1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580615 inlägg · 6216 ämnen

BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13

1863460 · » Till forumet


Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
söder över: Hade varit riktigt intressant att se "Crybert" Aka Bert Robertsson ha ett lag i HA och med tanke på den stundtals bedrövliga nivån. 😀
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
söder över: om Gallo var het det skiter jag fullständigt i. Det är laget jag förväntar mej ska vara "het" Timrå Ik har då inget i shl att göra om man inte kan rubba bottenlaget Bofors. Taskig attityd fungerar aldrig.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Jag vill också prata domare efter dagens match!

Det var en utav de sämre insatser jag varit med om på senare tid vilket jag tycker det många gruffsituationerna som uppstår vittnar om...

Det var frustration i BÅDA lagen för handen på hjärtat den här domaren missade ganska mycket åt båda hållen men valde även att fria endel av det han ändå såg och då undrar jag om det beror på att han irriterat sig över gnäll och ger igen genom att skita i att ta utvisning...

Jag tänker närmast på en situation när Timrå IK spelare tar sig med puck från ena rundeln mot den andra bakom Bofors förlängda mållinje med en blå spelare hängandes med båda armarna runt honom...

Den var inte ens nästan svår att uppfatta!

Jag hoppas den här killen studerar video från den här matchen och rannsakar sig själv lite för även om det är trevligt med lite känslor under matcherna så är det inte trevligt när en svag domare står bakom en seger.

Den här killen var säkert inte på något vis partisk inför match men när seriens i särklass minst utvisade lag döms som värstingar och hålls kort i nivå medan Bofors framstår som moder Theresa börjar det osa katt om känslan för spelet...

Sista utv han tar i spelet mot Timrå är enligt mig bevis på den kassa uppfattningen får vi inte en tripping utvisning mot oss när boforsaren slänger sig för att försöka peta ut en puck ur sin egna zon?

Vad jag kunde se på repriser och under spelet så har Timrå spelaren klubban i knähöjd intill sin kropp när domaren hittar en tripping...

Där kan han gott spikat igen kistan för oss ikväll...

Allt han gjorde var inte skit men han hade ingen konsekvens i sitt agerande utan blåste på måfå godtyckligt matchen igenom och sög rent allmänt!

Jag vill dock även sparka lite på Timrå IK med som gnäller på! Finns ingen anledning att göra det domaren kommer aldrig ändra sin uppfattning om en dömd utv ändå! Han skulle inte få annat än gnäll varenda vissla efter det om han ändrade sig.
Låt han vara och prata om julmat isst.
Eller nä han skulle nog uppfatta det som ett påhopp...

Prata inte med han om det inte sitter ett c eller a på bröstet och isf håll det kort och juste!
Att gnälla till sig fler utv är bara fullständigt korkat då det är en helt korrekt utv att ta. Too many players utv var korrekt med.

Så Freddans självkritik är helt befogad!
Frustration över domare bör tas ut med mer fysiskt spel isst! Smäll ut frustrationen! Jävligt effektivt och även provocerande för motståndaren...

Nu till en positiv sak...
Gallo var HEEEEEEEET idag!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Timråtränaren riktar skarp kritik – mot både sig själv och laget: "Ger bort segern"
Fredrik Andersson var även besviken över sin egen insats under matchens gång.

