Jag har varit i Löfberg Lila Arena två gånger. Ena gången som TIK- supporter med flagga, TIK-tröja och några pilsner innanför västen. Det som slog mig då var det otroligt trevliga bemötandet vi bortasupportrar fick. Vi fick vandra runt i hela hallen. Dricka någon pilsner i baren och vart man än gick så var det glada tillrop och positiva hallvärdar. Proffsigt och värmande.
Andra gången jag fick besöka hallen var på en sk. mutresa med ett stort bryggeri. Då fick vi sitta vid rinkside och käka fläsfilé och dricka pilsner, eller mineralvatten helt gratis. Då. När inte mitt kära TIK var på plats, så tog jag mig mycket tid till att studera hur Färjestad jobbar. Det är så profsigt att man nästan smäller av. Bara att snubbar som Loob och BÅG stående vid éntren och välkommna publiken...
Jag föreslår att TIK-styrelse, marknadsgrupper mfl. omg. försöker att få komma till Karlstad på ett studiebesök i sfinalspelet. Även om man inte ännu bygger om någon hall i Timrå så finns det massor att snappa upp för den som är nyfiken på hur man skapar Sveriges bästa hockeyorganisation... Om bara TIK kunde sno några procent av alla bra idéer så skulle det nog räcka långt...
Smokey: Ligger mycket i det du tar upp. Fattar inte att ett beslut togs direkt istället för att vela och vänta och se om Timrå IK ska hänga kvar i ES:n! Våga att satsa och ta ett beslut även om det skulle innebära att vi spelar i Allsvenskan nästa säsong! Nu drogs beslutet tillbaka bara för att denna säsong inte riktigt gick som vi hade tänkt oss.
Var ju så gott som klart att Timrå IK hade köpt upp hallen och att den skulle restaureras, man måste våga för att vinna och det finns mycket att lära om man bara är vaken och hänger med i utvecklingen. Självklart så borde de ansvariga åka ner på en studieresa till Värmland och medans man då ändå är igång så kan man ju kika in i Kinnarps Arena också på en liten sightseeing runda.
Och visst liknar Sir Ed Sir Väs, man ser klart och tydligt hans kluvna tunga kika ut mellan plasttänderna i denna sekvens! Visst är Molla lite likt Robin Hood också?!
mike66... jag undrar hur dina fingrar ser ut?? sitter du bara framför datorn hela dagarna?? har du inget liv?? kör jag så hårt med dig så du måste söka Doktor hjälp..
mike66: Jag kunde ha satt ett rekord som hette duga under matchen mot Bofors, men så rutten är inte jag!! Jag kör med rent spel o fuskar inte som vissa andra!! :))
Men jag är inte sen att gratulera till snyggt satta rekord, men inte detta! :))
Kom igen Modo!Ni skulle ha vunnit den här matchen, misstag av Hirsch!! Igen!
Om du såg på reprisen så tog pucken på MoDobackens klubba och ändrade riktning och ställde på så vis Hirsch, men planens gigant var ju ändå Gerber som agerar levande vägg! Bara att gratta FBK och nu blir det tungt för våra derbyvänner!
Nej, har varit hyfsat offline since saturday night...
Visst kan jag ta över - för ett tag...
Hoppas som fan! Kan vi bryta den trista trenden i Haschis Arena är väl allting möjligt... Men "Molla" om någon borde väl veta hur man dansar efter haschpipan! Fan, nu röker vi löv imorgon...! Molla´s got da key to heaven...
Äh, håll käften! Klart vi ska bygga om elitseriens sunkigaste arena... Hellre en kanonhall i tvåan under klubbnamnet Timrå Ungdom än nuvarande pisshall i Elitsvenskan (eller va´fan...) under namnet Tirmå Rädd Igels...
Precis rätt inställning Kongo, tror att vi får ta över detta, det var inte du som var inblandad i Katamaranaffären, den som skulle gå från Sundsvallshamn till Suomi?!
En liten kånke är väl inte hela världen då har man åtminstone försökt, sen är det ju bara att börja om igen! Osså får vi lite högre skatt på köpet!
Helt allvarligt tycker jag att 39 mille borde gå att skaka fram. Med fler sittplatser och VIP-loger tar det ett visst antal säsonger innan man tjänat igen de pengar som lagts ut på ombyggnad. HV's modell, där dom sålde ut sittplatskort för flera år framåt , borde fungera i Timrå också. Vad säger ni om att sälja namnet på Isstadion?
