1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

Brynäs - Timrå IK 2010-10-09

« · 1288140 · » Till forumet


Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Olle: Skall han spela i Edmonton om något år måste han jobba på med skridskoåkningen.
Sedan kan han ju var lite småskadad, det vet jag inte, i ett sådant fall är han ju ursäktad.

Vad beträffar gabba, så måste det börja hända nånting snart.

Sedan har matcherna mot Brynäs en tendens att bli lite såhär, om det är Brynäs skicklighet eller inte vet jag ej.
Men man kan ju konstatera att Brynäs o MoDo spelar ES tråkigaste hockey att titta på.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09

Jockz: Elias har spelat upp sig rejält efter en trög inledning. Ikväll var hans backkompis Sebbe sämre bakåt. För att ta ETT exempel.
Det intressanta i det hela är väl att Perra verkar se något stort i Sonntag för tillfället. Karlsson och Karlsson måste upp.

RTS: Är det bara jag som hade förväntat mej mer offensivt av Jokela, även om han iofs är en defensiv back?

Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Jockz: Nej håller med, Andra året du vet.

Finnkedjan skall skämmes tamejfan. Pärrsinen kan iallafall skapa något själv emellanåt.

Sedan skall säjas att Granath har unefär femtioelva miljoner mindre i månadslön än Kolan, Därför blir man less när han är sämst match efter match.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
RTS: Jag tror faktiskt inte att Lander kommer att ta någon plats i Edmonton nästa säsong. Det skall till en rejäl uppryckning från hans sida om det ska hända. Jag instämmer i det du säger, han ser loj ut. Han må ha hjärta för klubben men han visar inte k*k på isen. Det känns tråkigt och lite oroväckande, förhoppningsvis kan han spela upp sig och visa att han kan ta det där nästa steget.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
RTS: Bara jag som tycker att Elias Granath är väldigt anonym och gör en del förödande misstag i egen zon? Inte alls samma skärpa och intensitet som i den senare delen av förra säsongen.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Fy fan vilken dynga att bevittna.,

Hallin
Röymark
Jokela
Björn S
Är väl de 4 jag kan komma att tänka på som godkänd

Övriga underkänd.

Vad Sonntag, Kolan ock Karlsson höll på med vetifan men inte var dom närvarande iallafall.

Lander faktiskt okej offensivt men långt ifrån vad man kan kräva av honom, seg o loj och överkonstruktiv.

Sebbe är ursäktad med tanke på att han dubblerade, med avgörandet får han ta på sig.
Finnfemman helt under isen. Pitkimäki knappt godkände.

Idag såg jag inte 5st förstapass som gick rätt. Vilket i stort gjorde att spelet såg ut som det gjorde.

Tur Brynäs höll Modoklass så vi fick med oss iallafall 1p i en godkänd 3:e period.

Besvikelsen är total.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09

Ja herregud. Det här var ingen drogfri tillställning att följa hemma i tv-soffan. Haha... Robert prytz Robert Prytz..... går-i-vatten.....går-i-vatten...

Habil tv-underhållning? Nja. En pinne, ja tack! =)

Inget inlägg utan att kommentera domherrarna!!1!!11! Inte minst när det gäller ku*en Andersson. Visst, jag vill inte klaga på de utvisningar vi åker på eftersom vi inte åker på.....skridskorna. Men..... Inget pp på två perioder. Fan-tastiskt. I sista släpper domherrarna minst en solklar, till vår nackdel, och lyckas t.o.m. blåsa för tidigt för andra gången denna match, till vår nackdel. Men, men. Resultatet känns ändå rättvist till slut. Det sjuka är att vi var nära att ta tre poäng, hur konstigt det än kan låta.

Vidare tror jag inte på det här med att köra med 7 backar. Eller 8 som det var ikväll då Sebbe dubblerade ;) Använd rätt backar till att börja med.

Det som är viktigt nu är att pojkan får ledigt imorrn för att vara med sina mammor i lekparken. På måndag ska Perra berätta lite sagor för grabbarna, sedan är detta glömt.

