1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596509 inlägg · 6213 ämnen

das Boot

Sv: das Boot
Laken: Men herregud vi är mitt uppe i säsongen! Även om det fanns en massa pengar så finns det inte en massa spelare på marknaden som vi bara kan ersätta dom gamla med. Drömma kan man ju men jag tvivlar starkt på att någon (förutom BS) kommer att lämna. Det är inte bara att kasta bort och fylla på, vi är ingen maktfaktor i elitserien, vi slåss med näbbar och klor för att hålla oss kvar. Jag tycker inte att det känns som rätt läge att fetchansa på någon som för tillfället har lite flyt i AS, sånt är tillägnat silly och gärna med lite backupstålar för att täcka upp en ev. flopp.

Nej det är för sent för allt det där. Den enda positiva förändringen i truppen som känns rimlig är EN spelare in. Gärna Sonnenberg men som den här säsongen utkristalliserar sig så kanske man ska förbereda sig på en Månsson. Det här är våran ödessäsong och om vi spelar i ES nästa säsong så lär den bli en likadan om det inte rensas i leden. Brace yourselves...

Herminator:

Haha, fan. 50% chans, jag blandar alltid i hop dem.

Bragd-Birger: Tänk om det finns en soklar förklaring på alla era problem, främst supportrarnas: alla har överskattat laget från början, ngt som nu gör att besvikelsen iofs helt logiskt blir stor men i realiteten så är den "ogrundad" just pga de alltför höga och orealistiska förhoppningar ni haft från start.
Kan det verkligen vara SÅ enkelt?
Inte helt osannolikt iaf.....

Laken: Det är ju inte en fråga om dom kan skjuta slagskott eller inte.. Dom är väl beordrade att lägga snabba dragskott för att puckarna inte ska hamna på nå ben eller skridskor. Vilket jag tycker är konstigt då ingen försöker styra framför mål.

Bragd-Birger: Lysande inlägg!

Jag skulle vilja ha tillgång till Timrå IK's lönelista för spelarna.
Sedan sätta mig ner och jämföra lönerna mot vad de presterar på isen.
Bort, bort, bort med de som är överbetalda!

Fyll på med några nya hungriga spelare samt någon etablerad med rätt karaktär (typ Sonnenberg). Försök hitta en powerplay-back som kan skjuta slagskott...

Jag vet att det kanske inte är helt relevant men kom ihåg vad som hände med Malmö Redhawks när de rensade ut de överbetalda trötta spelarna och behöll de som brann för klubben samt fyllde på med juniorer!
De började vinna och publiken vallfärdade till matcherna.

JimmyH: Jag reagerade negativt om Styf när jag läste sportbladet. Det var mest att han hade kommenterat läget före dom ansvariga och att han ville ha värvningsstopp. Styf borde ha hänvisat till dom ansvariga.

Bragd-Birger: Fan vad halvmesigt... Har du tidig gryning over there;)

Befinner mig sedan två veckor i det stora äpplet, men även från detta avstånd känns stanken från vårt älskade, ruttnande lag. Parodiskt hur allt kan kuka ur, gång på gång. Har själv som bekant alltid hållt mig till smekarnas snarare än de örfilandes skara, men...nu börjar det bli lite för mycket.
Lallandets tid är förbi, hög tid för korten på bordet.

Uppenbart är att i princip alla delar fallerat. Lagbygget är inte färdigt, men för dyrt. Spelarna är missnöjda. Publiken likaså. Tränarna kräver fler spelare - liksom vi - men ekonomin är havererad.
Och på isen är det riktigt illa.

Så, den ljusa kontentan är att vi befinner oss i fritt fall på alla plan. Starkt jobbat! Nu måste det hända saker. Bort med dom som inte presterar i närheten av det dom får ohyggligt mycket pengar för att göra. In med sonnie, fyll på med billigare, hungriga spelare. Låt oss ha ett lag som kämpar för överlevnad.

