1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581256 inlägg · 6216 ämnen

BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24

1589163 · » Till forumet


Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Bafucin: Allt är en fråga om referenser. Misstänker att Ni myser när en granat från en Carl Gustav skär genom pansar, eller när Ni i mörkret oralt får tillfredsställa glädjeflickan med mest herpes och kondylom. Vi kallar det avart;)
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Hockey i Karlskoga är alltid vackert....speciellt när BIK vinner, vilket sker allt som oftast.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Smokey: "Sedan står det 1-0 i månader." Där har du titeln till boken om allt. 
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Smokey: kan ha varit det bästa inlägget Jag läst sedan jag började hängahär :)
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
TikAlltid: Smokeys inlägg är så mörkgrönt att det knappt är läsbart längre hahaha
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Timrå Icon: Den bästa sortens slut :P
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
El Maco: Eller vänta nu....du kanske menade happy ending...?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
El Maco: Jo men det är det sällan i franska filmer.....
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Timrå Icon: jag gillar lyckliga slut
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
mikenomad: Hahahaha! Ja den storyn hade allt; Franskt, hårdrockare, kvinna i uniform....
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Smokey: full pott på det inlägget! Kändes som att man var där! Gråa tråkiga HA, det är grejjer de!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Smokey: Fy fan....HA:s "glamour" börjar så smått falna. Det där var ta mej tusan stämning och känsla satt på pränt med sällan skådad träffsäkerhet.

Vackert!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Håckyvardag på bakgården.

Styr min dystra franska bil mot en avkrok med vapenfabrik på dekis. Karlskoga är ingen munter plats.

Ishallen är väl bland det tuffaste man kan hitta. 70-tal. Långsida och kortsida i kall grå betong med en känsla av ståplats och torsk på Tallinn. Dock trevliga vakter och personal. Nu har man även fått EN biljettkassa som tar kort!

Idel hårdrockar t-shirts och slitna jeansjackor varvat med bittra gubbar som byggt kanoner och spränggranater i hela sitt liv. Läktarna känns sådär farliga som Bronx i New York kändes 1984.

Timrå värmer upp. Vi får ögonkontakt med spelarna som ser förvånade ut när man tittar på fyra tillresta supportrar som står ensamma tätt ihop mitt i tårtbiten för bortastå.

Ur skuggorna kliver plötsligt en stabil herre i TIK-keps. Hälsar med ett fast handslag och brättar på felfri dialekt att han bott här i typ 30 år. Han sjunger plötsligt låten som finns på skiva med Jonny Cutts orkester där Lillstrimma kompar... Ni vet den där "pucken släppes".

Matchen är lunk. Inga toppar. Många utvisningar. Timrå står upp men har problem med avslut. Karlskoga får som jag ser det, ett skitmål när ett höstlöv finner ner från bakom målet. Sedan står det 1-0 i månader. Timrå klarar utvisning efter utvisning. Till sist orkar man inte stå mot och det känns som om alla längtar bort. Hem. Ut ur den kalla ödsliga hallen. Ut i den värmande och blöta höstkvällen i två graders värme.

Minns inga namn. Ingen TIK-are mejslade fram sin profil. Vi blev mest en grå massa av rött och vitt.

Sista två minuterna fick vi sällskap av en kvinnlig ordningsvakt i full uniform. Hon talade oavbrutet om dansband, hästhoppning, tråkig sambo och om uppdraget att eskortera oss ut i mörkret efter matchen. Stötte hon på oss? Eller var hon bara glad över besökare utifrån? Vi stirrade krampaktigt på de sista minutrarna när TIK körde sex mot fem. Hon bara malde på.

Hennes värmländska klingade till sist bort när vi hesa styrde iväg från denna hemska håla.

Hockey kan vara vackert. Men sällan i Karlskoga.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
El Maco: Jag hade inte räknat med poäng mot Karlskoga, så... whatever. Nya, friska tag mot Löven på fredag, då tror jag på en trea.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
mikenomad: Löven känns viktigt. Torsk och vi är djupt i skiten. Vinst är.mys mys mys.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Skarin: Man börjar fan tvivla.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
lincoln: Vi går nog inte upp den här säsongen.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
0-2 i arslet borta mot Karlskoga och jag kan inte ens uppbåda några känslor. Matchen gav mig inte antydan till förhöjd puls, så fruktansvärt förutsägbart och programenligt. Så jävulskt "nu har vi städat av den här matchen, nu kan vi gå vidare". På fredag är det en långt viktigare match för vår del.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24

Berglund: En härlig gammal klassisk alibiförlust a la 2010-2012...

