1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 609947 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Resultaten verkar gå Timrås väg idag Frölunda och Färjestad torskar, hoppas nu Timrå förvaltar detta och vinner imorgon då är det bara en seger ifrån 3:e och 4:e platsen, ev 4 till andra om LHC torskar imorgon.

lungan:
Hallå, då måste även TIK vinna, annars är det bara närmare ner till det förhatliga strecken, ELLER..

vad kostar hockeybussen ut till timrå och tillbaka för en ungdom?

stoff: Det beror vartifrån du tänker åka..

.. så gjorde Zetterberg just sitt andra mål i matchen Colorado - Detroit.

så verkar det som Wikegårdspojken blev lite impad av sin usaresa,
"det är sån fart i NHL vaffö kan det inte va det i elitserien?" hmmm
ang ppvkommentatorer "vaffö kan dom inte va lite mer partiska?det är dom i USA" hmmm
Stackar`n har säkert ont i nacken också efter allt tittande på alla höga
hus

match mot Modo ikväll,våren är här(iallafall på Gotland),skadorna börjar läka det är bara att suga i sig o njuta

have a nice day-som Wikegård skulle ha sagt

Är det Eloranta till höger?

actionleif: Ja, tamejfan......

actionleif: Bajsnödiga tigern, pratar dom om Brynäs?

JBlom: :-D

Härligt att se lite fight..Sen att Z klev och lekte lite med..

Uddan:

Alltså det är en sak jag inte förstår.

Lidas är ju Detroits bästa spelare och får en schysst tackling och den tar olyckligt så att han måste lämna isen. Att sedan hämnas för det verkar ju inte helt klokt. Får man inte tackla Storstjärnorna i NHL eller ? verkar ju vara tabu på det.

mattias - 74: kör upp armbågen på käken..därför regerade dom..

Uddan:

I själva tacklingstillfället träffar den ju inte käken

mattias - 74: han kör upp armbågen i ansiktet på lidas där av att han är groggy. plus knäskadan..

Uddan:

Kolla igen när han träffar så träffar han inte käken utan den kommer dit efteråt och det är knappast medvetet.

mattias - 74: klart som tusan att han ska ha stryk när han kör över 5 faldiga norris trophy vinnarn... :)

Uddan:

hehe jag tycker som sagt inte att det är nånting och hämnas på. Tycker nog att de stora spelarna får vänja sig att få lite sargkänning de också. Hur som helst är det beklagligt att Lidas är skadad men som sagt bara ren otur.

Undrar vad som händer den som tacklar oveckin eller Crosby ?

mattias - 74: dom skiter ja i.. :) nu va de den bästa backen i världen.. :)

Uddan: Det brann rätt rejält för Detroit-coachen Babcock iaf.. snacka om att få fetspel.. hehe

Dream Team: Hehe typ vill se Challe sån ikväll med.. :)

Uddan: Challe verkar ganska lugn i mina ögon, det ska nog mycket till om han ska agera som Detroits Coach.

Måste bara säga att jag hatar Colorado, jäkligt skönt att Detroit pissade på Granatos pissgäng !

Snoop: Skönt att se dom står upp för lidas...

Uddan: Som faan, jävligt nice av Downey.Det skulle vara så himla kul om dessa lag fick mötas i slutspelet, vilket jävla krig de skulle bli alltså :)
Sen måste man bara säga att Pavel Datsyuk vilken passningspelare han är alltså, spec till Zätas andra mål ser man vilken kännsla han har alltså, makalöst.

Snoop: Hinner väl mötas innan de åxå.. Då lär ju smälla ordenligt.

Uddan: Aa och om den matchen isf visas på channel plus sport då ska jag se och jag kan säga att jag kommer inte vara lug, jag kommer gå loss värre än jag gör under Timrås matcher.

Snoop: Nu är ju inte Granato huvudcoach längre... ;) I övrigt ett bra lag som dock har haft det lite tungt den senaste tiden. Saknar den gamla tiden med Roy, Blake, Bourque och grabbarna.

Snoop: haha

Kattiz: Men en sak verkar alltid finnas i de där jäkla colorado, de är att skada Detroits spelare. skönt att Detroit pissade på dom.

Snoop: Alltid finnas? Nu tar du väl ändå i lite. Jag ser inget fel eller fult i tacklingen på Lidas. Olyckligt att han blir skadad dock.

Kattiz: En armbåge i ansiktet är de ok? Nejnej han kom undan lite väl lätt...

Kattiz: Jag förstår inte hur han lyckas skada knät i den situationen faktiskt. Han trycks upp mot sargen och ramlar ner. Jag tycker det borde vara mer "logiskt" med en sträckt nacke eller hjärnskakning. Han slår ju iofs i knät lite hårt när han landar kanske, men inte så det borde vara något allvarligt.

Uddan: Armbågen är inte uppe i ansiktet. Inte i tacklingssituationen i alla fall. Har sett värre saker.

Jensen_12: Han kommer in snett med benet..

Kattiz: I rubrikerna under Nyheter talas det t.o.m. om "överfall". Fantastiskt.

Kattiz: Jo klart man har de.. Men de plus knäskadad..Då rann bägarn över.,..Klart som tusan att de ska kännas när en spelare tvingas kliva av.. Alldeles för lite sånt i ES...

Kattiz: Spelarna skiter i repriser i slowmotion. Man står upp för sin lagkapten. Mer sådant i ES.

Robban: Gäller ju inte bara lagkaptenen..Dom ska stå upp för varandra...

...så måste jag citera mig själv från i lördags: "I dag hade HV inte slagit någon. Förutom Brynäs förstås."

Jag såg matchen i går. HV var otroligt nog ännu tamare än mot oss. Ändå tar man en ohotad bortaseger. Lycka till, Brynäs.

T T: Jag väntar bara att mitt tips inför denna säsong ska gå in.
Enda gången jag isåfall tippar rätt men i det här fallet så kändes det ganska naturligt :)

Hahl Bundy: Tips o tips. Jag hoppades bara. Rätt ska vara rätt.

Kattiz: äähh snacka inte skit de är ingen tillfällighet att de är Granatos lag som alltid gör de oschysta, men som tur är så är Detroit så mycket bättre än Colorado tillochmed utan sina 3 bästa backar, och de är riktigt kul att se att de Colorado håller på med inte lönar sig.

...så är det som att se på en "må bra"- film när Brynäs sladdar.

F.ö undrar jag om Leksand går upp på Brynäs bekostnad?
Ähh, vem orkar bry sig när det är en Må Bra-film på gång.
Var är popcornen?

..konstigt att det känns som en rysare när vi spelar?

Känns på någe vis som att det saknas ett alternativ i omröstningen...
Det står ju iofs inte vilket år, decennium elr millenium det gäller.

Hörde att Pärssinen skulle träna med laget igår. kan det verkligen stämma, nån som var och kollade på träningen igår?

Ice Tea: Han har ju vart på is länge....han åker runt med gul tröjja..

Uddan: Angående artikeln idag i Aftonbladet, FBK:s publikras, så syftar dom på att en faktor skulle kunna vara att matcherna sänds på tv. Om vi tar Timrå IK exempelvis är det så att dom får pengar via några sändningsrättigheter eller nått sånt, nån som vet nått om det?

« · 986365 · »