1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582038 inlägg · 6215 ämnen

Djurgården - Timrå IK 2008-11-24

« · 1091274 Till forumet


Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Ja, då är det dags att titta framåt igen. Segern i går mot Linköping satt som en smäck. Nu hoppas vi att grabbarna tar med sig vinnarkänslan till matchen mot Djurgården. Tre poäng med hem från fjollträsk skulle vara görbra.

Men med tanke på Djurgårdens tabelläge lär dom inte bli nådiga att tas med. Det gäller att bita ihop och spela tight och inte släppa något mål i baken från början. Sen blir det till att gasa på och ta vara på de offensiva chanserna som förr eller senare kommer.

Nån som törs plocka ut nån matchhjälte på förhand? Själv tror jag Pärsinen med matchspel i kroppen kan börja komma i gång så sakteliga nu.
För övrigt så tror jag MPS stärkte sitt självförtroende högst avsevärt i Linköping och kan komma att göra ytterligare poäng nu.
Mycket skutande från blå av Lehtonen och Lotvonen borde med lite flyt och styrningar kunna resultera i ytterligare points.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
John K: Det skulle vara prima med en andra kedja med Pärssinen-Bogg-Hynning skulle kunna producera riktigt bra framåt.. Samtidigt som dom håller tätt bakåt...
Detta skulle ju resultera till att man sätter in Axelsson med Bolibompa kedjan vilket skulle kunna funka skapligt det med..

Gnetar man på och tar vara på chanserna som man gjorde emot Linköping så kommer detta sluta lika lyckligt.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
jens_88:
Håller med där.

Pärssinen och Hynning hade ju lekstuga dom första matcherna innen Pärssa blev skadad.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Domartrion för kvällen:

JOHANSSON, Morgan

SVENSSON, Per (s) DAHMÉN, Jimmy
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Hälge: Får vi se en favorit i repris i afton med Morgan VS, Challe?

Själv bevittnar jag matchen på plats som vanligt.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24

Hälge: Var det inte just Morgan som dömde när Timrå - MoDo spelade? Ska bli intressant att följa Morgan ikväll.

För övrigt så tror jag på 3 poäng ikväll. Djurgården tappade väl 3-1 till 3-4 sist mot Rögle, eller minns jag fel? Detta har förmodligen viss påverkan på spelet ikväll, kan jag tänka mig.

Mitt tips: 1-3

Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
ITK: Är det bara att köpa biljetter i luckan när man kommer dit? Har bokat flygbiljett ner, hoppas bara på att flyget inte blir inställt. Men det ser mörkt ut just nu =/
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Heleniz: Det har aldrig varit några problem att få tag på biljetter till dif-tik på Hovet eller i Globen. När var det senast fullsatt här? :)
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Nej, hoppas Morgan och Challe pratar innan, så att de löser eventuellt alla agretioner emot varandra. Hoppas Morgan sköter sitt jobb bra idag och ger Djurgården och Timrå samma chans att få möjligheten till att vinna ikväll. Vill inte ha någon domarskadal idag.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Har man medmera kort och köpre biljetterna vi en länk på Dif:s hemsida får man betala halva priset. En person med medmera kortet får ta med sig 6 personer, ink sig självt
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Ser fram emot live-match på hovet ikväll! Får man passa på att negga lite...

Djurgården har en negativ trend - Vad tycker vi om det när det är Timrå man möter??? Huuuuuuu... Läskigt. Vi är ju alla negativa trendbrotts moder.

Kan vi bryta den trista statistiken idag kan vi glömma kvalserien på ett tag

SNÄLLA!!!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
lincoln: Din känsla inför machen sitter som handen i handsken. De är inte ofta som Timrå motbevisar denna statestik, jag har svårt att tro att denna trend kommer brytas idag. Ikväll kommer vi se ett mycket taggat Djurgården där Frigren och Ölvestad kommer mörsa utabara h...te.

Nej idag blir det en mycket tuff match.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
lungan: Jag vill se :

- 2 snabba mål av oss
- Att Moe och Erixon samt Pråmen(Lotvonen) överbevisar mig
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
ITK: Åkerlund står ikväll enligt Dagbladet.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Bo Bly: Den matchningen gillar vi, Agera istället för Reagera
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Bo Bly: Där ser man:) ja hoppas hans form håller i sig bara:)
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Bo Bly: Jag är kluven, Backlund har varit riktigt bra i alla matcher sedan landslagsuppehållet. Samtidigt har Åkerlund spelat bra i de matcher innan han gick sönder samt när han höll nollan med Sundsvall.

Men visst behövs lite rotation på målvaktsposten.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Undrar vems ord som väger tyngst, Tarvainens eller Challes? Kanske Nygge har utslagsröst...

