1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600115 inlägg · 6212 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2007-10-16

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2007-10-16
Huge: Om just du kallar något för bortförklaring i den högre skolan är det bara att tyst acceptera. Mästaren har talat liksom.

Till alla Tikare: Matar vi troll,eller??

Fet-Ecke: Det är väl kul för Huge att få komma ut och diskutera lite på andra gästböcker? Lite variation att inga Timråiter håller med honom jämfört med vardagen när inga Brynäsare håller med.

RocknRolf2: Du behöver ju kanske inte toksåga nåförvärven redan, Hynnings kapacitet vet vi ju och får han bli fri skadan nu efter karjala och komma igång rejält så är de bra, Marttinen kommer bli bättre och bättre men för vissa tar de lite längre tid, de är dessutom i slutspelet som man vill att alla spelarna ska vara som bäst, och då har dom ju ett tag på sig att visa va dom går för :)

El Maco: Omväxling förnöjer lixom. Intressant dessutom med ytterligheter..Huge måste vara den absoluta motsatsen till allas vår gnällspik RR2, mannen med ett tålamod som en nervsjuk tjackskada.

El Maco: "Om just du kallar något för bortförklaring i den högre skolan är det bara att tyst acceptera."

Du påstod att era spelare skulle ha haft Frölundamatchen i tankarna och därför inte var tillräckligt laddade mot Brynäs, och att detta var förklaringen till förlusten?
Ja, Timrå hade väl gått som på räls innan dess och vunnit sina matcher åkandes på en skridsko, eller hur?
Och nu gällde det bara att spela av en rutinmatch mot ett gäng som ju förlorat 7 raka.
Och det laget kan väl inte vara så bra?
Nä, det är ju mot Frölunda som den egentliga MATCHEN med stort M spelas, där Sveriges båda absoluta topplag nu ska mäta sina krafter med varandra....

Huge: Nä det blir ingen Match med stort M för det är VF FÖR bra för.
Vi är för klena helt enkelt på bortaplan o VF för starka hemma.

Huge: Detta var ett i mina ögon nyanserat inlägg.
Rakt på sak o inga krusiduller.

Hahl Bundy: Äh, kliver ni upp ett snäpp eller två jämfört med senast så har ni en bra chans mot Frölunda.
Dom brukar ha svårt för er därnere om jag inte har helt fel...

Hahl Bundy: Det var väl mitt svar också? ;-)

Huge: Ja. Skit oxå :)

Huge: Ja, det är sant att vi plockat en del poäng genom åren i Göteborg. Ikväll är jag dock inte särskilt optimistisk, känns som att vi är på väg in i en tung period nu. Har sett halvtaskigt ut spelmässigt ett tag och förlusten mot er var nog årets mest logiska.

superfalle: Antar att förklarlingen, som alltid, ligger i betraktarens ögon. Angående brynäsmatchen verkar en majoritet anse att Timrå förlorade därför att man var skitusla, vilket gjorde att Brynäs fick framstå som bättre. Jag ser en del av förklaringen till Timrås uselhet i Brynäsarnas förmåga att locka fram den. Samt att man, till skillnad från brynäsingarna, inte direkt hade föreningens framtid för ögonen när man ställde upp för nedsläpp.

Tycker i allmänhet att det är lite småfånigt att blint ägna sig åt att stirra på sitt eget lag. Det finns ett antal anledningar till att matcher förloras, eller att spelare inte presterar. En del av dom hänger samman med motståndet. Kolla in SSK:s allsvenska poängkungsvärvningar. Albrandt kan fixa ihop 80 poäng i allsvenskan, men i elitserien är han - än så länge - totalt ofarlig. Ge han istid mot ett för dagen ordentligt saggigt motståndarförsvar, och skåden hur han plötsligt producerar. Med förmodade hyllningar från SSK-supporters: 'Kungen har vaknat!!!1', 'fan vad bra han är!!!' osv. När sanningen ligger mer i att motståndet tillät honom briljera.

Det omvända existerar faktiskt. Ett riktigt bra försvarsspel kan få ett - i vanliga fall - bra anfallsspel att se mediokert ut. Att då enbart ägna sig åt hudflängning av de lata jävlarna som inte orkade producera chanser ö h t känns lite snävt. Nu talar jag dock inte om brynäsmatchen specifikt, utan i mer generella termer. Och allt mer flummigt, märker jag. Förmodligen obehagliga tecken på en gradvis tilltagande hugefiering av min person. Jag kan bara hoppas på att någon medmänsklig moderator bannar mig på livstid om symptomen blir värre.

Bragd-Birger: Ditt resonemang går direkt att applicera på förra helgens match mot SAIK. En del av sanningen var att TIK inte presterade vad man kunde förvänta sig. En annan är att SAIK gjorde en mkt bra bortamatch och spelade efter sina förutsättningar. Precis som Mora allt som oftast lyckas med, framförallt mot oss.

Dream Team: De va ju de ja va ute efter.. =)

Bragd-Birger: Klockrent, som vanligt.
Om du kallar det där för "flummigt" så är jag en dysterkvist.. :-)

"Hugefiering"

Ska jag ta det som en komplimang och ett erkännande, eller.....? ;-)

Spelar inte Tenkrat på lördag ?

Snoop: Det är sagt att han debuterar mot Luleå borta kommande tisdag..

mikenomad: okej fan oxå, jag som trodde enda sen han skrev på att han skulle lira på lördag.

« · 925996