1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596520 inlägg · 6213 ämnen

das Boot

Sv: das Boot
250kg kärlek: Det är ungefär som de gamla gruvarbetarna i Sovjet som inte fick ut några löner på åratal. Skillnaden är ju att vi inte befinner oss i en kommunistisk planekonomi (och har rätt att lämna landet), så visst förstår man att spelarna överväger klubbyte när det strular på detta sätt... FAN!

250kg kärlek: Så kanske vi har fått svaret till varför moralen inom laget inte visat sig vara så stark om vi trodde.

250kg kärlek:

Rätt. Utbetalningar av löner är det SISTA man ska strula med.

Åkerblom i 6e: Det finns ett klockrent sätt att få sina "medarbetare" mot sig. Det är att inte betala ut lön i rätt tid.

Äh, dom samlar pengar till Sonnie, sen kommer han, dom höjer sig på banan och vi ger tillbaks lite pengar till gnäll Styf.

Loomis: Varför skulle det det? Det här är väl bara "business as usual" inom klubben som det verkar. Ett gäng klåpare i ledningen som kommer att köra klubben av kartan. Det var kul så länge det varade.

Hahl Bundy: tror ni det kommer ett pressmedelade lika fort som igår?

250kg kärlek:

Du menar som man gjorde i Maj-2009?

Redigerad kommentar

250kg kärlek: Instämmer.

Men vi kommer att få vänta vääääldigt lääänge.

Redigerad kommentar

Hahl Bundy: Nu är det bara att invänta ett pressmeddelande och senare en pressträff där de inblandade i denna soppa får en chans att förklara sig. Så vi slipper ryktesspridning och annat som kan skada andra än dem som är ytterst ansvarig till det här.

TGO: Den här kanske? Den har funnits med länge nu.

orion:

Fan, där var du påläst - angående Vätterns maxdjup. Jag kollade upp saken för säkerhets skull :)

Jajamensan, låt oss gå upp emot ytan och landstiga vid Rosenlunds bankar tidigt i morgon. Vi behöver formera våra trupper för att vara väl förberedda att slå till mot kvällningen. Giv akt mannar!

På botten av Vättern, 128 meter under...
larvigt lite för en Das Boot-Kapitän!

Låt oss för fan göra en historisk uppstigning i morgon, klart skepp och torpeder i riktning Jönköping!
Krossa HV!

klm:

Hmmm, jag vet inte riktigt. Sedan Luleå pissades bort från slutspelet har det liksom bara varit SM-guld som gäller. Överst på pallen eller ingenting. Hammarby IF lyckades i går och nu är det Timrå IK:s tur. SM-guld eller intet. Det är vad som gäller för mig som fan. 1-2 i matcher nu. Vänd på den här skiten nu, TIK! Annars kunde vi lika gärna ha varit utan detta förbannade slutspel...

DJ Hemp: Man bara måste älska den här tråden.

Känns som vi sakta börjar lämna botten där vi legat utan syre i några dygn. Men kommer vi kunna undvika sjunkbomberna och överraska den engelska flottan (Davidsson och kompani) när de som minst anar det?

Våren 2002/03 all over again.

dr-nix:

Hat är ett inte alltför starkt ord i min värld. Det betyder närmast ingenting numera, måste jag erkänna. "Jag hatar den här sortens mjukost" liksom när man går till Hemköp och handlar. Och då hatar jag inte ens någon mjukost då alla egentligen smakar ungefär likadant, konstigt nog ;)

Hur som helst så lär jag aldrig gå till attack mot några andra fans utan vidare. Men om vi blir angripna så kommer jag alltid att ge igen. Det har hänt förr och då tvekar man liksom aldrig. På den nivån ligger det. Ta ingen skit från slödder från typ Södertälje. Nu slipper vi dem i kvalserien, skönt det...

Med det sagt tänker jag att vi båda är glada hockeyfans som går på matcher för att se en ärlig kamp. Men om något skit inträffar blir jag oftast förbannad och särskilt om det handlar om supportergrejor. Inga andra jävlar ska liksom komma och tro att de kan sätta sig på Timrå IK... Aldrig!!!

