1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 597417 inlägg · 6213 ämnen

das Boot

Sv: das Boot
Knylan: Näe utan han hette enbart Dängroth och var från Ängelholm...tror han bor i Oslo nu.

Eddie är helt klart en kultperson i alla byar runt om i sverige.

På länktips har jag länkat till en sida jag kan rekommendera, där får veta allt om denna man och alla låtar han gjort.

Eddie Meduza 1948 - 2002 R.I.P

Här är en favorit för mig...

Vi kan väl kanske konstatera att Timrå hade större chans än Färjestad har mot Frölunda. Tror att Färjestad saknar lite av det som är Timrås vinnande recept - hjärta, lagkänsla och rollspelare (om nu det expertuttrycket tillåts användas - syftar här på att det finns olika typer av spelare).

klm: Ligger mycket i det......

klm: Som jag skrev till mina kolegor i Götet och mina ex kolegor i Karlstad. Efter dagens seger ser det ju ut som vi fått fel lag i lottningen ! Vi skulle ha spelat finalspel nu om vi fått FBK i semin.
Så jag sitter och hejar villt på VF för tar dom Bollklubben med 4 raka , bevisar det ju bara att "vi" är bättre.

Kvällens Eddy får väll bli denna då , tillängnad Färjestad. ( c :

Finns det nogån som kommer i håg från 78-80 fanns det en
svensk artist som hette Hanc C Burnett som spelade instrumental
rock. Kommer ihåg han hadde en jätte hit med Driver licens.
Någon ?

Helg Ernest: Yes!!!!
Vi surfar under ytan och låter Frölunda och Färjestad kämpa!
Vi har visat att det kommer att hända annat framöver, och Frölunda ska tacka Gud att Färjestad är obegripliga loosers, vem hade trott att kaffekvarnarna skulle bjuppa Frölunde på fyra hemmamatcher för att avgöra,,,
Vi hade grisbankat Färjestad, synd att vi inte fixade några poäng till i serien!

orion: Ja, tänk om vi lyckats hålla oss kvar på 2a plats. Då hade det varit finalspel nu. Men det är ju lätt att säga nu, så här med facit i hand. Var faktist i den andra kaffestan i Fredags och till min förvåning kör lokalbussarna runt med Brynäsvimplar (2 st ) i främre övre hörnen på taken .

Helg Ernest: I Gävle är man väl stolta över och hejar på sitt lag.....så det var väl inte så konstigt med vimplar på lokalbussarna.
Du hejade väl på Timrå förra säsongen trots att det blev spel i kvalserien!!???

saaben: Du tydligen under 18 år ? Så jag får väll köra en repris åt dig på en Eddy då !
Men visst tycker jag det borde gå att fixa så alla medlemar får delta. Kan inte vara så svårt tycker jag . Bara att arrangörerna får offra sig med lite vakter. Men det är väll för besvärligt att några skall måsta vara nykter och ta på sig den rollen.
För övrigt tror jag det nog också bryter mot generella stadgar för föreningar. Så , bara dom vill så går det nog.

eyz59: Självklart ! Men jag har inte sett några vimplar på Bomansbussar iallafall ( c : (De är väll dom som har lokaltrafiken här ? )

Helg Ernest: Det är väl upp till lokaltrafiken här att ta beslut om man ska ha Timråvimplar på bussarna eller inte....
Ang. festen så är ALLA över 18 år välkomna, oavsett medlemskap eller inte....(se info på supp.klubbens sida)

eyz59: Jo, jag har läst det ( c :
Men som Saaben säger, det är trist att inte alla medlemmar får komma. Jag har väldigt svårt att tänka mig att dom kan stänga ute medlemmar på det viset. Eb förening är till för att gagna alla medlemmar. Då är det logiskt att alla medlemmar skall beredas tillträde till alla föreningens aktiviteter. Så är det bara !
Visst kan det kännas fel att föräldrar tar med sig barnvagnar och inte tar dem hem i rimlig tid, men det faller under barnavårdslagen. Det är ju trots allt en sluten tillställning för medlemmar. Borde iallafall vara det då det arrangeras av en ideel klubb om man inte bara gör det till en offentlig tillställning i ekonomiskt syfte.

