1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

578019 inlägg · 6216 ämnen

Brynäs - Timrå IK 2010-10-09

1288371 · » Till forumet


Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
DJ Hemp: Nej men fan vad taskig du är, nu känns det ju helt meningslöst att åka till Läkerolen igen, snälla kan du inte ändra dig?

En sak som slår en när man ser bilder från eon arena (heter den så?) är hur nyktra, smarta och snygga alla i TIK klacken ser ut. Man kanske skulle ta sig till Sundsvall (tätorten heter väl så?) nån gång och beundra er irl!
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Blizzard och DJ Hemp: Jag kliver in här och tackar alla Timråsupportrar jag mötte igår i Läkerol Arena för gott uppträdande i läktargång och barer. Ja, det gick jäkligt långsamt i SM-baren i andra pausen. De två gossarna innanför disken skulle behövt vara dubbelt så många.
Sedan kan jag ju återkomma efter 2010-11-20 med recension av Elof Arenas bortastå. Den har inte varit bra tidigare säsonger; placering::storlek::tillgänglighet; men det är vi vana vid. Är man på bortaplan så är man.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
kennas: Så fungerar inte jag, det kan jag lova. vi sitter att antal och funderar varför det såg ut som de gjorde igår.

Som det såg ut går föruton sista får det inte göra.

Dom som var bra har fått beröm, sedan kan man undra vad har du tillfört diskussionen egentligen.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
DJ Hemp: *gilla*
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Blizzard:

Jaji, även om de lyckas slå oss ibland, turligt eller ej, så vet vi att vi aldrig kommer att bli fulare eller fullare än dem. Den här kvällen var dessa as fan i mig fullare än jag var tillsammans. Smart drag...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
DJ Hemp: Ah gjorde jag också, tills matchen var slut och jag skulle knalla hem, då kom det fram två proppmätta jävlar och gapa brynäs i ansikte på mig jag fråga vad fan dom höll på med, sedan stod dom där och låtsades vara något med sina fylle slipsar, men deras mindra fulla kolegor kom fram och "lugnade ner samtalet" pajas jävlar!
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Blizzard:

Det kan jag tänka mig. Själv ville jag undvika jävel och slaggis. Samt en eventuell omotiverad cellplats. Så man höll huvudet kallt ändå. Hur slutade denna konflikt med en tönt?
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
DJ Hemp: Ohja, det finns inte ett rätt på dom där avundsjuka fettona, dom vet inte ens hur man sjunger nyktert, näe nackskott tack! Fy fan. Hamna i konflikt med en tönt ikväll.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Blizzard:

Ja, det var ju de senare jag syftade på. Fulare människor har sällan skådats. Äckelfetton som står och skriker hatiska slagord mot Timrå IK. Ingen som helst respekt. Hade en annan uppfattning om jävle tidigare.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
DJ Hemp: haha var alldeles för jälsa full för att kunna dansa :D
"Skitlag, skitstad, skitarena, skitfolk, skitattityd!" Behövs inte sägas mer, men gävlebor i synnerhet är det stora fel på, kaxiga tjocka fula gubbar dra åt helvete med dom!
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Blizzard:

Det var väl du som tog all plats med ditt jävla dansande då, antar jag? Skitlag, skitstad, skitarena, skitfolk, skitattityd! Men nu var det sista gången för mig där så jag har lämnat mitt testamente. Tack och hej läkerol...
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Olle: typ så, ja :P

DJ Hemp: "# Helt värdelös och alldeles för liten bortastå. Vi fick fan inte plats ens. Man blev tvungen att stå på en trappavsats nedanför själva klacken. Samma sak där, Fjällräven Center är helt överlägset och antagligen även E.ON Arena." Vart stod du då, jag hade massa dans plats ja :D
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Blizzard:

1:34-1:35 in i det här klippet kan man se den på läktaren.....haha
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Ska försöka mig på en summering av matchen.

Tycker att Timrå är alldeles för dålig när man inte sätter fart under skridskorna. Vi vinner inga matcher när vi ska försöka oss på att läsa motståndarna. Första perioden var bedrövlig, de andra två är bättre, det kommer jag till.

Finnfemman känns inte alls så het längre. Även om Pärssinen fortsätter att övertyga så sätter de inte alls samma press som de gjorde under säsongsinledningen. Det ser tamt ut, det ser inte alls ut som den femma jag minns som satte press och skapade chans efter chans, byte efter byte, under inledningen.

Det är tur att vi har bra femmor överlag. Det är skickliga spelare som sällan går bort sig, som ofta skapar på egen hand och som vilket superallsvenskt lag somhelst akulle böna och be efter. Men vi är beroende av att första linen producerar, eller andra femman.

Överlag ska vi vara ruskigt glada över en poäng i Gävle. När hände det senast? Jag tycker laget gör en alldeles okej bortamatch sett över tre perioder. Jag tycker faktiskt att Timrå var värda tre poäng i kvällens match. Och det var längesedan jag tyckte så efter en match i Gävle.