Och för helvete - visa lite handlingskraft! Nu, när det verkligen behövs. Inte enbart när det gäller att vifta pekfinger åt spelare som beter sig illa.

Hualigen. Man kan säga mycket, men det är då faen aldrig tråkigt att vara timråsupporter. Deppigt och ångestalstrande, sure - men aldrig tråkigt.

Agera!!!1

Här kommer en tävling för de som vill testa sina vingar...

Vem i Timrå IK:s organisation tycker du texten nedan passar bäst in på?

"Ikaros var en tragisk hjälte i grekisk mytologi, son till uppfinnaren Daidalos.

Ikaros fängslas tillsammans med sin far som fallit i onåd hos kung Minos på Kreta. Av vax och fjädrar tillverkar då Daidalos vingar åt dem båda och rymmer flygande över havet. Daidalos varnar sin son från att flyga för nära solen eftersom det skulle smälta vaxet i vingarna. Ikaros lyssnar inte på sin far, mister sina vingar och störtar i Egeiska havet.

Berättelsen om Ikaros handlar om övermod. I samband med flygets utveckling har Ikaros också framställts som hjälten som försöker att flyga, oaktat att han misslyckas..."

Alla som svarar som jag tycker, deltar i utlottningen av en klunk byxvarm Explorer vid lämplig match.

Alla eventuella vinnare under 18 år får nöja sig med en slurk "PUCKO".

Simmalugnt: Sulfat luktar Tallbarr, det är Sulfit som luktar skit!

RED DEVILS: Spelarna leverantörer, det tror jag inte, det är ju ingen som levererar.. Eller är det just därför de inte får sina päningar?

Nisse: Det luktar illa i Timrå, och den här gången är det inte sulfat som luktar.

fan va kul att komma hem och läsa nyheter varje dag nu! börjar lukta liten björklöven i klubben tack vare TJ

RED DEVILS: Två saker. En VD som inte vet hur stor summan är på en väldigt ifrågasatt skuld antingen ljuger han eller så är han inte rätt man för platsen. TJ har varit ekonomicontroller och att då inte veta summan, nä, nä försök inte ned mig - bara lögner.
Två. han betraktar detta som en leverantörsskuld. En leverantörsskuld som inte är betald på tre - fyra månader innebär att det företaget är oerhört nära betalningsinställelse, eller rättar sagt, man har inställt betalningarna.

RED DEVILS:

Timrå IK har inga betalningsanmärkningar.

Smokey: TJ uttalande på mittnytt: -Vi ligger tre, fyra månader efter men hoppas att det ska vara reglerat före årets slut, säger klubbdirektören Thomas Johansson till SVT Sport.

Johansson vet inte exakt hur stor summan är men ser det hela som en "leverantörsskuld".

nu är alltså spelarna leverantörer också...

Styf bör inte lämna kommentarer om detta till pressen. Vad tänkte han? Vill han att media ska gotta sig såhär eller?

Nya inslag på mittnytt.

Utan att vitsorda det i sak, får jag känslan av att TJ är en maktfullkomlig översittarjävel som bygger "sin" klubb på toppstyrning och arrogans.

Jag tror inte att TJ har den typen av folklighet eller klubbhjärta som till exempelvis föregångare som Stenberg och Söderström var/är begåvade med.

(Ingen som funderat på vart surströmmingskungen tagit vägen? Finns en sådan kraft kvar överhuvudtaget i föreningen?)

En tryckkokare kan hålla trycket länge, men när det börjar pysa… Då kan det smälla snabbt.

Poffa: Alldeles riktigt, om du betalar föreläggandet i tid så blir det ingen anmärkning. Men som jag förstår det så är alla dessa föreläggandena inte betalda i tid och har därför blivit betlningsanmärkningar.
Annars så skulle dom ju inte finnas hos kreditupplysningsbolagen. Tror vi menar samma sak, bara att rubriken på alla föreläggandena har försvunnit...

