1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599832 inlägg · 6212 ämnen

DIF - Timrå IK 2005-03-14

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
ringo: [ Det delas ut många fula saker på en is,men grisfarmarmarna och Färjestad hör till de spelare som tar hockeyn ett steg bakåt.
Det gick i år med grishockey tack vare att timrå gjorde sin sämsta matchserie på flera år,likaså Modo.
Grisfarmen var och är inte bra,timrå var dåliga.
Tittar vi över hela säsongen så skiljer det mycket mellan lagen i poäng.
Timrå är ett mycket bättre lag.
Årets elitserie har haft 5 lag som bjudit upp till spel Frölunda;Linköping,Timrå,Modo och Mora.
Jag hoppas att i framtiden vill publiken se såna som Z och liknade spelare
istället för galningar som Nilsson,Ekman,Kåberg etc.............. de förstör bara hockeyn och skadar spelare.............]

Jag tycker du har fel, Färjestad är inget grislag! vi har minsann bjudit upp till bra spel denna säsong vi också! såg du matchen idag? Underbar start för FBK, och för att klargöra, vi grisade oss inte till segern! matchen var jämn, södertälje var något bättre i spelet, fast dom satsade lite väl offensivt med backarna emellanåt! SSK visade idag, att dom kan spela hockey, FBK också, precis som resten av säsongen! SSk var väldigt duktiga på att täppa till i mittzon när dom backade hem dessutom.

Dawidovski: det Färjestad sysslar med på isen är grishockey jag känner igen det när jag ser det

Modoante: Såg du matchen idag? Grishockey? ICKE SA NICKE!!!

Dawidovski: Det som in sysslade med i kvartsfinalerna var grishockey.

Modoante: har lite svårt att se vad du baserar FBK som grishockeylag i kvartsfinalserien mot MoDo, nu har inte jag sett alla matcher men, vet inte om jag håller med dig.. syftar du på Charas mäktiga höger o vänsterslag på Hinote, får du nog granska ditt eget lag, för detta var något som Hinote såg chansen i, att få bort Chara med att ta stryk.. Och ett jättebråk så i ett slutspel, hör väl hemma? Och har skett i alla kvartsfinalserier..

Gör som oss, gräv nya tag nästa år! Finns en härlig morot att sträva efter..

tjobba: öhh ta och se på match fyra vet jag inte var det snyggt fyra hjärnskakningar i matchserien säger nog en del det med

Modoante: Är beredd att hålla med den person i tv, vem var det nu..Attans, ska inte svära på att det var Calle Johansson, men det kan ha varit han som sa att tex den hjärnskakning Foppa åkte på av Nordström, det var mest självförsvar av Nordström som själv försökte klara sig undan från en smäll, och att det blev en ren olyckshändelse

Även om det inte såg vackert ut är jag som sagt beredd att hålla med Calle (?) om detta.. Sen så blir spelet såklart hårdare i ett slutspel, bara att ta nya tag nästa år! Föresten såg du SSK-FBK idag? Måste varit snällaste slutspelsmatchen i år..

tjobba: Ang Nordström så råder det delade meningar om det tror inte du hade sagt samma sak om det varit timrå som varit laget ifåga.ang ssk-fbk så tror jag att färjestad är ett bra mycket bättre lag än ssk så jag tror att dom inte behöver ta till alla sin fula knep ingen foppa att oroa sig för denna gång

Modoante: Vem oroar sig för Foppa över huvud taget? ;-) Nä, det hade jag troligtvis inte gjort, men det beror på att man är blind för sitt eget lag, mycket enkelt! Men längst där inne vet man oftast ändå om en av sina egna gjort fel. Och jag är rätt säker på att Nordström inte hade för avsikt att skada Foppa på det här sättet, säkert ville man visa Foppa att han skulle få det tufft, men det här tror jag ändå var lite mer en olyckshändelse

F.Ö så verkar Jocke Lindström vara på G till Timrå, kul!

« · 525362