Det som också är (livs)viktigt är att fatta rätt beslut när det gäller Robin. Jag är övertygad om att Robin mkt gärna kan tänka sig att stanna kvar här, att även Linkan och Perra vill detsamma. Nu är inte bara Axie skadad. Hynning har anslutit. När inte motståndarna får oss att bli skadade får vi väl se till att fixa det själv ;)

Skämt å sido. Poängskörden är femstjärnig så här långt!

Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Olle: Mig kan man aldrig lita på, inte ens jag själv.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Fan vad full jag är, fan vad lite röst jag har, fan vad skönt med en poäng mot detta pissgäng, fula äkliga tröjor!!! härligt att ta ikapp 4-2, vi närmar går frammåt iaf, förut 0P borta mot BIF nu iaf 1P. Nu blir det krogen, veva lite brynäsare!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
fighter: ja det är nog mvg. speciellt eftersom att timrå spelat "kack" många utav dessa matcher. kanske bra att spela skit nu å ändå hålla sig kvar i toppen för att runt jul få det mesta att stämma å äga hem den här sässen fullständigt!
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
vad tråkigt det här var! nicklaz scharnäcki har helt fel i att det var en rolig match för folket att att se...

den var släät å skit tråkig för faaen...

domar kåren är så helt jävla tragiskt skit under isen ap sämst i år!

ja jo jag är färgad men ändå!! dom är fan mer tragiska än vanligt! kanske vi borde importera lite katastrof domare från bulgarien så det blir ordning på torpet.

det som var trevligast att se i kväll var väl granath, sonntag, corso, hallin å skogs! jaa just ja lander gör det skapligt med juh...

skogs kändes säkrast i kväll för min del...

erixon skulle kanske behöva vila lite nu för det kändes som om hans ben jobbade med helt andra saker än vad klubban å blicken gjorde ikväll.

nu känns det som att hirso bör bosätta sig i 3e linan ett tag å koncentrera sig på att åka skridskor det är lite som när matte k brilljerar det går som i klister...

upp med corso i 1:a isst han har juh fart så det räcker å blir över men han är i desperat behov av fler offensiva killar i sin omgivning.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
För övrigt är ju disciplinnämnden patetisk, Laine fick inget för armbågen i nacken på Färjestadspelaren. Bara att konstatera att "storlagen" har fördelar (förutom Lance Ward).
Vart tog Wennerholmdrevet vägen???

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
73Sjöbba: Vad är din hemlighet? För mig känns det NÄSTAN som ÖT-förlust i en kvartsfinal i flera dagar efter en sån här torsk.

Hehe eller iofs. Svaret på frågan kanske finns i ditt inlägg.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
fighter: absolut . speciellt då vi lyckas ta poäng i nästan varenda match . trots att spelet i många matcher inte är någon höjdare
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Jag är nöjd med en poäng borta mot Brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
9 omgångar 17 poäng 3:a i tabellen,3 hemmamatcher,6 bortamatcher,
det blir mvg.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
73Sjöbba: Kunde inte ha sagt det bättre själv, fast med den skillnaden att jag är nykter då. :)
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
kryptonit: Ser man nyktert på det är så är jag nöjd med 1poäng sett över hela matchen. Fast nu är jag inte nykter. Synd bara att domherrarna var lite hemmakåta och att Timrå började lira först när det var 10min kvar.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Ambroo: Mot Brynäs lyckas vi alltid spela sämre än Brynäs och då spelar brynäs oftast jävligt dåligt. Fy fan alltså.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Men deras stolpe in och deras skitmål vid 4-2 -.- dom var inte värd ett skit. Dom hade ett bra byte i 2a perioden, inget mer. Vi var klart bättre i 3e och fick ett par lätta utvisningar mot oss i matchen. Sen skulle vi fått PP när Hirso bara skulle lägga in den. Två gånger så blåses det av då Svedberg inte blockerat.

Säger inte att Timrå gjorde en bra match, men fan bättre än dem. Känns som en slutspelsmatch mot HV71 med mindre skala på domarskandaler..
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Boorken börjar bli åderförkalkad. "De åstadkom faktiskt tolv mål framåt sista perioden"
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Bedrövligt rakt igenom egentligen.

