1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581367 inlägg · 6216 ämnen

DIF - Timrå IK 2007-10-09

921729 · » Till forumet


Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
Olle: Helt rätt! Självklart skall Magnus Åkerlund få vakta kassen på torsdagkväll. Allting annat vore tjänstefel.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
othan: Jag tycker tvärtom! Ställ in Åkerlund i målet igen. Han behövde kanske inte göra fantomräddningar för att hålla nollan men han slängde iaf inte in puckar i eget mål (hit räknar jag den uppsjö av enkla puckar som slinkit förbi) som Backlund lyckats med i några matcher nu. Jag tycker att det skall vara självskrivet att backe förstår att förstaspaden går till den som är mest taggad för dagen. Att vila i en match ses väl snarare som "ledighet" än som peting. Jag tycker att han ska "vila" i så många matcher som Åkerlund spelar bra med ett ev tak på, säg 6-7 matcher.

Tycker backe har visat upp en alldeles för loj inställning än så länge. Det är viktigt att han inser att det här inte är nån jvla lekstuga och får tillbaka vinnarskallen...
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
mattias-74: Och inga pengar blev det heller. Pilutta dig masjävel =) Själv blev man 500kr rikare. Lättförtjänta pengar. Så enkelt. Så lätt. Så härligt.

Ta alltid rygg på Sir Charles och The Big Red Machine. Det är autobahn och den snabbaste vägen till feta stålar.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
Uno Gordon: Karln.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
mattias - 74: Du vet ju ingenting om Åkerlund. Kan var ju närmast fenomenal hemma mot Saipa på försäsongen. Förlåt mig fenomnenAhl skall det ju givetvis stå. Han blir landslagsmålvakt innan säsongen är slut. Precis som Backe blev ifjol.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
250kg kärlek:


"När Åkerlund får frågan efter matchen när han fick reda på att han skulle stå svarade han: - Igår morse på träningen."

Det här höjde jag också ett ögonbryn åt. Och jag gillar det skarpt. Inga läckor här inte. Jämför med fotbollslandslaget där ingen kan sätta sig och skita utan att det står i Aftonbladet samma dag.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
jag tycker man ska ställa backe i mål för att han ska känna att han är förstamålis men ändå att han måste prestera bra nu eftersom åkerlund höll nollan
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
pratarn: Skriver verkligen Aftonbladet att Timrå skall spela hemma mot Timrå? Om det blir så får han väl välja båda. Undrar vilken halva av laget som får klä sig i bortadressen?
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
Vad säger Ni allihopa? Är det inte dags för en ny omröstning?

Jag citerar sluttexten i Aftonbladet och frågan är därmed given inför Torsdagens match,

- Vem väljer Challe Berglund i mål i morgon hemma mot Timrå?

:-) ;-) :-D
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
TJ: ja helt rätt,alla poäng räknas oavsett när man tar dom,du vet det där snacket om att det är bara början av serien,jag säger alltid det att alla poäng räknas.nu har vi 2matcher mot frölunda,hemma hos er på lördag,och här nere på västkusten nästa torsdag,på lördag sitter man på lokalpuben iförd matchtröja och ny keps köper ny keps varje år,på torsdag är vi ett gäng på 9pers som ska besöka scandinavium,7fröl.fans,1hv71fan,och 1timråikfan.jag förväntar mig 3pinnar på dom 2 matcherna.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
TJ: Kokko var på spelhumör som vanligt, tycker han gjort ett stabilt intryck de matcher han spelat.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
fighter: Ja, det är skönt att vi har två målvakter som kan spela bra. Ett måste om man hålla klass fram tilt ett ev slutspel och även i slutspelet.
Samtidigt väldigt roligt att Pärssinen har kommit i gång med målskyttet.