Suddenförlusten bryr jag mig inte så mycket om. Jag är nöjd att vi stör Brynäs i deras hemmaborg. Det är nog så tufft. Med lite bättre disciplin i enskilda lägen hade vi kunnat vinna den här matchen, redan i första perioden.

En styrka är att ta poäng på bortais. Vi gör det bra och trots underläge kämpar vi oss tillbaka. Det gjorde vi inte förra året. Det tyder på karaktär, det tyder på bra sammanhållning, det tyder på att vi kan slå vilket lag som helst på bortais, framåt vårkanten.

Släcker mina blå, relativt nöjd, trots förlust. Vi går en ljus tid till mötes. Tro mig. Som grädde på moset tog veteranerna ääen grym skalp idag då de slog ett mycket namnkunnigt Brynäs med 3-2.

Vindarna vänder. Timrå IK bryter mönster. Det går bra nu!
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Blizzard: Är du lika full som jag är trött? ;) Bäst jag tar en starschöl för att jämna ut lite.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Allt om matchen har ju redan skrivits så här följer lite andra intryck från mitt första besök i Läkerol Arena:

# Jävla brynäskukar i barerna. Fulla som as och kör bort tillresta Timrå-tjejer. Med motiveringen att man "hatar Timrå" och dessutom "jävla Timrå-brud, dra åt helvete från vår pub". Detta sagt av fula feta flintskalliga bonnjävlar med svettpärlor över hela huvudet. Fan vilka vidriga svin. Lördagskväll, visst, men håll lite höjd för fan jävle!

# Trögaste jävla servicen i pauserna någonsin. Fjällräven Center är rena paradiset i jämförelse.

# Helt värdelös och alldeles för liten bortastå. Vi fick fan inte plats ens. Man blev tvungen att stå på en trappavsats nedanför själva klacken. Samma sak där, Fjällräven Center är helt överlägset och antagligen även E.ON Arena.

En jävla skitarena helt enkelt. Finns inte mycket positivt att säga om den. Jag kommer aldrig mer att besöka den. Gavlerinken var ungefär lika kass när det begav sig, nästan.

Olycka till i fortsättningen jävla patrask!
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Olle: Nuuuu börjar jag fatta, haha. tror jag är lite för onykter :P
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Simmalugnt: Jaha där ser man! Jag har aldrig hört han kallats för "perra", jag har aldrig reflekterat över vad hästansiktet heter i förnamn öht iofs...
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Olle; Så sant...

Simmalugnt: hahah nice :D
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Olle:

Svartvadet spelade sin 700 match eller något och det var en hyllningsbanderoll till honom, men för en tikare så blev den lite rolig och kommentatorn på C+ poängterade till och med att den var tillägnad Svartvadet och inte Timrås tränare. Epic fail som kidsen säger.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Olle: Slår vad om att det var en tik i alla fall, hehe.  ;)
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Simmalugnt: Jag ställer mig frågande till två saker. 1, Hur lyckades jag dubbelposta. 2, Whaaa?


Edit: Jag dybbelpostade alltså inte alls utan har blivit tillräckligt slirig på två hela öl för att inte se skillnad på min och Blizzards inlägg.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Simmalugnt: hur såg den ut då, vissa såg matchen i läkerol och tittatde inte på pausen ;D
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Olle:

Det gjorde jag med, men de visade den i pausen serru...;oD

Det var i alla fall en stor rödvit en med texten(det var det enda jag såg i alla fall, kanske stod nåt mer) "KUNG PERRA"

Därav min försiktiga undran när Challe föräras en banderoll. =o)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Simmalugnt: Hur såg den ut då? Vissa av oss tittade på matchen från Läkerol Arena istället ;)
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Blizzard: Vilket lag jycken hejar på framgår ju inte av historien...förutsatt att det handlar om en sån jycke alltså :)

Skönt att det slutade gott, hur som helst.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Undrar om Perra gjorde en Roffe Z i första paus: -Lugn grabbar, ni är inte ett dugg bättre än vad de är."

Skitmatch från båda lagen, bara att glömma, ladda om och gå vidare.

Men det är jävligt starkt att återigen komma tillbaka och kriga åt sig en pinne och så när ta tre.

Brynäs hade 5 PP, vi 1. Jag vet inte om jag tycker att vi spelade så mycket fulare, men i medias ögon så har vi ju blivit ett grislag så låt gå för det.

Förövrigt så tycker jag att det var en väldigt fin banderoll de hade i Fjollröven center, frågan är väl när deras egen tränare ska få en hyllningsbanderoll?
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Olle: true story, dock så tycker man att alla som håller på tik borde klara mer, vi är ju lixom inte bortskämda med framgångar :P
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Blizzard: Torskar man mot BIF så är det många som hamnar i såna tankar...
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
T T: hm tragiskt, men kan inte sluta fundera, hur fan kan man springa runt på E4an.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09

För ett år sedan lyckades vi alltid hitta ett sätt att förlora, nu hittar vi alltid ett sätt att ta poäng.

