1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577856 inlägg · 6216 ämnen

BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13

« · 1862880 Till forumet


BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Två förluster mot Värmlänningarna så här långt i serien mot ett BIK Karlskoga som parkerat sist i tabellen. Dags för ny bortamatch mot ett av seriens formsvagaste lag.

Laget kommer närmast från en förlust 0-4 mot AIK på Hovet. BIK var dock med i matchen. De sista tre målen tillkom under matchens fyra sista minuter.

BIK har gjort två mål och släppt in tretton på de senaste fem matcherna. Jidskog har dock fortsatt förtroende i målet.

Poängstarkaste backen Patrik Parkkonen har lämnat BIK.

Hemmalaget bjuder publiken på gratis inträde - och tre poäng till bortalaget?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Från NWT.

Viktigt med poäng och peng
ISHOCKEY: BIK:s vädjan till Karlskogaborna
BIK Karlskoga står inför en mycket viktig match. Både sportsligt och ekonomiskt.
– Vi vädjar verkligen till Karlskogaborna att sluta upp eftersom det skulle betyda oerhört mycket för oss, säger marknadschefen Thomas ”Sylta” Karlsson.

Och lägger direkt till:

– Ja, självfallet är förstås även utanför Karlskoga välkomna till Nobelhallen.

Sportsligt sett vet de flesta som följer BIK att laget är i stort behov av poäng mot Timrå för att närma sig lagen ovanför i bottenstriden.

– Kan spelarna få riktigt bra stöttning från läktarplats ökar definitivt chanserna, poängterar ”Sylta” Karlsson som även har ett stort intresse i att det går bra ekonomiskt den här lördagseftermiddagen.

Rekord i fjol
BIK-kronan har de senaste åren varit en stor succé. För bara några år sedan var en miljon kronor i intäkter något klubben verkligen strävade mot. I början av 2010-talet var en halv miljon en magisk gräns.

I fjol blev det rekord med drygt 1,8 miljoner kronor i intäkter sedan det kommit 5 200 åskådare och varje person som gick in i hallen var ”värd” 345 kronor genom företag och privatpersoner som ställt upp och betalat så publiken kunde bjudas på fri entré.

– Nu har det varit ett mer normalt år försäljningsmässigt inför den här matchen. Eftersom det varit så extremt motigt på isen är det egentligen fantastiskt hur företagen och privatpersonerna ställt upp för oss och publiken så det här kan bli en riktigt festlig och lyckad lördag, säger ”Sylta” Karlsson.

Höga förhoppningar
Varje åskådare kommer nu att ge klubben mellan 220 och 225 kronor, som det verkade på fredagen.

Att hoppas på en lika hög publiksiffra som under rekordmatchen i fjol känns mycket optimistiskt.

– Klart att vi vill fylla hallen och få sätta lapp på luckan efter cirka 5 500 åskådare, börjar marknadschefen.

– Åtminstone 5 000 åskådare är drömmen, fortsätter han.

Men sannolikt är 4 000 åskådare en utmärkt siffra med tanke på hur det gått sportsligt. I så fall får BIK in runt 900 000 kronor.

– Vi vill förstås komma så nära 1,5 miljoner som det går eftersom det är det vi budgeterat med som intäkt, förklarar ”Sylta” Karlsson.

Lördag kväll vet vi besked hur mycket satsningen ger i år.

Många mervärden
Vad har ni då att bjuda på förutom fri entré, en väldigt viktig match mot ett topplag, chansen att se Victor Berglinds comeback med mera?

– Mycket. Ja, till och med väldigt mycket, svarar ”Sylta” Karlsson.

Och börjar räkna upp:

• Genom samarbetspartners stöttning kan vi bjuda de 1 000 första som kommer till templet på korv och kaffe.

• Innan matchen sjunger Värmlandspojkarna den vackra och stämningsfulla Värmlandsvisan.

• Specialerbjudanden i shopen.

• I första periodpausen är det intern uppvisningsmatch med våra 09-spelare.

• I andra periodpausen presenteras Bofors simhoppsklubbs tjejer som har SM på hemmaplan sista veckoslutet i januari. Eftersom vi vill vara en viktig del av Karlskoga är det självklart för oss att slå ett slag för det.

• Våra maskotar Doris, Boris och Snoris bjuder alla barn på godis.

”Sylta” hoppas att alla som brukar gå på hockey som alltid kommer och stöttar laget, och att det nu även blir många förstagångsbesökare.

