1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580618 inlägg · 6216 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15

2277670 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
"Det jag var mest missnöjd med var att vi inte hade någon energi, jag trodde att vi skulle sprudla. Vi var lite tempotorsk. Jag hoppas att vi ska se ut som ett annat lag mot Rögle. Vi ska vara jobbiga att möta, säger Fredrik Andersson." - i st.nu

Är det verkligen så han sa? Det är lite väl mycket tro och hoppas.. Känns som Freddan gett upp att vara tränare. Inget om att han är förbannad eller att det var för dåligt, utan här lever man i en fantasivärld och tror och hoppas man. Lite missnöjd på sin höjd. Märks att det är väldigt bekvämt i föreningen, tränare och även endel spelare åker till jobbet utan tydliga visioner. Man håller varandra om ryggen vid dåliga prestationer och tonar ned förluster, det kommer ju alltid nya matcher.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
söder över: Jag förstår dig till fullo. Frustrationen måste ut. Jag har också spytt galla och sluggat både till höger och vänster. Det ledde bara till en massa avstängningar, den längsta var på sex månader. Skittråkigt såklart. Jag hade säkert också flippat igår om jag inte hade varit så luddig i skallen och känt mig lite lätt blasé. Det visade sig senare att det var fröken Corona som var i full färd att bryta ut. En jävulsnatt med huvudvärken från helvetet. Mycket värre än den jävligaste baksmälla jag upplevt. Nu är fokus på att bli frisk igen, sen kommer Timrå IK åter att sätta agendan för mitt välbefinnande. Än är det inte kört, men jag trodde då att de skulle spela bättre i andra och tredje än de gjorde. Det är oroväckande…❤️🤍❤️🤍
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
sargad: bra möjlighet för Tik att plocka 4-6 pinnar
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Statler: Det är väl en kombination av jävulskap helt enkelt.

Svag trupp, svag coach. Taskig kombo, men verkligheten.

Timrå IK anno 21/22 hade behövt en demontränare som är så tydlig, fyrkantig och rak i sin kravställning att ett medelmåttigt Shl-lag skulle prestera över sin förmåga. Kväll efter kväll. Där det skulle finnas ett spelsystem som alla förstod och underkastade sig, inte att man far runt och letar försvarsspelet halva serien.

Freddan och Ante är säkert bra tränare och betyder säkert jättemycket för klubben och laget. Och kanske har dom precis det jag skrev: tydlighet, kravställning och visioner. Men bilden man får som lekman utanför truppen är att det saknas ett tydligt ledarskap. Vi letar försvarsspel, vi släpper in hundra mål per match, förra sejouren letade vi också försvarsspel och det händer ingenting konkret, nån gång. Alvarez tillåts fortsätta lalla på. Det tog 13 omgångar innan man förstod att zajac och laleggia var en katastrof. Igår försökte man ju inte ens skaka igång laget med ett sånt simpelt grepp som att byta målvakt. Bara för sakens skull liksom.

Problemet är väl att vi som följt Timrå och Freddan har sett dessa tendenser över tid. Varje säsong, oavsett serie.

Givetvis har Freddan svåra förutsättningar i år med den svagaste truppen. Men SÅ dålig är den inte. Vi har toppar som kan mäta sig med alla andra lag. Däremot är väl kanske bredden hos oss alldeles för platt och målvakterna för svaga. Men jag inbillar mig ändå att man borde ha kunnat uträtta mer med den här truppen från start. Kanske inte så att tabellplaceringen varit annorlunda mot för nu. Men åtminstone så att man uppvisar nån sorts konsekvent nivå. Kväll efter kväll.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Janne Magnusson:

Jag kan absolut hålla med om att en väldigt stor del av framgången kan tillskrivas Dahlén. Det är en enorm bonus att ha en sån spelare som egentligen är för bra för den serie ni spelade i. Men Andersson eller någon annan har svårt att trolla med knäna över den svaga truppe ni har efter Dahlén försvann. Det krävs stora ekonomiska resurser typ Växjö och Leksand eller stor talang som Dahlén för att etablera sig i SHL. Sen är det såklart med glimten i ögat jag säger så eftersom Andersson är Modo-it blir han sågad 😅
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Ganska så kört om mif tar 3 poäng idag va
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
sargad: Du vet väl att man måste framföra sin kritik mot spelare / ledare som en trotsig 7-åring som blev av med lördagsgodiset, annars gills det inte.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Janne Magnusson: Det som är märkligt är att de inte ser att de inte har supportrarnas förtroende, iofs så skiter de väl i det, huvudsaken de kan klia varandra på ryggen.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Statler: Vad är det Freddan gjort som är så framgångsrikt anser du? Båda gångerna vi gått upp i SHL med Freddan vid rodret har en viss Jonte Dahlen varit med. Han var urusel i sin coachning sist vi var i shl kvalet mot Oskarshamn. Han har glidit på en räkmacka tack vare Jonte Dahlens ledaregenskaper. Blivit utnämnd till årets coach tack vare Jonte. Och då man ser att en sån loj spelare som Alvarez får förtroende gång på gång då undrar man hans kompitens och förmåga att leda ett lag på den här nivån.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Laken: 3000 på läktaren nästa träning som kräver Freddan avgång, det kanske skulle vara något?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Självklart är det ren feghet av vår tränartrio att Alvarez får glida vidare. Man vågar/orkar inte ta beslutet som alla andra klubbar hade tagit.
Jag vill se spelare som brinner för det här! Hellre en Boyce/Madsen eller valfri junior med ett sämre register. Bara det är någon som går på 100 %.

