1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581367 inlägg · 6216 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15

« · 2276034 Till forumet


Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Nu tycker jag att vi gör såhär: vi förtränger omgång 1-16. De har inte hänt, de där åtta pinnarna behåller vi men i övrigt är det minneslucka. Den här säsongen började den 6/11 hemma mot Brynäs, seger med 4-1. SHL 21/22 avgörs i 36 omgångar. Det är som på 90-talet, eller något. Tabellen vi har att utgå ser ut enligt bifogad bild.

Sett till vad verkligheten kräver (sannolikt runt 60-65 poäng) behöver vi nå en ungefärlig mittenplacering mellan omgång 17-52. Låt säga att vi behöver 55 poäng, då behöver vi addera ytterligare 32 poäng till nuvarande 23 (sen har vi då de där åtta pinnarna från tidigare). Vi har fem matcher kvar tills det att vi når halvtid i detta scenario, och med tanke på vilket fullständigt vidrigt schema vi har framför oss tills dess (Brynäs borta, Rögle borta x2, Skellefteå borta och Växjö hemma) så är det en liten tröst att vi klarar oss på 4-5 pinnar för att fortsatt ligga i fas.

Fråga mig inte hur det ska gå till, men vi var 13 sekunder från att slå såväl Rögle hemma som Växjö borta efter full tid. Rögle är även ett lag som verkar förtjusta i att spela kryss, kan vi få åtminstone en av matcherna i Ängelholm att gå till förlängning så är det bara att tacka. På 31 matcher har Rögle fyra nollpoängare. Det är helt sjukt, de fortsätter att trotsa tyngdlagen i det att man 'egentligen' är ett bottenlag sett till den underliggande statistiken, men leder serien.

Ett lag som är Rögles antites i hänseende av underliggande statistik är dock Brynäs. Där har man något på gång, och nu har de dessutom gjort precis det jag dagdrömmer om att vi gör inför den 15/2: förstärkt målvaktssidan. Just nu är Brynäs ett lag vi tror oss vara ett av de lag vi måste komma ikapp, men jag kan tänka mig att Brynäs byts ut mot något annat lag framgent. Möjligen Leksand?

Hur som helst: vi har 69 poäng kvar att spela om, 32 (hemskt gärna fler) av dessa behöver inkasseras.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Knylan: Brynäsjävlarna känns äckligt stabila just nu! Men det svänger fort i hockey! Så har dom bara lite hybris så! 👍
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Tom Topp: Under omständigheterna:
- 0 p är troligast och skapar hård press på laget.
- 1 p näst mest troligt och skapar press på laget men kanske genererar boost inför Rögle.
- 2 p fjärde mest troliga och bör ge bra boost att jaga säker mark.
- 3 p femte mest troliga och man kanske ska behålla julskägget inför ev. slutspel?
- Uppskj. p g a Covid tredje mest troliga utfallet, men va f#$%.

Utfallsberäkningarna torde vara statistiskt fastställda via SCBs analytiker.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Tom Topp: får säkert äta upp detta väldigt snart men tycker Brynäs har en tendens att underprestera mot oss. Man kan se dom mot Färjestad och undra ”hur fan kan dom ligga där nere?” Sen ser man dom mot oss och tänker ”hur fan kan dom ens spela i SHL?”

Hoppas på det senare i morgon.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Olle: Traditionens makt är stor, minns inte när vi förlorade mot bif senast. Lodin avgör.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
sargad: två poäng vore en dröm! Då känns som att laget kommer att fixa det här! Tyvärr så tror jag att dom kommer att vara alldeles för ringrostiga!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Tom Topp: Räknar kallt med att laget glider ut imorgon och uppträder som om det är uppehåll fortfarande. Lite allmänhetens åkning och lite lattjo med puck. Brynäs å andra sidan hänger över sargen och tuggar taggtråd så fradgan sprutar.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Kerstin_k: Jag sticker ut hakan lite och säger att vi kommer vara hungriga som satan, men kommer gå ungefär som första matchen i final-serien mot björklöven ifjol. Sjuka sargstudsar och annan bullshit som bara inte händer normalt sett. Brynäs vinner på övertid helt oförtjänt säger jag.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
sargad: tror ni vinner en match mot RBK. Mot BIF kan ni vinna om allt stämmer.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Kerstin_k: jo,jag är rädd för det!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Senast Timrå drog igång och spelade efter covid i truppen gick det rätt bra…

Törs man hoppas?

Spellediga under perioden då julprydnaderna stod framme det är några extra träningspass det…

Nu vore det kul om man kunde få se att spelarna kan vara lite mer medvetna om att inte tappa puck på de båda känsliga blålinjerna och utveckla lite aggressivitet i egen zon.

Fan vet om inte Alvarez kommit in i spelet med nu!

Jag räknar kallt med 9 pinnar på kommande tre matcher så man får för sig att sm-guldet kryper närmare!

Go Timrå!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Framtidens dimmor har delat sig för mig och jag kan komma med en 100% pricksäker take inför imorrn:

Timrå går ut i första perioden och spelar klappkasst men JJ står på huvudet så vi kommer undan med 0-2.

Laget får en hårtork av typ Blomkvist i förstapausen och knaprar igen ledningen efter heltid. I förlängningen så gör Lööke ett riktigt skitmål och Timrå vinner 4-3.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Kerstin_k: great minds think alike... men även du och jag 😉
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Allt hänger på om Freddannhar kvar mustaschen. Är den kvar så har vi en oförtjänt ledning efter första, sen går Brynäs bort sig i kvitteringsjakten i andra följt av heroiskt försvarsspel i tredje.