Mycket märkligt att Conferera AB inte heller har betalt FORA AB i rätt tid, det är Fora som har hand om personalens försäkringar och pensioner. Känns som det finns en röd tråd i Timrå IK och Conferera AB att släpa med betlningarna.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Ambroo: Pärras och Jokelas uthängning. Och moralpredikningen om att vårda klubb märket. Är säkert en anledning till att vår trokänare surnade till.
Han tycker nog att man ska rent mjöl i påsen innan man går ut och snackar om att vårda klubbmärket. Förövrigt tror jag Styf har större hjärta för klubben än TJ

Nisse: Jag har inte försökt inbilla dig det. Läs min blogg.

Ambroo: Du får så klart tycka att han gör helt rätt. Men förstå även andra som inte tycker det.

Att kräva att hans pensionspengar ska gå före värvningar i det här läget? Hur rätt det än kan tyckas vara så är det inte snyggt och det kan skada mer än bara klubbledningen.

Någonstans har han väl Timrå IK att tacka för sin karriär också?

JimmyH: Tror Du inte att detta var droppen som fick bägaren att rinna över ? Ingen skall inbilla mig att detta är första " incidenten " och att Styf snabbt springer till pressen.

Ambroo: En chef är en chef även fast han har fel...

JimmyH: Jag förstår honom. Att han belagts med munkavle fler än en gång genom åren lär knappast vara en högoddsare. Nån gång så är det nog även för den trogne.

Ambroo: Styf gör inget fel. Men han visar heller inget hjärta. Det måste supportrar få bli förbannade på.

Nisse: Det var lite det jag menade. Det kommer förmodligen inte att hända ett skit.

Ambroo: Skulle tro att det blir som Kungen - " Nu vänder vi blad och går vidare " och sedan hoppas att alla glömmer bort detta. Tror Du att det kommer att komma självkritik fastän det blåser även "internt" ?

Läge för den här:

Simmalugnt: Det finns vissa, ingen nämd och ingen glömd som inte har framfört ett enda kritiskt ord mot TJ även fastän stormen i övrigt varit väldig hård utan i stället talat om vilka fantastiska insatser han gjort för klubben. Det är bara att läsa inläggen här och diverse bloggar så kommer Du på det rätt snabbt.

När kommer det ett pressmeddelande om att Timrå IK skall bli ett AB?
Känns om en bolagsbildning av klubben, kommer att vara TJ´s nödlösning på alla problem.

RED DEVILS: Betalningsanmärkning och betalningsföreläggande är inte samma sak. Betalar du skulden inom angiven tid när du fått ett betalningsföreläggande så får du ingen anmärkning.

Nisse: Det intressantaste just nu är hur länge man har tänkt sig att avvakta denna gång. När har man tänkt sig att lägga korten på bordet och ge en presskonferens av värde där man lägger fram en handlingsplan? Igår tog det inte alltför lång tid att hänga ut ett par spelare som inte direkt äventyrat klubbens framtid.

RED DEVILS:

Håller med du. Nu är råttet mågat!

Redigerad kommentar

Nybbe: På vilket sätt gör han fel då? Du tror inte att han har hållit käft nog länge? Timrå IK är ingen skit-skriv ihop-klubb, men man omges av en skitorganisation.

Nisse:

Vem har hyllat TJ som en "gud"? Det har jag missat.

Redigerad kommentar

John K: Rätt ska va rätt, jo precis den devisen som timrå ik jobbar efter.
Nä som jag känner det så är mitt mått rågat och då blir det så här, om jag var ute efter sensationer så skulle jag nog vara mera aktiv och skriva inlägg...

Men om man har en anmärkning på skatten v45 så är den väldigt relevant, eller vad tycker du? Betalningsanmärkningar följer med oss vanliga svenssons i minst 3år, så bör det väl också vara med Timrå IK. Conferera AB ser ju lika illa ut.
Om man vill gå till banken och låna pengar så brukar dom göra en kreditupplysning på företaget i fråga, och en massa betalningsanmärkningar är då inget att skryta med. Kan det rent utav vara så att TIK har lite problem att låna pengar av banken för att lösa sina miljonskulder till spelarna?
Räntan är ju grymt låg just nu så om jag hade varit VD i bolaget hade jag gått till baken och lånat dessa miljonerna och gjort rätt för mig.

