heart: Jag gillade detta med klubbkänslan själv men jag måste ju inse att det ser ut på detta vis idag! Sen betyder inte det att jag tycker det är bra!
heart: Om jag inte missminner mig totalt fanns det någon sorts plan som gick ut på att övertala Ingvar Kamprad att bygga IKEA-arenan samtidigt som ett nytt varuhus. Det skulle ligga i Birsta så det skulle bli en liten kompromiss även om det hamnade på fel sida kommungränsen. Problemet är väl att han inte är så intresserad ...
Apache: Men NHL ä ju ganska tragiskt... Tror inte att Quebec blev så gla när deras lag flyttade till Colarado.. Hur skulle du känna om Timrå flyttade ner till öland?
Per HApps: Iden med hamnen köper jag direkt................att vara så patriotisk att man till varje pris ska spela i Timrå är lika korkat som att spelarna måste bo i Timrå..................f-n vi lever på 2000 talet nu!
Det med den sk. klubbkänslan och lokalpatriotism är gåmgna tider inom ishockey numer! Se hur det ser ut i NHL..............över en natt kan dom måsta flytta flera hundra mil! Nä det är business i detta numera.......WÖ Kalle vänder sig nog i graven..............frid Kalle!
Per HApps: Känns inte som någon HIT med den placeringen. Tänk bara på parkeringsproblemen och trafiken dit och från. Hallen ligger där den ska historiskt och idrottskulturellt. Sedan kunde den ju ha rymt några tusen till i och för sig.
Per HApps: Trots att jag själv är Sundsvallsbo och skulle tycka det var bekvämt att "bara" åka till hamnen är jag av uppfattningen att den skulle vara förödande för Timrå IK:s själ.
Och det tog bara ett år. Med en snittbeläggning på 96% så visar det med all önskvärd tydlighet att man har byggt för litet. En ökning av publikkapaciteten med 300 personer efter ombyggnaden är på tok för lite.
Med facit i handen så hade den bästa lösningen varit att bygga en helt ny Arena i Sundsvalls hamn på den befintilga Tibnortomten med en kapacitet på 10.000 st. Då hade Timrå IK som förening haft potential att bli den största elitserieklubben i Sverige.
Det är publikens intresse för föreningen som lägger grunden till vilka spelare som kan vara aktuella för ett lag.