– Personer som vi i nästa steg hoppas också ska falla för hockey och komma tillbaka fler gånger, säger han.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Tycker alltid bilden ser "suddig" ut och har dålig färgkvalité när de sänder från Karlskoga, eller är det bara jag som tycker så?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Heisenberg: Sant. Den ser blek och mjölkig ut snarare.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Woody: Jaha. 1-0 Bofors då...jävla boogielag
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Woody: mål då . då vet vi
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Tycker inte det ska vara mål då han sätter Haukeland ur position genom att haka upp honom med benet. "inputtad" blev han knappast. Oavsett kör han ju ut benet... Ser ut att bli en sedvanlig match mot Karlskoga..
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Viktigt mål! Tycker vi uppträtt som bottenlaget i matchen hittills..
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Heisenberg: Jag tänkte precis skriva att om det här är en normal match mellan de här två lagen så slutar den väl 1-0. Skönt att jag blev motbevisad innan jag hann skriva klart meningen! Kom igen nu!!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Yes 1-1
köttlaget karlskoga...
Vidriga o se
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Hade varit intressant att se Molinder och Hardegårds corsi%
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
BIK Karlskoga - Timrå IK 1-1
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Färjestad 3målis i BIK gott om målvakter i Värmland
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
TD: känns som uppförsbacke idag
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
roger_sundsvall: Suck. Blekt i försvarszon. Karlskoga vill mer. Precis som det brukar se ut mot oss. Tror vi att vi bara kan ställa ut skridskorna?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
2-1 till äckel laget
sååå dåligt
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
TD: precis, jädra turmål....missat skott blir en perfekt passning....
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
BIK Karlskoga - Timrå IK 2-1
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
erathoo: Timrå får spika igen men svårt med utan spik
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Vi uppträder ivrigt. Dåligt tålamod i spelet, känns inte bra.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
TD: Bor nära Gunnebo spik men så ska det skickas också..!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
TD: hörs som BIK har hittat rätt har gått tungt denna säsong Tik virriga egen zon nä en etta är utgångstippset
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Hur fan kan Lihage leverera till en sådan klubb som Bofors? Var det inte han som fick hjärtstopp när han lirade i Örebro och mötte Bofors? Har för mig att deras supportrar skanderade ”låt han dö, låt han dö”.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
TD: Vi kör väl med nubb(en) ?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
exnorrlänning: Är väl som så många på forumet sagt: ett allsvenskt lag moget för SHL måste fixa lag som spelar "grishockey" också ! Hävdar fortf. att TIK gör det bra utifrån förra säsongen dvs de börjar bli ett lag som nämns med respekt inte bara för att vi levererar talanger utan förmågan att liksom Leksand aldrig ge sig utan fortsätta mala sig framåt/uppåt!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
exnorrlänning: Dvs: även om motivation ofta slår klass så måste väl ett lag som anses ha klass i det långa loppet motbevisa det förstnämnda genom att, just vinna!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
exnorrlänning: Är vi inte väldigt små och tama i anfallszon?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Woody: Svårt att tro att det är lag två mot det lag som är sopsist i tabellen. Eller, det ser så ut, även om det är precis tvärtom.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Woody: Hur fan kan det där vara utvisning?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Woody: Och hur i helvete kan det där bli utvisning på Olofsson? Uselt dömt! Förbannade hemmadomare.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Hahaha domarn.. Gå och lägg dig igen förfan! Sopa!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Woody:

Vilken jävla lottodomare, hur kan timråspelaren åka där, det är väl BIK spelaren om någon som gör en interference.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Nu krävs det stark moral om det ska bli nån poäng idag.
Skimål i baken och zebran verkar vilja göra det han kan för att det ska bli 0 poäng....
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Nu blir det väl mål också. Fyfan säger jag bara. Brukar inte klaga på domaren men det där var fan det värsta jag sett i år.

Edit: Givetvis.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Herregud! Den utvisningen på Olofsson måste kunna anmälas till granskning i efterhand. Jag har aldrig sett ett värre exempel på hur en domare aldrig mer ska jobba mer i den här sporten.
Lär ligga ett kuvert med pengar på höger bildäck efter matchen för den insatsen. Nummer tre av tio på listan över de mest mutade domarna i historien. Dårar.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Rytter: jag han inte skriva...nu skänker de bort natchen så.. 3-1
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Heisenberg: Precis som jag skulle ha sagt det. Jag brukar inte heller klaga, men det där var ett lågvattenmärke. Nu måste han kompensera sig rejält randiga pajasen.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
erathoo: kasta in handduken ladda för nästa match
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
BIK Karlskoga - Timrå IK 4-2
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
TD: vilken jäkla konstig match....4-2 nu...,
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Nisse på Mon: timrå har inget i kval att göra 4-1 ...så jävla uselt
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Webmaster: Två mål inför sista är i och för sig ingen omöjlighet men då måste man visa upp en helt annan vilja. Gå på kropp och stör dem.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Stängde av för andra gången i år. Jag kan inte kolla när sådana jävla pajaser till domare får döma hockey på denna nivå, det förstör matcherna och föder sådan jävla frustration hos mig. Jag måste berömma killarna på isen som kan behålla lugnet, jag hade fan inte klarat av det.

Hörs vid nästa match, förhoppningsvis står det en ordentlig domare på plan då så det blir en fair fight.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Bofors hade sex spelare på isen. Vem/vilka tror ni blundade? Det här måste vara världsrekord i galen domarinsats? Sjukt pinsamt och fan skandalöst!

Det här är fan helt otroligt. Hoppas någon granskar den här matchen i efterhand.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Härlig tackling tyckte nog jag att Olofsson satte in....
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
erathoo: Katastrof domare. Tar charging i efterhand..
På en helt ok tackling.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Heisenberg: Nu lyckades han ta ytterligare en i Timrå för något som ingen begriper. Däremot valde han att blunda när Karlskoga hade sex man på plan. Helt sanslöst. Fick domaren också en krona?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
erathoo: Domarna har dömt sönder denna match
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Vaaa ere för domare?
Suuuuck!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Hahahaha, dommarn har hash i pipan!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Smokey: Helt otroligt att det får vara så här i hockeyallsvenskan. Svagare domarinsats än denna får man leta efter.

Visst finns det en teoretisk chans att vinna den här matchen. Men då måste man vara bättre än BIK på planen OCH vinna över domaren också. Känns svårt...
Kommentera

« · 1862880