Otroligt svagt ledarskap!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Rallarn: Ledarna för laget hade suttit säkert i ett kval för alltvåan, det har inget att göra med lagets sportsliga prestaion utan det har att göra med att Nubben sparkar inga tränare, det är bara så.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Statler: Vore ju rent av märkligt ifall Nubben skulle ge tränartrojkan sparken, tänk vilken stel stämning det skullle medföra på nästa surströmmingsskiva t.ex.? Det senariot finns icke på agendan tyvärr.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
mikenomad:

Som MoDo-it är det ju omöjligt att inte notera att ni lägger en stor del av skulden på en tränare som ändå varit en av era mest framgångsrika. Att han just tillbringat mycket tid i Modo kanske dunklar ert omdöme från det faktum att ni har en väldigt svag trupp. SHL har ju gjort sitt bästa för att det ska vara omöjligt att etablera sig i SHL och de har ju lyckats bra. Det handlar om att överleva trots nubbens smått galna mål inför säsongen och det är ju spelarna som har bra betalt för att prestera. Så kanske ni har lite för höga krav helt enkelt. Sen är ju Karlin så mycket bättre än Andersson 😃
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Fan vad jag saknar Jonte
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Idag har jag för ovanlighetens skull (ironi) varit negativ och gnällig i mina inlägg.

Mappe eller vem det var reagerade och bad mig sluta med det. Andra ber mig sluta supa vilket gör lite ont när jag är nykterist i det närmsta… kan vara norra Europas största konsument av mineralvatten och kaffe…

Men jag tar till mig att jag är svamlig och jobbig att läsa inlägg av titt som tätt…

Jag är sjukt besatt av att skriva affekt här i forumet och det blir nog lätt att uppfatta som att man sitter och yrar…

Jag utnyttjar det här forumet som någon form av terapi. Här spyr jag ut mitt missnöje och öser ut min kärlek när det är vad som trycker på.

Jag ser inget som jag uppfattar som värt att ösa kärlek över runt Timrå nu förutom kärleken till klubben/laget i sig, alltså dressen…

Det suger just nu att det inte händer ett skit som är positivt…

Inget blir bättre med tiden…

Inget får laget att utvecklas positivt på isen…

Handlingsförlamningen stryper det här sakta men säkert…

Senast vi var upp och lekte slagpåse i SHL var jag mer passiv. Jag såg inte så många matcher och hade mycket annat för mig.

Nu lever jag väldigt begränsat med jobb hemifrån och obefintligt socialt umgänge för att inte bidra till smittspridning så det blev naturligt att göda hockeyfokuset.

Nu börjar jag fundera på om inte en distansutbildning hade varit en bättre plan…

Menmen!

Sorry om jag är jobbig! Förlåt om jag svarar aggressivt ibland när någon klankar på mig!

Och tack för att ni finns här ändå och ger forumet liv!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
mikenomad: Njae, tycker jag anat ett embryo till kritlk av ledare och spelare bland åtminstone något inlägg i kväll, men det är ju förstås förkrossande majoritet av standing ovations bland kvällens 40-50 inlägg... eller.. kanske inte?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
SMÅLAND: Freddan är det inget fel på och Nubbens fingerspitzfűlness är ohotad om man ska lyssna på lallarna här och på fb. Ingen idé att gnälla om man inte kan verifiera varenda synpunkt man har med minst 3 oberoende vittnen
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Zäta75: jag såg inget alls så var det annat än en puck så gjordes det sjukt ”snyggt” men det har påpekats att pp styr laget själva och om det stämmer så har laget på ett enkelt sätt vaccinerat sig mot Ratties frånvaro genom att sätta honom i en position som inte gagnar någon annan än motståndaren.

Missar han en match så är det så.

För hans skull hoppas jag att han rehabiliteras fullständigt innan han kommer tillbaka.

