1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604816 inlägg · 6213 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Tyvärr verkar de vara som Timrå lägger mestadels av sin ekonomi på att få en bra första lina istället för att fördela pengarna på jämna spelare laget igenom.

Sen lägger man ut en massa pengar på första line spelare och vad händer ja dom visar sig vara riktiga GLAS SPELARE!

Jag förstår inte hur någon i denna GB kan vara positiv just nu, att Nubben lämnar är ett avbräck men kan samtidigt vara postivit för han verkar ju bara vilja ha hit en första lina, så jag hoppas att nästa sportchef kan värva spelare som är både billigare och mindre skadebenägna.

De jobbigaste som kommer ske nästa år är luckan efter Sanny.
Finns nog ingen som kan ersätta honom ENLIGT MIG!

Detta kanske kan vara nåt...

General_Moisio: Fast å andra sidan har ju kritikerna varit unisont enade angående att Nubben på ett strålande sätt byggt ett lag.

Om du tänker efter så inser du att man alls inte bara har en första line. J. Andersson, hur känns det namnet? Ypperlig spelare av hög klass. Regin, Sundh, Axelsson - unga och faktiskt riktigt bra. VIsst har det gått lite grus i maskinet där. Men herregud. Regin anses väl fortfarande som en av de bästa danskarna genom tiderna?

Vi kan ju också fortsätta med den yngre versionen av Andersson. Han har ju inte heller varit vidare dålig. Inte heller det en dålig värning.

Tenkrat, Hedström är vingar i 2:a formationen. Inte heller dom är odugliga. Hynning hade säkert, skadefri, kunnat konkurera om en plats bland tre kedjor. Han är också en väldigt bra spelare. Inte avsedd för första linen dock.

Att påstå att Timrå enbart har satsat krut på första linen är något missvisande tycker jag. Felet är ju att skador och annat slagit fel och därav grusas spelet lite. Men vi ligger bra till. Vi har stundtals spelat riktigt bra och vi har visat att vi klarar av att hävda oss utan våra största stjärnor. Spelare som Björn Svensson klev fram och gjorde 4 mål på 3 matcher. Helt okej! Och det visar ju väl att det finns mer än bara en första line i Timrå?

Kerstin_k: Okej om Timrå nu INTE som du säger satsat allt krut på första linan.. hur kan de gå komma sig att vi rasar i tabellen när Jonte, Pärssinen, Pyörälä blev skadade?

För jag menar ta ett exempel.. kanske ett dåligt men ändå.. ta FBK Nordström, Jönsson skadade blir de nån skillnad? Nej dom vinnar iaf.. Varför? För att dom har ett grymt jämt och bra lag.. nån som TIK inte har...

General_Moisio: Nu jämför du två spelare som sett sina bästa dagar med fyra spelare som mer eller mindre är på toppen av sin karriär. Ta bort två stjärnor till så ska du se att även FBK tappar lite i tabellen. Hur många poäng före är FBK nu igen...

Kerstin_k: Du är rolig du.. bara att inse att vi tappat allt när vår första lina gått sönder IGEN...

General_Moisio:
Ja den killen verkar ju bra ;-)
och månsson sen oxå va?
;-)

TIKbiff: Nu ser jag han som hockeyspelare inte om han gjort lumpen eller inte.. eller vi kanske ska börja ta spelare.. och första frågan är har du gjort lumpen är du välkommen annars stick...

General_Moisio:
Ta det lugnt ta en toy :-)
Jag är lika orolig som du, jag ser det inte som att det är självklart med ett slutspel ännu, men hoppet lever.

General_Moisio: Du är rolig du :)

TIKbiff: slutspel vore skoj men inte om vi ska spela på detta sätt..

Kerstin_k: Vi är ju för faaaaan glaslirare. Denna säsong är allt för lik fjolårets just nu. Vi måste göra något fel när det gäller uppbyggnad och dylikt, det är faan inte bara otur att vi är där vi är nu...

Någon yppade tidigare att vi skulle få hit Krykov's fysioterrapeft, ursäkta stavningen, jag är benägen att hålla med... Se på stålmännen Raimo Helminen och Valeri Krykov, de är finskt rått jävla benhårt blod som håller år ut och år in där...

Det spelar ingen roll vilka lirare vi värvar om dom går sönder. Något fel måste vi göra eftersom vi drabbas så hårt och det kan inte bara ha med otur att göra, nu är det ju torsk gällande skador två år på raken för satan...

Leden i Timrå IK gällande försäsong och fysioterrapi, ursäkta stavningen, kanske inte är så bra och vi kanske ska rikta blickarna mot Finland även där med tanke på Raimo och Valeri...

Det känns som det behövs en Silly Season även på bänken...

FORZA TIK.........alltid, alltid............

Friman SR: Tack äntligen nån som tycker som jag. Håller med dig till 100 %

Friman SR: vilka skador har med träningen att göra.
Hynning måste haft dessa problem innan han kom.
Pärssinens rygg kronglade innan för säsongen.
Jonte badluck
Pyrre badluck
Hahl sånt som händer ja resten är väl helt normalt.

uhahl: Men de händer ju varje säsong

General_Moisio: Du som snackar om glaslirare, tycker du verkligen att vi ska ta hit en kille som hoppat av lumpen pga ryggproblem då?
Då börjar väl den ryggen krångla också..

actionleif: Här är också en som har haft ryggproblem...

