1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581391 inlägg · 6216 ämnen

Forum

« · 2244045 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Hockeyleksing: Ja jag får inte ihop logiken,
Det hjälper inte till nånstans att bojkotta.
Säger som en annan, var missnöjd, men var det på plats!!
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Hockeyleksing: då får sport chefen bjuda till inte roligt att se när man vet att det blir torsk
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
She: för att ju mindre publik som kommer desto mindre spelar budget kommer ni ha nästa år oavsätt om ni spelar shl eller ha? förlåt men fattar man inte att man måste stötta laget man gillar även när det går dåligt så är man fan korkad.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Zäta75: varför ska man komma
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Propagandus: Falskt larm tyvärr, var nån på Twitter som hade misstolkat, man spekulerade i nyförvärv för olika lag. Då kom Pääjärvi upp på tepaeten men Sanny sa ingenting. Endast Kronwall som sa att Timrå kanske kunde vara aktuellt när han inte signat med nått lag.
0 procents chans säger jag då att få sehan i Timrå.
Blir Malmö eller topplag.

Ju längre Nubben väntar desto svårare blir det att få hit nån form av toppspelare.

vi räcker inte till helt enkelt. Flera förluster med många måls marginal visar mer på att vi inte ens är nära tyvärr. Man hann vara glad lite innan försäsong innan man snabbt såg vart det banade väg.

Jag älskar Timrå IK och kommer inte sluta ge mitt stöd, men jag har mentalt gett upp SHL platsen redan. Nya tag i HA och kanske har vår sportchef "lärt sig läxan" nästa gång vi går upp igen(om man får uppleva det)
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Första perioden såg bra ut!

I andra börjar man chansa lite på de känsliga ställena igen…
Tappa puckar, gömma sig lite.

I tredje fortsätter vi på inslagen linje.

Det är väl ingen match frånsett två kanske där vi varit fullständigt utspelade. Timrå har ett hyfsat anfallspel så det är klart att det finns chans varje match…

Jag tycker ändå att det är en röd tråd med Timrå att ödmjukhet saknas.

Man ser ut som ett lag som har vunnit varje jämn batalj i HA senaste 3 åren och nu blivit bekväm i det…

Löökes pucktapp LaLeggias chanspassande, Olofssons chanspassande vittnar om detta…

Hade man starkare spelare på bredden kanske man kunde reparera detta men jag tror inte det.

Det är helt enkelt för många som kompetens/disciplin.

Polletten ramlar uppenbarligen inte ner…
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
mikenomad: ähh..vi ska sätta laget till våren, det är Nubbens filosofi. Chansa oss kvar. Lågbudget varianten.! Vi supportrar får gilla läget..
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Helt ok match. Nu såg vi ut som ett bottenlag mot ett - tippat - topplag. Dom senaste 5 innan det såg vi ut som ett mediokert HA-lag.
Och: första matchen jag faktiskt kan köpa kedje-/backparskompositionen.

Men, kom igen nu Nubben. Det här är inte särskilt kul längre.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
roger_sundsvall: Nästa match hemma mot Örebro på torsdag blir viktig. Hoppas det kommer många till hallen och lyfter laget. Lodin är tillbaka då också. Vi ger aldrig upp!
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
de räcker inte hela vägen fram...
saknas en del...
kämpaglöden har vi🔥
men vi saknar Kvalitet...
behöver byta vissa spelare..så ere
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Linköping-Brynäs 3-0...har tränarfinnen fått soppatorsk?
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Vad är detta rykte om Pääjärvi? Mer info tack :d
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Det är så jävla märkligt. Hade vi spelat såhär mot LHC så hade vi säkert tagit 3 poäng. Behövs 80% av oss så anpassar vi oss och kommer med 60%, behövs 40% så plockar vi fram 20%
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Synct: Det var även han som ensam i en lång intervju i ST fick förklara hela situationen inifrån och ut. Inte en stavelse från vare sig tänkta ledare på som utanför planen. Så jävla fegt
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
bättre insats än tidigare matcher
dock ej saker med oss..domare.ribba..m.m
så ere..bra lag har flyt
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Andersson: Tycker ändå att dagens match är ett fall framåt mot tidigare. 1a perioden såg riktigt bra ut. Även perioder av 3e. Det vi kam ta med oss att vi vinner skotten med 20-17. En väl fungerande 1a kedja med Hartmann, Rattie och Hanzl som är värd att bygga vidare på. Extra plus till Hartmann som kunde gjort minst 3 mål ikväll. Rattie visar vilja och ska också ha pluspoäng. Och Per Svensson grymt stabil som vanligt. Vilken försvarskung. Gör honom till kapten nu! Backparen fungerar bättre än tidigare. Vi kan skylla på dåliga domarprestationer vid tex 2-1 målet, men vi räcker inte riktigt till ändå.

