Helg Ernest: Givetvis krogägaren men det är ett ansvar han tagit på sig. På restaurang så är det lätt kolla men går Du däremot på ett etablisemang med bar och disco etc så har de oftast åldersgräns just för att slippa kolla leg på alla i baren...
...och vem vill vara den där stenhårda bartendern då??? Tänk, jag tror att det är Någon som skall fixa allt igen. Ni vet han/hon som förväntas ordna allt annat. Billigare resor, bättre TIFO:n, mer ramsor etc etc m.m
willysson: Foppa leder nu. 2 assist ikväll. Spelade fram Hejduk som nåt drömgränsen Näslund söker dvs den på 50 mål med 7 minuter kvar. Näslunds Vancouver har 0-0 mot Kings halvägs in i den matchen.
Jimmy: Lite kul det där, sitter och lyssnar på Colorado nu, Foppa har ju bränt några chanser med. Lite kul om Näslund både losar målligan som poängligan...;) ser så ut nu...:)
Redax 2: Är man arrangör så är man ! ( c : Helt klart måste ju någon offra sig ! Som arrangör har man ett ansvar , men det ser dåligt ut med den varan här ? Alla skall supa skallen av sig , både kleti, pleti och arrangörerna. Hur skulle det se ut omm arrangörerna var fullast ? Eller rentutav sov ? ( c : Det är ju inget hemma party precis som arrangeras !
Redax 2: Jag kan föreslå arrangemang för samtliga medlemmar på årsmötet. Men det förutsätter givetvis att vi får bra "feedback" på det hela. Att folk är villiga att hjälpa till när man blir tillfrågad (även om man inte sitter i styrelsen), visst det finns folk utanför som kan tänka sig göra en insats åt SK, men andelen är ändock väldigt liten i jämnförelse med medlemsantalet och så är det överallt - I know! Men själv tvekar jag aldrig att ställa upp i mån av tid.
Jag har t ex tackat ja till att hjälpa till med att riva träläktarna i "ladan". Visst lockade "moroten" att man får en gratis resa, inträde, mat och en pilsner som tack. Men i grund och botten handlar det om kärlek - att man vill hjälpa föreningen i sitt hjärta när man så ombeds!
För mig är det en självklarhet att ställa upp för nära och kära. Sen finns det ju saker som inte går att rubba såsom arbete, familj och dylikt och det är helt acceptabelt. Men känner man sig manad och kan - tveka inte, slut upp!
Visa med lidelse och kraft hur ennormt hårt ditt hjärta bultar för Timrå.
Vi ska inte bara vara elitmässiga på läktaren utan även organisatoriskt vilket det fortfarande en hel del att önska och där vi ännu har en bit kvar till våra konkurrenter!
Helg Ernest: Jag har varit med och arrangerat diverse fester och vet att det är världens j-vla jobb även utan alkohol med i bilden. Har således som sagt full förståelse för att arrangörerna inte vill ha den extra arbetsbördan med att vara alkohol-poliser på köpet! Som sagt, detta är en fråga det är j-kligt lätt att tycka i när man sitter vid sin dator men betydligt svårare när man själv är ansvarig...
Beträffande att arrangörerna skulle dricka en massa så är det en fråga jag tycker Du skall ta upp muntligen öga mot öga med arrangörerna...
Redax 2: Om dom är nyckter kan det ju inte vara betungande att ha koll vid försäljningen ? För sälja skall dom ju , eller hur ? Är det då så svårt att säga ifrån, då de flesta vet hur gammla vi alla är ? Minsta tvekan ? Legg ! Kan väll inte vara så svårt ? Istället blir en hel drös utestängda , känns bara inte rätt mot dom.
Redax 2: men vafför svär du när du inte svär? Jag försöker alltid stoppa in vokaler i dina korsord, men: "jikligt, jakligt, jykligt" funkar dåligt, "jökligt" kanske kunde få en fjällnära förklaring, men annars: Skriv ut hela ordet, Redax 2, eller välj ett ord du törs stå för, nu lämnar du ju hela ansvaret för dina eventuella fula ord till läsaren! Jag har problem nog när jag biktar mej!
ernie eagle: Jag menar det vore ju skojsigt med lite brännboll och grillad korv, tipsslinga, lekar osv.
Det som är kruxet är ju att ett sådant arrangemang bör ligga sommartid eller i vartfall tidig höst och då är min stilla undran bara - finns det folk som är villiga att "offra" en del av sin fritid, semester eller dylikt för att ro ett sånt projekt i land?
Jag tycker inte att detta enbart ska vara en styrelsesak. Utan ska nåt hända får faktiskt medlemmarna hjälpa lite grand oxå och inte bara slå ifrån sig allt ansvar ständigt. För om vi hjälps åt blir det genast mycket trevligare. Istället för att vi ska "pajkasta" varandra hela tiden. För det rör sig om människor det oxå. Som själva vart enbart betalande medlemmar en gång i tiden. Och som faktiskt oxå har brister och fel precis som vilken annan som helst.
Vi är ett TEAM (SK) som strävar mot samma mål - att supporta Timrå!
Tänk vad vore laget om det inte fanns några lojala lagspelare såsom (Koivunen, Krykov, Koskinen, Kapanen, Lind, Casselståhl) utan mest bestod av ett gäng skickliga individualister?
Dom vore ingenting. Det är det jag vill komma fram till.
ernie eagle: För några år sen hyrde jag ju sporthallen och vi spelade Innebandy.. Det jkan man göra när det är dåligt väder, mer sammankomster för medlemmarna.. Och du har rätt det är inte alltid styrelsen sak att fixa sånt...
orion: Tänkte vara lite finkänslig men för att Du inte skall leva i ovisshet så blir det väl "The Full Monty" fortsättningsvis... :D
Helg Ernest: Du talar som sagt om "dom" hela tiden. Här har vi således problemet. Dessa "dom" är väl om nu inte något under skett samma lilla gäng som vanligt och eftersom det är ett jävla, helvetiskt jobb (Japp, det står jag för!) arrangera en fest vill man dessutom inte stå och säga åt folk (...för jag tror ej att det inte kommer förekomma försök i baren om nu inte dagens minderåriga är betydligt snällare än de var på min tid som tonåring för sisådär 200 år sedan...). Det är lätt om det är ett 50-tal på festen men jag misstänker att man har högre ambitioner än så vad gäller besökare.
Det är förvisso trist för de minderåriga men det är tyvärr det enda alternativ med alkohol (Beträffande alkohol eller ej lägger jag mig ej i debatten då jag ej ändå kan deltaga i SK:s fester) som står till bus om nu inte arrangörerna får en massa frivilliga som hjälper till och själva således försakar stora delar av sin dag och kväll...
Per HApps: Jo men så blir det också (nästan), eftersom Timrå IK har sitt årsmöte i slutet av april och vi har fest den 9:e maj men nu har jag inte det exakta datumet i skallen. Men jag för mig att det var runt 20-23 nån gång som årsmötet skulle hållas. Återkommer när jag vet mer...
Frisco: ok märkligt att man inte kan boka på ticnet då. Går det att köpa förköps biljett till ståplats (klacken) också eller köper man det när man går in?
Frisco: man skulle ju nästan kunna tro att eftersom de säljs på biljett direkt så borde man oxå kunna boka dem på ticnet, men så är det tydligen inte,,sjukt att det inte går att boka på nätet, känns lite B-aktigt, är vi den enda allsvenska klubben där det inte går?
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)