1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596510 inlägg · 6213 ämnen

das Boot

Sv: das Boot
Timrå har lagt undan 4millar i pension för att värva sonnie därefter tror dom att publiken kommer få ett snitt på 5998åskådare och vi kommer flyga upp på en 2:a plats, då kan dessa pengar betalas tillbaka innan årsskitftet.

njaaaaeee.....

Redigerad kommentar

Wayne Gresky:

Falskt medlidande kan vi vara utan, då är det bättre att ni håller er härifrån.

Ambroo: En viss skadeglädje - visst, svinhugg går igen, men jag tycker faktiskt mest synd om er. Det är inte särskilt kul att sparka på den som ligger.

Ambroo:

Det här är bara början. Modoliderna kommer härja fritt här inne rusiga av skadeglädje den närmaste tiden.

TJ skojade verkligen inte när han sa att det inte fans pluring till Sonnie. Det var kanske i och för sig hedervärt att han i det läget motsatte sig insamlingar.

Wayne Gresky: Har inte du myst färdigt snart? Ok att man får vara skadeglad, men nu får det väl ändå räcka?

Pätr: Skönt att se att du är optimistisk och tror att ni undviker konkurs.

Pätr: Det har jag gjort länge, säg till om du hittar ett botemedel, det börjar bli tjatigt.

Reflektion: Varför börjar jag plötsligt se Timrå spela mot Mora och Rögle så fort jag blundar?

250kg kärlek: Han skötte all fysträning innan Clabbe tog över i somras. Därav alla dåliga ljumskar.

Dunc:

De verkar ju ha varit väldigt öppna mot spelarna i alla fall.

Men det mest intressanta är väl inte om de varit medvetna om vad som håller på att ske.

Det mest intressant tycker jag är varför sker det som håller på att ske?

Sedan om de har gjort allt för att komma till rätta med problemen. Där tycker jag det är mer relevant hur fan denna soppa kunnat uppstå egentligen?

Jag säger naturligtvis inte att de håller på att sänka klubben medvetet, men det är också en styrka att kunna avgå när man känner att man inte räcker till, att uppdraget har blivit övermäktigt.

Det var ju lämpligt att fylleskandalen kom fram samtidigt som den ekonomiska biten. Hade man varit konspiratoriskt lagd hade man kunna tro att det hela var planerat, för att ta bort fokus från huvudfrågan...

Dallas: Thord lyfter förvisso lön i föreningen, men inte som fystränare. Inte i år i alla fall.

Simmalugnt: Du har aldrig kommit på tanken att dom har varit i högsta grad medvetna om vad som håller på att ske? Kanske dom också har gjort allt för att komma till rätta med problemen?

250kg kärlek: Hela Timrå IK tycks vara på ruinens brant. Vad fan är det som har hänt med klubben, avgå allt och alla. Jag kräver nyval och rättning i leden. Detta var den sjukaste läsningen jag har gjort på länge. Nu är det fara o färde när inte ens skattmasen för betalt i tid 106.000kr.

2010-45 Skattekonto 106.468 2010-11
2010-44 Ansökan betaln.föreläggande 16.863 Lan Assistans Sweden