Är det tränarna som ordnar upp PP så är det dom som vaccinerar…

Och för det tack för den genuina pissideen att sätta Vassaste hotet på den plats som minst passade honom.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Zäta75: Är det andra pucken han får i ansiktet den här säsongen?!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
SMÅLAND: ja du…

Ingen aning… tror inte det finns ett nr på den.

Så många det blir blir det helt enkelt…
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
I kväll gick lufta ur fullständigt!!
Hur jävla mång gång ska Freddy få köra upp å ner oss i ES????
Gör nått nytt för fan!!!
Ä så jävulsk less på dä hä!!!!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Zäta75: Måste ju va tidigare spelare då han skrev frälsaren?
Ja eller ny spelare kan ju blir frälsare med iofs. 🙂
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Sputnik: Rattie verkar ha fått en puck i ansiktet, därav att man fick sy. Finns hopp om att han kan vara med på måndag. Vi får hoppas det. Ingen hjärnskakning hoppas vi på. Vissa såg en crosschecking i ansiktet. Jag kan bara se en puck i ansiktet när jag kör reprisen. Om det varit en crosschecking i ansiktet borde det ha blivit ett himla liv.

Vi är Timrå IK och vi ger aldrig upp!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Sputnik: Har för mig att luffaren avslöjade nåt rykte som stämt tidigare. Hoppas det stämmer även denna gång och att det är en riktigt bra målvakt. Tror inte det är Lander iaf.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Andersson: tror han spelar med Danmark för os-kval eller liknande…
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Nisse1: Var är Madsen ? Har jag missat nånting ?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Sputnik: Sätt Alvarez på läktaren, avskyr hans kroppsspråk och ovilja att jobba hemåt. In med Bojan på hans plats. Nånstans måste man markera som tränare. Jävla feg Freddan, åk hem till Bjästa mä-rä!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
thorwald: Ja man trodde verkligen att Alvarez skulle brinna mer, gå i bräschen. Man sitter mest och vrålar ut frustration under matcherna när man ser han spela.

Man skiter i om han sprutar in mål eller assist, jag vill se han jobba för klubbmärket!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
kulltorp: Kimmo Kapanen?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Sputnik: Ville Nieminen?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
luffaren: Nått rykte,önskedrömmar?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Olle: På tal om att inte sparka tränare. Vem sparkade Peo Larsson till förmån för Lars Molin. Det räddade kontraktet den säsongen.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
luffaren: Är det Perra i båset du syftar på?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
luffaren: öh... Vem?
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Lugn snart kommer frälsaren 🤩
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Om Djurgårn kan få tillbaka Dicken kanske vi kan övertyga Jonte Hedström att snöra på sig grillorna? Kan ju inte bli värre liksom och behövs en karaktär i klubben. (PS skämt, men vad vi saknar karaktärer)
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
söder över: Kan bjuda på en grundläggande strategi: En sund utgångspunkt i livet är att försöka ägna sig åt sådant man mår bra utav och som tillför en glädje i tillvaron - något som Timrå IK inte bidrar med i nuläget.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Icing-Ove: Tror ändå man får mest bang for the buck med importer första året.Finns spelare som ser det lite som ett äventyr att spela i Sverige, speciellt om de inte gjort det tidigare det kan vara bra för att ha motiverade spelare som vill göra ett avtryck. Alla behöver ju inte vara amerikaner liksom dock ;), Hade gärna sett en ny upplaga av Timrås Susu-finnar vi hade på 2000-talet, men men önsketänka kan man ju göra. Kommer ihåg Dick i Modo, vet inte riktigt vad tanken var där, men en skicklig spelare var han ju även då men stor humörspelare. Sundström gillade jag dock när han kom till er efter att ha spelat i NHL.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Laken: Amen!!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
thorwald: Håller med, MoDo blev vida känd för att ösa stålar och det lockade till sig bra spelare som Tellan, Ritola och Dicken plus alla NHLers, men blev så jävla fel i långa loppet. Det är inte alls så i Timrå idag, men klubbar får se upp och måste scouta rätt karaktärer...Rattie och Hanzl verkar ha rätt skalle...
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Icing-Ove: Jo jag håller med. Men skulle säga det är skillnad på stjärnspelare och stjärnspelare. Finns ju "legosoldater" som levererar på isen även klubbhjärtat inte är där helt och hållet. Kanske är det ändå sådana spelare man måste ha första året(åren) nykomling i SHL? Rattie t.ex gillar jag skarpt. Kanske inte brinner för Timrå ännu, men trivs här och verkar älska att spela hockey. Hanzl är lite samma typ han gör sitt jobb varje match. Sen finns det inköpta divor som börjar sura lite för att det går emot dem lite i en match. Med det förstnämnda vet vad man får från dem helt enkelt. Jag tror att ifall man ska skapa en proffsförening på SHL-nivå är det svårt att göra det med oprövade allsvenska spelare. I våras jämförde jag SHL med Hockeyallsvenskan när vi spelade slutspel och kände direkt att laget vi hade där och då inte skulle ha en chans i SHL-tempot. Tar ett jäkla tid att skapa ett SHL-lag runt "egna" spelare. Vi hade en period 2001-2008 typ men sen dess har vi inte haft ett riktigt lag på SHL-nivå. Även då hade vi rätt hög omsättning bland spelare men försvann några fick vi in några nya istället.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
söder över: Fattar man inte att det här har med undermåligt ledarskap att göra fattar man inte mycket. Det är och har varit länge så utomordentligt solklart att Timrås största problem finns vid sidan om isen. Två (ja jag räknar inte låtsasanställningen av Molinder. Den är bara f ö r patetisk) undermåliga tränare som inte förmår bänka spelare som underpresterar eller kommunicera en spelidé som professionella hockeyspelare förstår och tror på. För det är Nubben ansvarig och att inte han har agerat i frågan diskvalicerar hans kompetens som sc i ett SHL-lag.
Ja jag är bitter och less ikväll. Men hur jävla svårt ska det vara?!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
thorwald: lite så… och när man konstaterat att han skiter fullständigt i det här och inte tillför ett joota så gör arbetsgivaren vad?

