1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581435 inlägg · 6216 ämnen

BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28

1605265 · » Till forumet


Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
Dream Team:

Jaji, vi mötte ju de asen i slutspelet tre år i rad, så det är inte helt enkelt. Men första gången var det i semin och då var det bara HV som stod mellan oss och finalen. Där hade vi 2-1 i matcher, närmare än så kom vi inte någon annan säsong. Därför minns jag Challe, tätt följd av Kenta som "egentligen" var ännu närmare men hade missflyt, som den tränare som tog oss allra längst...
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
DJ Hemp: Jahaja, krävdes det tidsuppfattning också. Attans. Det var 2008/09 jag avsåg, rättning mittåt eller nåt annat militäriskt ord blir bra..
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
Dream Team:

Nu tänker du nog på säsongen efter, 2008/2009. Då hade vi 3-2 i matcher, 2-0 i sjätte matchen och allt verkade frid och fröjd. Men så slog vi av på takten, HV gick ikapp och det blev sd. Då trädde stackars Bambi in på isen och så torskade vi. Sedan föll vi även på bortaplan i sjunde och avgörande och tappade därmed 3-1 i matcher. Sedan dess är HV för alltid ett hatlag.

Kul att du hade bättre saker för dig... : )
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
DJ Hemp: 2-1 i matcher och ledning 1-0 vill jag minnas, innan bambi på hal is fällde oss. Jag var lycklig som ett barn nästan oavsett resultat då jag i samma sekunder befann mig på BB med nyfödd son :)
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
Bragd-Birger:

Vad Challe anbelangar ger jag fullständigt fan i att vissa menar att spelet blev "tråkigt". Det tyckte ju många med SvFF och Lagerbäck också. Inte trist nog utan att resultaten vägde upp, anser jag. Vi spöade bland annat MoDo som skit i kvarten 2008, det var en oerhört skön revansch som betydde en del. Sedan hade vi även 2-1 i matcher mot HV i semin, det kunde ha gått!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
El Maco: Jag gillade också Challe, på många sätt. Dock tycker jag att hockeyutvecklingen under hans tid lämnade en del i övrigt att önska. Linkan-Perra var hursom en betydligt värre kombo, där håller jag med till fullo.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
El Maco: Framgångsrik, ja. Men vi hade å andra sidan ett spelmaterial för slutspel. Och hockeyn laget spelade under hans ledning var fruktansvärt tråkig att titta på.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
Bragd-Birger: Challe är en av de mest framgångsrika tränarna vi haft. Jag skulle ha sagt att det var ett misstag att släppa honom om det inte vore för att han varit en så härligt dyrbar katastrof för Modo och coachade ut DIF istället för oss för två år sedan. Men i Timrå visade han resultat. Perra var ett katastrofalt misstag när Linkan av någon anledning valde den fågelholken före vår befintliga tränare.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
Smokey: Ja, där har vi en plusfaktor på den annars diskutabla coachvärvningen av Berglund sr. Svårt att inte gilla respektlösheten och drivet. Han växer så det knakar på alla sätt.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
Bragd-Birger: Hörde från några grågubbar på läktaren i Karlskoga:
- Den där 22:an är jäkligt bra! Vem fan är det?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
Går runt och myser efter den här ljuvliga omstarten. Überviktigt bottenmöte mot SSK: tre feta. Bortamatch mot serieledarna som sprutade in mål på oss sist: 1-0 och three more fatties.
Förbannat starkt, måste jag säga.

Och Hult börjar snäppa upp. Fortsätter han så här stryker vi ett streck över dom 20 första omgångarna. Han har alla möjligheter att hamna i hjältefacket när denna säsong så småningom ska summeras. Må han göra det.
Även Hundrapundarn tar sig, i a f målmässigt. Där är det fortfarande en god bit kvar att vandra, men låt oss hoppas. Får vi inga nyförvärv utifrån tar jag dom gärna inifrån.

