Intressant möte i morgon mellan elitseriens två roligaste lag; Timrå på isen, LHC utanför den. Jag ska villigt erkänna att jag har stunder då jag önskar Cluuben så långt ner i seriesystemet som ett lag kan komma. I dessa stunder brukar jag dock tänka på hur tomt det skulle bli. Inga fler tokroliga NHL-affärer, videoslovaker, språkförbistringsdramer...'värvarräven' Helber med fickan full av brännande tusenlappar, kontrakterandes varenda back han ser.
I morgon kan det bli stentufft. LHC vacklar just nu på ostadiga ben, måhända fågel, förhoppningsvis fisk. Tror dock att laget kommer vara starkare borta än hemma, publikstödet till trots. Man prioriterade ju som bekant lite östgötacrazy vid värvningarna, med jättebra/-dyra backar och centar som...inte alls visade sig vara centrar. (Felsner sög ju t o m så hårt att man redan efter en period drog i nödbromsen och slängde in Thomas Johansson i hans ställe. Respekt!) Sålunda torde det passa kentyiterna betydligt bättre att spela defensivt och kontra än att behöva föra spelet och vara konstruktiva (Inte minst då när man mönstrar tre backar samtidigt). Lite sköna 'offensiva SSK'-vibbar m a o.
Jag ska villigt erkänna att jag har stunder då jag önskar Cluuben så långt ner i seriesystemet som ett lag kan komma. I dessa stunder brukar jag dock tänka på hur tomt det skulle bli. Inga fler tokroliga NHL-affärer, videoslovaker, språkförbistringsdramer...'värvarräven' Helber med fickan full av brännande tusenlappar, kontrakterandes varenda back han ser.
I morgon kan det bli stentufft. LHC vacklar just nu på ostadiga ben, måhända fågel, förhoppningsvis fisk. Tror dock att laget kommer vara starkare borta än hemma, publikstödet till trots. Man prioriterade ju som bekant lite östgötacrazy vid värvningarna, med jättebra/-dyra backar och centar som...inte alls visade sig vara centrar. (Felsner sög ju t o m så hårt att man redan efter en period drog i nödbromsen och slängde in Thomas Johansson i hans ställe. Respekt!) Sålunda torde det passa kentyiterna betydligt bättre att spela defensivt och kontra än att behöva föra spelet och vara konstruktiva (Inte minst då när man mönstrar tre backar samtidigt). Lite sköna 'offensiva SSK'-vibbar m a o.
Tre nya poäng i morrn! Bäva månde Folke F!