1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598910 inlägg · 6213 ämnen

Det går upp och det går ner


Det går upp och det går ner
När det ryktades om Halmstadshammers målvakten Martin Holst till
Timrå så slog det mig att det var länge sedan man hörde något
från Halmstad och covergitarrernas förlovade land...

Tydligen så går det inte lika bra längre... Publiken sviker.

"Styrspel är lixom inte deras pryl" sade en fd. Hammersspelare som
jag ringde och frågade om läget.

"Halmstadspubliken gillade mer eldsprutande gitarrer och långa
slagskott som slog i plexit" Den fd Hammersspelaren suckade.

Tydligen så har hela Hammers marknadsavdelning dragit till
Uppsala och div 2. Där har man tydligen gått från 612 betalande till
2000 per match. Givetvis med dånande gitarrer och fräsande
långskott.

Slutsats I.

Stor och långvarig hockeypublik bygger på kunnande och
traditioner.

Man kan alltså köpa till tillfällig publik med en massa effektsökeri
och omkringtjafs. Men stommen tar det generationer att forma.

Timrå IK har en sådan stomme.

I företagsekonomiska termer skulle man kunna tala om
varumärkesvärdering.

Den som säljer Timrå IK:s har alltså ett väldigt starkt varumärke i
sin korg. Helt klart i nivå med AIK och Djurgården.
Kom inte och snacka om att det är så stor konkurens i Stockholm...
Det finns även möjligheter. Möjligheter som skulle få en
MedelpadsTIKnasare att slå frivolter av lycka.

Slutsats II

Se möjligheterna.
Fatta värdet.
Var rädd om hockeykunnandet och dom trogna kunderna.
Krydda gärna med lokala förmågor.

« · 35257