"Magnetröntgen av Mika Pyöräläs vänsterknä avslöjade en ledbandskada.Rehabiliteringstid? Sex veckor i värsta fall."
Fy tusan vad skoj att vi får vara med oss slåss om en sluspelsplats och inte bara glida med på ett bananskal! Nu kan jag sova gott med vetskap om att jag går en underbar hockeyvår full av svår ångest till mötes.
Strindberg, Bergman, Flink - The three Stooges of Timrå IK!
Skarin: Det är verkligen helt otroligt. Med Pyrret/Pärssinen borta är det bara att glömma topp 4. En toppspelare (Hedström) kan vi avvara, men inte tre. Fuckin unbelievable.
Skarin: vilken fantastisk morgon, =) Nä de här liknar skit!! Även om dom är bra så kan vi inte komma till ett slutspel med 16 åringar. De övriga i laget har inte presterat något vidare, de kanske kliver fram nu vem vet??
Men nu tror jag att jag lägger hockeyn på hyllan för i år!!! Vi har ju ändå bara 10 omgångar kvar
Skarin: vi kommar inte dit i år!! TYvärr och det känns riktigt riktigt tungt!
Och det är bara att tacka våran ledning so inte ville öppna plånboken medans tider fanns!!!
Jag är så jä..la förbannad över allt det här som hänt, hur det har hanterats man kan fan tro att dom inte har en aning om hur man sköter om en förening.
diffe: Ah, äntligen. Någon som sitter på info om föreningens ekonomi och kan redogöra för vilka bedömningar som gjorts. Ålrajt, låt höra: hur ser nuffrorna ut?
menar ni på allvar att vi ska bli nedpetade från slutspel av typ södertälje? lägg av. klart det är tungt med alla skador och vi kan nog glömma top4, men slutspel det blir det
Bragd-Birger: Det är ingen kris ekonomiskt i tik det finns pengar och vi hade kunnat värva, vi hade en gång en back J Marttinen som var dyr, men han gick till saik. Där skulle det omedelbart värvas, men det fick man inte seru.
Vi kör på det material som finns, naiva som man kan vara så kan vi inte drabbas av skador!!!
Men du kanske tycker att det har fungerat bra??
Vem som skulle kunna platsa i timrå det har jag ingen aning om, säkert hade det varit svårt att få tag i spelare som mika, timo och hedström plus en offensiv back..
diffe: Och så här i efterhand ångrar sig nog klubben att man inte, åtminstone gjorde truppen mer bred. Det är jag helt övertygad om.
Om vi lite fult räknar in Hahl i skadehelvetet så är vi inte mer än ett lag för de nedre regionerna. Thats it. Nu kan väl förhoppningsvis Hahl vara i gott slag när vi kör igång igen. Men....
diffe: Men varför 'fick man inte', då? För att styrelsen ville jävlas med Nubben och tvinga honom till Frölunda? Kom igen. Och jodå. Jag tycker nog att Timrås ekonomiska/sportsliga strategi visat sig ganska klok genom åren. Eller du kanske menar att det tarvas en yngling från Östersund för att förstå det vår inkompetenta/naiva ledning inte greppar?
Skarin: Å andra sidan, det är inte breddspelarna som är problemet. Det är toppspelarna. Att samtliga allvarliga skador drabbar stjärnor är helt absurt. Hedström, Pyrret, Pärssinen och Hynning. Hade dessa istället varit Lander, Sundh, Axelsson och Erik Andersson hade läget varit betydligt mindre brunt. Och jag kan inte i mitt liv föreställa mig att Timrå har ekonomiska muskler att bredda ytterligare i forwardstoppen.
Givetvis och självklart borde alla inblandade förutsett att en hel kedja och några till skulle bli skadade och skrivit kontrakt med fler....så gör säkert alla andra lag.
Bragd-Birger: Det är väl klart att det är fullkomligt helt sjukt att det är våra stjärnor som drabbas, igen. Och det är ju inte bara en spelare som är borta. Det går inte att köra på med tre femmor match efter match. Det sliter något enormt. Därför skulle någon breddspelare inte varit någon nackdel, så här i efterhand.
