1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599832 inlägg · 6212 ämnen

Djurgården - Timrå IK 2008-11-24

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
ITK: Åkerlund står ikväll enligt Dagbladet.

lungan: Jag vill se :

- 2 snabba mål av oss
- Att Moe och Erixon samt Pråmen(Lotvonen) överbevisar mig

lincoln: Din känsla inför machen sitter som handen i handsken. De är inte ofta som Timrå motbevisar denna statestik, jag har svårt att tro att denna trend kommer brytas idag. Ikväll kommer vi se ett mycket taggat Djurgården där Frigren och Ölvestad kommer mörsa utabara h...te.

Nej idag blir det en mycket tuff match.

Ser fram emot live-match på hovet ikväll! Får man passa på att negga lite...

Djurgården har en negativ trend - Vad tycker vi om det när det är Timrå man möter??? Huuuuuuu... Läskigt. Vi är ju alla negativa trendbrotts moder.

Kan vi bryta den trista statistiken idag kan vi glömma kvalserien på ett tag

SNÄLLA!!!

Har man medmera kort och köpre biljetterna vi en länk på Dif:s hemsida får man betala halva priset. En person med medmera kortet får ta med sig 6 personer, ink sig självt

Nej, hoppas Morgan och Challe pratar innan, så att de löser eventuellt alla agretioner emot varandra. Hoppas Morgan sköter sitt jobb bra idag och ger Djurgården och Timrå samma chans att få möjligheten till att vinna ikväll. Vill inte ha någon domarskadal idag.

Heleniz: Det har aldrig varit några problem att få tag på biljetter till dif-tik på Hovet eller i Globen. När var det senast fullsatt här? :)

ITK: Är det bara att köpa biljetter i luckan när man kommer dit? Har bokat flygbiljett ner, hoppas bara på att flyget inte blir inställt. Men det ser mörkt ut just nu =/

Hälge: Var det inte just Morgan som dömde när Timrå - MoDo spelade? Ska bli intressant att följa Morgan ikväll.

För övrigt så tror jag på 3 poäng ikväll. Djurgården tappade väl 3-1 till 3-4 sist mot Rögle, eller minns jag fel? Detta har förmodligen viss påverkan på spelet ikväll, kan jag tänka mig.

Mitt tips: 1-3

Hälge: Får vi se en favorit i repris i afton med Morgan VS, Challe?

Själv bevittnar jag matchen på plats som vanligt.

Domartrion för kvällen:

JOHANSSON, Morgan

SVENSSON, Per (s) DAHMÉN, Jimmy

jens_88:
Håller med där.

Pärssinen och Hynning hade ju lekstuga dom första matcherna innen Pärssa blev skadad.

John K: Det skulle vara prima med en andra kedja med Pärssinen-Bogg-Hynning skulle kunna producera riktigt bra framåt.. Samtidigt som dom håller tätt bakåt...
Detta skulle ju resultera till att man sätter in Axelsson med Bolibompa kedjan vilket skulle kunna funka skapligt det med..

Gnetar man på och tar vara på chanserna som man gjorde emot Linköping så kommer detta sluta lika lyckligt.

Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Ja, då är det dags att titta framåt igen. Segern i går mot Linköping satt som en smäck. Nu hoppas vi att grabbarna tar med sig vinnarkänslan till matchen mot Djurgården. Tre poäng med hem från fjollträsk skulle vara görbra.

Men med tanke på Djurgårdens tabelläge lär dom inte bli nådiga att tas med. Det gäller att bita ihop och spela tight och inte släppa något mål i baken från början. Sen blir det till att gasa på och ta vara på de offensiva chanserna som förr eller senare kommer.

Nån som törs plocka ut nån matchhjälte på förhand? Själv tror jag Pärsinen med matchspel i kroppen kan börja komma i gång så sakteliga nu.
För övrigt så tror jag MPS stärkte sitt självförtroende högst avsevärt i Linköping och kan komma att göra ytterligare poäng nu.
Mycket skutande från blå av Lehtonen och Lotvonen borde med lite flyt och styrningar kunna resultera i ytterligare points.

« · 1091439