Man kan säga att gårdagens match var viktig på många punkter, men framförallt vart det 3 poäng!
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
TJ: ja det här var en skön o viktig seger,åkerlund gör en bra insats och får bra självförtroende,arbetsro för challe och för hela laget,det behövs verkligen för vi måste upp några snäpp i spelet.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
othan: Ja , det är inte så att jag vill klanka ner på Koskinen. Han är ju inte den som är sämst i år men man kan ju bara hoppas att han får förbli frisk. Han har ju en förmåga att gå sönder! Men det jag ville komma fram till är att det behövs mer offensiv total sett i försvaret. Och säsongen har ju bara börjat, så det kommer nog ska ni se.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
"Det var väl ungefär vad jag orkade med i dag. Jag har ”flunsa”, feber, och ska gå och sova direkt" riku hahl efter matchen, ändå gör han 2 poäng och en riktigt bra match i övrigt
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
TJ: nä... inte ofta koskinen bidrar med ngt konstruktivt framåt men jag är positivt överraskad av han. jag höll på att gå upp itaket när de skrev på med han igen för han var så fruktasvärt värdelös i slutspelet förra året. hans speluppfattning som han lever på var som bortblåst. men i år finns det där igen och han är en av våra bättre backar men just bara i defensiven som sagt
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
othan: Sant, man saknar lite backar med offensiva färdigheter. Det är ju inte så ofta t.ex Koskinen chockar och gör en offensiv räd. Man skulle kunna hoppas på lite mer offensiv där. Men man ska väll inte klaga. Dom gör ju iallafall det dom är här för. Och det är ju till största delen det deffesiva, även om man saknar klockrena passningar från egen zon till anfalls blå.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
jo... det ser bra ut bakåt men jag önskar lite mer mål framåt. att kunna döda en match helt med ett 4:e och 5:e mål i matcherna. de händer tyvärr inte så ofta.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
JonasD: ja vi har bra defensiva backar, och bra defensiva spelare överhuvudtaget. men det som kan saknas ibland är en offensiv pp back, en strålman. men defensivt ser vi mycket starka ut
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
AndersN:
Kollade precis in tabellen efter gårdagens matcher. Det är kul att se att TiK släppt in minst mål hittils i elitserien. Detta möjliggör även det ironiska i min iaktagelse. Alla kommer vi juh ihåg hur det bland fans (och ävan jag skall sägas) klagade en aning på den backuppsättning som kontrakterats, kontra forwards.
Nu släpper vi in minst lag i serien.... bla hälften så många som tex Modo (hehe). Inte utan att man drar på smilbanden.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
actionleif: Syns på bild i DN
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
250kg kärlek: Det var #71 iallafall :)
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
Annars tycker jag att den till synes totala överaskningen för samtliga att Åkerlund skulle stå var det mest spekulära. Snubben som kommenterade matchen på säsongskortet meddelade när lagen presenterades att Backlund skulle stå (han rättade det senare), SVT envisades i sitt raportage om att det var Backlund som höll på att släppa första farligheten från DIF i mål. Swehockey väntade till nedsläpp innan man presenterade burväktare i Timrålaget.

När Åkerlund får frågan efter matchen när han fick reda på att han skulle stå svarade han: - Igår morse på träningen.
F-n det läcker mer info inom polisen än det gör inom laget.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
Kevin O Shea: Jag tänkte på det också men jag är nästan bergis på att det var nummer 71. Det kommer säkert någon vaken rackare som kan förtälja sanningen.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
250kg kärlek: ...eller om det var #21 - det nummer han har på hjälmen i J-20 ?
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
250kg kärlek: missade matchen på tv ..spelade pääjärvi hela matchen el några få byten?
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
Olle: Idag var det ganska lätt att se hur en domare kan skapa dålig stämning på isen. Tycker Lärking blundade för en hel del fula saker medan han tog en del rätt barnsliga tvåor.

Någon vaksam som lade märke till numret på Pääjärvis hjälm? Jag tyckte mig skymta 71. Kan det vara Hedströms hjälm under tiden han spelade med galler?
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
Laken: Tänkvärt är ju att den här matchen blir rätt sönderryckt av utvisningar. Svårt att få igång den rätta känslan i spelet då.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
AndersN: Jo förvisso men det som oroar mig är att jag inte ser 'linjerna' i det offensiva spelet. Vad är själva grundtanken?
Jag ser inte de snabba omställningarna, det djupa trycket, det fina passningsspelet o.s.v.
Men det är klart - man bygger bakifrån och nu har vi en bra grund att stå på (försvarsspelet). Men jag kräver mer offensivt spel av Challe och Nygårds. Det är ju det som varit lite av Timrås adelsmärke de senaste åren.

Men jag vill inte låta alltför pessimistisk efter segern ikväll...
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
Laken: Klart jag har rätt,fattas ju endel offensiva spelare som hynning (som inte varit i form när han spelat) jonte och tenkrat,sen ska gabbarna spela ihop sig..
Känn bara lugnet,luta dig tillbaks o slappna av,jag som räknat med en tung start får nog inse att den tunga starten inte spelar nån roll för vi är så bra så det räcker med att gå på halvgas för att ligga högt upp i tabellen.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
30: Både och! Jag vill absolut att Timrå IK ska vara ett spelförande och offensivt lag i grunden och anser inte att det motsäger möjligheten att vinnna ett SM-guld.

