Alfred Awful: Hehe.. det hade varit nåt det ;-) Anders var förutom att han var min namne även min idol under hans tid i junior- och A-lagsspel i Timrå på den tiden. Tröja #12 hade han i Timrå, och faktum är att jag än idag använder min Tre Kronor-tröja från Sportjohan från kanske 1982 el. -83, (ni vet den med "Trygg Hansa"-loggan runt tröjans nederkant) självklart märkt med #12. Anders gjorde ju debut i A-landslaget vid den här tiden, men om han någonsin hade tröja #12 där det vet jag inte. Den jerseyn var ju annars vikt åt en viss Håkan Loob när det begav sig.
Om jag inte har räknat helt fel så fick Pekka flest röster och sedan på andra plats Kapanen.
Hur skiljer deras "spelteknik" från varandra? Vet inte riktigt hur jag ska formulera så att ni förstår men.. Hur skiljdes deras sätt att spela eller nåt sånt.. HAha jag är inte bra på att skriva hur jag menar.. Men hoppas att nån kanske fattar en aning
Jag var inte med på tiden då Pekka spelade precis.. så de e lite svårt att veta hur deras spelsätt skillde sej åt.
nån MoDDRator borde väl kunna smyga in ett extra "t" i Tråd-rubriken? Målvak får mej att tänka på filmen "Dead Zone", en jävla bra film! Gud så skönt med djurtjyrkogårdsvinst, apropå samme författare! Fortfarande chans på en fjärdeplats!
Helg Ernest: Pecka var omåttligt populär bland TIK-fansen. Då myntades bl.a. begreppet vinka. Alla lärde sig att vinka med handen. Kommer sig av en hälsningsceremoni som fansen och Pecka uppfann. Att sedan folk i allmänhet använder sig av vinkningen för att hälsa på bekanta kan vi tacka den gode "Pecka" för.
Väldigt spännande att se hur intresset för denna fråga är här jämfört med på årsmötet, där var det ingen som opponerade sig och här låter det som tredje världskriget. Om man hade velat så hade man kunnat komma till årsmötet, ... | Läs mer
Mattias Öhrling har i alla fall haft flest tröjnummer i klubben. Alltid något.