1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602038 inlägg · 6213 ämnen

...där solen aldrig ler...

...där solen aldrig ler...
Intressant möte i morgon mellan elitseriens två roligaste lag; Timrå på isen, LHC utanför den.
Jag ska villigt erkänna att jag har stunder då jag önskar Cluuben så långt ner i seriesystemet som ett lag kan komma. I dessa stunder brukar jag dock tänka på hur tomt det skulle bli. Inga fler tokroliga NHL-affärer, videoslovaker, språkförbistringsdramer...'värvarräven' Helber med fickan full av brännande tusenlappar, kontrakterandes varenda back han ser.

I morgon kan det bli stentufft. LHC vacklar just nu på ostadiga ben, måhända fågel, förhoppningsvis fisk. Tror dock att laget kommer vara starkare borta än hemma, publikstödet till trots. Man prioriterade ju som bekant lite östgötacrazy vid värvningarna, med jättebra/-dyra backar och centar som...inte alls visade sig vara centrar. (Felsner sög ju t o m så hårt att man redan efter en period drog i nödbromsen och slängde in Thomas Johansson i hans ställe. Respekt!) Sålunda torde det passa kentyiterna betydligt bättre att spela defensivt och kontra än att behöva föra spelet och vara konstruktiva (Inte minst då när man mönstrar tre backar samtidigt). Lite sköna 'offensiva SSK'-vibbar m a o.

Tre nya poäng i morrn! Bäva månde Folke F!

Sv: ...där solen aldrig ler...
Bragd-Birger: Stilfullt inlägg! Man lyfter på hatten och bara ler.

Smokey: Inte hälften så stilfullt som ditt radioinslag lär ha varit. Du äro Mästaren!

Bragd-Birger: Vissa Timråiters idioti ploppar fram igen, ser jag...

"Tokroliga NHL-affärer" - shit happens, LHC är knappast ensamma i världshistorien om att ha blivit "blåsta". Fast vad vet jag om vad du bryr dig om i din omvärld, det man inte vill se brukar man inte se. Uppenbarligen gillar du att rota fram tråkigheter, ta då en titt och jämför med andra elitlag. För övrigt är det inte ett dugg konstigt att kraftigt förstärka ett lags stora akilleshäl, i detta fall backsidan. Sedan att man inte lyckats värva en ordentlig förstecenter är en annan sak, som tyvärr är beklaglig.

Du kanske inte förstått vitsen med try-out-kontrakt? Kapus togs hit på ett sådant, och när han visade sig varken platsa i laget eller kunna språket så fick han inget längre kontrakt. Enkelt. Samma sak skedde med Felsner, try-out-kontrakt. Där bestämde man sig dock för att skriva ett halvårskontrakt. Fyra mål och en assist på sju matcher är inte fy skam, tvärtom är det näst bäst poängskörd i LHC så här långt och 20:e i serien. Han kommer kliva in fint i sin centerroll när han väl kommer in i tempot, det är vad jag tror.

LHC ligger definitivt inte femma i tabellen tack vare defensivt kött-spel, utan en bra mix av offensiv och defensiv(som vi tyvärr inte sett mycket av de två senaste matcherna, men alla lag har formsvackor i en lång serie).

Så, kom ner till oss andra på Jorden igen. TIK har onekligen imponerat så här långt i serien, men det är långt kvar och i sinom tid vet man aldrig vad som händer. Ta er inte vatten över huvudet, men gläds så länge det varar.

Jag hoppas på en bättre insats från LHC i morgon, men det lär bli tufft mot ett Timrå i medgång. Nåväl, den som lever får se.

bobbe: Kapus try-out klausul är väl ändå en efterhandskonstruktion? Vill minnas att den uppgiften ploppade upp några dar senare. Definitivt efter att Helber sagt de bevingade orden 'nu har vi lärt oss en läxa...nästa gång ska vi titta på spelaren innan vi skriver kontrakt'.

Vara nere på jorden kan du vara själv. Timrå har spelat sig till toppen.

« · 132431