Nu tror jag även Nubben inser att något måste göras. Pääjärvi in vore såklart väldigt bra. Och Strömberg samt Lodin tillbaka. Tror dock att 1-2 ytterligare vassa forwards måste in i laget.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Andersson: Jag tycker Timrå ska be om ursäkt till SHL och hela hockey-Sverige för att man upptar en SHL-plats men har noll ödmjukhet och respekt inför ynnesten det innebär
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
erathoo: nu blir jag osäker, kanske misstog mig på vilket mål och situation dom menade 🤔!
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Sputnik: jag lyssnade på de, jag tyckte inte att han lär jätte övertygad om de, de nämnde 5 spelare till 5 olika lag.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Rallarn: Mja, jag tror inte riktigt föreningen är där än. Familjen först, vilken serie vi spelar i spelar mindre roll.

Nä men vi får väl se vad som händer, klart är att med detta lag/ledning tar vi inte många poäng till denna säsong.

Mitt hopp står till Torines.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Hassan: 😂🤣
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Varför ska Svensson stå där som någon jävla syndabock efter varje match? Hade han haft C:t hade jag förstått.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Senaste nytt SHL PUDLAR om 1-1 måle... nähä ... jag drömde bara , ok
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Andersson: kommer inte sätta min fot på en hemma match till så jävla dårligt
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
vonDöbeln: Håkan Åhlund kan få ta över imorgon.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Hassan: Det var Olofssons fel.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
roger_sundsvall: Oskarshamn hade väl 15 eller 16 torsk i rad förra säsongen tror jag? Men vi har ju trots allt 40 matcher kvar att förlora innan vi summerar. Så efter 21/22 är rekorded 48 i rad
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
roger_sundsvall: det måste in 1 back av kvalitet och 2 snabba jävla forwards som kan driva puck genom mittzon. Sen måste tränarna bort. Den här hockey professorn Ante och Freddan har peakat.
Tommy Andersson var är du?
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Sputnik: Sen går det inte blunda heller, när vi försöker strama åt bakåt så lyckas vi till viss del minimera misstagen, men offensiven blir alldeles för drabbad istället. Därav hoppas jag på i allafall en center och forward in som ger mer djup. Kan vi allafalla ha 2 kedjor som kan bygga anfallsspel med tid i offensiv zon är mycket vunnet. Just nu är vi för beroende av kedjan med Rattie-Hanzl-Hartmann, när dessutom inte ens den är övermänsklig ser det becksvart ut..

Kolla på Oskarshamn som har 2 heta kedjor och kommer långt på det. 👍
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
erathoo: Torines, agera!
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
vilka har FÖRLUST rekordet??.
kan vi slå de?????
💩
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Synct: vi kanske kan vinna några matcher snart när "lunken" satt sig och de övriga börjar tänka på julfirandet.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Andersson: Sossarnas fel!
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Per HApps: Sköt föreningen proffsigt nu, snälla! Släpp svågerpolitiken. Den gynnar INGEN.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Sputnik: Varför skulle han vilja komma till Timrå?
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Nu tackar jag för denna grundserien och återkommer till det negativa kvalet, det finns inte något försvar för att utsätta sig för detta längre.

Den här klubben är en toppklubb i HA och ska förbli det. Skicka fredrik hem till bjästa och göm Antes snusdosa i playbooken så hittar han den aldrig.

Timrå suger kuk.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
roger_sundsvall: Timrå har ju vääääldigt många målsumpare ikväll också, det ska sägas. Otur kan man inte skylla på för så här har det sett ut hela säsongen. Tyckte jag såg en skotteffektivitetstabell i nån avblåsning och vi var dyngsist, som i all annan statistik.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
söder över: Enda gång i historien de lönat sig de var mot LHC senast , annars alltid mål i röva .....
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Andersson: tack nubben
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Tålamod bla bla bla, avgå alla!
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Tänk att inte ens kunna slå en passning på 5 meter rätt.

Det är fan ett rekord i sig.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Vafan, 8 raka, men vi tog ju poäng senast! Ser bättre och bättre ut!!!!!!!!
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
kulltorp: poäng ? mot vilka då ? Brynäs ?
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Jag är synsk!!!!!!!!!
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Sputnik: 4 - 1, det visste man redan när man gjorde tecken för timeeout.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
åho jaja åha jajja de blåser i träa idag
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
erathoo: Snart kmr:
-Det var ett fall framåt
-Spelar vi så här så kmr vi ta många poäng
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
sargad: Tror mycket i grund och botten handlar om självförtroende och förutsättningar. Lundin skulle fått mogna in i en roll som 3:e center, lite naivt av Nubben står jag fast vid att "chansa" med bygget på detta sätt.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
erathoo: nu får vi träna på 6-5 igen , innan 4-1 kommer i baken.
Låst ämne

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2021-10-23
Lika bra att ta ut målvakten direkt och släppa in 4-1 så man kan sluta leva på det naiva lilla hoppet. Hoppas att klacken vänder ryggen till planen nästa hemmamatch
Låst ämne

« · 2244045 · »