1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581411 inlägg · 6216 ämnen

Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29

606423 · » Till forumet


Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
friskan: Ja jag var inte onykter iaf. Men jag f-n heller ingen baptist som sitter tyst och snällt i församlingen......bröööööl ;)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Redax 2: Helt otroligt bra bilder, fick mig många LOL.
Såg min son oxå, Men han var normal..
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
dr dängroth:
Besatta eller taggade vilket som.....de hämtade hem tre poäng.

Jättefina bilder med bra kvalite.

Snart börjar nästa pärs.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Redax 2:

Tycker många supportrar ser helt besatta ut på bilderna...

Ser fram emot en värvning av Max von Sydow...eller annan exorcist inför nästa säsong:-)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
friskan: Jösses j-vlar. Får ta med mig ett silverkors och en krans vitlök nästa gång jag träffar den mannen... :D
Kommentera


Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
scaleo: Precis..det här ämnet tjatades sönder o samman igår och alla (i stort sett) var rörande överens om att generalen var ute o cyklade..
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
ernie eagle:
Men snälla....Lägg ner
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
General_Moisio: Men snälla rara lilla vän. Nu får du ju tagga ner vetja. Herregud lite humor har väl ingen jävel dött tidigare heller?

Nu var förvisso jag för en gång skull nykter, proper och städad vilket är en synnerligen sensationell syn nr vi snackar bortamatch och klackresor.

Men nu hade ju merparten av våra kära systrar och bröder konsumerat en ansenlig mängd med alkohol, vilket också gör sitt till.

Men det är klart, du kanske hellre vill kramas med baptisterna istället.

Släpp kontrollen och våga flippa ut för i h-e!

Annars kan du hålla dig till saft och cider i fortsättningen också ;)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Helg Ernest: Visst. Men han kanske får chansen i nästa turnering. Sen har han ju inte varit lika bra som förra säsongen.

Hehe.. ja, den metoden är helt klart underskattad.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
geggelundin: Jo, men nog hade man väll räknat med Sanny iallafall.
Men du har helt rätt, vila sig i form ( c :
Den tränings metoden har jag praktiserat sedan 97.
Den funkar ( c :
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
JimmyH, Knylan: Finfina bilder!


Kan man bli nostalgisk redan?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Helg Ernest: Finns fördelar med det också. Vi har ju tappat många av våra landslagsspelare. Nu får vi ha laget tillsammans så de får återhämta sig samt träna ihop. Tror det kan vara bra.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Och har ni sett att Laget tackat er.......så det var nog bra iallafall på Globenresan.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Frella: En kuvösw har plexiglasväggar ! ( c :

Har ni sett att det ine är en enda Timrå spelare med i Karjala cup ?
Inte ens Sanny.

Ok Mats Näslund då, men han räknas inte.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Helg Ernest: Som du då som inte vet ett skit utan bara så fort du får chansen ser det som LGs fel alltihop. Kasta pil i kuvös?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Strindlund: Dom bjuder ju själv in till det ! ( c :
Så länge folk inte accepterar andra mäniskors ideer och tankar kommer det alltid att vara ett evigt tjatande om detta.
Det värsta är ju att dom aldrig lär av sina egna misstag.
Dvs, att lyssna istället för att hugga emot som en Cobera så fort någon har någon synpunkt ang. klacken.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Robban: Skillnaden är att jag inte är i den possitionen så jag behöver det.
Jag behöver bara ta hänsyn till mig själv ( c :
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Frella: Nä, men man behöver inte göra ner dom därför heller.
Utan förklara då istället att all motståndarklackarna gör lika dant och att det är bara och ge och ta. Sedan är det ju upp till dom om dom vill även stå i klacken i fortsättningen. Huvudsaken man förklarar så den som upplever problemet får en annan vy av det hela. Att han upplever att ni försökt lösa problemet, men ej gångbart i detta fallet, de skulle säkert uppskattas och en förståelse skulle uppstå.
Inte racka ner på den ssom hare synpunkter och offtast idiotförklara dessa.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
JimmyH: Skön stil på bilderna, man blir impad.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
JimmyH: Verkligen bra bilder! Många som skickat in? Mina bilder är ju i krönikan.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Herminator: Bilder är upplagda i galleriet för er som inte sett det redan.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Helg Ernest: Otippat att du skulle ge LG en slev.

