1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601585 inlägg · 6211 ämnen

Boforsmatchen

Boforsmatchen
Är inte särskilt orolig för matchen i morrn. Bofors chans ska väl vara om Timrå har problem med målskyttet.
Senast mot Boden var väl lekfullt ibland. Målskillnaden kan vara viktig.
Bofors och Boden kan säkert ställa till det på bortaplan, men hemma SKA det var segrar.

Linen med Z, Hallin och Fagemo är klockren. Deras speed håller hög elitserieklass.

4-2 till Timrå imorrn. Varav Z och Lind gör 1+1.

Sv: Boforsmatchen
Tyckte att jag såg att Bofors hade bättre skottstatistik en AIK senst. Bara för att det blev en relativt enkel seger mot Boden ska man inte ta ut något i förskott. Jag tror Timrå är väl förberedd men vad som en händer får dom inte ta ut något i förskott.
Fast Zäta borde väll kanske ha lärt dom flesta i laget ett och annat efter Vitryssland, det syntes och hördes att "vi är redam klar för semifinal" Ja skit i samma.

Timrå IK - äntligen på den övre delen av tabellen, När hände de senast?

Jag: Nej visst, man ska inte ta ut nåt i förskott, inte underskatta motstånd osv.
Men ändå: Timrå SKA slå Bofors hemma. Precis som Sverige SKA slå Vitryssland.

Angående Bofors så verkar dem vara bra mycket bättre hemma än borta. Precis som Timrå.

Jo det är helt rätt kasparov, helt rätt ! Timrå SKA slå Bofors, både hemma och borta tycker jag.

Farmalag till Bofors - Örebro HC kanske ?

Jag: Kunde inte låta bli att svara på detta eftersom jag bor ju mesta delen i Örebro. HC Örebro var faktikst farmarlag till Bofors ett tag innan dom gick i konkurs. Efter det så har Bofors varit kvar på tronen ett tag. Men derbykaraktör är det alltid på matcherna mellan BIK och HC Örebro (eller Pirates som dom nu heter) och sist så fick jag bevittna hur Örebro-supportrar kastade sten på Bofors-klackens buss. Slutade med att bussen fick tre rutor sönderslagna...Under matchen var det också ett råkurr här och där. Så det där med att HC skulle vara ett farmarlag till Bofors IK...Nej.

Timrå IK- Meningen med livet

Red: Bofors kan väl vara ett farmarlag till vilket som helst lag i gnällbältet!

« · 73107