...vill jag ge till den slyngeln som kastade in en 50-öring på isen! Domaren såg inte det! Tur att jag följde myntets bana och såg vart det landade och kunde rapportera för publikvärden var det låg så att han kunde informera funktionärsbåset som i sin tur påkallade domarens uppmärksamhet så attdet kunde plockas bort! Det är helt FÖRKASTLIGT och IDIOTISKT!!! Men snorunge hade kanske i varit så kaxig om "Zäta" hade åkt på det där myntet och skadat sig allvarligt! Det gäller att tänka först och handla sedan, inte handla först och tänka sedan! Jag vill INTE vara med om det här några fler gånger! Jag är less på det här nu!
HH: Så sant som det är sagt! Jag tog upp det här ämnet tidigare då det kastades in saker på isen och jag vill inte ge dessa IQ-befriade och obegåvade människor så stort utrymme för sina illdåd för då har dom lyckats med sin målsättning att få uppmärksamhet! Dom skall avstängas 1år och sedan "prövas" på nytt om dom mognat och upprepar dom sig blir det 2år och händer en tredje gång så blir det livstids avstängning! Det är mitt förslag för att få bort dessa "rötägg" från Timrå Isstadion!!!
HH: Eller så får dom betala 1000kr i böter! Det (Kanske) inte låter som så mycket men faktum är att det inte är så jäkla roligt att betala räkningar och inte få någonting för det! Pengar som skulle ha kunnat gå till sprit, resor, kläder, mat m.m.
Dom skulle definitivt få sig en tankeställare! Vi måste med krafttag visa vår avsky och vårt ställningstagande i denna fråga!
Att några få ska få förstöra och rasera allt det fina vi i Timrå Supporterklubb byggt upp under 40år vägrar jag acceptera! För det är ju "klacken" som blir uthängd i media fastän vi inte bär någon skuld i det hela! Det är det som är det fula med kråksången!
HH: Vi gör tvärtemot vad domarna gör. Blundar inte för händelser, vi kör inte med kompensation, vi är helt enkelt djävulskt stereotypisk i våra bedömningar när det gäller vår bedömning av inslängda slantar på isen!
HH: Böterna för Timrå IK är säkert betydligt högre men jag syftade på att den enskilde skulle få betala 1000kr i böter till föreningen! På något sätt måste vi ju avskräcka dårarna från att få fortsätta sin verksamhet, ha en slags störningsgrupp! För det är ju inte första gången det sker och jag vill få ett SLUT på detta! Jag är t.o.m. beredd att ställa upp och hjälpa till, helt idéellt utan någon som helst form utav ersättning - eftersom jag ÄLSKAR TIMRÅ!
Friskan: Det är sant! Han blev utslängd också! Men hur vet vi att det inte händer igen? Det ska vara hårda straff så att dom fattar vad det är dom sysslar med! Det får vara slut med mjäkigheten nu! Vi har haft en hög toleransnivå och vi har fått oförtjänt med kritik i tidningarna för hur dåligt vi uppträder i motgång! Fastän det många gånger är personer utifrån som syndat och "råkat" stå i Timråklacken! Jag mår illa när jag ser hur föreningen i mitt hjärta - TIMRÅ IK tar skada för någonting så vidrigt som myntinkastning på isen, för det borde egentligen inte få ske! Vi ska gå i bräschen som ett föredöme för spelare, ledare, funktionärer, domare, publik, ungdomar etc. Vi ska inte apa efter "Black Army", "Blue Saints" m.m. Det är en sak att skrika och leva om från läktaren men när det övergår i fysiska handlingar då har vi gått för långt! Jag hoppas du står bakom mig?
ernie eagle: Helt enkelt att vi kanske kan agera med större beslutsamhet än domarna verkar kunna göra- eller rättare sagt ledningen i domarkåren. När man knappt agerar efter det Rehnberg gjorde är det svårt att se ngn ljusning i nivån vad som är tillåtet eller inte på hockeyplan.
Däremot är dina funderingar på vad vi andra kan göra kloka. Att man har råd att kasta bort pengar är en sak, men att det kan drabba spelare i allmänhet och laget i synnerhet är förkastligt. Det kan vara en sån viktig spelare som Zäta som skrinnar över myntet. Måtte det vara andra än Tik- supporters som agerar så här. Vi måste väl ha lite mer innanför pannbenet.
250kg kärlek: Det (kanske) räcker med att vi ALLA anstränger oss lite och slänger en blick då och då! Utdelar långa straff och dryga böter! Det är melodin för att få bukt på det hela! Nu säger jag inte att det är klacken som gör det för det vet jag att det inte är! Men när man löser medlemskap i Supporterklubben så borde man få skriva på ett policy-kontrakt också för att med all önskvärd tydlighet visa sin ståndpunkt i frågan! Man kanske skulle trycka upp tröjor också med Timrå-emblemet på och med texten bak på ryggen "Say No To Sabotage"... det skulle vara banbrytande och (kanske) fler klubbar hakar på om vi drar igång det!
Det är så jävla mycket härligt grått och massabruk över Timrå IK!
SM i svårmod och ångest.
Jagade av kronofogden. Explorer, rödnästa grå gnällgubbar, sliten hall, vad fan är lyxiga loger? Läktare brantare än pisten i Svartlien, sprucken ... | Läs mer