Helg Ernest: Det måste nästan vara på det sättet. Många vill nog få tillfälle att ta sig en öl eller två, vilket inte skulle vara möjligt om festen var öppen för alla oavsett ålder. Om alkohol inte var tillåtet på festen skulle förmodligen många stanna hemma. Inget hindrar ju att det anordnas något mer barntillåtet vid ett annat tillfälle. Åldersgränser är något man får leva med tills man passerat dem.

Helg Ernest: Det är ju ingen sluten tillställning för endast medlemmar....Supp.klubben står för arrangemanget men ALLA (över 18 år) är välkomna!!! T.o.m Du kan köpa en biljett till festen! ( c : ( c : ( c :

Lulekickan: Men vad skulle det göra om dom under 18 var med, bara dom inte serveras alkoholhaltiga drycker ?

Helg Ernest: De som har hand om serveringen kan ju tänkas vara rädda om sitt utskänkningstillstånd kanske...därav åldersgränsen.:)

Selina: Inte om det är slutet sällskap. Då har det ingen betydelse.
För enda tjangsen att få servera alkohol är just då att det är ett slutet sällskap.
Men är det förlagt till en resturang så kan det ju bli så att deras regler gäller. Men då tar ju inte föreningen hänsyn till all medlemmar, eller hur ?

Selina: Tog och lyfte blicken och såg annonsen.
Det är ju på Medborgarhuset och tydligen inte enbart för medlemmar. Så då är frågan , har dom alkoholtillstånd ?
Annars är det kört !

Selina: Fast jag skall inte lägga mig i ! Jag kommer ju inte i alla fall att gå, tror jag .
Jag brukar också titta åt ett annat håll om jag går förbi en misshandel eller våldtäckt. Dom får ju skylla sig själv .

Helg Ernest: Jag kan säja direkt att jag inte kan alla regler. Men...har Viskans IF lyckats få alkoholtillstånd så kan det väl inte vara så svårt.;)
Typ att en "godkänd" krögare har hand om utskänkningen...det var oxå något krav om vakter, toaletter och rinnande vatten tror jag.=)
Sen...viktigaste delen! Det fick inte vistas minderåriga på samma område som ölutskänkningen skedde på...

Selina: Alkoholtillstånd söker man för vart tillfälle !
Väldigt logiskt att minderåriga då inte får vara i baren.
Men för ett slutet sällskap behöver man ej tillstånd.
Så, det skulle vara genomförbart iallafall.
Plat band finns det ju gott om , så dom får väll avspärra med sådana. Så vipps har man gjort sig en avskiljd bar !

Helg Ernest: jo mer vakter så kan alla komma in

saaben: hahaha garvar ihjäl mig nu. Det var så längesen man hörde "har du kvar saaaben?" "har du radioapparat?"
En klassiker.
Hej då!

Helg Ernest: Vänta nu, ALL alkoholutskänkning dvs där man säljer öl/vin/sprit måste man ha ett tillstånd från alkoholenheten i den kommun där serveringen finns. Tillfälliga utskänkningstillstånd [ t.ex för en kväll ] för slutna sällskap måste alltså ha tillstånd. Men en privat fest där du bjuder på öl/vin behöver inte ha tillstånd det är nog det du menar..... Men det är 18 års åldersgräns på allt... om man ska vara laglig.
Krögarna har tillstånd som är för hela året och löpande.
Dvs om man sköter sig. Det ställs högre krav på krögare. Men tillfälliga tillstånd går undersamma lagstiftning.
Sugen på att fördjupa dig ?? Kolla in länken

Bergius: Volvo e väll ingen bil helle :P de ska va SaaB elle Porse :P hihi.

Pelle Hallin: och det säger du som inte ens kan stava till Porsche.

