1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581777 inlägg · 6215 ämnen

DIF - Timrå IK 2007-10-09

« · 920227 Till forumet


DIF - Timrå IK 2007-10-09
Jag irriterar mig så mycket på Lakens skittråd som envisas med att poppa upp igen när nya personer ska protestera mot kritiken och på den korkade titeln på matchtråden mot Skellefteå (varför ska Peos gäng ha några poäng?) att jag känner det är nödvändigt att starta matchtråden för Djurgårdsmatchen riktigt tidigt.

Viktig match för båda lagen. DIF måste vinna på hemmaplan och Timrå måste vinna mot förmodade bottenlaget Djurgården. Som poängen i tabellen fördelar sig blir det snabba kast så här i början men för den allmänna estetiken och välbefinnandet är det angeläget att Timrå tronar i toppen.

Svår och knapp seger för Timrå i kristallkulan. Lågt intresse på vaktmästeriet på jobbet som en följd av fotbollsdifs guldstrid men ändå angeläget för El Maco att slippa hälsningar på internpostkuverten.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
El Maco: Frågan är om publiksiffran kommer upp i det antal supportrar fotbolls-DIF hade med sig vid dagens bortamatch mot Gavloe..
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
mikenomad: desto mer plats för mig och desto kortar korvkö.

Jag tycker att Djurgården kapitulerat när de flyttat ur Globen. Hade jag varit mer multimiljonär än vad jag är och haft sämre hockeysmak än vad jag har hade jag byggt ny hockeyarena i joint venture med Djurgården. Samma vore möjligt för en AIK:are. Nu när de smäller upp en ny fotbollsarena vid Solna station skulle de detaljplanera in en hockeyarena också som håller världsklass 2010. Jag lovar att det skulle funka att fylla den.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
El Maco: Självklart är det så. Titta bara i (D)övik....funkar det där funkar det överallt. Helt klart skulle man tacklat problemet från en helt annan vinkel, den stora frågan är ju varför hockeyintresset i hevudstan sviktar och vad som kan göras för att höja nämnda intresse. Inte hur man skall anpassa sig till det vikande intresset....
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
El Maco: Men om du åtminstone är lite multimiljonär och behåller din goda hockeysmak kan du väl skjuta till kapital så TIK kan få en riktigt nybyggd arena istället för hastjobbet som gjordes häromåret. Vi är redan sorgligt på efterkälken jämfört med övriga toppklubbar i Sverige, hallen ser dessutom inte färdigbyggd ut ännu på vissa områden. Lite färg här och där skulle inte skada....
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
Finns det intresse för att fylla en minibuss från våra breddgrader?
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
mikenomad: Skulle media sluta att fokusera på det dåliga intresset och skriva om att det blir bättre vid minsta ökning av publik och stämning så skulle fler och fler komma.

Stockholmare brukar vara ganska "popiga".
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
JimmyH: Ligger säkert en hel del i det. Sedan saknas ju de riktiga derbyna enormt skulle jag tro. Det bästa för svensk hockey vore ju om AIK kunde gå upp, gärna till förmån för SSK som knappast rosar marknaden publikt.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
El Maco: Vad gäller Djurgårn så har de klart överraskat på mig. Vunnit matcher som motståndarna varit favorit i. Eller vad sägs om Frölundamatchen? Samtidigt har mitt kära TIK inte riktigt motsvarat mina högt ställda förväntningar. Var ut och såg nu senast mot Saik. De två första perioderna helt under isen. Tyckte personligen att Saik körde Timråhockey, mycket skridskoåkning o hård forechecking samtidigt som mina favoriter stod still. Som tur är så varar matchen i tre perioder och vi kunde vända till fördel och under overtime vinna matchen. Man kan ju hoppas att detta var den väckarklocka som äntligen satt igång.
Spelar laget en hel match med den frenesi som de visade upp i sista perren så tror jag inte många lag orkar stå emot.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
JimmyH: En annan rätt viktig sak är att Globen/Hovet faktiskt ligger på fel sida stan för majoriteten av DIF:are och AIK:are. Och det blir bara jobbigare att resa genom stan och mindre tid för kreti och hårt arbetande pleti.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
El Maco: Det tar väl ungefär lika lång tidför Djurgårdarna att ta sig till Globe/Hovet med Tunnelbana som det tar för Njurunda, Sundsvallsbor, Kovlandbor, Alnöbor mm att ta sig till Timrå. Så det borde dom inte kunna skylla på.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
Röda Tallen: Du glömmer dock att i norrland så är alla avstånd överkomliga, nästan oavsett hur dryga de är. Ja, för en norrlänning i vilket fall. Statusen vad gäller tålamod med detta är väl av hävd inte densamma hos en stabo i Kungl. Hufvudstaden. Så jo, det skylls alleles säkert på att det är för långt att ta sig till matcherna.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
Röda Tallen: Knappalunda min gode tall, beror liksom på var man startar resan.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
Dream Team: Knappalunda min gode DT. Jag byter gärna Kovland-Timrå mot Kungsholmen-Globen en vardagkväll. Lägger jag till att den genomsnittlige Stockholmaren arbetar betydligt mer övertid än genomsnittsvensken så komplicerar det saker ytterligare. Så nog har det betydelse var i stan arenan är byggd. Om merparten av ett lags anhängare bor och verkar norr om stan så tror jag att det är en begränsning för uppslutningen om arenan finns på södra sidan.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
El Maco och Dream Team:
Tycker likväl att det är en dålig ursäkt. Även det säkert har viss betydelse.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
El Maco: När jag har varit i Stockholm (nån gång per år) brukar jag bo på Hotel Globen. Tycker det går djälvigt snabbt och smidigt att ta sig fram dit med tunnelbanan.
Visserligen åker jag mest in och från centralen men jag kan inte tänka mig att det tar så värst mycket längre tid ifrån Kungsholmen eller Östermalm. 10 min längre kanske? Om ens det?
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
Röda Tallen: Ursäkt och ursäkt, det är en förklaring till att färre tar sig till matcherna. Hur mycket rasade DIF:s publiksiffror när de flyttade fotbollen till Råsunda? Bajens dito när de spelar internationellt där? Hur mycket ökade BP:s publiksiffror när de flyttade hem till Grimsta?