2010-35 Ansökan betaln.föreläggande 23.452 Rauman Lukko Oy

2010-34 Ansökan betaln.föreläggande 160 Föreningen Folkets Hus &

2010-31 Ansökan betaln.föreläggande 35.828 Nobina Sverige AB

2010-29 Ansökan betaln.föreläggande 160 Spinbox Ab/Verizon Busin

2010-28 Ansökan betaln.föreläggande 84.688 Wallstreet Fasad- &

2010-26 Ansökan betaln.föreläggande 63.549 Scandic Hotels AB

2010-26 Ansökan betaln.föreläggande 34.920 Scandic Hotels AB

2010-25 Ansökan betaln.föreläggande 4.202 Briljant Ekonomisys

2010-25 Ansökan betaln.föreläggande 160 Spinbox Ab/Verizon Busin

2010-23 Ansökan betaln.föreläggande 5.050 Comsystem i Sundsv

2010-22 Ansökan betaln.föreläggande 47.372 Collectum AB

2010-20 Ansökan betaln.föreläggande 70.504 Collectum AB

2010-20 Ansökan betaln.föreläggande 27.241 Feelgood Företagshä

2010-19 Ansökan betaln.föreläggande 19.050 Swedbank Finans AB

2010-18 Ansökan betaln.föreläggande 3.056 Din Del AB

2010-16 Ansökan betaln.föreläggande 43.021 Avia Express Sweden

2010-10 Ansökan betaln.föreläggande 1.538 Lokaldelen i Sverige A

2009-18 Ansökan betaln.föreläggande 2.624 Martin Olsson Restaur

Lemmy: Det är 2 st i klubben som inte sköter sitt jobb. Den ene är Thomas Johansson, han är ekonom (tror jag). Brodern Thord är fystränare (tror jag). Snacka om inavel.

RTS:...och där kom det.

Varför tänker jag på Björklöven en dag som denna? Det känns som att fallet kan bli hårdare än Allsvenskan, när media har grävt fram all skit. Nä det är fan dags för Strandraggarna på kansliet att ta sitt ansvar!

Åkerblom i 6e: Nej, men som laget har uppträtt, läs; hur otroligt mycket sämre de presterat jämfört med inledningen av serien då man får förmoda att allting var bra?, så förstår man ju vari orsakerna ligger. Så det känns ju som en omöjlighet att de skulle försöka stoppa huvudet i sanden och låtsas som inget har hänt.

RTS: På något vis får man en konstig smak av det här. Supningen var onödig men kanske ett tecken på frustration och att vilja glömma något som inte står rätt till i klubben.

Hoppas nu att klubben tar tag i de verkliga problemen och inte tror att allt löser sig om man bara avvaktar i vanlig ordning.

Redigerad kommentar

RTS: Det vi inte vet lider vi inte av kanske de tänker..

RTS:

Agree!

Riktigt kul att lokalmedia hellre skriver löpmeter om Timo o Jokela men gör en liten notis om Ekonomin, sen är allt bra igen.

Det här är väl nått som måste granskas om något.
Nej häng ut spelarna istället. Dock om deras agerande är väldigt obra.

Tyvärr är medelpads lokala tidningar alldeles för flat.

Väntar med spänning på Jimmys blogg.

Anonymous: ComHem har "pairat" korten sedan länge men det gäller endast HD-kanalerna. De gamla eller "vanliga" är ej "pairade".

Sen att en privatperson är tvungen att betala *** SEK eller mer i månaden för att se sitt favoritlag spela är ju obegripligt dyrt minst sagt.

maskot:

Är det sant med den lönen så är det riktigt galet.
Då räcker inte det jag kallade honom tidigare.

Kommentar från TJ.

Om dom ligger riktigt risigt till kan dom inte gå ut med det då. Så man kan börja skänka pengar. Typ som Brynäs hade en termometer på deras hemsida där man fick se hur muycket som behövdes.

bisterfinnen:

Ja 1000 spänn per gubbe bör ju räcka en månad eller nåt.

maskot: Ja ligger man så pass illa till att man inte har pengar till löner så är väl "snål" inte riktigt rätta benämningen.

Snål är man väl kanske om man sitter och torrunkar framför sin cardsharade Dreamboxkon, men det blir nog ändring på det när de börjar paira korten.

Redigerad kommentar

Per HApps:

Naturligtvis har du rätt.

Ett medlemsskap i en förening är en biljett till insyn och en inbjudan till medbestämmande. Om ni är många medlemmar som har åsikter så bör ni först organisera er och sedan bestämma vilka förändringar ni vill ha till och sedan bör ni motionera till årsmötet.

När ni gjort det så gäller det att lobba bland dem ni vet brukar besöka årsmötet och som kan tänkas rösta på era förslag. Föreningsdemokrati i verkställande.