Som det ser ut just nu kommer vi få det mycket tufft att nå slutspel. Thats it.
friskan: När det finns en tidsbegränsning vad det gäller värvningar måste man vara beredd på snabba ryck och ha en Plan B om man saker och ting inträffar... Och du friskan hur såg tankarna ut inför deadline? hade Timrå framförhållningen vad det gäller värvningar så att man i "sista" sekund faktiskt hade kunnat värva om dom insåg att både Timo och Pyrre var skadade...
Skarin: Slutspel kan jag inte förstå hur vi skulle missa. De senaste tio matcherna har vå gått dåligt som fan, bland de sämsta i serien. Likförbannat har vi bara tappat ett fåtal pinnar på våra slutspelsstridande streckvänner. Undantaget SSK då, som vi faktiskt tappat 6 poäng på.
Tolv pinnar ner till strecket. Vinner vi 3/11 måste flera av bottenkollegorna vinna 7. Oddsen för att detta katastrofscenario ska gå in känns hyfsat feta.
Det är klart att 12 poäng ner till strecket känns hyfsat behagligt, men det kan å andra sidan gå väldigt fort åt fel håll så att säga. Nu är jag inte alltför orolig, trots allt. Det är möjligt att nuvarande lag kan dra ett tungt lass mot bättre tider och säkrare mark.
Skarin: Är det nån som har koll på denna back. Det står inte så mycket om honom. Men han verkar vara en late bloomer. Om man kollar poängen han gör hos Sundsvall. Kankse skulle vara nåt ?
Skarin: Visst fan ser det svettigt ut. Men man måste säga att det ger en viss nerv åt 'serielunken' i a f.
Betydligt roligare att beskåda arbetet med nästa säsongs trupp. Enligt Dagbladet har alltså Sundh kritat på för ett ytterligare, Erixon på två, likaså Moe. Sedan tyder allt på att Backlund stannar. Man summerar: två målvakter, fem backar och tretton forwards klara. Detta alltså innan vi ens lirat klart grundserien. Kan aldrig påminna mig om att Timrå varit ens i närheten av en sådan sits tidigare.
Tycker samtliga förlängningar - hittills - känns klockrena. Enda frågetecknen är Pärssinens fortsatta skadeproblem, liksom Backlund. Kommer den sistnämnde någonsin att bli den jämne, stabile målvakt vi behöver? Fan vet. Men man får väl förlita sig på hoppet.
Bragd-Birger: Exakt. Skönt att även vi får uppleva lite nerv och spänning för en gång skull. Jag menar, vi har ju inte behövt känna oss nervösa under hemmamatcherna hittills ;) Ja eller matcherna överhuvudtaget.
Ja när det gäller Backlund så tror jag inte ens hans största fans känner sig trygg längre. Men det kan bara bli bättre, det tror jag.
Vi lever på hoppet nu mera.
Vi är Timrå och vi ger aldrig upp.
Dax att kavla upp armarna på största möjliga allvar framöver.
Skarin: jadu va säger man om detta, 8 viktiga spelare på skadelistan hahahh!
summan av detta är att det blir inget slutspel för Timrå, detta är nästan en omöjlig uppgift för vårat kära Timrå. Mika r borta till slutspelet och timo kommer nog inte tilbaka iår med sin rygg tyvärr! hedström borta! va har vi kvar! vi har en 86 kedja som knappt producerar! så frågan är, orkar man vänta til nästa säsong. samma problem varje år, varför är det alltid Timrå som råkar ut för detta!
kan någon svara på det, allt känns hopplöst ut just nu
Bragd-Birger: haha. en yngling från östersund.. rolig benämning på diffe.. jag tror kanske att diffe har mer hockey kunnande än dom flesta. och någon yngling är han då inte .. gammal och grå
Hej, jag är 12 år och bor i Stockholm och jag vill verkligen gå på matchen mot Djurgården i början av December. Min brorsa fick bara en biljett till borta stå, och jag skulle gärna ville gå med honom. Har någon en borta stå biljett ... | Läs mer
ok då är jag med vad du menade , ja det går ju i vågor diskussioner i NHL gbn ibland död en längre tid för sprattla till ett litet tag