AndersN: Jag kan inte mer än hoppas att du har rätt! ;-)
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
klas klättermus:

Vill du att Timrå skall vinna SM guld eller vinna pris i sportspegeln för bästa offensiva spel?????????
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
Laken: Känn lugnet,offensiven kommer snart igång
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
Det vart jag som skrev "klas klättermus" inlägg nedan, en kompis som varit här och sett matchen var tydligen fortfarande inloggad...
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
Alltid lika välkommet med tre fräscha poäng!
Men offensiven är fortfarande bedrövlig, 15 skott på mål imponerar inte. Det visar på att jag till stor del haft rätt i min tidigare kritik.
Jag, som supporter, vill ju att Timrå IK ska vara ett spelade, offensivt, frejdigt lag. De har vi inte varit hittills denna säsong (matchen mot FBK möjligtvis undantagen)!

Nu ska jag dock njuta av segerns sötma!
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
Taurus: När du säger det så har jag nog aldrig det. Tycker dock att han tar lite väl många billiga utvisningar som kunde vänt matchen.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
Skönt med en vinst. Tre härliga poäng. Matchen i sig var väl ingen höjdare. Bortsett från att det var en klockren bortaseger - nog så viktigt och glädjande i sig. Men offensiven känns så där just nu. Ärligt talat skiter jag i det om vi vinner. Stilpoäng syns inte i tabellen som bekant.

Glädjande att Åkerlund får debutera storstilat och att Pärssinen pangar in två.

Nya mål att infoga i första delen om årets Timrå IK. Än så länge har jag fått hela ett (1) förslag på musik. Hjälp mig - okej?
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
lincoln:

Vi hade bra offensiv hemma mot FBK, men annars håller jag med dig totalt.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
Olle:
Har du sett en bra Lärking???????????????
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
klimtakjaaka: Nyss hemkommen från Globen slits jag mellan två tankar....

1.
Vi gör en perfekt bortamatch och håller nollan i Globen. Vi ligger tvåa och har spetskompetens i form av tre, fyra gubbar som är borta.

2.
Fan, vi har inte spelat anfallshockey sedan första tio minuterna i Kinnarps, - 8 perioder sedan

Vet inte vad det är, man borde ju vara helnöjd, men det är nått med spelet. Hade det bara varit på bortaplan gade det varit ok, men Skellet matchen. Det känns som att vi bara har en metod att ta oss in i zon - och det är ett solo av Regin eller Riku. Vi får inga långa anfall och vi får ingen fart in i zon.

Nä, föresten - Jag kör på första scenariot i stället!

FORCA TIK! VI LIGGER TVÅA - SKÅL KAMRATER!
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
Är det bara jag som tycker att Lärking gör en pinsamt usel insats? Missar två tacklingar i rygg och sänker nivån radikalt efter första perioden vilket resulterar i en jäkla massa boxplay.

Känns konstigt att nästan bara kunna bedöma matchen ur försvarsperspektiv men stabila 3 poäng iaf.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
dr-nix: Tack!
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
Jensen_12: en den = en del
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
ralus: Taurus kan väl fylla på med att detta spelet har tagit oss till en andra plats i tabellen just nu, målskyttet är jag inte ett dugg orolig för , igentligen, det ända som finns i bakhuvudet på mig som jag kan få lite ångest för är ju om vi börjar få fär många skador på nyckel spelare i truppen, men även där kan vi nog känna oss ganska lugna för vi har en bättre och bredare trupp iår, det visar vi ju idag då vi har fyra halvt som halvt stjärnspelare utanför truppen och vinner skit lätt mot DIF borta.

Nä iallafall jag tycker det ser ruskigt stabilt ut, vi kommer lätt ta oss till slutspel iår, vi kanske till och med, kan kosta på oss att vara riktigt vässade form mässigt för slutspel iår, och det har väl aldrig hänt förut.

Måste än en gång småhylla challe och nygårds , även fast det är tidigt på sässen så tror jag dom gubbarna har många ess i rockärmarna att plocka fram va det lider.

Tycker nästan det som är sämst just nu runt Timrå som kanske har vart bäst genom våra år i eliten är uppslutning på läktaren , där får man väl ta och ge sig själv en känga för man är bekväm och lat.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
dr-nix: Antar att BP stiger en den och PP sjunker, om jag inte fått allt fel?
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
Mourinho: Då har du inte letat speciellt mycket. Powerplay Efficiency och Penalty Killing hittar du där. 24,14% respektive 90,32%
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09

Klicka på elitserien

Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
Mourinho: jorå


Penalty Killing (BP)
1 Timrå IK 6 3 31 62:39 90,32 0

Powerplay Efficiency
4 Timrå IK 6 7 29 53:17 24,14 0


Sidan är dock ej updaterad efter kvällens matcher ännu.
Kommentera


Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
Bragd-Birger: står inget om BP och PP
Kommentera

921729 · »