Sen kan man säga att hockeyn spelat på Hovet sedan Tumbas tid. Men det var inte mycket folk då heller... Plus att det där jävligt uttjatade argumentet att "folk utanför Stockholm har inte så mycket annat att göra" i viss mån är sannt. Till det ska läggas att lagen utanför Stockholm lyckats göra elitseriematcherna till veckans höjdpunkter som spelas i fina arenor med bra arrangemang. Det hockeyn måste göra i Stockholm är att också vara attraktivare än alla andra arrangemang och där känner jag att man på något sätt gett upp. Är man idrottsintresserad i Stockholm ska man fanimig gå och se matcher i världens näst bästa ishockeyliga. Det ska vara kamp om biljetterna. Det är det inte.

Frågan är om jag inte ska engagera mig i DIF hockey ändå...
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
El Maco: jasså är det vetenskapligt bevisat att stockholmaren i genomsnitt jobbar mer övetid än svenskar i övrigt? vilken undersökning hänvisas man till då? Enligt min egen teori är stockholmare i sig mer bekväm än genomsnittsvensken..så är det minsta besvärligt så skiter man i att ta sig till matchen. ;-)
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
mrchong: Yep, finns statistik på det. Minns inte vem som mätte, Arbetsmiljöinstitutet? Stockholmaren lägger dessutom mer tid på att ta sig till och från jobbet än riket i övrigt så tidsbrist är faktiskt ett reellt problem.

Själv cyklar jag till jobbet på en kvart numer så jag klagar inte. Men mina övertidstimmar vid vissa tidpunkter i karriären skulle få frisyren på Jocke Nilsson att rakna.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
...ska man gå tillbaka till matchen så känns det som ett möte mellan de lag med flest unga talanger? Vi har våra 16-åringar men dessutom en hord sena 80-talister på väg upp. DIF känns jämförbara på den punkten. Jimmy, hjälp, tänker jag fel eller håller du med?
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
El Maco: okej! Blir inte ett dugg förvånad att stockholmare lägger ner mer tid på att ta sig till och från jobbet.. jobbade själv där nere för ett par år sen.. och skulle jag lagt ner lika mycket tid på resandet nu i timrå nu som jag la ner där nere så skulle jag kunna ha pendlat till huddik.. :D
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
El Maco: Djurgården har riktigt bra ungdomar, de har till och med det bättre ställt än oss på den fronten. De har även 91:or som inte är så jättelångt efter våra extrema grabbar i sina juniorlag.

Blir det en bortaklack eller kan jag när jag kommer fram lika gärna sätta mig ner som vem som helst och störa mig på hur högt folk surplar Pepsi?
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
JimmyH: Jag och Redax2 kommer att fokusera på Pepsin den här gången tror jag. Några tappra klackar garanterat.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
JimmyH: ...och en sådan här kommentar gör ju att det mesta är som vanligt igen:
-Djurgården saknade lite folk mot Mora men vad jag förstod är de tillbaka mot oss, säger Challe.

;)

Nå ja. Våra ungdomar ska nog kunna fixa det här ändå.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
El Maco: Nja, kanske ingen Pepsi men väl kaffe och mazarin...
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
"Lö 1/12 18.30 Djurgårdens IF ???? ---- "

Är det planer om en lika stor tågresa som det blev förra året?