Saken är väl den att gramför allt Generalen inte klagade på häcklandet utan gav hela klacken en rejäl skopa. Om man som du säger då att man ska respektera ALLA åsikter så ska man inte klaga över huvud taget då.
Klart att man reagerar på sådana inlägg. Jag var inte med på resan själv men flinade gott åt generalens inlägg. Min åsikt var att han/hon reagerade lite väl magstarkt. Då har jag väl lika stor rätt att vädra min åsikt, eller? Har även sett på hemma matcher folk som fnyser åt andra så fort de överskrider 20 db i ljudstyrka. Ska man hålla käften för att visa dessa respekt? Som någon annan skrev, du visar inte så stor ödmjukhet själv alla gånger.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Chief:
Och Dream Team slipper att gå hem...Efter vi har åkt UPP..
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Dream Team: Ja ja ja, jag har förstått det nu. Ni åker upp. Och jag ska tänka mig för väldigt noga i fortsättningen innan jag skriver upp eller ner här. ;)

Men det blir ju nästan som hemma då'rå, om du är med.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Chief: Jag blir med till HV-land, fast det är ju upp som gäller för min del.. ;))
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Herminator: Det var aldrig aktuellt med trumma i globen. Det är ingen idé att ansöka heller.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Chief: Det enda jag saknade i Globen i lördags var trumman. Kanske var det därför som olika delar i klacken kom ur fas. Trumman sätter tempot och timingen i ramsorna. För övrigt var resan klockren från början till slut. Ser redan fram emot nästa tågresa.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Friman SR: Den låter märkligt bekant...;)

Det ser ut som du slipper gå hem med andra ord. Måste säga att jag föredrar den framför Paddans förslag. Även om den säkert skulle förvåna Stefan Liv...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
gud: TIK031 kommer upp, trevligt!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Chief:
Jag tar på mig personligen att se till att Frippe har en ny
symaskinramsa att skrika upp på Torsdag när vi kommer UPP...

Annars så får han gå hem..;)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Chief: "Stefan Liv kan inte köra symaskin", eller något sånt?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Chief: Jepp, en liten ziggezagge ziggezagge symaskin kan allt kan allt slinka ur en....;-)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Friman SR: Hm, så du är vaken och märker på ord så här dags? Men det låter bra att göteborgarna åker UPP. Törs man hoppas på nån symaskinsramsa? ;)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Chief: Ner??? Lite TIK031 kommer allt upp till Jönköping på torsdag......
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Helg Ernest: Ehm, vem har sagt att det enbart är läktargruppen som har någon åsikt i den här frågan? Det är ju t y d l i g t att fler än så tycker tvärt emot G_M, och att det är han som gjort sig själv till åtlöje i den här tråden med sina resonemang, och det vet han nog själv också..

Det börjar bli lite uttjatat nu, du hoppar alltid på LG så fort du får chansen!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Helg Ernest: Om de allra flesta hakar på nidramsorna så kan man väl inte bara sluta för att säg 5 st står och tjurar för att de tycker det är töntigt, en sak om det var 5 som skrek dem och resten förundrat tittade på...nu var ju så inte fallet.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Jag säger bara en sak, det är tufft med tåg. Respekt till de som gjorde den där festivalen möjlig. Önskar jag fått vara med.

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Chief: Borde dom då inte ta lärdom av det ?
Lite ödmjukhet och "Lyssna" ? Inte bara fördömma ?

Så länge dom inte visar en tendens till ödmjukhet, så kommer alltid dessa diskutioner finnas.

Det finns ett ordspråk för det med.

- Som man bäddar får man ligga.

Den dagen dom visar lite ödmjukhet, så kommer vi ha garanterat Sveriges bästa klack.

Man måste faktist respektera ALL som har åsikter, även hur dum man själv tycker dom är. Bara för att kunna dra åt samma håll, få nästan alla med sig och respektera varandra.
Dom gräver sin egen grav om dom inte fattar det.

Det funkade inte i Sovjetunionen, Polen och Östtyskland heller.
Vi har ju sett hur det gick för dom.

