Sputnik: Det måste vara LaLeggia som vill lämna. Trivs inte, eller något som hänt privat? Det är ingen slump att LaLeggia lyfter mest istid i hela laget match efter match, en sån spelare släpper man inte hur som helst.
Läste just om ST's paketlösning. MPS in och JL. ut. Torde, som vissa menar, vara en del av en paketlösning. Nu fattas det ju minst 2 backar och en forward.
Kändes först som det var hål i huvudet med allt det här men jag börjar nog svänga i frågan. Så klart beroende på vad som kommer in. Men ev ett utköp av en dyr Joey som kan ge en bredare backsida kan nog vara smart. Kommer sakna hans offensiv men man har ju också blivit galen på karln i egen zon.
Extremt spännande att se vilken back som kommer in nu. Mange P? Mjah, prove me wrong.
Fan vad intressant ändå, en sportchef som mixtrar och byter bort en toppback (offensivt) och har sig.
Ska man vara helt ärlig så känns det ju som om man skulle kunna göra vilken forward som helst till back i laget, och det skulle kännas säkrare defensivt än LaLeggia. Så vad än Kimmo gör så kommer det ju att styrka våran defensiv rejält känns det som.
Olli Nomadinen : Ja jag skrev ju som sagt häromveckan att jag kände mig tveksam till att vi ens förlängt med LaLeggia från början. Verkligheten kom ikapp och ärligt talat så håller hans defensiv inte tillräcklig klass i det läge vi befinner oss.
Kommer det back i närtid så är jag inte orolig. Men vi kan ju inte gå flera veckor med flera matcher utan att ersättare är på plats som sagt. Bör komma in snarast.
KulltorpsOlli: Jag sitter lugnt i båten. Världens finaste klubb tar bara rätt steg numera. Det här kommer bli bra, in Kimmo we trust. Älska Timrå IK ❤️
Erol Ateceae: Jo känner samma egentligen. Men sen är ju frågan om det är LaLeggia eller Timrå som "agerar". Är LaLeggia som själv vill bryta så är vi ju ändå i ett lite prkärt läge där det inte verkar vara mängder med klassbackar tillgängliga ute i Europa. HV och Rögle söker ju sådan till exempel. Så vi är ju inte högst upp på spelares lista heller.
Har detta däremot gjorts i samrådan och Kapanen aktivt varit ute på marknaden redan och börjat spåna och har lite på kroken så känner man sig lite lugnare. Annars är vi på ruta ett med en ytterst tunn och skadekänslig backsida. Skada på Stenqvist och ingen ersättare i närtid för LaLeggia, ja då är vi ute på riktigt djupt vatten.
Jag kan köpa att man tar in päjärvi på ett try-out 1månad pga av skador på halloran och hartman. Men att man ska dumpa Laleggia i detta lägge känns oroande och ger ingen bra känsla. Hoppas att det finns en ordentlig plan och att vi inte behöver fundera på den allt för länge.
Erol Ateceae: Håller helt med, jag gillar Laleggia. Min gissning skulle vara att det är något personligt och att han kanske bett om att få lämna (tänker eftersom ingen klubb verkar vara klar) och isåfall är det väl jättebra att man frigör pengar och lägger dem på någon som verkligen vill vara här?
Rico01: Förr om åren har det varit ett jäkla liv om att Nubben borde vara mer benägen att justera truppen under pågående säsong.
"Truppen ska vara ett levande dokument! Precis som hos många konkurrenter! "
Välkommen till det levande dokumentet! Låt Kapanen köra klart ctrl + v innan ni börjar hetsa på ctrl + z. Samt ge den nya versionen av dokumentet fem matcher.
Måste vara en JÄÄÄÄVULSKT bra tvåvägsback påväg in om vi ska släppa LaLeggia, känns ju som ett jävla haveri om vi släpper honom för att ta in en medelmåttig back och en Pääjärvi som inte ens har spelat denna säsong och knappt spelade i förra.
{10017}: Ja jag har ju sagt innan att vi nog inte skulle förlängt med LaLeggia för de pengarna han tjänar från början. Det som svider mest är att vi i dagsläget behöver honom till trots.
Eronen och Stenqvist javisst men bakom det är det rejält trubbigt med puck och vi har inte råd att gå en månad med matcher utan att ersätta LaLeggia. När vi redan har en tunn backsidan innan som sagt.
Sen vet vi ju inte anledningen till att det bryts med LaLeggia heller. Verkar ju nästan vara från LaLeggias håll det skall brytas och kan ju vara familjesituatine eller liknande.
Kan det vara någon konflikt? Spekulerar kraftigt nu men inte kan fan man vara missnöjda med honom? Och säljer man han för att ha råd med Pääjärvi så ät det riktigt illa ekonomiskt. Fast att vi haft flera fulla hallar och varit kort på folk hela starten av säsongen. Borde finns en bra slant över. Kan man tycka..
RasmusVS: Okej, då spelar han i 1a PP:t eftersom att han snittar mest istid i PP utav alla våra spelare. Nästan dubbelt så mycket som Stenqvist som då spelar i 2a PP.
Laleggia: 2:05 min/match i PP Stenqvist: 1:14 min/match i PP
RasmusVS: Tycker att trots sina poäng så har vi inte riktigt fått ut allt av han i powerplay i år. Ifjol helt klart, men känns som att det finns än mer att hämta av han i år, dock handlar det ju också om hur powerplay har fungerat till och från.
hockeyärnice: LaLeggia är ju Stålmannen. Tänker på tacklingen han fick i ryggen förra säsongen och bara spelade vidare. Vill verkligen ha honom kvar men det måste vara pengarna som avgör detta.