Hur det än är så är det bara att hoppas på att fingertoppskänslan fungerar.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
ITK: Ja, rotation behövs men Backe känns som ett säkrare kort just nu. Betänk att detta är en 6-poängsmatch.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
John K: Jag är inne på ditt spår, jag hade hellre sett att Backlund får stå tills vi (förhoppningsvis) står på säkrare mark i tabellen.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Blir lite orolig när jag hör att man ska byta målvakt ikväll. Varför ändra ett vinnande lag o dessutom när Backlund står på huvudet för tillfället? Grym o tät.

Kanske ett geni drag vem vet? Svaret får vi ikväll.

Dessutom är jag orolig inför kvällen just pga att det är en så viktig match för bägge lagen o att trender alltid bryts mot Timrå.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Hahl Bundy: Vi får helt enkelt be Uno Gordon skicka ett sms till Challe och beordra Backe till buren i kväll.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Hahl Bundy: Med tanke på Åkes form så måste man väl även säga att han har gjort sig förtjänt att stå.
Är inte ett dugg orolig,det känns snarare bra att vi har 2 målvakter som duger.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Hälge: Säker på det? Står Rådbjer på hockeyligan....
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Ingen Danielsson i DIF och det tackar man för. Dessutom så har de frågetecken för Dick Axelsson.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
ITK: Challe tycker kanske att Djurgården ligger illa till i tabellen så han vill bjuda på 3p.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Anonymous: Det blir säkert spännande i kväll. Åkerlund i målet, nja det blir nog till att "bita på naglarna" tills vi leder med sisådär 3 mål eller nåt sånt.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Om (klart dom gör..) Timrå slår djurgården ikväll. Vad är oddsen på att det går att läsa om det i expressen i morgon??
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
mera slagga: Dom enda oddsen jag behöver är 2.65 och det är fan spelbart ;)
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Olle: På unibet är det 2,90;)
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Bigthelin: Det var en trevlig men otrevlig nyhet för mig. Gör om gör rätt: "annullera, annullera, annullera".
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Sportbladets spelexpert har en etta i kväll med motiveringen att - and this is a good one - Timrå kan vara mätta.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
T T: Är det Lasse Anrell som har spelat?
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
T T: beror på dålig fantasi, DIF, FBK, frölunda, är som en mercedes i medias ögon, alla vill ha en men ingen vet varför,.

Men Timrå däremot ser dom som en gammal trabant, ingen orkar se åt den, och alla vill slänga den på skroten. Men dom som har en tycker det är den driftsäkraste som fins, och det ryska stålet gör att den håller i evighet:)
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Olle: 2,15 på DIF är också rätt så bra faktiskt ;)
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Skarin: Du menar ett sk. blockeringsbet på ca 10-20 kr som görs i syfte för att garantera Timrå segern eftersom det är meningen att man ska ha otur i sportsbeting? Jag brukar själv utnyttja den metoden ;)
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Harryhaffa: Ja, vinsten mot Linköping hade inte journalisterna möjlighet att publicera nånting om därför att den i förhand nästan färdigskrivna artikeln om Linköpingsvinst inte hann redigeras om.
Trabant, nej fy. Som en Jaguar menar du väl, slår till med vinster i bortamatcher när motståndare och journalister minst anar det. Nu gör vi om det i kväll sen är veckan räddad, i alla fall fram till torsdag.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Olle: Kanske inte riktigt så ;)
Nej men jag tror det blir väldigt tufft ikväll. Men det gäller att hänga med i början.

Oj, nu är ju matchen igång.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
JonasD: Det blev Rådbjer pga vädret.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Hälge: Skönt med en gnagare istället för en läderåkare.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Oh, så rättvist... Jajamen;-) Men lika härligt för det!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Ambroo: Oj, vad effektiv vi är i PP just nu. Underbart!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
härligt wandell
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Ambroo: Ja det ser ju helt förskräckligt ut i egen zon.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Åkerlund - Underbart! Puh! Nu är vi tillbakatryckta ganska hårt.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Olle: Vi är om möjligt än mer utspelade än i inledningen mot LHC. Det kommer att ringa när som helst nu trots Åkes fantastiska räddning nu i slutet.

Bra va Challe att ta timeout!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Olle: ja det var länge sen det såg så liia ut
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Bra AV Challe...

Nämen fan, 5 mot 3 nu i 1.30... Jaha och där satt den...
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Ambroo: Helt korrekt av Challe. Synd att informationen inte tycks ha nått fram till Sundh. Fy fan så illa.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Såg billigt ut då Åkerlund var klar med förflyttningen, men han räddar ju oss i inledningen så det är inte mycket att säga om det egentligen.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2008-11-24
Ambroo: Hänger du mig om jag säger att Åkerlund borde tagit den?
Kommentera

« · 1091274