Nu längtar jag till lövenmatchen. Tror att det kan bli en rolig match. Hoppas på en rejäl holmgång, en riktig urladdning på hemmaplan. Böejar vi bli sådär jobbiga och ingen-jävel-över-bron i hemmaborgen tror jag publiken börjar sippra in igen. Lite hopp och framtidstro är allt som behövs. Raka ryggar istf gamnackar.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
Fyra raka bortasegrar. Det tillhör inte vanligheterna. Fortsätter gärna att följa detta med intresse, även om det aldrig lär bli samma kick som den resa vi gjorde från sämre än Sundsvall till SM-guldkandidat. Åren lär inte räcka till för ännu en sådan. Nej, nu lämnar vi fulglöggen till förmån för finare varianter...
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
Bra jobbat pojkar. Nu fortsatter vi pa den inslagna vagen under 2014.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
Dunc: Världens kännetecken. Brukar ha en Bärs i innerfickan.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
Dunc: Bussen går 18.00 från Navet, nere vid ån på fredag den 3:e.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
TD: Hehe, tänkte mer på att det inte blir bättre än att slå serieledarna borta.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
TD: kanske ni kan få ett parmatcher mot Modo den här säsongen trots allt.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
TE powerplay back ska det va
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
jå1: Powerålayback saknar vi. Moe känns slut helt enkelt man fönstret är väl uppe lite längre nu? Duger man inte skickas man kanske inte i TIK men så är det
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
Jaji, det är väl med 1-0 vi ska vinna dylika bortamatcher. Blev ju samma siffror mot Karlskrona, andra halvan av toppduon... : )

Edit: Nej, mot Malmö. Däremot bortaslog väl MIF Karlskrona med 1-0...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
Dunc: Två snygga bortasegrar borde borga för en anständig publiksiffra. Vore kul nu när vi får hylla allas vår Pelle Hallin som blir meste tikare.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
mikenomad: Nu måste man bara se på matcherna live!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
Dream Team: Aha...ok. Mindes fel på 2 och 3 bara då..
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
mikenomad: Alltså, vi möter Björklöven den 3/1 och Aspdito den 8/1, så det var nog som du läst.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
TD: Blir nog inte bättre än så här;)
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
Dream Team: Kunde ha svurit på att jag läste Björklöven 2/1 på skylten efter Skönviksberget häromdagen. Aja..man är inte så uppdaterad nu för tiden. Löv som löv som sagt...det blir nog ett besök för att uttnyttja årskortet, var ett tag sedan det begav sig.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
mikenomad: Dagens puh!!"! stod nog Pelle Hallin för då han i sista matchminuten med plockad BIK-målis från mittzon missade öppet mål med vad som såg ut som kontrollerat läge, varefter BIK kontrar och sånär petar in 1-1... 
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
mikenomad: Aspjävlalöven är det då. Löv som löv, vi krattar båda ba! :)
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
Starkt jobbat grabbar nu kan det bara bli bättre!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
JobbaPuck: Vafan är det på fredag? Äh, jag åker ut på torsdag också...
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
mikenomad: Hm, årets eller säsongens? Hur som så sätter jag allt jag har på att det kommer fler på fredag.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
Törs redan nu utlova årets bästa publiksiffra so far på torsdag mot Löven. Nån som sätter emot?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
Smokey: Lite hockeygodis i Timo Lahtinens anda och andra raka trean var ett faktum. Djävulusiskt skönt och vad man kan kalla ett gott slut!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
Hur ofta slänger Timrås kapten matchpucken till klacken?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
Bragd-Birger: Svansen kittlar skönt när man är naken
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
Bragd-Birger: Tyvärr är listan över svenska nyord för 2013 redan klar, men det där kan säkert komma med i 2014-upplagan ;)
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28

JobbaPuck: Det står 4-4 mellan Rögle och Oskarshamn nu.

edit: slut, förlängning väntar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
JobbaPuck: Jajaja. Käft. Sevc!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
lincoln: Mycket trevligt, absolut. Men som född pessimist svider det att Ouöglä och löven x2 också plockar treor.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28

Pusssssssssssssssst.....

Hunden börjar leverera.... :-)

Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28

Trevligt med 3 poäng, oväntat helt klart.

Det skulle dock sitta fint med en PP-back samt en klass-forward. Om det öht värvas något tycker jag det är viktigare med en bra forward btw.

Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
Åh herregud vilka pärser. Men HERREGUD! Vad oerhört jävla skönt!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
Men så jävla trollfitteskönt!!!!!!!!
Det finns en Gud!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
Andersson: härligt!!! Lite luft under i tabellen äntligen!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
Smokey: Om nu hockeypamparna får som dom vill så kommer laget med bästa puben gå upp ?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
Skithall. Skitpub. Men 0-1 känns som en rätt bra drog!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
Dream Team: Jepp ser bra ut :)
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
Berglund: Boye får han heta nu, underbart :)
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28
Berglund: Jag kollar livesändningen. Ser rätt ok ut. Vi följer gameplan ser det ut som.

Hapterfaund skulle det visst uttalas, tyckte kommentatorn.. :) 
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2013-12-28

lincoln: Haha han ha inte så lite problem med att uttala Hundertphund :P

Han den där "boy rotevall" e en riktig pojke det haha

Redigerad kommentar

Kommentera

1605265 · »