journalistiken med en grotesk nypa salt, men i sanningens namn så är det ju betydligt roligare att vara ogillad. Men det kommer nog.
Jag tycker att swehockey (som för den officiella statistiken?!, dvs målskyttar osv) borde ordna så att sidor som hockeysnack kan lägga till en embedded grej likt youtubes där man ser alla aktuella resultat (man ska även kunna trycka på en live knapp precis på samma sätt som på stats.swehockey.se)
Ja Timrås 3:e perioder är absolut inge bra, det är synd att inte alla i detta lag krigar som en dåre för skulle man göra de skulle Timrå vara så fruktansvärt svåra att slå, Jonte Hedström skulle behöva gå på de där mötet med SK så någon kan fråga han varför han inte checkar stenhårt och köttar och tacklar, för de var ju då han gjorde poäng.Nej det är bara att hoppas alla frågetecken blir utropstecken när väl slutspelet drar igång.
actionleif: Tack för den!!! Det var en mycket uppiggande upplevelse! Nu orkar jag nog hålla mig vaken resten av arbetsdagen. PS. Underbara sinnesslöa miner!;)
actionleif: Han ser verkligen ut att ge sig hän! Men min favvo är nog Jimmy - med tom blick rakt in i kameran och öppen mun, så frånvarande och ändå så aktiv...fascinerande...
Fet-Ecke: Som bekant så brukar ju fyra ögon se mer än två. Så allt som händer bakom domarens rygg syns ju helt plötsligt. Inget fel i det.
Däremot kan man ju alltid klaga på standarden på de svenska domarna. Personligen tycker jag att dom är urusel som inte har någon känsla för spelet. Det är fulheterna som skall bekämpas, inte kampen! Dom silar mygg men missar elefanter.
Och helt apropå TIK:s nya singel. Den som låter som tysk übertechnodiscotrance anno 95, men likförbannat är helt rätt i tiden. Iaf enligt han som vet. Man ska dock komma ihåg att han som vet har samlat på Mr Music sen han var tretton...
Eftersom alla inte läser i cafe-boken spammar jag lite här också:
Nya säsongen av HS-cupen börjar i natt!
Alla som var med förra säsongen är anmälda igen. Vill ni inte vara med så får ni avanmäla er. Jag har plockat bort UltraXLZ som var den ende som bangade förra säsongen.
Kom ihåg att ni måste vara registrerade användare på Vetgirig för att kunna delta. Nyhet för säsongen är att det är 3 matcher i veckan och att man bara har 2 dagar på sig att svara.
Ska Metal Guru klara pressen och försvara titeln? Vem blir säsongens överraskning?
Ska någon annan tikare än den skicklige El Maco nå finalen den här gången? Klarar El Maco av att ta det sista steget? Anmäl er så ni har något att göra mellan julsnapsarna. :)
Repeterar uppmaningen från Wayne Gresky. Om alla kverulanter och besserwissrar istället för att fylla på skittråden reggar sig på Vetgirig och går in och kämpar med och mot andra hockeysnackare på www.vetgirig.nu/qleague.php?lid=5150&left=1 i allmänbildning så får vi visa vad ni får för själva.
Per HApps: Ibland känns det extra skönt att ha en klubb som vågar satsa på en ung, ny coach istället för dom uvar som cirkulerar från klubb till klubb. Ganska märkligt att Frölunda anser att Melin passar där när han under samma säsong fått sparken från en annan toppkonkurent som inte ansåg att han hade vad som krävdes för att leda ett topplag.
Nej, den interna tränarkarusellen i Elitserien är beklaglig. Snart är det tolv tränare som skriver kontrakt med hockeyligan, inte lagen, som sedan turas om att träna lagen. Jaha, i år är det Färjestad som gäller, nästa år är det Mora och så vidare. Blä.
Fast å andra sidan. Om man ska titta lite nyktert på det hela så kanske det inte finns så många "topptränare" lediga just nu. Melin kanske är det enda lösningen, vad vet jag?
JonteD: Sorry om jag är okänslig, inte alls min mening här. Och onödigt att bråka givetvis. Men jag tillhör nog den skaran som tycker att man på en seriematch går neutralt klädd om man inte har nån lag tillhörighet med lagen som ... | Läs mer