Menlös match och knappt en målchans... Gäsp

Ett fall bakåt från de senaste två matcherna

Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
hubbenorlen: Ja han såg tyvärr väldigt stabil ut.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24

hubbenorlen:

höll på somna i tredje , även som BIK supporter hade ja inte betalat mer än 50 kr för matchen.

Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
hubbenorlen: Mjo vi hade kunnat men tycker att denna matchen skillde sig ganska mkt från SSk-matchen. Karlskoga bjöd inte på mkt idag och grabbarna såg inte alls på tårna ut i avsluten.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
erathoo: Pogge är en väldigt lugn och trygg målvakt. Han spelar nog i Elitserien nästa säsong.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Jockz: Vi verkar vinna skotten iallafall.....alltid nåt....
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Jockz: Försvarsmässigt är vi ett bra lag. Men det blir ju mer och mer uppenbart att vi måste förstärka. Vi har i princip ingen som bryter mönstret. Och om någon ändå gör det, så finns det ingen annan som tänker likandant och åker rätt.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Smokey: Karlskoga bjuder inte på några ytor, blir bara paniklösningar i anfallszonen
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Andersson: kommer målen snart?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24

Smokey:

rätt seg match nu

Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Är jag ute och cyklar... Men har Timrå haft ett vettigt avslut på 2,5 perioder? Nej det har dom inte.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Djurgårn måste nog høja sig ganska ordentligt om de ska ta en av de 3 direktplatserna i år, och det kommer aldrig att ræcka till SHL m det spel de visar mot Almtuna idag, och då ær inte Almtuna nåt vidare heller.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Berglund: Han stod med båda fötterna i målgården, och i stort sett över Iilahti, när målet gjordes. Då är det offside i målgården, eftersom han helt klart stör målvakten.
Och visst kan vi göra två mål i sista perioden. Vi gjorde det ju senast...

Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
hubbenorlen: Svårt att se med den reprisen, vi kan inte ta sånna här utvisingar när vi själa har så svårt att komma till lägen. Att vi ska göra 2 mål i den här matchen känns otroligt avlägset just nu. Vi behöver lite flyt.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Jockz: Var inte det där offside i målgården?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Berglund: Pinsamma idiot utvisningar
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Dream Team: Är det 4e interferenceutvisningen Timrå tar nu tror jag :(
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Dream Team: Spelet är ändå marginellt, om ens det, tråkigare än i fjol.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Berglund: Man verkar ha jobbigt att hålla sig på isen. För många spelare på isen nu senast men hur är det med fokus på rätt saker??
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Berglund: En till 2a på Timrå, för många man på plan denna gång, det här håller inte.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24

Berglund:

PP blev det ofta i andra perioden ja

Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Berglund: Nu har 2a börjat. Komigenudå minst 1 mål iaf denna perre. TIK PP nu
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
hubbenorlen, Smokey: Ok, tack!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Smokey: Stämmer bra det där
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Raggaren Putte: Timrå har svårt med vassa avslut. Tappar ibland huvudlöst bakåt. Ett skitmål. Tik bra i boxplay. Osäkra returer från kvällens TIK-keeper. Vår 8 kommer inte till sin rätt... Typ.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Raggaren Putte: Hafsigt, mest på chans från Timrå. Något mer organiserat från Karlskoga.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Winnerbäck sjunger sin nya i hallen:

"Ingen ska se mig gå ner mig"

Bofors har alltså slutat med Saxon och vårt-Lemmy... Frågan är om det finns en chans att vinna här längre?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Ni som kollar. Hur har spelet sett ut?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Berglund: Verkar vara bra drag i korvkön!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Jockz: Mmm, sjukt mål förövrigt
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24
Kapten Nosring: Vilken sjuk utvisning Persson tar mitt framför domaren...
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga-Timrå IK 2013-09-24

Men vilken jävla "utvisning" ..sämst!

Kommentera

1589163 · »