DJ Hemp: jag förstår vad du menar. Hat är dock ett starkt ord, misstänker att många inte förstår vad ordet betyder och använder det vårdslöst. Med det sagt har du rätt till din åsikt såklart. :)

Henning: En snabb fråga. Jag har grymma problem med att se inslagen med firefox som webläsare. Är det min webläsare det är fel på eller bara något allmänt vajsing?

Nu ligger eftersnacket från Timrås omklädningsrum ute.
Efter en lång dags färd mot natt blev det tre inslag: Styf om det härliga hemmastödet, Challe om fansens hyllning och Sonnenbergs grymma hattrick.

Klicka på länken nedan, så kan ni klicka er vidare till respektive inslag!

Kul match att bevaka från pressläktarn med, tål att påpekas!

dr-nix:

Jag är absolut ingen motståndare till dig, men jag måste säga att jag skulle fortsätta att älska Timrå IK:s fans oavsett. Medelpads överlägset bästa fans kommer alltid att ha mina sympatier. Man ingår där förvisso, men du förstår säkert vad jag menar. Lite mer hat mot andra lag skulle inte skada...

DJ Hemp: jag skulle naturligtvis fortsatt hålla på laget Timrå IK men distansera mig fullständigt från lagets supportergrupp var alltså det jag menade.

dr-nix:

Jag skulle aldrig sluta då heller. En gång TIK-are, alltid TIK-are. I mina ögon är vi egentligen alldeles för snälla för vårt eget bästa. Jag är själv ingen våldsverkare, men fördömer inte eventuella påhopp från TIK-are à la gubbsen mot Liv under fjolårets slutspel. Jag anser än i dag att de gjorde bra ifrån sig. Själv gick jag bara till bussen som en skamsen råtta...

DJ Hemp: inte laget. Supportrarna. Börjar vi supportrar agera som AIK:are och pyssla med hulliganism och andra trevligheter så kommer jag sluta kalla mig Timrå IK Supporter.

dr-nix:

Där är vi inte riktigt överens. Jag kommer att ha Timrå IK som mitt absoluta favorithockeylag oavsett vad de hittar på. Får min del får de gärna slakta HV-asen bigtime nu och allra helst vinna också. Jag bryr mig i nuläget inte ett skit om hur vi spelar, bara vi vinner. Korsfäst de svinen och jag jublar! Ändamålet helgar medlen liksom. Vänd på matchserien, giv oss frid, på alla sätt som står till buds! Skippa finliret om så krävs ;)

Kattgubben: nej, dagen vi beter oss på det sättet är dagen jag slutar kalla mig för Timrå IK supportrer. Att ens tänka tanken för skojs skull gör mig lite smått upprörd om jag ska vara ärlig med dig.

dr-nix: Ja, AIK har väl t.om en försvenskad version av den där ramsan... men vafan, om media nu hatar Timrå, så är det väl lika bra att spela det fullt ut och börja bete oss som as, så har de en riktig anledning att hata oss. ;-)

Kattgubben: Senast jag pratade om Millwall så var det nog AIK man jämförde dom med. Man ogillar alltså lagets supportrar av en anledning..

fast å andra sidan: Låt Virus älska HV och låt Petter Rövkvist ogilla oss...vi ska ju slå underifrån!

ner till 210 meter, upp på onsdag kväll, klart skepp!

dr-nix:

Där har vi skillnaden oss emellan. Jag vill alltid vinna till varje pris, du kan tänka dig en förlust för att äntligen kunna få åka hem. Men så vann jag också hockeyspelsturneringen på Hagaskolan då det begav sig ;)

Nu får man snart uppleva 2-2-målet från gårdagsmatchen. Måste erkänna att jag i går inte hann upp på läktaren i tid. Hade fullt sjå med att hälla i mig kvällens tredje öl i puben...

DJ Hemp: självklart ville jag att Timrå skulle göra målet men jag hade accepterat ett Luleå-mål också för att jag var så jävla trött vid det laget.

