1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582383 inlägg · 6215 ämnen

Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK

« · 2674016 · » Till forumet


Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Lätt att bli övernegativ i läget vi nu är i men jag är lite brydd över organisationen och ekonomin.
Backlund gav inte mig nån än trygghet i första pausens intervju.
Känslan nu är att vi får vara nöjda om vi inte blir indragna i botten 4 nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Andersson: Lundin har varit mest jobbig av centrar ikväll säger lite ..
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
SCAarena: JJ just nu på typ 66%, inte bra stats det.
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
SCAarena: Rögle har precis som de allra flesta andra lag med ögon förstått att man bara kan parkera bussen mot Timrå.

Förr eller senare kommer vi att klanta oss i försvaret, och vi har noll sätt att luckra upp ett hängivet försvar.
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
för våra spelare känns det lite som 'Tänk inte på en elefant' dvs, man ser bara målvakten, totalt omöjligt för dom att se luckorna där puckushlingen ska in...
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Skott: 24 - 9

Ställning: 0 - 3

Analys: Skrattretande
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Man kan tycka att det är orättvist att domarna inte dömer.

Ett alternativ är alltid att markera själva.

Det är snart slut på säsongen.

Ta en armbåge tillbaka då?
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Karlsson74: Menade givetvis hemmamatch.
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
tekarn1968: Ja, men vilken bra hjälp han har ändå
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Lundin utgår
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Skräll att Rifalk flaxar och har tur
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
söder över: Jag skulle inte ha något emot att ta tillbaka några spelare, Lodin, Lööke, Hardegård och Gustafsson till nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Costanza: Men får man inte ut överenskommen lön från sin arbetsgivare hamnar saken i ett annat läge. Då blir agerandet plötsligt mer begripligt
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Sputnik1: Jaha vad har jag mumlat om va de gäller Backlund????? Talar han sanning elr!!!!!!
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
DenRöda: har svårt att se hur detta ligger på Rindell. Karln är klantig men när det går åt pepparn är det ju oftast för att han försöker göra något kreativt.

Bilden är saxad från SHL:s poängliga, även om jag var tvungen att trycka på "visa fler" två gånger för att hitta den.
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
mikenomad: mm den känslan har jag med…

Be till gudarna ( SCA och miljardären Elias) att dem kan lappa ihop ännu en ny chans för Timrå att fippla bort en chans att etablera föreningen i toppen av svensk ishockey.
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Barkborren: Killen måste vara mer proffsig och inte grina runt med 350 lök i månaden. Inte gilla tränaren? Du har betalt för att lyfta din arbetsgivare, slöpitt! Killen borde sparkas ut direkt. Trött figur, sorry alla som gillar honom.
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
mikenomad: Skulle inte förvåna mig. Det slutar med att hemvändarna måste gå ner i lön eller så går inte ekonomin ihop. Som vanligt så kan man inte njuta som Timråit.
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Rindell, Eronen och Hanzl är rötan i truppen just nu. Rindell är klar för Leksand så han skiter i hur detta går. Eronen är för dålig. Om det är för att Ante o Marklund inte kan kommunicera med honom, det vet jag ej. Hanzl har fått klart att det inte blir någon fortsättning i Timrå därav han knappt ens spelar just nu.
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Zource: annars två .. eller räknar du på fingrarna? ,😉
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Donald: vem har sagt guld?
- dra en filt över flinten
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Nisse på Mon or:
Litar faktiskt mer på det Kapanen säger till spelartruppen än vad Backlund säger till en tidning. Större syltrygg än L.B får man leta efter.
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Zource: nä men titta, nu kommer trollen fram ur grottorna, som vanligt.
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
söder över: Nä jag tror faktiskt inte vi gör det och jag tror det är här skon klämmer. Jag tror att en jätteskandal är på väg att brisera där det framkommer att föreningen inte har råd med laget ens nu. Och att det är anledningen till att spelare och tränare lagt ner säsongen
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
cloon: Så är det med givetvis. Vi har en stomme som är av bra SHL klass i grund och botten. Det är underprestation denna säsong. Vår högstanivå har visat vad vi kan.

Vårt usla PP är en väldigt stor anledning till att vi inte riktigt räcker till också. Något vi absolut kan förbättra med bättre coachning nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Joslan00: Klart som fan det e missnöje. Vissa spelare har ju fått köra på som ingenting trots att man har presterar sämre än div3 lirare.
Lönekuveret styr uttagningen, Även om Dahlen inte har varit på topp själv så tolkar man ju ett missnöje från han själv mot Ante i vissa kommentarer
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Ni fick iaf spela en match mer än Modo.
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
mikenomad: Backlund får frågan hur det går att värva en klubbdirektör och han svarar ”jo ansökningstiden har gått ut så vi ska utvärdera kandidaterna…”

Vafan rekryterar vi från arbetsförmedlingen?! Har man inte en lista på etablerade namn? Bonnaklubb!
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Donald:
Det är när vi skickat Ante som gölldet kommer. Du har missuppfattat allt
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
alla finnar hejdå
bye hanzl
lundin till HA
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
roger_sundsvall: hur går det med göldet? Var väl i år ni skulle ta hem hela skiten med Dahlén i spetsen?
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Jnttik: JJ ska stå oavsett..det har Ante bestämt... Juel byttes man efter 2 insläppta. ..Ante har Totalt avsaknad av fingertoppskänsla vad gäller målvakter.
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Helt jävla otroligt.. det visste man redan från början. Antes sista match. Måste rensa nästan halva laget.
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Gymmet efter den här tillställningen sedan börjar jakten på en vettig trupp och ledarstab för nästa år!