Bergius: å du tro ja orka de ändå... Neee

Bergius: Du vet de lättaste å skriva skriver man ju.... elle finns de dom som e på pricken... :(

Pelle Hallin: Eftersom detta är ett diskussionsforum där man ska försöka komma med så mycket intressant som möjligt så är det ett plus om man lägger ner lite på att stava riktigt också. Detta är inte Lunarstorm direkt...

Dock så är ju självklart det man vill komma med viktigare än själva stavningen, om det är något väsentligt och intressant man vill komma med. Har man bra åsikter så vinner man mycket respekt, ännu mer om man stavar rätt också.

Bergius: vad var det där då?? en Volvo BM??
Det här är en riktig bil =)

Knylan: Men orka... nån annan gång kan ja gö de... Men ha d.

iggy: så rätt så, men det står att inga under 18 får SERVERAS, inte att de inte får vara närvarande.
jag skiter i vilket, jag är snart pensionär, men som jag tolkar det så kan man faktiskt ta in folk under 18, bara antalet som ska vara på festen är anmält i förväg.

TITAN: Nä, det är 18 år som gäller. Läs i grå-rutan ovanför.

Att det är jävligt att vara under 18 och att man får rätta sig i att vissa saker och tillställningar har 18års gräns är jag väl medveten om. Jag kommer själv ihåg hur sur man var när man inte kom in på något av de många discon som hölls i Stenhammaren p g a att man var för ung. Jag vet hur jävligt det är att dra runt på sta´n i minusgrader och inte få gå på krogen om inte Evert var på bra humör.
Det är så att vissa saker får man inte vara med på om man är under arton och enligt FN fortfarande klassas som barn.
Tonåren är en jobbig men ofta lika underbar tid av livet.

Jag tycker däremot att SK skulle kunna anordna något samkväm utomhus under sommaren där alla kan deltaga. T e x en Kick off på dagen i samband med TIK:s första ispass i början av augusti.
En familjedag med brännboll och värvning av nya medlemmar. Styrelsen kan berätta om verksamhetsåret som komma skall & hur de tänkt arbeta under året.

Ja, jag spånar lite från höft nu men.....

LOVE PEACE AND ENTERTAINMENT

TITAN: Jo, det stämmer, underåriga får vistas i lokalen under förutsättning att de inte serveras alkohol. Men man kan ju förstå att man väljer att inte släppa in dem eftersom det ju är tillståndshavaren och eventuell personal som åker dit om ynglingarna skulle dricka i allafall, dvs att nån skulle langa inne på stället, vilket nog är lätt hänt, och svårt att komma åt...

SgtD: Ingen dum idé alls. Alla förslag som för SK framåt i tidens skeende är ett plus i kanten. Sen får vi ju se hur styrelsen formar sig nästa säsong. Som en del av denna styrelse kommer jag givetvis närvara vid årsmötet och höra vad som stöts och blöts kring konferensbordet.

Det finns brister. Men jag tycker ändå trots en del gnäll att det vart en givande säsong och än är jag inte mätt. Jag känner att jag har mer att uträtta. Men det är ju upp till er medlemmar att avgöra om ni fortfarande har förtroende för oss sittande? - så slut upp!

Jag hoppas det. För vi har lärts oss mycket under den gångna säsongen. Jag kan naturligtvis inte svara för vad dom övriga i styrelsen har för synpunkter och hur dom ser på saken. Det tycker jag var och en enskilt ska få uttala sig om. Jag ser det ur mitt perspektiv.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

ernie eagle: Hoppas bara att inte årsmötet faller samman med arbetsdag för 4:e året iföljd. T o m TIK:s årsmöten har haft den oturen. Som medlem vill jag naturligtvis närvara men det kan vara lite svårt ibland att för, icke idrott/sport och framförallt hockey intresserade personer, förklara att man vill byta för att gå på SK:s årsmöten.