Enade vi står, söndrade vi falla. Och nog föll dom.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Hardy Bacardy: Eftersom ingen verkar vilja kramas så gör nog Chiefen detsamma.

Förresten, nån som ska ner till Jönköping på torsdag?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Chief: Pjöss o kjam nu ska Hardy bädda ner sig.

ZzZzZzZzZzZäta ZzZzZzZzZzZzZäta
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Helg Ernest: Det kanske inte skadar om de som lägger fram kritik gör det på ett vettigt sätt också? Som man ropar får man svar. För ska vi vara ärliga så har knappast exempelvis du varit alltför ödmjuk heller alla gånger. Har ett starkt minne av hur du för inte alltför länge sen insinuerade att Knylan borde hålla sig till lättlästa böcker om Emil, och ta med tippexet. Nu menar jag inte att hoppa på dig speciellt på nåt sätt, ville mest bara illustrera vad jag menar. Men visst fan kan Läktargruppen vara lite mer lyhörda eller ödmjuka, absolut, men då bör kritikerna vara detsamma också. Jag vet inte om vi läst samma tråd, men inte tycker jag det var bara Läktargruppen som skrev inlägg. Tyckte de flesta verkade vara rätt överens om häcklande. Utom Generalen då'rå. Det jag försöker få fram är att det är väldigt lätt att gnälla på LG och deras arrogans och censurfasoner, men man kanske i rättvisans namn borde fundera lite över sitt eget beteende ibland också. Och framförallt skilja mellan sak och person. I det här fallet ser jag faktiskt inte hur du kom fram till din slutsats, tycker inte att LG försökte tysta ner nån. Förklaringarna till varför vissa ramsor inte togs upp verkar rimliga i mina ögon. Bättre en ramsa i klacken än tio i publiken liksom.

Jag tycker vi borde kramas mer.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
westerlind:
Bara så du vet har denne man agerat Tomte åt mina barn dom senaste 5 åren, ja han är klockren. Sedan spred sig ryktet och han fick rycka ut till bröderna Nänsen till allmän förtjusning
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Nu har jag läst denna tråd från början till slut.

Jag tycker ni beter er som små barn.

Det man kan utläsa är att tycker man inte som TIFO gruppen då är man "Idiot", besvärlig och skall tystas.

Var för kan ni inte ta åt er av kritiken istället för att som vanligt
- Nu orkar jag inget mer. Det kan ju faktist vara fler som tycker så, fast inte vill/törs utrycka det här.
Har ni tänkt på det ?

Själv var jag inte ner, men tycker det är OK att "Häckla" motståndar klacken.

Men dom som inte tycker det är OK, måste ju få ha synpynkter.

Som Kenta skulle sagt - ÖDMJUKHET pojkar ! Ta lärdom.
I slutändan ger det bästa resultatet.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Chief: Huliganism är i Brynäs ett okänt begrepp, däremot kan väl ingen ha undgått Hugeismen som ständigt bryter ut under matchdagar.

Jag skickade en bild på Timråhuliganerna via MMS till vår vän Frisco, och där kan man tydligt se de brutala och aggressiva supportrarna på första bänk gå bärsärkagång:

SE LÄNK>>
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Redax 2: "gillar läget"

Debattens Moder, eller?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
westerlind: Äh, det var säkert du som sprang omkring och utgav dig för att vara tikare. Tyvärr lyste väl Brynäshuliganismen igenom.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Redax 2, willysson m fl:
Ja, vad det är för tomte som fantiserat ihop det där begriper jag inte. Jag var vid Centralen och pratade med många när de väntade på bussarna, sedan åkte jag till Globen och såg matchen på Timråläktaren. Visst, jag hade inte koll på alla, men jag såg aldrig en tendens till aggresivitet eller dåligt humör - snarare var det 270 st från karnevalen i Rio. Men inte lika vackra.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Redax 2: Ja det är väl nån förrvirrad själ som skrivit det, måste säkert ha det jobbigt den som skrev det.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2005-10-29
Knylan: Jo jag vet mycket väl, orsaken det inte vart tryck var att det var för få som riktigt kunde texten. En annan orsak att det inte vart tryck är samma som för så många andra ramsor: vi sjunger för fort!

Jag tycker den är bra iaf... ;)
Kommentera

606423 · »