För övrigt så fick tikarna agera livräddare igen, den här gången var det en liten jycke som sprang lös på E4 och var en hårsmån från att bli överkörd. Vi stannade förstås och fick tag på hunden (bra där Tobbe!). Det blev lite köer men det får man ta.  ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Jockz: Intressant! Ska bli kul att se vad dom kan göra för att förbättra elitseriens svarta får.
Kommentera


Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
El Maco: Agree.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Skarin: vad hände med Hynning egentligen.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
RTS: Hade vi avgjort i förlängningen då hade du inte gnällt så mycket.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09

Jag vet inte om det är sömnbristen som sätter sig på hjärnan men jag är inte så bekymrad. Femte matchen på elva dagar, vi kan börja där. Sjätte bortamatchen på nio omgångar. Att spelet såg ut som skit stora delar av matchen och att handleder och tanke inte hinner med - jag tycker inte det är jätteoväntat. Skrällen är väl att vi ändå tog en poäng till. När vi inte vinner med skicklighet tar vi poäng med hjärta. Brynäs som måste vara laddade till max just den här matchen med tanke på molineriet och den stora publiken, som hade oss i brygga vid 4-2, ändå kom vi ikapp. En ren bonuspoäng som jag ser det, viktigt!

Nu blir det långledigt i fem dagar innan FBK kommer upp till oss. Lär vara bättre skärpning på alla händer då. Tror jag.

Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
RTS: Sen måste jag säga att det är skönt att läsa saker som "yesss Skogs tillbaka på isen ikväll". Tycker att man kan se många saker han gör bättre i år, som han inte gjorde tidigare. Kul att han kan spela stabilt när frågetecken uppstår på andra backar.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
RTS: Personligen tror jag att det är många fans som sågar sina backar när det blåser lite motvind (vilket det iofs inte direkt gör just nu). Jag tycker faktiskt att vi har en klart konkurrenskraftig backsida, en som får dom att se lite extra tafatta just nu är gabbe (som du och andra är inne på). Han måste verkligen hitta tillbaka till sitt stabila defensiva spel och skita fullständigt i vad han åstadkommer i andra änden av rinken.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Skarin: Corso har öppnat säsongen riktigt bra. han är en klasspelare, så är det bara.


Såg du 5 förstapass som gick rätt idag?. Där anser jag att matchen förlorades.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
73Sjöbba: Han var kass idag. Har man 250 lök i månaden skall man inte vara en belastning.

Jag skulle ha full förståelse om man bryt kontraktet från Timrås sida.

Jag kan hålla med om att han var godkänd mot Saik o HV.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Corsovo har iaf öppnat sin säsong väldigt, väldigt bra. Bättre än vad jag trodde. Det tar vi med oss.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
73Sjöbba: Ja som jag skrev var han bra offensivt idag, sedan tycker jag han är halvt ansvarig för om det var 2-1 eller 3-2 målet när han rusar ut i hörnet.

Jag har som sagt förväntat mig lite mer av Lander i år. Lite tuffare,hårdar, enklare spel men framförallt lite mera "bett" i åkningen.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
RTS: Jag förstod att du menade det :P

Sonnie och Robin på det här...... Ja, då kan vi få uppleva en SM-final och då överdriver jag inte.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
RTS: Karlsson har spottat upp sig. Han stoppade 2 frilägen förra matchen t.ex.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Skarin: Håller med dig ang Granath, det var Karsson jag menade som är obra match efter match.

Granths problem i säsongsinledningen tycker jag var lite som Lander, dvs överkonstruktiv, sedan så har han växt.

Granth är som du säger en mkt bra spelare.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09

RTS: Vi ska vara väldigt glada att vi har Granath. En mkt bra värvning det där. Det kunde varit värre. Billig är han oxå.

Finnkedjan ja...... Kim känns..ja du. Vi får hoppas att det är det här med anpassningen, samt det här med skadan i första matchen som gjort att han inte riktigt är där... Men.....poäng gör han ju iofs.. han behöver få upp lite flås ser det ut som.

Skönt med ett lite "mini-uppehåll" nu åtminstone. Uppehåll är det dock inte för TIK-ledningen.

Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
RTS: Lander var inblandad i 2 mål idag. Jag tyckte dom gjorde det bra. Vassare än finnkedjan tom.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Skarin: Endera ser han något stort i honom eller så spelar han honom extra hårt för att vi har belastat övriga backar hårdare när Skogs och Halonen varit borta...eller nåt.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Skarin: Nja, vad beträffar Jokela så är han ungefär vad jag förväntat mig offensivt, kanske något sämre.
Men defensivt tycker jag han är en klippa faktiskt.

Samma gäller Pikken, som jag skrev innan säsongen så tror jag många hade en liten fel bild av honom, Många såg nog honom som nån typ av Gunno eller Pyrret vilket han inte är.

Men jag är säker att vi kommer få stor nytta av honom vad det lider, han ser dock lite hämad ut av sitt matchstraff i premiären tyvärr.

Vi kommer igen.

Sonnie och en förlängning av Robin så ser det här bra ut.
Man skall komma ihog att vi haft ett jävulskt spelprogram. Inte som MoDo direkt om man säger så.
Kommentera

1288371 · »