SgtD: Jo det kan jag förstå. Mötet skall hållas i maj nån gång i vartfall. Nån vecka efter festen på Medborgarhuset. Allt för att om det blir den sittande styrelsen eller en ny ska få bättre sportsliga förutsättningar att förbereda sig på inför nästa säsong och kunna hinna ta fram supportermaterial till Gatufesten, och andra praktiska saker. Jag är inte ansvarig för dom bitarna och vill på inget sätt skylla i från mig. Men faktum var att korten inte riktigt blev som vi hade tänkt oss detta p.g.a att vi hade ont om tid att få ut korten tills försäsongen skulle starta och att ansvariga på en del företag var på semester och tjänsteresor och därför gjorde sig oanträffbara före deadline vilket omöjliggjorde vissa saker. Men efter dom förutsättningar som rådde tycker jag vi fixade det bra.

Sen finns det saker som jag inte tänker gå in på i detalj som inte fungerat alls. Men även där tycker jag att det varit lite väl magstarka kommentarer från vissa. Viss kritik har varit befogad och sånt ska vi i styrelsen givetvis ta till oss och i största möjliga mån försöka förbättra.

Sen att det kommer fram konstruktiva förslag här på GB:n gläder mig oerhört mitt i all gegga som sprids för vinden.

Särskilt bestört blir man när elakheter sylvasst levereras personligt och kommer från folk man faktiskt har en nära relation till och aldrig trodde skulle kunna säga sådana saker och verkligen menar det.

Sen finns det alltid en liten "klick" som vill förstöra för den stora massan och kommer med grundlösa påhopp och sådant får man bara försöka ignorera och inte ta åt sig av.

Det är svårt men det går.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Dalan:CRX det är grejer det

ernie eagle: Hur många är det som är anmälda nu till festen den 9:e???

iggy: Nä, där har du fel ! I slutna sällskap behövs det inget utskänknings tillstånd.
Bara om Pleti och kleti skall in.

Helg Ernest: Men då krävs väl en lista på alla som ska vara där i förväg???

ernie eagle: Så här i sport tider är det mycket, Frölunda tar guld Giffarna börjar röra på sig Zäta ångar på i NHL det samma gäller för Foppa och Marcus Näslund som blir historiska i kväll vem vinner poängligan av dom?
Sen hallen i Timrå och hur blir det med Lind Lindman Åkerblom sticker alla? Hur går det för LHC och Skelefteå för Brynäs är så gott som klar.

Själv tycker jag medlemskorten ska göras mer värdefulla med erbjudande som Giffarna har med många bra erbjudandekortet som är mycket bra som jag vet jättemånga har Själv ett, ett tips jobba på lite bättre i styrelsen på fler och bättre förmåner så tror jag alla har ett Supporterkort nu är det flesta erbjudande riktade mot Timråbor men den stora massan finns i stan och där finns utbudet.
Blev fatiskt lite sugen på gå på fotboll nu på söndag tror jag det var, men man måste nog ha förköp 8000 på läktarn på söndag är det garanterat.

willysson: Nä, bara man är medlem räcker.
Skulle det de så finns ju anmälningslistan ?.
Nä, En ren medlemsfest får man sälja hur mycket alkohol man vill på . Förutsatt att man är arrangör av den .

Helg Ernest: Jaha, då vet jag...;)

Foppa ligger lika med näslund nu...:)

Helg Ernest: Men vem har ansvaret för att inte minderåriga förtär alkohol? Jo, arrangören... Vem vill ha det ansvaret att under hela kvällen kolla så att inte minderåriga köper alkohol..? Vems fel är det om minderåriga blir berusade (även om de dricker medhavd sprit i smyg på toaletten...). Förstår om festarrangörerna inte vill ta det ansvaret emeda det innebär att ingen av de som arrangerar kan slappna av en enda minut...

Kvällens Eddy får bli nått som bevisar att han även kunde vara en seriös musiker också !
Till allas besvikelse det närmaste jag som + 40 kan komma i dansbands väg ( c :

Redax 2: Det ligger helt och hållet på arrangören.
Stenhårda bartenders räcker nog långt !
För vem ansvarar på Krogen att icke minder åriga dricker alkohol ?

« · 258626 · »