Allt annat är bara fegt och regressivt gnällande...

haggen: Hur menar du med snål? Om Pelle Hallin har cirka en mille i årslön i tik är kan jag tycka att det slösas till och med men det är min åsikt !

Per HApps:

Jo jag var på min arbetsplats utomlands, så jag hade lite svårt, eller kanske ekonomi att flyga hem.

Åkerblom i 6:e Ja hua, det är så synd om oss... Vi har otur hela tiden! Otur att vi inte har full trupp. Otur med resultaten. Otur att vi är black. Otur, otur, otur!

Jag drar till med nåt nyanserat: AVGÅ ALLA!!111!!

Åkerblom i 6e: Om Pikkarainen fått 5+match som han förtjänade för tacklingen mot Frölunda, istället för ledningsmål för er, så kunde ni legat sist i serien nu. Så det är bara att bita ihop och var glad för det lilla. :)

På senaste årsmötet för två månader sedan var vi 5 st medlemmar på plats.

Här inne på ha är det faktor 10 som har synpunkter, ursäkta mig men vart fan var ni den enda kvällen på året som eran röst verkligen gör någon skillnad?

Det var jag, herr och fru janken, littmar och kennas. Alla övriga jobbar inom organisationen på något sätt.

Per HApps:

Das Boot, danke.

Nja det kanske är korrekt att en flytt idag skulle trycka klubbens ekonomi än djupare ner i dyn. Om den nu är så kass, how knows (AB).

Nu gäller det att få ordning på leden, tyvärr verkar styrelsen gömma huvudet i sanden, så vad skall man tro, har man den ledar kompetens som kravs?

En ekonom är en expert, som i morgon vet, varför det han förutsade i går, inte skedde idag.

tänk på att jokelas "elbowing" kunnat lett till ett ledningmål som kunnat hjälpt enormt till 3 poäng. Och om domarfan blåst när Pikkarainen tog pucken i avvaktande utvisning. Också matchavgörande. Då hade vi kunnat kammat ihop 6 poäng lite fult, och legat 4 nu. Eller om ni tittar på min film nedan så ser ni ju också att vi är lite mobbade av pajasnämnden.

bisterfinnen: Supporterinsamling till Styfs pension?

haggen:

Annars kanske ni kan göra en supporterinsamling?

Någon som vet vilka möjligheter det finns att göra sig av med spelare, typ som Hedström?

Måste klubben och spelargenten vara överens eller kan klubben "hitta på något" för att bli av med spelare.

Stämmer det i kvällspressen så är det verkligen dags att ta till alla drastiska åtgärder man kan för att fixa pengar.

Rakt av som kostar pengar och inte presterar ett skit:

M.Karlsson
Hirschowitz
Jokela
Hynning
G.Karlsson
Skogs

Ersätt med spelare från Allsvenskan eller vad som helst, klara denna säsong och bygg rätt inför nästa med nytt folk i ledningen.

Bort med snålkuken, solbrännan och övriga inkompetenta människor inom Timrås organisation.

Kattgubben: Ekvationen är skitenkel, vi får in för lite pengar i förhållande till vad truppen kostar.

Men Abron och alla övriga som emot sätter sig en flytt till vilket pris som helst är bara att gratulera.

Kattgubben: Klart dom gör,, igår fick de ju nyheter serverat på silverfat.

250kg kärlek: Precis. Känns som att det som sker nu ändå kan ha något gott med sig. Nu MÅSTE det ageras på nåt vis och förhoppningsvis tas steg i rätt riktning och lärdomar dras. Den här säsongen handlar fr.o.m nu om överlevnad och nu prövas även vi supportrar. Nu skiljs agnarna från vetet, männen från pojkarna etc. Nu mer än någonsin behövs vårt stöd!