General_Moisio: kanske spelarna är skadebenägna och därav har Tik haft råd att värva dem.

uhahl: Både Kalle K och Lotvonen har hållit bra denna sässe, trendbrott???+

uhahl: Sista säsongen han spelade i Luleå var han inte skadad. Enda felet med honom då var att han slutade producera i samband med påskriften med Timrå. Han blev skadad på försäsongen eller om det tom var före det.

uhahl: Varför värva spelare som blir skadade hela tiden?

General_Moisio: vet inte billigt och har man tur så blir der bra, kolla Sanny.

actionleif: Ingen annan hamnar i detta läge, varför? Jag vägrar att inse att ÄLSKADE TIMRÅ IK har otur, vi är ju för faan bäst???? Men varför, och jag vägrar tro på "bad luck", varför i helvete drabbas VI av skadorna vi har nu
??? Det måste bero på något????

Jag må vara färgad, andra kanske oxå drabbas, men jag som supporter vägrar inse att skador enbart ska drabba ÄLSKADE TIMRÅ IK. Den där staben som förebygger skador, är verkligen de det optimala för ÄLSKADE TIMRÅ IK????

FORZA TIK.........alltid, alltid...........

uhahl: Man går knappast långt om man resonerar så.. men den inställningen vinner man aldrig sm-guld.. och de hoppas jag är målet

Portello: ja måtte skadan vart innan för inte vidare kul och kolla statsen på han i år.2007-2008 Timrå Elitserien 11 0 0 0 2 wow 2 min i båset (tror det va ett lag straff) imponerande.

Friman SR: Svordomen från övik har väl haft sin beskärda del.Saik Ja det är inte bara vi,säkert fler

General_Moisio: Det måste ju kännas skönt att nån håller med dig som omväxling...

uhahl: Haha! Ja, vad ska man säga..?

uhahl: Och i hur många av de matcherna har han kunnat gå på max, och i hur många av de matcherna har han matchats flitigt?

Ambroo: Ja de är underbart..

General_Moisio: annars brukar alla vara emot en...

John K: Tack till dig för ett bra inlägg. Har man skrivit en lång artikel eller gjort en intervju så finns det inget som går upp mot någon som ger ett analyserat svar till det man skrivit. Även om jag såklart också mår gott av enbart läsa beröm också.

Hur engagerad Nubben har varit med spelarna i det privata har jag tyvärr inte haft tid eller möjlighet att forska i. Jag ville ha ut artikeln nu då diskussionen kring honom är aktuell.

Jag tycker absolut inte att han har blvit glorifierad felaktigt. Även om det självklart har fuinnits en hel del spelare som floppat så har vi under hans tid endast haft två säsonger som gått riktigt skit och det är 01/02 och 05/06 och båda dessa gånger så har han agerat och faktiskt lyckats rädda läget med bra värvningar under säsongen. Så läser mellan raderna som finns mellan raderna så kan man göra analysen att han alltid har tagit ett stort ansvar för sina felsteg och jobbat hårt för att rätta till dem och dessutom alltid lyckats med det. Säsongerna efter skitsäsongerna har ju utgjort en enorm skillnad i positiv riktning.

Hedström och Pärssinen borta för resten av säsongen nu.
Vad månne detta bli tro.

Frysboxen: Vart är det bekräftat att Pärssinen kommer att vara borta resten av säsongen?

Frysboxen: Har vi fått Pärssinens skadefrånvaro bekräftad eller är det bara idiotiska rykten?
Är jäkligt less på spekulationer, gissningar och folk som frossar i vår förbannade jävla otur!

The Palm: Ta inte frysboxens inlägg helt på allvar, han är ny här.

Det är bekräftat.
Stooort på löpsedeln i dagbladet.
Sedan på sportsidorna i dagbladet.

Jensen_12: Och bara för att man är ny här ska man inte tas på allvar?
Rolig typ.

Frysboxen: Nä,men du är rolig. På vilka löp o i vilken tidning hittar du dessa uppgifter? Inte i nån som (än så länge) är tillgänglig föross övriga iaf....

Frysboxen: Jag väntar tills jag får vettiga inlägg av någon innan jag tar dom på fullt allvar. Jag ser inte ett sådant extremt pessimistiskt inlägg på allvar. Klart du kan ha rätt, men till jag läst det själv så tar jag det med en nypa salt.

mikenomad: Hört talas om tryckerier? där tidningarna trycks?
Jobbar man där så vet man, så nu har du svaret på det med.

Frysboxen: Om det nu stog i sportsidorna i dagbladet så borde det ligga ute på nätet.

Jensen_12: Okej, gör så, men nästa gång så vet du iaf att det stämmer om jag skriver att det står i Morgondagens tidning.

Frysboxen: Visst....hade det på känn. Kul för dig att du fick vara lite viktig en stund då, det är väl ont om såna tillfällen för dig annars antar jag.

Jensen_12: Jaja, tro vad du vill, vänta tills tidningen kommer ut så får du väl se med DINA ögon

mikenomad: Hmm, nja viktig och viktig, ville bara att folk skulle få veta. Men förlåt då.

Frysboxen: Javisst, att upplysa verkade verkligen vara ditt primära mål. Inte att briljera med förstahandsinfo. Men grattis som sagt till scoopet....fast med det där förhållningssättet i framtiden blir du intepoppis härinne.

« · 980924 · »