Mm
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
thorwald: Gillar Nubben och hans ledarstil, men ibland känns det som att dyra stjärnspelare idag blir typ VD och gör som de vill, främst i grupp. Respekten för klubben saknas ofta. Det skapar osäkerhet, det har vi sett i Ö-vik flera säsonger tidigare. En ung Peter Forsberg fick veta vad som gällde då han gick in till Tore Erkén...juniorer fick en smäll på käften av Ulf Ödmark i bussen om de satt och skrattade efter en slö match.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
söder över: Om jag får säga mitt om Alvarez är att han verkar vara en riktigt menlös spelare. Hyfsat skicklig visst, men glider till 95% runt med halvöppen mun och verkar visa noll känslor på och utanför plan förutom då han själv drabbas av utvisning. Känns som en sån karaktär man inte vill ha som nykomling i SHL. Tar ut sig mellan 50 och 70% per match. Ju fler målchanser han får desto närmare är han att kräma ut 70% av sin kapacitet.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Heisenberg: du är en förebild!

Jag borde antagligen försöka köpa en utbildning i livsstrategi av dig.

Sund!
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
DrCox: det som är största problemet med Alvarez är att han spelar…
Det vore bättre att ge honom lönen för att sitta hemma…

Då kan man visa andra klubbar att det är vad han själv vill. Ta pengar och sitta på röven. Då slipper andra lag gå på den niten och han kan fortsätta sin karriär i typ pantern eller Sundsvall hockey.

Att han fortsatt har förtroende i alla spelformer efter att fiaskot är cementerat underminerar bara ledningen än mer.

Men ja…

En ny tränare/röst/strategi kanske kan vara något som får även alvarez att funka… who knows…

Ingen i Timrås organisation iaf… där provar man inte något nytt utan sitter lugnt i båten och tittar på stjärnorna…
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Har fullt upp med andra prioriteringar i tillvaron för tillfället som gör att jag missar de flesta matcherna, vilket känns rätt så rogivande just nu om jag ska vara ärlig. Det trodde man inte under sommaren när det man såg fram emot mest var att säsongen skulle dra igång.

Jag kommer alltid heja på hockeylaget Timrå IK och jag vill se laget spela men organisationen runt omkring är så dåligt skött att man börjar överväga nackdelarna mot fördelarna med att lägga ned tid på skiten.
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
Icing-Ove: Man kan ju vara vänner privat. Men på ett professionellt plan borde det sportsliga vara i fokus. Det måste man kunna skilja på som sportchef kan jag tycka. Nu säger jag inte att Nubben går runt och är polare med alla och skulle vara konflikträdd, men däremot tror jag han har en idé om att en välfungerande spelargrupp kan lyfta ett lags prestation och det har han ju rätt i. "laget före jaget" så att säga. Dock känns det lite som det har misslyckats där. Spelarna är säkert bra polare, men känns inte som det finns ett sportsligt driv bland spelarna. Kanske är spelarna nöjda med att ha tagit sig till SHL, men nu är målsättningen lite luddig, formellt från playin till undvika kval. Kanske lite väl mysigt i föreningen Timrå IK, Ptja vad vet jag.
Låst ämne

2277670 · »