Jag har gått och småskrattat åt min tatuering häromveckan. Jag menar, här går man i 15 års tid och funderar på en sådan sak. Sedan gör man slag i saken efter en rätt shysst säsongsinledning av TIK och dagen efter en bortavinst mot HV. Vad händer? Allt barkar fullständigt åt fanders och glåporden haglar på arbetsplatsen.

Men nu sitter den där och skall jävlar i min låda göra det livet ut. Fast jag var ju redan märkt, skillnaden är bara att jag synliggjort det. Och jag väljer att se händelseutvecklingen som en prövning. Tikare är jag ju vad som än händer...fan, spelar ingen roll om laget spelar i div 2 norra B...

Annars; låg bakom en buss i morse med Timrå-reklam bakpå. Tre spelare, bl.a. Pärssinen, med texten "Battle and glory" samt "Följ vår väg mot framgång".

Kändes sådär.....

spud: Okej, jag kanske överdrev lite då :) Likväl kvarstår ju faktum, att spelarna tydligen är missnöjda eftersom de inte får sin pensionsdel utbetalat enligt avtal.

För övrigt märks det att kvällsblaskemurvlarna vädrar blod nu. Timrå-bashandet har tveklöst eskalerat - skulle gissa på att det finns "lobbygrupper" som gärna ser att vi åker ur och lämnar plats för exempelvis Leksand.

Redigerad kommentar

Angående denna tråds titel och Timrås situation just nu så kanske det här kan illustrera vår resa just nu.

Linkan, TJ, och Perra går ombord inför en förväntad färd mot lycka.
calitreview.com/wp-content/uploads/2010/09/dasboot1.jpg

Men det börjar kärva med ekonomin och spelarnas pensioner och boende på bortaresorna är det första som det sparas på:
synesteten.files.wordpress.com/2010/02/das-boot.jpg

Missnöje börjar märkas i truppen och vilda fylleslag utbryter:
www.follow-me-now.de/assets/images/Das_Boot-1.jpg

TJ vägrar göra det rätta utan fortsätter istället full fart längs den inslagna vägen:
top-10-list.org/wp-content/uploads/2009/05/das-boot-movie.gif

Framtiden får utvisa vad som händer men det troligaste slutet är:
www.planet-familyguy.com/pfg/images/characters/death.jpg

spud: "Detta är relativt vanligt i de flesta lag att man trixxar med likviditeten under vissa perioder på detta sätt."

Har du någon uppfattning om vilka perioder man har bra likviditet?

250kg kärlek: Kan dom ansvariga sitta kvar nu? det är frågan.

Blir lite ironiskt med tanke på alla kommentarer, men uttrycket att "Timrå aldrig skulle varit där man är idag om det inte vore för TJ" stämmer nog rätt bra trots allt.

Skall bli både spännande o intressant att höra ur det ligger till. Nu måste korten fram.

Kattgubben: Är det inte lite övrdrivet att jämföra sovjetiska gruvarbetare som saknar sin inkomst, med svenska lyxlirare som får SIN LÖN, men inte pensionsdelen av det arvode för sitt hockeyspelande.

Detta är relativt vanligt i de flesta lag att man trixxar med likviditeten under vissa perioder på detta sätt. Spelar man bara med öppna kort med spelarna brukar det sällan vara några problem.

Kattgubben: "Det sitter i väggarna" säger en del om ledarskapet i Timrå IK. Aldrig har den känslan varit så stark...

Nåja. Nu gäller det att man inte lägger sig ner och dör. Det gäller att knyta näven i brallan, komma ur med hedern i behåll och framförallt ordna nytt elitseriekontrakt. Nu om någon gång måste vi som supportar föreningen hjälpa till på alla sätt som går.
Sedan hoppas jag att man ser allvaret i det här och analyserar vad som gått snett och styr upp den här föreningen på ett sätt som på sikt skapar framgång. Jag tänker inte gå in mer i detalj vad jag anser och känner. Det räcker med att konstatera att saker måste förändras.

Ja idag känns det som att det är början på slutet.

« · 1304219 · »