Klarar vi licensen?
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
erathoo: Fina minnen man har av kombon Timrå IK och Rifalk….

Han är omöjlig precis som det kändes med Oink
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Joslan00: alltså jag vete fan. Varken Jonte eller EP har ju varit de där spelarna än så länge i TIK på SHL-nivå som deras lönekuvert skvallrar om. EP har på två säsonger haft ett par bra månader före jul nu och i övrigt varit olika nivåer av osynlig.

Jonte var bra i slutspelet förra säsongen och helt okej delar av förra säsongen utan att vara den absoluta toppspelare som han får betalt för att vara, han har ett för ensidigt spel för det.

Hanzls ålder kommer ikapp honom. Vi har ett gäng billiga lirare i 3-4:ekedjan och en ökänt svag backsida för att kompensera för hur mycket vi betalar våra stjärnforwards som inte levererar.

Det där att vi BORDE vara bättre har man hört i två säsonger nu. Kanske är det helt enkelt så att de här lirarna vi har i toppkedjorna inte är så bra som folk trodde.
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Till er (och även andra) som undrade vart jag fått att vi har budgeterat för kvartsfinal (dvs minst 2 hemmamatcher i slutspel) varsågod att lyssna på Kimmo Kapanen när han berättar detta för sin spelartrupp och även då hela hockeysverige eftersom detta kablats ut via offentliga kanaler.

www.youtube.com/watch?v=XQlhdpXCZuA&list=PLHKD4n3koYAhwoaIwmyGgJvEu0qSuTFrz&index=2

8:50 in i klippet.
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Sputnik1: Det handlar primärt inte om att byta spelare utan att få dem att spela som ett lag och ha glädje. Som jag sagt tidigare i princip alla är sämre än ifjol. Då är det något annat som inte stämmer. Inte spelarna individuellt..
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Joslan00: Jag tror att Ante har tappat viss del av omklädningsrummet helt. Detta var med facit i hand ett bra beslut av Kapanen att säga tack och hej till Ante.

Däremot är det slut på bortförklarningar av spelarna nästa säsong, då måste man leverera oavsett.
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
mikenomad: Tuff liga detta. Nya tag kommande säsong.
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
vonDöbeln: från ST 9 februari. L. Backlund...
"– Nu senast på träningen var alla friska för första gången på länge. Jag tycker att vi har en bred trupp som förhoppningsvis går långt i ett slutspel. Vi har heller inte budgeterat för slutspel, så där har vi en reserv. "
Stämmer inte detta?
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Joslan00: Vi är ett SHL-lag nästa säsong åtminstone.

Om nu inte Backlund och gänget strular till det...
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Joslan00: Men hur FAN kan man sätta lagkaptenens farsa som coach? Hur kan man inte värdera vilka otroligt omfattande sprickor det kan medföra om det börjar gå emot? Bonnaklubb!
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Efter denna säsong hoppas man att
Lägger alla kort på bordet, o förklarar detta fiasko
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Joslan00: De har visat 0 energi i ca 45 matcher
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Det trista är att Timrå är en bättre lagning vad de visar. Misstänker att det utvecklat sig ett rejält missnöje bland spelarna. Kanske mot Ante, kanske mellan varandra. Vet inte men något är fel när spelarna visar noll energi i en avgörande match på hemmaplan.
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
vissa spelarna är för Dåliga
antes spelsystem? finns de nåt?
ska va glad att de är playin
med detta spel i ett kval vore vi Rökta
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
Bad_Brett: Det har vi inte gjort.
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
bar mofftak: Vet precis hur detta kommer sluta.
Vi kommer göra 2 mål i tredje. Sen när det är 2 minuter kvar kommer det en Time-out. Följande sargfjollor kommer sättas in 6-5, Eronen, Forsmark
Pettersson och Dahlen. Dessa herrar kommer drälla med puckjäveln och förlora pucken och Rögle gör mål.... ridå ner.

Lösning 1: lås ute Ante ur omklädngsrummet

Lösning 2: Sätt Mieho på dela ut en rak höger på Ante så han däckar och lås in han i materialrummet
Låst ämne

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
The great one: Paus nu, ser framför mig hur spelarna sitter med sina mobiler. Spelar wf, kollar på TikTok, knäpper nån selfie. Medans Ante och övriga ledare sitter i nåt fikarum och pratar v75 och semesterplaner
Låst ämne

« · 2674016 · »