Den informationen som jag har presenterat är ju inte direkt några hemligheter. Du kan väl ringa och kolla med skatteverket hur det ser ut för Timrå IK, jag nöjer mig med att dom har fått anmärkningar.

En sak är ju säker iaf och det är ju att med en så tydlig spricka mellan spelare och ledning som det verkar finnas så presterar knappast spelarna på topp.

fettsteffe: Nu j-lar har Styf fått nog .och stryper alla, även laget ,han ville vara kapten som säger åt alla hur det skall va,men han är ingen kapten någon stans,,, det glömde han ,även han är en loser i detta byk,nu har han fått fram att Timrå är en skit klubb.
Tack Styf

Ambroo: Det enda ordet som dyker upp i huvudet när jag läser all skit som kretsat kring laget på slutet är: "EXTERNA FINANSIÄRER". Och ja...i versaler.

När skall stormen komma mot TJ och Christer E. här på HS och definitivt på diverse bloggar ? Det är faktiskt dom två och inga andra som ytterst bär ansvaret för detta jippo. Man kan ha synpunkter på Styf och spelarna och " ledningen " men TJ som av vissa har hyllats som en " gud " för att ha fört Timrå till dessa höjder måste granskas kritiskt av utomstående och inte av ordf. Christer E. Glöm inte bort den mannens insats med Selånger Bandy som slutade med att tränaren " Lappen " Nordin till och med fick betala bandybollarna själv för att kunna träna. Kommer PC att måsta betala puckarna själva hos Timrå ? Någon som tror att Styfs kommentarer i dag inte är något annat än pay back för TJ:s och Linkans mindre begåvade presskonferans i går ?

RED DEVILS: Du som nu lagt ut denna lista, borde du inte också kolla vilka av dessa ansökningar som redan är reglerade? Dessa är i sånt fall inte relevanta i nuläget. Sensationsivrare är nog vad du är. Rätt skall vara rätt, tänk på det innan du presenterar sån här information.

Olle: Det är annat nu. Då var det trots allt tal om "lågsäsong".

Jag och några till har genom åren malt på om ett och annat negativt mellan varven, men fått som svar att det bara är skitsnack. Varför har man då gjort det? För att man vill klanka ner och skada klubben man älskar? Näe knappast va... Så nånstans så känns det nu skönt att det luftas på allvar så att alla som inte velat/vågot tro får upp ögonen för hur illa det egentligen är ställt. Jag kan dock lugna med att säga att det här bara är toppen av ett isberg...

Edit: Jag behöver väl inte skriva att jag inte är förvånad? Nån cred är jag inte ute efter och nåt "Vad var det jag sa?" är det heller inte tal om.

Redigerad kommentar

nixXz: Tro det eller ej men konkursen ligger nog rätt långt borta. Närmare då degradering, antingen på sportslig väg eller genom underkänd ekonomi. Vilket är illa nog...

Olle: Det var på våren när hockey säsongen var över då rullar inte pengarna in i samma fart och takt, nu är det skillnad brinnande ES hockey 20omg in och vi ligger 4mån efter, nästan så att så fort vi betlade tillbaka de andra månaderna så hoppa 4nya månader in på den tickande bomben.

Olle: Jo...minns också nåt sådant.

Ska klubben man älskar så mycket gå i konkurs? Vad är då meningen med hockey. Usch vad fruktansvärt tungt det känns.

Ambroo: Var det inte superkatastrof för några säsonger sedan när vi också låg bakom med dessa pensionsbetalningar men att man från ledningshåll helt enkelt kalkylerade på det sättet och gjorde som TJ säger nu, man justerade det hela några månader senare?

Wayne Gresky: Lite känsla får man väl ändå.

« · 1304293 · »