Pitten i målet gör vad han ska och bland utespelarna är Hallin den som gör bäst ifrån sig, vilket säger allt om övrigas insatser. Finnkedjan hittar inte alls rätt därute. Pikken och Hirso åker runt som två vilsna ägg och deras pucktempo i pp går inte ens att benämnas med tempo.

Gabbe är en gåta. Att han inte är nån offensiv kraft är en sak men nu duger han knappt till defensivt. Sonntag... Vad gör karln? Ok att han sätter dit en puck men annars, herregud!

Njae... Känns inget bra att negga. Tur att det är ett gäng dagar tills nästa match för nu behöver man verkligen samla ihop sig.

Edit: Varför ska det alltid kuka ur mot just BIF?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Jacksson 71: Samma här! canal + slutade att sändamatchen helt plötsligt. efter ett tag hittade jag igen den på ordinarie kanalen, men då va re ju redan avgjort! skitTV sändning som man betar tamefan massor me pengar för. Då ärre ju kul om man får se slutet på matcherna...
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Snoop: Hehe ja alla är vi olika. Jag avlägsnar mig från det goda sällskapet efter en sån här katastrof.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Med tanke på hur den här matchen såg ut är jag nog nöjd med 1 pinne trots allt. Synd med Hynning bara, jag hoppas verkligen inte att det är allvarligt med honom.  Vi har inte råd att värva ersättare.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
fighter: Ja de brukar vi faktiskt ha och det tänkte man lite på innan matchen, men vi fortsätter ta poäng på bortais och jag tycker iaf inte de är lika dåligt som förra säsongens bortaspel.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Olle: Asså en timråförlust kan sabba mycket för mig absolut, jag surar och är på dåligt humör tills timrås nästa vinst, men nu får man försöka vara lite glad över att man umgås med bra sällskap.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Snoop: Funkar det för dig? Själv släcker jag ner hela lägenheten och surar tills nästa match. Sånt här tycker jag är skämmigt som fan och riktigt pinsamt.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Snoop: Brukar vara svårt för oss därnere,så man får väl vara nöjd med 1 pinne.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Hur fan kan vi loosa mot detta skitlag?
Sebbe var helt off ikväll.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Perra är så jäkla skön:

"Imorgon får di gå med mamma till lekparken"
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
fighter: Men vafan!! lagomt kul att canal+extra med timrå och brynäs slutade fungera helt för mig?! Bara den kanalen meD! blir så less, inga högre makter här eller...
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
fighter: Ja vi får väl försöka kröka till bra nu och nöja oss med 1 poäng.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Synd, men man får ändå vara nöjd med en pinne i en sån här skitmatch.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Snoop: 1 pinne iallafall,bättre med 1 pinne i handen än 10 i skogen.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Snoop: Pinsamt.
Kommentera


Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
pratarn: Haha blir väl så när klacken failar att låta som en klack :P
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Olle: Blir alltid sånna här mongomatcher mot detta slögänmg från gävle
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Deras 4e mål...
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
pefr: Tråkigt tråkigt att vi inte kan pressa in en vinstpuck, som brynäs spelar i slutet så förtjänar dom inga poäng.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
saasta: Allmänt vedertagen i Läkerolen.
Omtyckt bör den väl också vara eftersom man envisas med att köra den.

Tycker personligen att det mest är lite eljest jag.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Bra rödvit press nu. Vi tar oss inte riktigt ända in på mål, men det ser betydligt bättre ut! Kom igen nu grabbar, fixa en trepoängare!
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Olle: Han vill vara kvar resten av säsongen..
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
pratarn: Aaa men menar du xD Otroligt 'catchig' liksom ;D
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
saasta: Visst är den "klämmig" ;)
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Haha vad äre jag hör? xD Publikstartare XD Jag döör av skratt!!!
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
Per HApps: Möjligtvis att han inte vill skriva på ett kontrakt som sträcker sig över 1 månad. Det kan man ju förstå.
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
pefr: Hörde att Robin vill vara kvar i Timrå och att Perra vill ha kvar han. Vidare är han billig i drift. Undrar vad det sitter i??????0
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2010-10-09
pefr: Sjukt att vi inte får den med oss, speciellt när vi väl spelar bra.
Kommentera

« · 1288140 · »