Är mustaschen inte kvar är det 3-0 till Brynäs efter första och godnatt.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Bee: Jag hör dig!

Men freddant kommer på efter 15 minuter i första att grabbarna måste göra mål, så dom gör det. Men det är efter att brynäs gjort första baljan.

Sen är freddant nöjd med 1-1 efter första så vi torska med 4-1
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Perreman: Annat än en Brunäsvinst är en skräll. Även Brunäsarna själv är säkra på vinst... dom har t om köpt champagne för att fira. Tror att några redan har korkat upp den.
Grattis eller nåt...
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Hahl Bundy 2.0: Idag blir det seger, Timrå kommer ut med pigga alerta ben och sköljer över Brynäs, våg efter våg..5-0 till Timrå. Kan man ju drömma om. 😒🤔 Känns som 3 poäng är ett måste idag om vi ska vara med och leka. Jag tror på seger idag 💪
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Hahl Bundy 2.0: Visa av historiens vingslag är det inte många av oss som tar ut en enda seger i förskott.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Hahl Bundy 2.0: Får man fråga hur allt förutom en Brynäsvinst är en skräll, när ni är dem som har 3 raka (5 raka med försäsong) vinster mot oss? Ingen Brynäsare som är säker på vinst ikväll kan jag lova, däremot hoppas vi!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Tigerhjärta: Är väl baserat på eran fina form samt bra målvakt, hemmaplan och dessutom spelat 3 matcher senaste tiden. Timrå har inte spelat sedan den 30 Dec.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
TIK1928: Form och form, vi har en seger de senaste 3, ni har 2 raka segrar?:) Tänker såklart inte komma in här och gnabba. Ville bara höra varför det är sån otrolig favör Brynäs eftersom ni är ett litet boogeyteam för oss. Kände att det är svårt att vara storfavorit mot ett lag inte klarat av att slå ens en gång!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Tigerhjärta: primärt är det som sagt drivet av skillnaden mellan senaste spelade match för respektive lag: 15 dagar vs 2 dagar(varav ytterligare 2 matcher under en vecka). Så ni är ju onekligen inne i matchtempot emedan vi saknar detta.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Tigerhjärta: Jag skulle inte säga att det är er form. Det är ert spel och viljan de senaste matcherna. Det ser ut som om Manner har fått ihop laget på ett bra sätt till slut.

Sen så brukar vi tyvärr inte vara bra efter längre uppehåll.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
bar mofftak: Hör vad ni säger och instämmer. Spännande drabbning lär det bli.
Jag hoppas ju att ni åker på pisk ikväll, men ni får mer än gärna gå om Malmö eller LHC. Vi är många som hellre ser er kvar än dem tråklagen! Väl mött!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Tigerhjärta: Intressant drabbning mellan två lag där vardera supporterskara är övertygade om att ens eget lag är uslast, oavsett hur bra trenden är. Må sämsta lag vinna!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Tigerhjärta: Ja tyvärr så har jag blivit imponerad av erat spel i dom sista matcherna. Och ni verkar inte heller vika ner er! Nä det här blir tufft!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Tigerhjärta: Som någon sa nere i flödet, så har det väl aldrig hänt i modern tid, att Timrå spelat bra efter ett längre uppehåll. "Kvar i bussen" lär uttryckas efter 10 minuter i 1a perioden. Hoppas på seger naturligtvis, men skeptisk. Brynäs storfavvisar.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Nisse på Mon or: Fast visst var vi rätt hyggliga efter novemberuppehållet och efter julditot har vi ju två raka segrar
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Tigerhjärta: Timrå måste nog göra 4-5 kassar idag ifall det skall bli spännande då vi ställt andra-målisen i mål. Så blir nog ni som får jubla ..
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Långt uppehåll har vi haft, är rädd att de kanske blir titta puck idag. hoppas jag har fel å grabbarna är tjackade. Gå för 3 poäng FORZA TIMRÅ!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
cloon: 3 av de senaste 4 mot brynäs har vi gjort 4 kassar, får verkligen hoppas det fortsätter i denna viktiga drabbning
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Klappkassa vibbar inför den här dagen. Så dåliga att jag tror att jag skiter i att se eländet...
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Hahl Bundy 2.0: så sa jag precis. Ett Brynäs i matchform och vi som inte har spelat match på ett tag. Lite orättvist upplägg för oss.. Men lör titta ändå
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🎉🥳
Ge oss frid och vinn 🎉🥳
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
SMÅLAND: Maestro Kjell i DOM brillorna gör ju att dagen är räddad what-so-ever.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
sargad: Forza Timrå IK! Kämpa och ge allt för 3p ikväll
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
sargad: Ja å ett par glas Explorer sen ” Ring så spelar vi ” 🎉🥳
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Zäta75: vilken kanal går matchen
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
She: I dag gäller det att vara påslagen från första nedsläpp. Go-go-go!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
She: Kan det vara cmore live2 kanske?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
She: Cmore live 2.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Hartman: ”Fördel oss”.
Skönt där fick vi det svart på vitt, ni är favoriter!;)
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
SMÅLAND: Sören Persson??!!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Nisse1: Jag blir skogs-jävla-tokig om dom uppträder opåslagen.

Kom igen nu!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Forza tik!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
bra gjort 💩
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
eliassjo : Börjar med att zajac tappar puck som siste man. Ajaj
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Kerstin_k: så sjukt dålig start, man blir alldeles matt av att se skiten.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
roger_sundsvall: katastrofalt lamt
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Rallarn: precis vi skulle inte bjuda på nåt lovade ju Ante....
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
2 minuter och 11 sekunder tog det innan man fick se varför Nolan Zajac är den sämsta spelaren i SHL
Låst ämne

« · 2276034