Det kan vara en fördel att en eventuell ombyggnad någon gång långt bort i framtiden blir av lågbudgetstuk. Jag vill fortfarande ha kvar ladan-känslan. Fast med högre och brantare läktare och fler riktiga sittplatser och mer ståplatser. Ståplats på hela södra långsidan vore mumma. Tusan vilket tryck det skulle bli.
jag tycker iof att man ska vänta och se om det blir fortsatt spel i elitserien innan man tar några beslut men om tik klarar av detta så tycker jag att timrå ska göra en satsning, först och främst på att få ett bra lag för nästa säsong men våran ishall måste förbättras det är pinsamt när klubbar i allsvenskan och dyligt har bättre arenor än tik som nu spelar i es....suck
Renovering av isladan och satsning på a-laget gå nog på olika konton. Den här diskussionen kan vi ta när kvalet är slut - och om Timrå går upp i elitserien.
vem har sagt att de ska göra det.. jag tycker att det sportsliga kommer först ..satsa först på att få ett rejält fotfäste i es sedan kan vi prata om löfbergs lila arenor...
Kongo: Det är ju detta vi diskuterar att man måste våga satsa även fast man ligger sist i ES och kanske får spela i allsvenskan nästa säsong, man måste sätta upp ett mål och oavsett hur det går så ska man stå fast vid detta.
Nu velar man med att vänta istället för att en gång för alla satsa sig upp, ladan måste rustas upp oavsett i vilken division vi spelar i!
Men nått skrytbygge i Birsta, dit är det lång väg!
Håller egentligen med angående Birsta... Emhart Arena strax väster om IP längs Fabriksgatan vore ännu tuffare... 40 000 platser, varav 39 000 sittisar och VIP-loger runt hela skiten...
Jag tycker att man ska bygga en spritt ny Lada direkt på stubinen inget att tveka på.Sen det som kanske är det viktigast om vi nu klarar av den här Kvalserielunken,är ju att det måste till en ganska stor satsning på spelare till laget.det vet väl alla här?eller finns det dom ännu kvar här som sitter och tror att det går att köpa in en massa"nubbendiv1spelare"som inte har något i Elitserien att göra!Sen till försäsongs träningarna hyr inte in Ståhlnacke igen för guds skull...hahaha...man blir tårögd när man fick höra den träningsmetoden...Inte konstigt att Peltomaa blev rädd och stack hem till Finland i sommar när han fick se Ståhlnacke!hehehe
Kanske läge att dammsuga allsvenskan en gång till, fast ännu hårdare... Finns säkert ännu oupptäckta kusiner att fynda på, från Vellinge till Voullerim...
Dj Hemp: Eller varför inte flytta hela skiten ut till Nolby, nu när det ändå ska börjas att bygga en ny arena för 6-7 millar härute, då fattas det ju bara 30!
Vi har ju säkert plats för 25000 sitt och 5000 stå, men man måste nog snacka med grannarna först så att det inte ser ut som uppe i Kempis!
mike66: Jag är inte så insatt i läget. Men alla i och runt Timrå IK vet nog att en renovering/ombyggnad krävs för att TIK ska hänga med i framtiden. Finns pengarna är det inga problem.
supporter med flagga, TIK-tröja och några pilsner innanför västen.
Det som slog mig då var det otroligt trevliga bemötandet vi
bortasupportrar fick. Vi fick vandra runt i hela hallen. Dricka någon
pilsner i baren och vart man än gick så var det glada tillrop och
positiva hallvärdar. Proffsigt och värmande.
Andra gången jag fick besöka hallen var på en sk. mutresa med ett
stort bryggeri. Då fick vi sitta vid rinkside och käka fläsfilé och
dricka pilsner, eller mineralvatten helt gratis. Då. När inte mitt kära
TIK var på plats, så tog jag mig mycket tid till att studera hur
Färjestad jobbar. Det är så profsigt att man nästan smäller av. Bara
att snubbar som Loob och BÅG stående vid éntren och välkommna
publiken...
Jag föreslår att TIK-styrelse, marknadsgrupper mfl. omg. försöker
att få komma till Karlstad på ett studiebesök i sfinalspelet. Även
om man inte ännu bygger om någon hall i Timrå så finns det
massor att snappa upp för den som är nyfiken på hur man skapar
Sveriges bästa hockeyorganisation... Om bara TIK kunde sno några
procent av alla bra idéer så skulle det nog räcka långt...