1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598743 inlägg · 6213 ämnen

Bästa målvaken i Timrå IK genom tiderna

Sv: Bästa målvaken i Timrå IK genom tiderna
15, 25, 30, 31, 35, 37.

Mattias Öhrling har i alla fall haft flest tröjnummer i klubben. Alltid något.

T T:
Öhrling 25:ans matchtröja har jag, den är röd och fin men en liten fågel på ärmen.

friskan: Han finns även noterad för detta mot DIF 031118 men den uppgiften väljer jag att inte tro på..

22. JINMAN, Lee 24. SUNDIN, Fredrik
4th Line 45. ÖHRLING, Mattias 6. JÄGER, Jesper

Alfred Awful: Hehe.. det hade varit nåt det ;-) Anders var förutom att han var min namne även min idol under hans tid i junior- och A-lagsspel i Timrå på den tiden. Tröja #12 hade han i Timrå, och faktum är att jag än idag använder min Tre Kronor-tröja från Sportjohan från kanske 1982 el. -83, (ni vet den med "Trygg Hansa"-loggan runt tröjans nederkant) självklart märkt med #12. Anders gjorde ju debut i A-landslaget vid den här tiden, men om han någonsin hade tröja #12 där det vet jag inte. Den jerseyn var ju annars vikt åt en viss Håkan Loob när det begav sig.

Om jag inte har räknat helt fel så fick Pekka flest röster och sedan på andra plats Kapanen.

Hur skiljer deras "spelteknik" från varandra? Vet inte riktigt hur jag ska formulera så att ni förstår men.. Hur skiljdes deras sätt att spela eller nåt sånt.. HAha jag är inte bra på att skriva hur jag menar.. Men hoppas att nån kanske fattar en aning

Jag var inte med på tiden då Pekka spelade precis.. så de e lite svårt att veta hur deras spelsätt skillde sej åt.

nån MoDDRator borde väl kunna smyga in ett extra "t" i Tråd-rubriken? Målvak får mej att tänka på filmen "Dead Zone", en jävla bra film! Gud så skönt med djurtjyrkogårdsvinst, apropå samme författare! Fortfarande chans på en fjärdeplats!

ÄlskarTIK: På Pekkas tid var inte "Butterfly stilen upptäckt ännu, den som Kapanen använde.

Helg Ernest: Pecka var omåttligt populär bland TIK-fansen. Då myntades bl.a. begreppet vinka. Alla lärde sig att vinka med handen. Kommer sig av en hälsningsceremoni som fansen och Pecka uppfann. Att sedan folk i allmänhet använder sig av vinkningen för att hälsa på bekanta kan vi tacka den gode "Pecka" för.

« · 832719