– Jag tycker inte att jag coachar bra i dag. Jag vill inte gå in på detaljer men det fanns spelare jag skulle ha använt mer än andra. Det kommer vi ta internt, men jag är inte nöjd med min egen insats.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Icetea: Absolut! Ledaren drar upp riktlinjerna o sen ska spelarna / proffsen utföra det hantverk de har betalt för oavsett motstånd och då med ödmjukhet o fokus, i synnerhet efter en sådan kross man levererade matchen innan!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
{jå1:
Ja höjer vi inte oss mot Leksann..
Då kör de över oss fan...
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Den gamla ramsan måste tebax!!1!
"Domarn dömer hur han vill men i Huvve står det still!"
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
SMÅLAND: Tyckte både vi och domaren var rätt usla ikväll. Tråkigt att beskåda. Hoppas grabbarna höjer sig flertalet nivåer mot Leksand.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
jå1:
Det är klart man får rikta kritik mot en domare...
En bra domare tar kritik och håller högt i tak!
Som jag sett matchen så gjorde vårat lag inte någon bra insats idag...
Vi har blandat och gett denna säsong..
Troja/Ljungby var ett bottennapp och nu detta...
Det är bara och bryta ihop och komma igen 👍
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
SMÅLAND: Man får rikta kritik mot laget men inte mot en domare?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Här kommer man hem efter att ha flöjtat i Norrahammar i eftermiddag!
Timrå har återigen loosat mot jumbon och domaren har avgjort matchen kan man läsa här!
Har sett matchen i efterhand nu lite snabbt!
Det är jävligt lätt att vara enögd som supporter!
Vi åker till Bofors på en skridsko efter 7-2 vinst mot Västervik i lillördags...
Men när lördagen kommer..
Då jävlar är det världsmästarna som gästar Bofors..
Goliat vann mot David idag..
En Schweizerost står i kazzen..
Domarna ger Bofors vinsten idag...
DOMARNA!!!
Ja det håller fan INTE att vara så jävla usla mot bottenträsket..
Vi hade hade chansen att rycka ifrån Almtuna och AIK ikväll..
Gå upp i serieledning..
Men vi bär oss åt som om vi redan lira SHL i höst!
Vakna upp för fan...
ALLA matcher och lag är lika viktiga!
Åk hem skäms och kom tillbaka igen i nästa fight!!!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Sune: Tror att det ligger lika mycket på spelarna att ha rätt inställning till varje match. Sen är ledarskapet viktigt så att de inte driver iväg i nån sorts det ordnar sig mentalitet. Ledartyper bland spelarna måste kliva fram och jag tycker inte att de gör det idag....
J-20 o J-18 vann i a f idag....👍
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
exnorrlänning: lLika bra att erkänna; jag för över min irritation över TIK:s förlust mot Karlskoga till att gaffla om domarinsatser! Är väl själva fan att inte kunna vinna borta mot jumbolaget när vi krossat nästjumbon som ju faktiskt är ett bättre hockeylag än Karlskoga!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Personligen tycker jag att man inte kan gå in med en sån taskig inställning som man gör till denna match. Syns direkt i första perioden vilken match det ska bli. Man kan inte prata om att motivation slår klass, det borde vara tillräckligt med motivation att gå upp i serieledning igen. Någonting är fel när man inte kan prestera bättre i en sån här viktig match. Det hade verkligen behövts inför nästa veckas svåra matcher. Nu är försprånget till AIK i princip uppätet. Frågan är om det är en ledarfråga när spelarna visar en sån taskig inställning. Säger ingenting om att man förlorar, men sättet de förlorar på är verkligen inte okej. Bjudningar i egen zon i form av indianare, taskiga pass, förlorade närkamper etc. Som det såg ut i sista perioden, så ska det se ut från matchstart! Usch!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Heisenberg: Tack för konstruktivt svar för det är nog så att vi tycker likadant ändå!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Woody: Jag hoppas det. Jag vill skylla på orutin när vi inte kan prestera när vi spelar matcher med denna betydelsen, men så såg jag Leksand igår som trots tonvis av rutin inte heller tar chansen. Det är nog bara helt enkelt så idrotten fungerar...
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
exnorrlänning: Jag förstår att det är svårt att vara domare, speciellt när hockeyallsvenskan vägras 4-domarsystem. Men att vi får de domare vi förtjänar håller jag inte med om. Att vi får mindre och mindre domare i Sverige (om detta nu stämmer) tror jag snarare beror på att svenskar blir mer och mer konflikträdda i allmänhet (låter också som ett jävligt märkligt argument, jag vet).

De domare som ändå söker sig till att bli domare är de som gillar att vara i hetluften, det är snarare de personerna som brinner för detta som försvunnit och jag tror inte de beror på hur de blir behandlade verbalt av åskådare och andra omständigheter.

De domare som ändå kommit så långt som till hockeyallsvenskan tycker jag man har rätt att kritisera och ställa krav på när det blir som idag. Det finns ändå många duktiga domare där ute och av den anledningen brukar jag sällan kritisera de heller, men idag rann det över och det anser jag vara helt befogat så jävla usel som han var idag och jag hoppas han får höra det och tar åt sig kritiken.

För utan kritik blir det ingen utveckling heller, därför tror jag kritiken snarare gynnar domarna än att de får dem att välja andra yrken.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Heisenberg: Respekterar det, men hockeyn, trots att det finns en tydlig regelbok, är speciell såtillvida att spelare fostras i att " spela på gränsen" för det är s a s så spelet är. Fotbollen med sina filmningar har sitt. Det jag menar är: färre o färre väljer att bli domare ( av vissa skäl) och då ökar sannolikheten att att vi på elitnivå får domare som inte fixar, speciellt inom hockeyn, att göra ett bra jobb. Av nyfikenhet : har du testat en sån simpel uppgift som att vara linjeman i pojkfotboll eller varför inte bara sitta i "seket" på en innebandymatch F 14?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Woody: Över 3 matcher mot Karlskoga är skotten 101-56 i Timråfavör... Karlskoga har vunnit alla 3..
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Heisenberg: Det håller jag verkligen med om. Men vi borde kunna spela hem det här ändå. Vi hade chansen att åka ifrån ännu en gång. Är det nerverna?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
TD: Det var väl fri entré i afton.
Kommentera


Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Woody: "Har de domarna vi förtjänar" Var en jävla märklig synpunkt i mitt tycke.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Heisenberg: Jag tycker inte heller att man ska hacka på domarna i onödan. De ska respekteras. Däremot får man påverka som hemmapublik och ha synpunkter om de göra en dålig insats.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
exnorrlänning: Märkligt hur folk ser olika på saker. Jag håller verkligen inte med.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
TD: 4000 åskådare helt ok
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
roger_sundsvall: Känns som om domarna tagit ett snack i pausen. Döm utvisningar som man ska åt båda håll och låt spelarna avgöra matchen.
Vi har en chans. Nu är det bara att kämpa hårt som fan. Jobba jobba!!!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
The great one: Ja man brukar ju säga att domarna är i paritet med spelet, dvs sämre spel.....! Vänd på det och tänk; hur lätt är det att rekrytera, utbilda och inte minst behålla dem som är ämnen till bra domare när du ser o hör hur folk beter sig på isen, i båset eller på och vid sidan av en fotbollsplan oavsett om det är på elit-eller korpnivå? I nuläget ska vi nog vara glada över att någon ö h t väljer att bli domare oavsett vilken lagidrott det gäller o i synnerhet hockeyn med sin intensitet o speed! Vi har alltså de domare vi förtjänar!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Lugn lugn
denna match e inte avgjord
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Webmaster: 4-6 i öppen kasse!!! Komigen
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
BIK Karlskoga - Timrå IK 4-3
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Woody: Det där var nog vår chans. Inte ett enda uppställt spel i 5 mot 4. Lysande. Not.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
The great one: Det är i och för sig sant, men det är bra mycket svårare om man ska spela 4 mot 5 hela tiden. Dessutom är ju inte matchen slut än.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
The great one:

Bara för att dom är lika dåliga för alla lag betyder ju inte att dom är bra.

Med ditt resonemang kan man ju aldrig heller klaga på spelare eller laget heller för vi spelar ju i en farmarliga där man inte kan förvänta sig bättre.

Ditt resonemang håller inte, spelarna är proffs, vi som åskådare betalar mycket pengar via abonnemang eller på plats i arenan, företag sponsrar lagen och ligan och då kan man kräva att samtliga på isen faktiskt presterar på denna hög nivå, det är trots allt en proffsliga vi följer.

Köper ditt argument om det vore korpen det gällde.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
The great one: Men kom igen. Dessa insatser är ju dessutom spelavgörande och väldigt påverkande av totalresultatet. Jag gnäller sällan på enstaka missar. Sådant händer. Men här är det fan systematiskt och närmast beräknat. Jag ser ett lite för tydligt mönster.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Domaren suuuger i denna match
men lugn..tror inte denna match
är förlorad ännu...mkt lär hända i sista
Lär hamna nåra bofors spelare i snickarboa
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Rytter:

Ja, men då är det ju lika dåligt för alla lag. Vi får väl alla inse att vi spelar i en farmarliga! Duktigt trött på allt gnäll på domarna. Vi ska kunna slå Bofors ändå. Men icke Timrå inte...
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
roger_sundsvall: Det här är helt klart det värsta jag sett i märklig domarinsats någonsin.

Vilka är dom? Det är fan lite väl uppenbart att något är fel.

Dom måste rapporteras, granskas och stängas av för utredning om mutor eller vad det nu är. Kan några ha rånat de riktiga domarna på väg till Karlskoga? Snott deras prylar och nu leker domare?

Högst sannolikt.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Och dom vill inte ens prata med Freddan i periodpaus utan går rakt ut i omklädningsrummet😂
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Skandal skandal..domaren skandal
mot ett köttarlag
patetiskt
svår nöt o knäcka
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Vad var det för dumpucko som tidigare skrev in i forumet att vi hade läge att rycka i tabellen!??
Nu blir det ju torsk såklart!!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Smokey:

Tyvärr är det inte alls världsrekord, det är så här det ser ut i de flesta matcher i HA. Nivån är fullständigt bedrövlig omgång efter omgång och den ensamma stackaren ser inte ens hälften av situationerna riktigt. Man ser tydligt på vissa repriser hur domaren tittar åt ett håll och följer pucken ser något i ögonvrån och sedan chansar, sådan split vision är det bara Foppa och E. Petterson som har, knappast våra otränade domare i HA.

Problemet är att dom är dåligt tränade och inte orkar hänger med och sedan att dom är ensamma och inte ser allt. För nästa säsong så ställ högre krav och inför fyra domare.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Smokey: Helt otroligt att det får vara så här i hockeyallsvenskan. Svagare domarinsats än denna får man leta efter.

Visst finns det en teoretisk chans att vinna den här matchen. Men då måste man vara bättre än BIK på planen OCH vinna över domaren också. Känns svårt...
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Hahahaha, dommarn har hash i pipan!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Vaaa ere för domare?
Suuuuck!
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
erathoo: Domarna har dömt sönder denna match
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Heisenberg: Nu lyckades han ta ytterligare en i Timrå för något som ingen begriper. Däremot valde han att blunda när Karlskoga hade sex man på plan. Helt sanslöst. Fick domaren också en krona?
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
erathoo: Katastrof domare. Tar charging i efterhand..
På en helt ok tackling.
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Härlig tackling tyckte nog jag att Olofsson satte in....
Kommentera

Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2017-01-13
Bofors hade sex spelare på isen. Vem/vilka tror ni blundade? Det här måste vara världsrekord i galen domarinsats? Sjukt pinsamt och fan skandalöst!

Det här är fan helt otroligt. Hoppas någon granskar den här matchen i efterhand.
Kommentera

1863460 · »