DJ Hemp: min älskade dotter brukade messa mej "le farsan, du är i teve..."

dr-nix:

Ärligt talat så hoppades jag bara på att Timrå IK skulle göra mål. Hur sent det än blev. Sådana där matcher hatar jag så mycket att förlora att det gärna får ta hela natten, bara vi vinner...

73Sjöbba:

Vad!? Slå sönder något? Sno någons tidning? Jag...?

orion:

Vad!? Åkte ni hem? Ibland är det skönt att man inte tar bilen. Då har man inget val. Man måste stanna kvar. Vissa gånger betalar sig detta...

För övrigt känns det lite genant att se sig själv i Canal+ Sport 2. Visst har man skrivit hur många lallande fåne-inlägg som helst, men så mycket lallande fåne som man ser ut där på läktaren trodde jag bara inte fanns...

Edit: Jag tror att gårdagens nota stannade på typ 425 kr. Ta detta gånger 30 och man inser att hockey är en jävligt dyr sport...

Redigerad kommentar

orion: Ooohja ;-)

DJ Hemp: Spring iväg och slå sönder något eller sno någons tidning i förebyggande syfte.

DJ Hemp: 03 visst var det den där matchen man stog och bara hoppades att någon skulle göra mål öht så matchen tog slut någon gång. Halvskönt mål av Åkerblom var det väl?!

DJ Hemp: Jag och Fogden åkte hem efter fem perioder...Jag skulle ha fått ett sammanbrott om vi förlorat! Segern var under köksfläkten den gången...

Men visst är det dags för ett trendbrott!

Blizzard: Min älskade vän, jag älskar dej...visst har vi ett konstigt språk där saker kan ha flera betydelser...

orion:

Just den här säsongen är ju statistiken mot LHF rent förjävlig. Man blir mest förbannad när man tänker på den. Men den gången det gällde som mest oss emellan - i kvarten 2003 - tog vi "lätt" hem spelet. Alltid något gôtt att ta med sig till i morgon. Liksom mikenomad känner jag dock rätt taskiga vibbar inför den matchen, särskilt som jag på senare år har kommit att avsky detta Luleå...

Redigerad kommentar

orion: älskade...inte älskar då.....

Klaus Doldingers Passport spelar "das Boot"...(älskade Spotify!)
Drömmer lite om vårt underläge som fortfarande är anses som nåt slags underläge.. Luleå har för vana att vinna mot oss, hmm...
Ner till 210 meter...

I ljuset av min fruktansvärda inkompetens går jag nu till sängs,
utan skor och strumpor för första gången den här säsongen!

Uno Gordon: hahaha måste vara årets sämsta diss! Kom igen nu.

Hahl Bundy:

Det är hokky. Det skulle vara ointressant om sådant aldrig inträffade.

Dubbelmoralens gruppboende var fullsatt, så jag får sitta med de andra dårarna på parkbänken här i Boulognerskogen istället.

bisterfinnen: 6 ynka tiondelar.

isterfinnen: Har du rymt från dubbelmoralens gruppboende?

diffe:

Ähhh Frölunda är ju nedtränade inför slutspelet. Titta på Röglematchen.

diffe:

Äsch. Morska upp er honhundar. Ni har ju vittring på slutspelet vettja. Komsi komsi *vissel vissel*

Ush, vaknade med en skit känsla över dagens match, rullgardin ner!!!

Jockz: Hade du bara ruttna ägg i kylskåpet när du skulle blanda ihop en toddy med det där uttalandet? Kom in i matchen vetja och koppla ur hörapparaten. Åh Du glöm för all del inte att ta av dig skridskoskyddena innan du skrinnar in på isen. Det blir lätt så pinsamt annars...

Från vilken planet härstammar du egentligen? Ta reda på lite bakgrundsfakta. Men gissningsväg är du inte en dag över 18år. Och då kommer ju saken i ett lite annat läge så att säga.

Inte ditt fel att du är 90-talist!

Redigerad kommentar

Tror inte Wikegård är så förtjust i Timrå sen den gången han kände sig manad att visa fingret åt klacken efter alla burop då han snackade med dommaren.

« · 1304118 · »