Hur många var det som åkte förra året ungefär?
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
Usch. ikväll blir det en jobbig tillställning. Djurgården är ett lag vi ska slå och jag hoppas TIK börjar matchen som de slutade mot SAIK. Gör de det så blir det tre pinnar. Annars krampaktigt.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
Rooster23: Ursäkta. Jag menar givetvis i morgon. Men krampen i magen är redan jobbig.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
Rooster23: jag var på matchen tik-aik och jag hoppas inte de spelar som i tredje perioden. själv tycker jag vi hade lite tur som vann matchen. 1-2 i pp och 2-2 på straff. Det var inte mkt heller i tredje som gladde tyckte jag.
Istället ska man ta med självförtroendet som man fick.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
Vilken sektion i globen kommer timrå supportrar befinna sig i? Vill inte sitta alldeles för långt ifrån..
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
Jaha då börjas det igen då,Lotvonen frågetecken,hynning ljumskproblem,undrar hur länge kosken är hel? men i det här läget tror jag Pääjärvi är ett starkare kort än hynning,dags för pinnar på bortaplan nu,tipset 1-3.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
fighter: Hynning hade tydligen känning i ett knä denna gång.
Lotvonen sjuk och borta ikväll. Lall on .. Lall on..
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
actionleif: ljumsken står det i sundsvallaren,men skit i det,det börjar bli tjatigt nu med skador,speciellt så här tidigt.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
fighter: Och i Dagbladet står det att han skadade knäet mot SSK och har därför inte kunnat prestera bra.
Men nu ska han vila och skadan ska utredas
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
känns som om det är dags för en trepoängare nu, sist var väl mot modo ?
Men det känns väldigt ovisst, när man ser lag som mora spöa lag som hv på hemmaplan
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
ralus: håller med om att det känns ovisst. Elitserien ser ut att bli jämn i år. Bottenlagen grisar hem poäng på hemmaplan hela tiden.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
Det kommer att bli en svår match mot DIF. De får tillbaka en hel del spelare framförallt Bremberg, vi har några spelare borta.
Notera att vi inte vunnit borta mot DIF sen 2005!

Trender är till för att brytas men tyvärr blir det inte ikväll, spec. inte efter 2 matcher med uselt spel, det håller inte mot ett så svårt bortamotstånd som DIF.
Tips: 5-1
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
ralus: Jag tror vi kan skrälla ikväll, men det blir mycket, mycket tufft.

DIF får tillbaka ett helt gäng spelare. Eller vad sägs om Ölvestad, Linkan, Axelsson och kanske också Ronnie P och Oscar E. Dessutom gör Ossi Väänänen debut.

Medans vi har Hynning knäskadad, Lotvonen sjuk och Jonte borta på obestämd tid.

Nu ska vi kanske inte blanda in Tenkrat i det här än, men vi saknar jäkligt duktiga spelare måste jag säga. Och DIF får tillbaka mycket kompetens. Vad menar jag med det här nu då? Jo att allt är precis som vanligt när det gäller Timrå IK. Och jag börjar bli jävligt less på det.

Men, jag tror vi skräller.

Come on!!
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
Skarin: Om det ska bli vinst så måste försvaret stämma. man måste spela som aik gjorde två första perioderna senast i e-on. Då vinner man.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
Hahl Bundy:

Artikel om Challe på Svenska Fans !
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
mattias - 74: Ja, han är inte så blyg med orden direkt(ordbajseri).
Men det är ju skönt att han är taggad iallafall.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
Det är lite synd att dom lirade idag, jag kommer ju fokusera på GIF S-vall ikväll som har en nyckelmatch att spela på IP. Om jag inte ser den matchen på tv får jag väl följa bägge matcherna via datorn.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
dr-nix: Gör så du, båda 2 känns som intressanta matcher. Även om Giffarnas känns mer betydande. Men ska man se från Challes sida så är nog den här matchen mellan TIK-DIF en av årets viktigaste för honom tror jag. Hoppas bara att han får åka från globen med huvudet högt, men det tror jag.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
dr-nix: Ja det här blir en extra spännande sportkväll,jag för min del flyttar in datorn till tvrummet och ser bägge matcherna,ljudet får jag alternera.men det ska bli spännande,jag har varit giffare sen jag var en tvärhand hög,men nu ligger nog timråik närmast hjärtat,det är roligare med hockey.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
TJ: Kokko kommer göra en kanon match ikväll han. Nu när han fått förtroende att spela i första linan..Sen kommer Pärssinen göra sitt första mål ikväll åxå..
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
fighter: Jag saknar Hedström.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
Uddan: Ja hoppas kan man ju. Det är dax att dom 2 kommer igång, särskilt Pärssinen nu när Hedström och Hynning är borta. Jag kommer att hålla tummarna iallafall!
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
TJ: Hehe jao precis.. De har man gjort sen ES starta i år :)
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
Hahl Bundy: ja vem saknar inte den raketen. Hoppas han kommer tillbaka snarast. kommer verkligen att behövas tror jag.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
Hahl Bundy: ja det gör jag ochså,det är jonte och knasen=robban carlsson som ligger närmast mitt timråhjärta.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
fighter: Knasen:) Själv är jag för Styf, även han har lång och trogen tjänst. Även om han börjar bli till åren. Man saknar honom när han slog lite mera.
Kommentera

« · 920227